Μία συνοπτική αποτίμηση του παζαριού της Κλαυθμώνος

Banshee: Θες να πάμε στο παζάρι βιβλίου; Γίνεται ακόμα;

Εγώ: Τελειώνει απόψε στις 21:45 και αύριο είναι η τελευταία μέρα.

Banshee: Ωραία, να πάμε αύριο το πρωί τότε! Να μην τρέχουμε τώρα με άγχος. Τι λες κι εσύ; Και μετά πίνουμε και καφέ εννοείται!

Εγώ: Συμφωνώ. Ώρα, τόπος;

Banshee: Ρε συ, εδώ βλέπω ότι δεν έχει ξεκινήσει ακόμα

http://news.pathfinder.gr/culture/books/288140.html (*)

Εγώ: Μαλακίες γράφει, εγώ πήγα πριν 4 μέρες εκεί. Ιδού όλη η αλήθεια για τους Εβραίους:

http://www.skai.gr/master_story.php?id=36994

Banshee: Χαχαχα, τι παραπληροφόρηση! Οκ, θες τότε να πούμε ραντεβού στις 12.30 το μεσημέρι στην Ομόνοια, έξω από τα Έβερεστ;

Εγώ: Το αυτό. Έγινε.

__________

(*) Η μαλακία είναι ότι αν κάνετε αναζήτηση στο γούγλη με τον όρο «παζάρι βιβλίου», βγαίνει πρώτη η συγκεκριμένη είδηση η οποία είναι του… 2006! Και η χρονολογία είναι σχεδόν αόρατη…

Συμπεράσματα:

 

  1. Το Pathfinder.gr έχει χάσει κάθε εκτίμηση, όχι πως είχε ποτέ άλλοτε. Ας ήταν εμφανής η αναφορά στο άρθρο περί του 2006.

  2. Συμφωνώ απόλυτα με τη φίλη Banshee στο ποστ που έγραψε για το παλαιολιθικό παζάρι, είχα αναφερθεί επιγραμματικά στο δικό μου και συμφώνησε σε σχόλιο η Gatti.

  3. Κάθε πέρσι και καλύτερα. Οι φετινοί τίτλοι ήταν πολύ φτωχοί σε ποσότητα όσο και ποιότητα.

  4. Αυτή η λογική του «Π» στο περίπτερο του παζαριού είναι ελεεινή. Όλα τα βιβλία σε μια σειρά χωρίς κενά και οι πελάτες να πηγαίνουν σαν τις αγελάδες. Να αλλάξουν καλύτερα χώρο για να στήσουν πιο ευέλικτο, φιλικό και λειτουργικό περίπτερο.

  5. Κάποιες «οργανώσεις» – ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε – καλό είναι να κόψουν τις μαλακίες με το να «χώνουν» μπροσούρες ανάμεσα στα βιβλία. Εκτός του ότι γίνονται αντιπαθητικοί υιοθετώντας ξεπερασμένες κνίτικες νοοτροπίες της δεκαετίας του ’70, καταλήγουν και μίζεροι. Βιβλία πήγαμε να αγοράσουμε, όχι για να μας κάνουν κατήχηση.

 

Η Banshee γράφει ανάμεσα στα άλλα:

Απορώ: ξέρουν οι άνθρωποι εδώ στην Ελλάδα τι σημαίνει “bazaar”;;; Γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ παζαριού και παλιοβιβλιοπωλείου;;; Το νόημα του bazaar, από όσα γνωρίζω και όσα έχω δει έξω, είναι να βγάζουν οι εκδότες για λίγες μέρες τους τίτλους τους σε χαμηλές τιμές. Οκ, ας βγάλουν λίγα αντίτυπα, δεν είπα να βάλουν εκατό αντίτυπα από κάθε μπεστ σέλλερ τους. Ας βάλουν δέκα όμως, και όποιος προλάβει. Αυτό είναι το κόνσεπτ του παζαριού. Για διαφήμιση και για κέρδος. Μου φαίνεται όμως πως στην Ελλάδα μπερδεύουν το bazaar με το γιουσουρούμ…

 

 

Απολογισμός:

 

Horace Walpole: Το κάστρο του Οτράντο, εκδόσεις Αίολος. 2,50€

Είναι το πρώτο «γοτθικό μυθιστόρημα» που όρισε το είδος αυτής της λογοτεχνίας πριν την αποθέωση του Φρανκενστάιν της Μαίρης Σέλεϋ και του Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ. Αριστούργημα στο είδος του.

Adolfo Bioy Casares: Σχέδιο Διαφυγής, εκδόσεις Μέδουσα. 3€

Ενδιαφέρον θέμα από ένα σημαντικό συγγραφέα αλλά η μετάφραση με κούρασε μόλις το έπιασα να το διαβάσω. Κακή επιλογή.

Beroul: Τριστάνος και Ιζόλδη, εκδόσεις Ενάλιος. 3€

Το γαλλικό έπος ενός Νορμανδού τροβαδούρου του 12ου αιώνα, η απαρχή μιας από τις γοητευτικότερες ιστορίες της λογοτεχνίας και της όπερας.

Samuel Butler: Έρεβον, εκδόσεις Αίολος. 5€

Μία σατιρική ουτοπία, μία Πολιτεία από την ανάποδη με εμφανείς αιχμές κατά του πολιτικού και του θρησκευτικού συστήματος της εποχής του. Must!

Jules Vern: Η μέρα ενός Αμερικανού δημοσιογράφου στα 2889 – Ο Αιώνιος Αδάμ, εκδόσεις Ύψιλον. 2,50€

Δύο έξοχες νουβέλες του μάγου της επιστημονικής φαντασίας σε πλήρεις μεταφράσεις.

Αναστασία Δ. Βακαλούδη: Η μαγεία ως κοινωνικό φαινόμενο στο πρώιμο Βυζάντιο (4ος – 7ος μ.Χ. αι.), εκδόσεις Ενάλιος. 5,50€

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη διατριβή επάνω σε ένα θέμα που ελάχιστα αγγίζεται με σοβαρότητα και συνέπεια από τους συνήθεις υπόπτους της θολομεταφυσικούρας.

J.B. Bury & Russel Meiggs, Ιστορία της αρχαίας Ελλάδος, 2ος τόμος, εκδόσεις Καρδαμίτσα. 3,50€

Αν και πρωτοεκδόθηκε το 1900, γνώρισε απανωτές ανατυπώσεις και άλλες τρεις αναθεωρημένες εκδόσεις. Η ελληνική έκδοση ακολουθεί εκείνη του 1975. Εξαιρετική παρουσίαση της ιστορίας μας, γραμμένη με εμβρίθεια και ακαδημαϊκή ευσυνειδησία. Θα αναζητήσω οπωσδήποτε τους άλλους δύο τόμους.

Ορφέως, Αργοναυτικά Ύμνοι Περί Λίθων, σε μετάφραση της Τώνιας Μαρκετάκη, εκδόσεις Εξάντας. 5,50€

Ελάχιστα μεταφρασμένα τρία από τα βασικά έργα της ομηρικής περιόδου σε στρωτές αποδόσεις από την πρόωρα χαμένη Τ. Μαρκετάκη.

Advertisements

4 thoughts on “Μία συνοπτική αποτίμηση του παζαριού της Κλαυθμώνος

  1. Με το pathfinder παραλίγο να την πατήσω κι εγώ, γιατί βγήκε πρώτο πρώτο στην αναζήτηση. Ευτυχώς που το έψαξα λίγο παραπάνω.
    Σου την έδωσε κι εσένα η λογική του Π έτσι; Χωρίς τα κενά ανάμεσα και να είσαι υποχρεωμένος να ακολουθήσεις το …κοπάδι και να μην έχεις έξοδο διαφυγής ήταν σαφές ότι το παζάρι έπασχε από οργάνωση.

    Οσο για την έννοια του «παζαριού» μια χαρά τα έγραψε η Banshee. Aυτό ήταν γιουσουρούμ, όχι παζάρι…

  2. «Έξοδος διαφυγής». Θα γράψω αύριο ξεχωριστό ποστ γιατί χωρίς μάλλον να συνειδητοποιείς όλη την έκταση του ζητήματος, έθεσες ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα ασφάλειας με εγκληματικές προεκτάσεις.

  3. Ναι, όντως δεν συνειδητοποίησα όταν το έγραψα την συγκεκριμένη παράμετρο που υποπτεύομαι ότι θέλεις να θίξεις. Θα
    περιμένω με ενδιαφέρον το αυριανό (σημερινό ουσιαστικά) ποστ σου…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s