Ο Χρυσοχοΐδης και η μπλογκόσφαιρα

XRISOXOIDIS

Ο Χρυσοχοΐδης οδηγείται σταδιακά σε μια επιτυχία μεγαλύτερη από των προκατόχων του. Να καταντήσει τα Εξάρχεια περισσότερο επίφοβα απ’ όσο ήταν επί Παυλόπουλου/Μαρκογιαννάκη. Μετά τα χτεσινά επεισόδια, το διαβόητο – πλην όμως πλαστό σαν όρος – «άβατο των Εξαρχείων» μετατρέπεται σε πραγματικό άβατο της Αστυνομίας. Η απόδοση συλλογικής ευθύνης και τυφλής καταδίωξης επειδή μερικά μαλακισμένα – να τους πούμε καλύτερα προβοκάτορες; – δημιουργούν μπάχαλο εκεί που δεν τους παίρνει, αν μη τι άλλο, δείχνει το πνεύμα μιας άλλης πραγματικότητας: την επικοινωνιακή διαχείριση ενός ψευδοπροβλήματος.

Η «εγκληματικότητα» των Εξαρχείων ανέκαθεν ήταν κατασκευασμένο ζήτημα για επικοινωνιακούς λόγους. Τα μεγάλα πραγματικά προβλήματα της εγκληματικότητας αλλά και της περιφρόνησης προς τους θεσμούς και την κοινωνική ειρήνη καλύπτονται κάτω από τον επικοινωνιακό μπαμπούλα του αναρχικού. Η ασφάλεια που ευαγγελίζεται από την πρώτη μέρα ο Χρυσοχοΐδης είναι μια διατεταγμένη ανασφάλεια. Θα πας να πιεις τον καφέ σου και την μπύρα σου και μεταβάλλεσαι σε εν δυνάμει διασαλευτή της τάξης ενώ ταυτόχρονα οι έμποροι ηρωίνης θα συνεχίσουν απαρασάλευτα το θεάρεστο έργο τους στα μέρη που γνωρίζουμε όλοι ανεξαιρέτως πολύ καλά. Η ηρωίνη είναι που σκοτώνει – αν κάποιοι δεν το γνωρίζετε αυτό.

Βέβαια, ο αναρχικός έχει πολιτικά πολλές διαβαθμισμένες και συχνά αντίθετες έννοιες, από το μαλακισμένο που γουστάρει την ίδια φασαρία που αποζητά και ο χρυσαυγίτης μέχρι τον σοβαρό θεωρητικό της μη-βίας, όμως τα Εξάρχεια συγκεντρώνουν πολλές διαφορετικές κοινωνικές και πολιτιστικές τάσεις που δεν εκφράζουν απαραιτήτως το αναρχικό ιδεώδες. Το τελευταίο φαίνεται να κυριαρχεί επειδή είναι το πιο θορυβώδες, άρα δίνει το βολικό άλλοθι στην εξουσία να ισοπεδώσει την ποικιλία. Αν το καλοσκεφτείτε, το όμορο Κολωνάκι έχει να παρουσιάσει κάποια άξια λόγου κοινωνική και πολιτιστική ποικιλία πέρα από το να τροφοδοτεί αέναα τη νεοπλουτίστικη χυδαιότητα του life style;

Κάτι παρόμοιο έγινε στον Άγιο Παντελεήμονα όπως και σε άλλες υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής. Ό,τι δεν ικανοποιεί την επιφανειακή συνθήκη του life style, μιας «ήρεμης» γειτονιάς με ισοπεδωμένη κοινωνική συμπεριφορά και ακόμα περισσότερο πολτοποιημένη συλλογική συνείδηση, αίφνης μετατρέπεται σε άντρο διαφθοράς και εγκληματικότητας. Μόνο που τα γκέτο αυτά  δεν δημιουργούνται από τους φορείς της εγκληματικότητας αλλά από την πλήρη αδιαφορία του κράτους, μια αδιαφορία που τις περισσότερες φορές καλλιεργείται σκόπιμα για να δημιουργηθούν τετελεσμένα. Το παράδειγμα του πρώην εφετείου της Σωκράτους είναι εύγλωττο, υπάρχει σοβαρός και λογικός άνθρωπος που πιστεύει ακόμα πως το κτίριο αυτό εγκαταλείφτηκε έτσι εύκολα στις τύχες του;

Δεν θα πω περισσότερα προς το παρόν, αλλά να επισημάνω ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στην μετα-ΝΔ εποχή στο ελληνικό διαδίκτυο, και ειδικά την μπλογκόσφαιρα. Είναι πολύ εντυπωσιακό το γεγονός, πως μετά από τις επιδείξεις «κρατικής γυμναστικής» επί αδίκων (το δικαίων πήγε περίπατο προ πολλού) όσοι «προοδευτικοί» μπλόγκερ, και είναι πολλοί αυτοί, σήκωσαν τα μπλογκολάβαρα της επανάστασης, αίφνης σιώπησαν. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από τους άλλοτε θορυβώδεις κήνσορες της πολιτικής ηθικής. Οι υπόλοιποι είναι αναλογικά λίγοι τόσο ώστε να καταδειχθούν γραφικοί και περιθωριακοί όντας σκόρπιοι και μοναχικοί ανεξάρτητα από την πολιτική τους θέση. Η εκκωφαντική σιωπή των «προοδευτικών» μπλόγκερ καταλήγει στη σιωπηρή επιδοκιμασία που υπαγορεύεται από δύο γεγονότα: τη βαθιά αντιπάθεια στο κράτος της Δεξιάς στο επίπεδο της τυφλής εμπάθειας και στην κρυμμένη μικροπολιτική συμπάθεια στο τωρινό κυβερνών κόμμα που έστω στρογγυλοκάθεται στο επίπεδο της συγκατάβασης.

Δεν ξέρω ποιος είναι ο χειρότερος εκφασισμός, αυτός που ζήσαμε επί ΝΔ ή αυτός που έρχεται τώρα. Θα ήμουν αχάριστος εάν έλεγα ότι οι «προοδευτικοί» μπλόγκερς γυρίσανε σε προσφιλή όσο και ασφαλή θέματα, ή επινοούν  τώρα την απομακρυσμένη δίοδο κριτικής εκ του ασφαλούς (διαχρονικά τα θέματα των ποδηλατοδρόμων, οι παράνομες σταθμεύσεις κοκ) για να μην κοντραριστούν κατά μέτωπο με τη νέα κυβέρνηση. Είναι νωρίς, σκέφτονται αφελώς. Ή μήπως έχουν να λάβουν γραμμάτια ως ανταμοιβή; Αν δεν κόψεις το βήχα όσο είναι ακόμα νωρίς, μετά θα είναι αργά. Όπως είπε εύστοχα ο Ακίνδυνος, το Photoshop έκανε stealth update και κλείδωσε, μέχρι να βγει νέο κρακ μπανεράκι γιοκ!

Κλείνω το ποστ με ένα πολύ ενδιαφέρον σχόλιο που διαβάζω σε σχετικό άρθρο στο TVXS.gr, του thanasisV.

κε Κουλογλου,

απορείτε με την τακτική που ακολουθεί ο Χρυσοχοίδης και μας μιλάτε περί «ζαρντινιεροποιήσης» της αστυνομία όσο καιρό έλειπε ο «νέος» υπουργός, πραγμα που δημιουργεί την εντύπωση ότι ο Χρυσοχοίδης είναι καλών προθέσεων, η αστυνομία ειναι που έχει χαλάσει.

Το πράμα όμως δεν είναι ακριβώς ετσι. Ο Χρυσοχοίδης κάνει συνειδητά πράξη αυτό που έκανε και επί της προηγούμενης θητείας του, και που ο ίδιος θεωρεί ως την καλύτερη συνταγή. Και εξηγούμαι:

Ήταν επι Χρυσοχοίδη, πρι 6 χρόνια αν θυμαμαι καλά, όταν μια καθημερινή είχα βγει με δυο φίλους κατά τις 8 η ώρα στα εξάρχεια. καθόμασταν απέναντι από τα Άγραφα μπροστά σε μια πολυκατοικία και πίναμε μια μπύρα να ξελαμπικάρουμε από το διάβασμα (εξεταστική ένεκα), όταν καμια 10αρια «ειδικοί φρουροί» (χωρίς βέβαια ούτε αριθμό όυτε αξιωματικό μαζί τους) με ‘όπλα μας την πέφτουν, μας στήνουν στον τοίχο και αδιαφορώντας για τις ταυτότητες που είχαμε πάνω μας μας περνούν χειροπέδες πισθάγκονα. Στην ψύχρα, σε κλασματα δευτερολέπτου.
Μας φορτώνουν στο βανακι, οπου μας απαγόρευσαν να ακουμπήσουμε τη σημαία (sic) και μας «ξεφόρτωσαν» (κατα την έκφραση του οργάνου) στο τμήμα, όπου μας κράτησαν μέχρι τις 12μιση για εξακρίβωση στοιχοίων. Γυρω στις 4 ώρες μετά.

Προσπαθήσαμε να μην το αφήσουμε έτσι. Το αίσθημα να του να είσαι δεμένος με χειροπέδες στο κέντρο της Αθήνας χωρις ούτε καν πρόφαση με έιχε πραγματικά σοκάρει. Δημοσιογραφικά ασχοληθηκε ο Ιος της Ελευθεροτυπιας. Και πήγαμε και στον Εισαγγελέα για καταγγελία, οπου ο Εισαγγελέας ήταν αφοπλιστικός: «Τι να σου κάνω, άμα θες πες το στον υπουργό».

Την απάντηση γιατί και πως την πήρα μετά απο 6 χρόνια απο τον ιδιο τον Χρυσοχοίδη. Τον περασμένο Δεκέμβρη, καλεσμένος του Παπαχελά για τα επεισόδια στην Αθήνα, εξηγούσε πόσο έυκολο ήταν να αποφεύγει ο ίδιος τα επεισόδια, όταν ήταν υπουργός: κάναμε προσαγωγη αυτούς που θεωρούσαμε ύποπτους, τους κρατούσαμε όλο το βράδυ, οπότε δεν ήταν εκεί για να κάνουν καμία φασαρία!!

Έτσι «καθάρισε» τα Εξάρχεια πριν τους Ολυμπιακούς ο Χρυσοχοίδης και την ίδια συνταγή εφαρμόζει και τώρα. Μαζικές προσαγωγές από ανώνυμα όργανα με όπλα.

Advertisements

6 thoughts on “Ο Χρυσοχοΐδης και η μπλογκόσφαιρα

  1. Αλλά ακόμα και έτσι να μην το δεις…εννοώ με επίκεντρο τον εκάστοτε Χρυσοχοιδη και τους πολιτικούς διαχωρισμούς και ενώσεις-δημιουργήσεις εφαλτήριο μ΄ αυτές τις δύο φράσεις………

    » Ό,τι δεν ικανοποιεί την επιφανειακή συνθήκη του life style, μιας “ήρεμης” γειτονιάς με ισοπεδωμένη κοινωνική συμπεριφορά και ακόμα περισσότερο πολτοποιημένη συλλογική συνείδηση, αίφνης μετατρέπεται σε άντρο διαφθοράς και εγκληματικότητας. Ομως τα Εξάρχεια συγκεντρώνουν πολλές διαφορετικές κοινωνικές και πολιτιστικές τάσεις που δεν εκφράζουν απαραιτήτως το αναρχικό ιδεώδες. Το τελευταίο φαίνεται να κυριαρχεί επειδή είναι το πιο θορυβώδες, άρα δίνει το βολικό άλλοθι στην εξουσία να ισοπεδώσει την ποικιλία.»

    είναι υποχρέωσή σου να δώσεις Συγχαρητήρια στον γράφοντα…
    οχι φυσικά επειδή είναι μπλογκερ της αρεσκείας σου
    αλλά γιατί είσαι Κάτοικος της ευρύτερης Νεάπολης Εξάρχεια Λυκαβηττός -περιοχής-
    και δεν Επιθυμείς να Βλέπεις φόρμες ασπίδες κράνη μπαλάσκες και έ μια Παλάμη που Κατευνάζει ένα Αυτόματο όπλο….
    Κάθε μέρα Κάθε φορά
    που Πηγαίνεις ή Φεύγεις απ΄το σπίτι σου.

    Αυτός ο εξοπλισμός μπορεί να Χρησιμοποιείται μόνο σε καταστάσεις Εκτάκτου Ανάγκης όταν Διάγουμε καιρό Ειρήνης!!

  2. Συγχαρητηρια για το ποστ
    Χωρίς να θέλω να ιδιοποιηθώ ούτε τον τίτλο του προοδευτικού ούτε του «συντηρητικού», διαβάζοντας το post βρήκα και τον εαυτό μου μέσα, -ένα παιδί είμαι κι εγώ που του αρέσει να μιλάει και για πολιτικά μεταξύ άλλων αλλά δεν πόσταρα τίποτα από τέλη αυγούστου. Η αλήθεια είναι ότι κάψανε το μυαλό μου οι τηλεοράσεις και παράτησα ορφανά μύρια όσα προσχέδια είχα γράψει για τεκταινόμενα πολιτικά, οικονομικά, προσωπικά. Απλά φόρτωσα πολύ και κάθε φορά το θεωρούσα μάταιο, προτιμούσα το βίωμα παρά τη συζήτηση γύρω από αυτό. Εκτός λοιπόν κι αν κάποιος βρίσκεται σε διατεταγμενη εργασία, δεν υποχρεούται να μη σιωπά, άμα γουστάρεις΄σιωπάς, έτσι νομίζω, εκτός φυσικά κι αν συντρέχουν ακραίες συνθήκες που επιβάλλουν να μην εκχωρείς πολύτιμες σιωπές ως οιωνεί συστημική ψήφο εμπιστοσύνης. Τέτοιες όμως ακραίες συγκυρίες δεν νομίζω επ’ουδενί ότι συντρέχουν το αμέσως επόμενο διάστημα μετά από εκλογές. Σε καμία χώρα. Ότι είναι ακραία η γενικότερη κοινωνικοοικονομική συγκυρία, ναι, συμφωνώ, αλλά όχι ακραία η περίοδος. Εντοπίζω μια διαφορά, εγω προσωπικά, κάπου ανάμεσα σ αυτά τα δύο.

  3. Την «χρήση» των Εξαρχείων σαν μοχλό πίεσης την εφηύρε ο Ανδρέας. Μια με την υποτίμηση της δραχμής, μια με τον Σουλτς (αμερικάνικες βάσεις μέσα ή έξω), μια χαρά βόλευε.
    Ή μήπως θα ξεχάσουν τον Μποσινάκη όσοι κυκλοφορούσαν-έμεναν-σπούδαζαν στα πέριξ; Πόσες μπαρμπουτιέρες πλήρωναν άραγε προμήθειες για να κρατήσουν κλειστά τα στόματα της εξουσίας; Όσο για τους αναρχικούς και τους εμπόρους… οι υπεύθυνοι πάντα ελεύθεροι, έπιναν καφέ στην πλατεία.
    Ήμουνα νια και γέρασα και όμως… αυτή η ιστορία συνεχίζεται 25 χρόνια μετά. Πόσο θλιβερό είναι…

  4. «Η εκκωφαντική σιωπή των “προοδευτικών” μπλόγκερ καταλήγει στη σιωπηρή επιδοκιμασία που υπαγορεύεται από δύο γεγονότα: τη βαθιά αντιπάθεια στο κράτος της Δεξιάς στο επίπεδο της τυφλής εμπάθειας και στην κρυμμένη μικροπολιτική συμπάθεια στο τωρινό κυβερνών κόμμα» Εύστοχο. Να περιμένουμε, να δούμε, για το καλο της χώρας κτλ. Επί ΝΔ δεν ίσχυε αυτό το επίχειρημα δηλαδή; Η το ΠΑΣΟΚ είναι κάτι ποιοτικά διαφορετικό;

  5. Ψουξ

    Κι όχι μόνο αλλά αργά και σταδιακά το κλίμα του Αγίου Παντελεήμονα μεταφέρεται στο Αιγάλεω και βάζει τα θεμέλια του στη Νίκαια. Όλως «τυχαίως», οι δήμοι είναι απόντες, το κράτος είναι απών μα η αστυνομία παρούσα. Αλλά για τα «άβατα» των ναρκωτικών -δεν θέλω να αναφέρω ονομαστικά περιοχές από σεβασμό στην ιστορία και τους κατοίκους τους- όλοι στη μούγκα.

    Τίμο Ράδη

    Ο όρος προοδευτικός, εσώκλειστος σε εισαγωγικά, δηλώνει την ειρωνεία μου όχι προς αυτούς που δεν μίλησαν, αλλά εκείνους που είχαν στηρίξει μεγάλες διαδικτυακές σταυροφορίες κατά της ΝΔ από τον περασμένο Δεκέμβρη και τώρα δεν βγάζουν κιχ. Το ρίξανε (πάλι…) σε κοινωνικά θέματα που αφορούν τις διαχρονικές δυσλειτουργίες κρατικών υπηρεσιών (εκτός της αστυνομίας εννοείται) αλλά όχι της συνολικής πολιτικής.

    Λες:

    Ότι είναι ακραία η γενικότερη κοινωνικοοικονομική συγκυρία, ναι, συμφωνώ, αλλά όχι ακραία η περίοδος. Εντοπίζω μια διαφορά, εγω προσωπικά, κάπου ανάμεσα σ αυτά τα δύο.

    Κι επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα στο ποστ, αν δεν τους κόψεις νωρίς το βήχα μετά θα είναι αργά. Το ζητούμενο δεν είναι αν θα σιωπήσεις από επιλογή αλλά αν η σιωπή σου είναι αποτέλεσμα μιας κρυμμένης αποδοχής. Και ταυτόχρονα παράδοσης σε περισσότερο εκτροχιασμένες καταστάσεις που ίσως έλθουν αλλά απευχόμαστε.

    Juanita La Quejica

    Δεν είμαι βέβαιος πως ο Ανδρέας εφηύρε αυτό το μοχλό πίεσης, σίγουρα όμως συνειδητοποίησε πρώτος την αποτελεσματικότητά του γιατί τα Εξάρχεια είχαν ήδη αναπτυχθεί ως ένας ετεροβαρής πόλος διαφορετικών κοινωνικών και πολιτικών εκφράσεων από την Μεταπολίτευση και μετά. Αξέχαστος βεβαίως ο Μποσινάκης, όπως και ο Δροσογιάννης παρέα με τον μακαρίτη Αρκουδέα.

    HerrK.

    «Η το ΠΑΣΟΚ είναι κάτι ποιοτικά διαφορετικό;»
    Θα κάνουμε υπομονή μέχρι και τον Δεκέμβριο να δούμε που το πάει ο Χρυσοχοΐδης και πως θα αντιδράσει η μέχρι πρότινος «προοδευτική» -νυν «σιωπούσα»- μπλογκόσφαιρα.

  6. O Χρυσοχό απλά κάνει πράξη το δόγμα περί προληπτικών επιθέσεων στα Εξάρχεια. Θα μαζέψει όσους μπορεί μέχρι τον Δεκέμβριο, θα τρομοκρατήσει όλους τους υπόλοιπους για να μην ανοίξει μύτη στις 6. Και φυσικά όλοι θα του πούνε μπράβο, εδώ είσαι κι εδω είμαι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s