Η θρυλική εκπομπή με Σαββόπουλο, Ραφαηλίδη, Δοξιάδη, Καρυπίδη για την Φρίντα Λιάππα

Την υπέδειξε στο Facebook ο Βασίλης, μια εκπομπή που είχε χαραχτεί στη μνήμη μου όταν την είχα δει το μακρινό 1992 και συζητήθηκε περισσότερο για την απολαυστική κόντρα Σαββόπουλου και Ραφαηλίδη αφήνοντας πίσω το κατασκευασμένο σκάνδαλο εναντίον της Φρίντας Λιάππα. Παραθέτω την περιγραφή του βίντεο προσθέτοντας και μερικά λινκ:

Με πρωτοβουλία του Απόστολου Δοξιάδη και της Βάσιας Παναγοπούλου γίνεται μέγα θέμα η [υποτιθέμενη] κακομεταχείριση παιδιού κατά τη συμμετοχή του στα γυρίσματα της τελευταίας ταινίας της Φρίντας Λιάππα «Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης».
Στην εκπομπή «Προφίλ» ο οικοδεσπότης Πάνος Παναγιωτόπουλος (πριν πολιτευθεί) και οι φιλοξενούμενοι Διονύσης Σαββόπουλος, Βασίλης Ραφαηλίδης, Απόστολος Δοξιάδης, Γιώργος Καρυπίδης βαθαίνουν τον «εθνικό διχασμό» που είχε ήδη δημιουργηθεί (χαρακτηρισμός του Ραφαηλίδη).
Στην εκπομπή υπάρχει και συνέντευξη της ίδιας της Φρίντας Λιάππα, καθώς και παρέμβαση της Άννας Ψαρούδα Μπενάκη, υπουργού πολιτισμού (αλλού για αλλού).

2 χρόνια μετά την εκπομπή η Φρίντα Λιάππα πεθαίνει.
4 χρόνια μετά την εκπομπή ο Απόστολος Δοξιάδης και η σύζυγός του Βάσια Παναγοπούλου χωρίζουν με φοβερές αλληλοκατηγορίες στα ΜΜΕ. Ο θόρυβος που προκλήθηκε θα έκανε σίγουρα ζημιά στην κόρη τους. Ενδεχομένως μεγαλύτερη από αυτή που υπέστη το άλλο κοριτσάκι στα γυρίσματα της ταινίας.

Από το shortfromthepast.gr αντιγράφω:

1992: Ιανουάριος. Ο τότε σύμβουλος κινηματογραφίας του ΥΠΠΟ, Απόστολος Δοξιάδης, ζητάει την εξαίρεση της ταινίας από τα κρατικά βραβεία, καταγγέλλοντας ότι, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, κακοποιήθηκε ένα ανήλικο παιδί για τις ανάγκες μιας σκηνής. Ένα τρομερό σκάνδαλο ξεσπά και για σειρά ημερών γίνεται πρωτοσέλιδο εφημερίδων και πρώτο θέμα των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων. Η Φρίντα αντικρούει τις άθλιες συκοφαντίες και καταγγέλλει τον σύμβουλο του ΥΠΠΟ για αναβίωση της λογοκρισίας. Η Μελίνα Μερκούρη, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Ζιλ Ντασέν, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Νίκος Κούνδουρος και άλλοι τάσσονται με το μέρος της. Ο εισαγγελέας ασκεί αυτεπάγγελτη δίωξη, και η Φρίντα, η μητέρα του παιδιού και οι παραγωγοί της ταινίας καλούνται στην ανακρίτρια. Φεβρουάριος. Η ταινία προβάλλεται ως επίσημη ελληνική συμμετοχή στο 42ο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου. Επώνυμοι ξένοι κριτικοί, μέλη της FIPRESCI, με ψήφισμα τους στηρίζουν τη Φρίντα. Κυκλοφορεί το σενάριο της ταινίας σε λογοτεχνική μεταγραφή. Μάιος. Η ταινία βγαίνει στους κινηματογράφους. Η Φρίντα γράφει ένα καινούργιο σενάριο με τον Γιώργο Μπράμο, με τίτλο Άγκνιεσκα. Τέλη Οκτωβρίου, μπαίνει στο νοσοκομείο, σε κακή σωματική κατάσταση. Οι εξετάσεις αποκαλύπτουν έναν ευμεγέθη όγκο στον εγκέφαλο. Το Νοέμβριο, υποβάλλεται σε επέμβαση στη Νέα Υόρκη, και η βιοψία δείχνει ότι ο όγκος είναι κακοήθης.
1993: Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθήνας, με απαλλακτικό βούλευμα (το 2826/93), αποφαίνεται, μετά την εξέταση του ανακριτικού υλικού, ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί κατηγορία κατά της Φρίντας Λιάππα, της μητέρας του παιδιού και των παραγωγών της ταινίας για κακοποίηση ανηλίκου.
Η Φρίντα ξαναδουλεύει το Ερωτηίδος μάρτυρος (το διορθωμένο βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη) και, παράλληλα, ετοιμάζει μια καινούργια ποιητική συλλογή, με τίτλο Το τραύλισμα του χρόνου. Τέλη του 1993, η υγεία της αρχίζει να επιδεινώνεται με γρήγορους ρυθμούς.
1994: Καταθέτει στο ΕΚΚ πρόταση για συγγραφή σεναρίου, με τίτλο Τα όνειρα και η πραγματικότητα της Μαργαρίτας. Η πρόταση εγκρίνεται, και η Φρίντα αρχίζει τη συγγραφή του σεναρίου. Η εισαγωγή της στο νοσοκομείο διακόπτει τη συγγραφή, η Φρίντα ζητά από τον πρόεδρο του ΕΚΚ να την αποδεσμεύσει, και προτείνει να δοθεί η αμοιβή που θα εισέπραττε, σε κάποιον νέο κινηματογραφιστή.
Μετά από τρίμηνη παραμονή στο νοσοκομείο, αφήνει την τελευταία της πνοή στις 28 Νοεμβρίου 1994.

Είναι σε πέντε βίντεο από τα οποία λείπουν τα πρώτα λεπτά που περιείχαν και τις επίμαχες σκηνές της ταινίας.

Advertisements

2 thoughts on “Η θρυλική εκπομπή με Σαββόπουλο, Ραφαηλίδη, Δοξιάδη, Καρυπίδη για την Φρίντα Λιάππα

  1. Επήλθε όμως η αγιοποίηση του «αντικονφορμιστή» Δοξιάδη.

    Ο χρόνος μπορεί να είναι ο τελικός κριτής αλλά μερικούς τελικά τους ξεχνάει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s