Hacivat ve Karagoz

[YT]-qRyBCHGPlE[/YT]

Βλέποντας αυτό το θεαματικό τρέηλερ είναι να ΜΗΝ απορεί κανείς για τρία πράματα:

  • Ο Καραγκιόζης είναι πράγματι τούρκικος.
  • Όταν θέλουν οι Τούρκοι μπορούν να κάνουν μεγάλα πράματα. Εμείς;
  • Η ταινία (του 2006) πιθανότατα είναι πιο άρτια κι ενδιαφέρουσα από τις αντίστοιχες γαλλικές σαχλαμάρες. Και από τον El Greco.

via internetakias

Advertisements

17 thoughts on “Hacivat ve Karagoz

  1. Νομίζω ότι το όποιο καλλιτεχνικό επίτευγμα χρεώνεται στους δημιουργούς του. Έτσι και η ταινία στην οποία αναφέρεσαι πρέπει να χρεωθεί στους συντελεστές της και όχι σε έναν ολόκληρο λαό, όποιος κι αν είναι.

    Αν όμως επιμένεις, μέσα στα «μεγάλα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι τούρκοι» μπορούμε να μετρήσουμε και τoν Aττίλα;

    Ή μόνο τα καλά μετράμε;

  2. Αν όμως επιμένεις, μέσα στα “μεγάλα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι τούρκοι” μπορούμε να μετρήσουμε και τoν Aττίλα;

    Οι Τούρκοι όμως μπόρεσαν να κάνουν ολόκληρο Αττίλα με την υποβοήθηση της δικιάς καραελληναράδικης χούντας.

    Και ναι, ένα καλλιτεχνικό επίτευγμα δεν [θα έπρεπε να] γνωρίζει σύνορα κι εθνικούς προσδιορισμούς μα να αποδίδεται στους δημιουργούς του. Αλλά όταν βλέπεις την μιζέρια του ελληνικού κινηματογράφου, δεν είναι προφανές ότι οι Τούρκοι είναι μπροστά από μας; Δεν χρειάζονται Αττίλες και εθνικισμοί για να πούμε το αυτονόητο: ποιά ελληνική κινηματογραφική παραγωγή;

  3. Δεν έχω αντίρρηση για τους έλληνες χουνταίους.

    Έτσι κι αλλιώς όμως η ερώτηση παραμένει: «Σπουδαίο τουρκικό επίτευγμα και ο Αττίλας»;

    Και, στο τέλος τέλος, γιατί έπρεπε να πληρώσει ο κυπριακός λαός την ελληνική χούντα;

    (προσωπικώς δεν μου αρέσει η Ντίκινσον, αν αυτό έχει κάποια σημασία)

  4. Έτσι κι αλλιώς όμως η ερώτηση παραμένει: “Σπουδαίο τουρκικό επίτευγμα και ο Αττίλας”;

    Γιατί συγκρίνεις τα ανόμοια; Αναφερόμαστε στα στενά πλαίσια της τέχνης αλλιώς να καταδικάσουμε ολόκληρο τον αμερικανικό κινηματογράφο για πολιτικούς λόγους.

  5. Δεν κάνω σύγκριση. Ομιλώντας περί «σπουδαίων πραγμάτων» το μυαλό μου πήγε και σε άλλα «σπουδαία» τους. Και το λογικό, ή και συναισθηματικό πες, ερώτημα που μου προέκυψε, ήταν αυτό. Είμαι κι εγώ μία από αυτές που «δεν ξεχνούν» βλέπεις…

    …όπως μετά ιδιαίτερου ζήλου προσπαθούν για το αντίθετο οι νεοταξίτες.

  6. Βλέπετε γυφτότουρκους με τουρμπάνια και βγάζετε το συμπέρασμα: Ααα! Υψηλή τέχνη! Έτσι, να μάθουν οι ελληνάρες τις γυφτοτουρκικές ρίζες τους! Βλέπετε ένα ελληνικό έργο που μιλά για την ιστορία μας και ξινίζουν τα μούτρα σας: Εθνικισμός εν όψει! Κίνδυνος! Πάει πολύ να εκθειάζετε κάθε τριτοκοσμική γυφτοτουρκική ανατολίτικη αηδία (όπως αυτό το τρέηλερ), για να δείξετε ότι δεν είστε «ελληνάρες», προς Θεού! Τέτοιο κόμπλεξ μειονεξίας σας προκαλεί ο Ελληνισμός; Και αφού κάνετε επίδειξη τουρκοφιλίας και τουρκολαγνίας, για να την σπάσετε στους Έλληνες, μετά κάνετε και κήρυγμα υπέρ της πολιτισμένης, προοδευτικής και εκσυγχρονιστικής Δύσεως. Τέτοια αντίφαση, τουρκολαγνία και ευρωλιγούρα μαζί. Κοινό σημείο όμως η μειονεξία για την ελληνική σας ταυτότητα και κληρονομιά. (Παρεμπιμπτόντως: Ο ελληνικός και ο τουρκικός καραγκιόζης έχουν κοινές ρίζες αλλά είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Απορώ τι από αυτό το τρέηλερ σας θύμισε τον ελληνικό Καραγκιόζη. Τίποτε.)

  7. K.σ-Μ. δεν σε καταλαβαίνω ειλικρινά. Αν στη θέση του τρέηλερ έβαζα Batman, θα είχες το ίδιο σθένος να κατηγορήσεις τις ΗΠΑ για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας;

  8. Τις ΗΠΑ, για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, τις «κατηγορώ» σχεδόν καθημερινά, δεν χρειάζεται να δω Καζάν για να το θυμηθώ. Όποτε διακρίνω φιλοαμερικανική στάση, όπως στο rooster, π.χ, που έχουν πάρει εργολαβικά την αποδόμηση του σοσιαλισμού σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. (Υποθέτω ότι έμαθες τελευταίο τους «επίτευγμα» – πάλι μακέλεψαν αμάχους οι απολίτιστοι κατσαπλιάδες)

    Για φιλμ της περιόδου της σταλινικής Ρωσίας, δεν είμαι βέβαιη αν θα έκανα τους ίδιους συνειρμούς μιας και σε δική τους εισβολή δεν έτυχε να χάσω κάποιον αγαπητότατο συγγενή, όπως έγινε όταν οι καλοί μας ακίνδυνοι γείτονες έκαναν εισβολή στην Κύπρο.

    Σου έγραψα ότι το ερώτημα ήταν λογικό (όσο και συναισθηματικό) μιας και η πρότασή σου ήταν …ημιτελής: «Όταν θέλουν οι Τούρκοι μπορούν να κάνουν μεγάλα πράματα» διάβασα. Αν έγραφε: «Όταν θέλουν οι Τούρκοι μπορούν να κάνουν μεγάλα πράματα στον κινηματογράφο», πιθανόν να μην είχε πάει το μυαλό μου στον Αττίλα, ακόμα κι αν δεν μπορώ να καταλάβω από ένα τρέηλερ την ποιότητα μιας ταινίας.

    υ.γ.
    Η ερώτηση που δεν κατάλαβες έχει να κάνει με ένα αποκαλυπτικό ποστ του Απέναντι Πεζοδρόμιου. Η ILGA Europe (μέλη της οποίας είναι η ΟΛΚΕ και η Σύμπραξη κατά της Ομοφυλοφοβίας) κατασκεύασε και δημοσίευσε το χάρτη της Ευρώπης για τα lgbt δικαιώματα και βάφτισε τη βόρεια κατεχόμενη Κύπρο ως «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» με την ανοχή αυτών των δύο ελληνικών οργανώσεων, όπως δείχνουν τα πράγματα. Μήπως είναι κι αυτό ένα από τα «μεγάλα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι τούρκοι όταν θέλουν»;

    …με την βοήθεια κάποιων «δικών» μας, εννοείται.

  9. Στην «ημιτελή» πρότασή μου ήταν αυτονόητο ότι αναφέρεται στον κινηματογράφο, μην τα ισοπεδώνεις όλα.

    Θα μπορούσα να απαντήσω με κάτι προσωπικό κι εγώ στα δικά σου, αλλά οι γνωστοί-άγνωστοι φίλοι «μας» καιροφυλακτούν, θα τα ακούσεις στο άλλο κανάλι.

    Για το Α.Π. δεν έχω καμία γνώμη – και δεν με αφορά πλέον αυτός ο καλός κύριος που με πρόσβαλε παλιότερα επειδή δεν χωράω στα δικά του κουτάκια περί «πολιτικής».

  10. Και μπορεί να φρίκαρα που είδα σήμερα στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο τον Jimmy Page (!) και τον Placido Domingo (είδαμε και Jackie Chan με Beckam) αλλά είναι λάθος να καταδικάζεις την κουλτούρα ενός λαού επειδή δεν σου αρέσει η πολιτική του. Δεν πρέπει να ισοπεδώνονται όλα για τους Χ λόγους όταν δεν έχουν σχέση το ένα με το άλλο.

  11. Για την κουλτούρα των Αμερικανών, ουδείς αμφιβάλλει. Δεν είχαν ποτέ.

    Αλλά να απαντήσεις με κάτι προσωπικό γιατί; Τα δικά μου σχόλια, είχαν να κάνουν με όσα διάβασα στο ποστ και όχι με κάτι προσωπικό που πιθανολογώ ή μαντεύω. Εξάλλου για να μιλήσεις για «προσωπικά» πρέπει να σου έχει δώσει ο άλλος το δικαίωμα με την δημοσίευση των προσωπικών του. Αλλά εγώ δεν είμαι αυτής της σχολής.

  12. (στα μπλογκς δεν στέκομαι στους συγγραφείς τους, αλλά σ’ αυτά που γράφουν. Και στην προκειμένη περίπτωση του συγκεκριμένου ποστ, αλλά και στο σύνολο γενικώς του Α.Π. βρίσκω πάντα ενδιαφέρον)

  13. Eπειδή τώρα πρόσεξα το λινκ σου προς τον internetakias, θέλω να ρωτήσω αν από το τρέηλερ αντιλήφθηκες την ποιότητα της ταινίας ή αν την έχεις δει ολόκληρη.

    Και με την ευκαιρία, μιας και είδα για ποιο λόγο έγινε θέμα ο Καραγκιόζης, παραθέτω ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Μενέλαου Λουντέμη Kαραγκιόζης ο Έλληνας (εκδ. Δωρικός, 1981):

    …Φύλαξα όμως για την ελληνικότητα του Καραγκιόζη κι ένα άλλο στοιχείο, ακόμη πιο πειστικό. Όπως όλοι ξέρουμε, κάτω απ’ το πέλμα των Τούρκων έζησε μια ολόκληρη πλειάδα λαών. Ίσως τους επιβλήθηκαν αναγκαστικά κάποιες συνήθειες. Ίσως η κουζίνα τους να πλουτίστηκε με κάποια μπαχαρικά ή το λεξιλόγιο τους με κάποιες λέξεις κρατικής χρήσης («νεφούς», «βακούφ», «τεσκερέ» κτλ.), τα ήθη, όμως, τα εθνικά τους χαρακτηριστικά έμειναν ανέπαφα. Κι αυτό, για τον απλούστατο λόγο ότι ο πολιτισμός των Κυρίων ήταν χαμηλότερος από τον πολιτισμό των δούλων. Και όμως, καμιά απ’ αυτές τις χώρες δεν έχει σήμερα Καραγκιόζη. Τον αγνοεί ολοκληρωτικά. Άρα; Πώς ήταν δυνατό να μη δεχτούν αυτοί οι λαοί το ένα και μόνο αγαθό του τούρκικου πολιτισμού, τον Καραγκιόζη, και να το δεχτούμε ακριβώς εμείς, που ήμασταν οι πιο προηγμένοι απ’ όλους;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s