Τα blogs και οι δορυφόροι του αείμνηστου Μαρούδα

how-to-blog

Ένα από τα καλύτερα άρθρα για την ελληνική – κι όχι μόνο –  μπλογκόσφαιρα έγραψε ο Πάσχος Μανδραβέλης για τη σημερινή Καθημερινή. Σπέσιαλ γκεστ σταρ ο †μπλογκοφίλητος όσιος funel και ο Αντώνης Τσιπρόπουλος. Προσέξτε τις δύο τελευταίες παραγράφους και αναλογιστείτε έπειτα γιατί τους «επώνυμους» μπλόγκερς δεν τους ακουμπάει κανείς. Φιλελεύθερος με κοχόνες ο Π.Μ. κι όχι σαν αυτούς τους γελωτοποιούς «ομοϊδεάτες» του, που εν μια νυκτί έγιναν τροχονόμοι της ελευθερίας του λόγου…

Advertisements

10 thoughts on “Τα blogs και οι δορυφόροι του αείμνηστου Μαρούδα

  1. Από το άρθρο:

    Π. Μανδραβέλης: Στην Ελλάδα η σκληρή, ακόμη και χυδαία σάτιρα, επιτρέπεται μόνο σε celebrities τύπου Λάκη Λαζόπουλου

    Πώς λέμε τερματοφύλακας και iPod; Καμμία σχέση.
    Διότι αν κάποιος προσβάλλεται ή συκοφαντείται από την «σκληρή, ακόμα και χυδαία, σάτιρα» του Λάκη Λαζόπουλου, μπορεί να μηνύσει τον ίδιο και το κανάλι που τον φιλοξενεί. Αν όμως προσβάλλεται ή συκοφαντείται από τον x ανώνυμο blogger, δεν έχει την δυνατότητα να γνωρίζει ποιος είναι ώστε να τον μηνύσει.

    Δεν είναι σαφές τι ακριβώς υποστηρίζει ο Π.Μ. :
    – Να διώκονται οι επώνυμοι-celebrites υβριστές και συκοφάντες και να παραμένουν στο απυρόβλητο οι ανώνυμοι;
    – Nα διώκονται και οι επώνυμοι και οι ανώνυμοι;
    – Nα μην διώκεται κανένας υβριστής ή συκοφάντης;
    – Να διώκονται όλοι οι άλλοι εκτός των ανώνυμων διαδικτυακών υβριστών ή συκοφαντών;

    Ο Πάσχος Μανδραβέλης έχτισε τη «φήμη» του θωπεύοντας τους bloggers ώστε να μπορεί να περνάει ευκολότερα τις φιλοαμερικανικές θέσεις του και τις αντιαριστερές ψυχώσεις του. Αλλά πόσοι από τους bloggers ικανοποιούνται με θολές θέσεις;

    (χωρίς να συντάσσομαι με την εγκύκλιο Σανιδά)

  2. Kαι για να είμαι δίκαιη, οφείλω να συμφωνήσω στο εξής:

    Από το άρθρο:
    Π. Μανδραβέλης: Η διακωμώδηση του κ. Λιακόπουλου παραμένει στο Διαδίκτυο -και γι’ αυτό, πρέπει εμείς όπως και οι Ιρανοί φοιτητές να ευχαριστούμε την φιλελεύθερη αμερικανική νομοθεσία

    Eυχαριστούμε κι εμείς που μαζί με τις «διακωμωδήσεις» των άλλων παραμένει και η έξοχη, κριτική διακωμώδηση του Πάσχου Μανδραβέλη

    * το πρώτο πληθυντικό, κατά το «ευχαριστούμε» του άρθρου.

    (αφήνω ασχολίαστους τους “Ιρανούς φοιτητές” και ο νοών νοείτω.)

  3. @ Κατερίνα

    Καλώς υπάρχουν τα μεν, καλώς υπάρχουν και τα δε! 🙂

    Γενικότερα πάνω στο επί τάπητος θέμα τώρα:

    Στην Ελλάδα την χώρα του «πόστα – κομπόστα» διάφοροι μεγαλόσχημοι και «μεγαλόσχημοι» έχουν (κακο)-μάθει ότι μπορούν να εξοντώσουν όποιον άσημο μπει στον δρόμο τους, εξοντώνοντας τον οικονομικά στα γρανάζια του αναποτελεσματικού (λόγω φρικιαστικού φόρτου εργασίας) δικαστικού συστήματος, με τις δικάσιμους που ορίζονται μετά από αναβολές επί αναβολών, του Αγίου Ποτέ ανήμερα.

    Ας πάρουμε τον εν λόγω πωλητή ανακυκλωμένου χαρτοπολτού. Όταν ο φωτοσοπογιουτουμπάς ιστολόγος φαν-ΕΛ σατίριζε τις απίστευτες και αναπόδεικτες αηδίες που πλασάρει στους αδαείς και αφελείς, έκανε μήνυση. ΟΚ.

    Όταν όμως ο Λαζόπουλας του έκανε τρις χειρότερα από το Αλ-Τσαντίρι, προφανώς και δεν τόλμησε να κάνει τίποτε άλλο πέραν από το να δηλώσει εις μεσημεριανάδικο, ότι ο Λαζόπουλας βρίζει αυτόν τον δύσμοιρο που πωλεί και προωθεί το «ποιοτικό βιβλίο»!

    Ήμαρτον!

    Κάποτε θα πρέπει να καταλάβουν όλοι οι εκτιθέμενοι στα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης, ότι άπαξ και τοποθετείσαι δημοσίως πάνω σε κάτι, είσαι αυτόματα στόχος και σάτιρας και κριτικής και ακόμα ακόμα επαίνου εάν είσαι αξιόλογος.

    Αμάν πια, βου και α βα, βου και ε βε κ.ο.κ.

  4. Ενώ, ας πούμε, ο Μανδραβέλης δεν έχει τον Αλαφούζο από πίσω;

    Ας μην είμαστε αφελείς. Όλοι είναι καλοί, αρκεί να μην αρχίσουν να δαγκώνουν το αφεντικό. Μπουγάτσου, Πανούσης κ.λπ.

    Η ελευθερία δεν ορίζεται αντιθετικά.

  5. Κ.σ-Μ

    Ο Μανδραβέλης είναι, προς τιμήν του, από τους πιο ξεκάθαρους στο θέμα της ελευθερίας του λόγου. Ως συνειδητά φιλελεύθερος υιοθετεί πλήρως στο πνεύμα την Αμερικανική 4η Τροπολογία, που είναι μόνο μια φράση σε αντίθεση με τα πολυάριθμα παρακλάδια του δικού μας Συντάγματος – τύπου «όπως ο νόμος ορίζει» κλπ. Ξέρεις, στην Αμερική μπορείς να λες ό,τι θες, με μια διαφορά όμως: τις συνέπειες θα τις πληρώσεις νομικά εαν προκύψουν. Εδώ γίνεται το αντίστροφο, αντί να δηλωθεί λακωνικά και όμορφα η πίστη στην ελευθερία της έκφρασης, αυτή περιστέλλεται με νομοθετικές ρυθμίσεις και γνωμοδοτήσεις κι αυτό γιατί οι (μεταξικοί κατά βάση) σχετικοί νόμοι είναι παρωχημένοι και δεν έχουν διάθεση οι πολιτικοί να δώσουν έδαφος στην αλματώδη αύξηση του διαδικτύου με την νομοθετική ανανέωσή τους. Και κερατωμένη και δαρμένη είναι ακόμα η ελευθερία της έκφρασης στην Ελλάδα.

    Τα ερωτήματα του πρώτου σχολίου σου μπορούν να απαντηθούν με μια αναζήτηση στην ιστοσελίδα του Π.Μ. http://www.medium.gr Γράψε στην φόρμα της αναζήτησης τη λέξη «λογοκρισία» και θα σου βγάλει πολλά ενδιαφέροντα άρθρα με τα οποία μπορείς να προβληματιστείς σαν βάση αφετηρίας για το τι σημαίνει τελικά «ελευθερία του λόγου» εδώ στην Ελλάδα. Ούτε κι εγώ συμφωνώ με πολλά απ’ όσα γράφει ο Π.Μ., αλλά προτιμώ να ενημερώνομαι και να προβληματίζομαι από αυτόν παρά από τις γυναικουλίστικες κραυγές των λαοσιτών και των όψιμων ελληνοαμερικανών μπλογκοσαχλοφιλελεύθερων για το κακό Indymedia. Απλώς, έτυχε να συμφωνήσω απόλυτα με το τελευταίο του άρθρο για τα μπλογκ.

    Γράφεις «Ο Πάσχος Μανδραβέλης έχτισε τη “φήμη” του θωπεύοντας τους bloggers ώστε να μπορεί να περνάει ευκολότερα τις φιλοαμερικανικές θέσεις του και τις αντιαριστερές ψυχώσεις του». Διαφωνώ. Πόσο ακραία «αντιαριστεριστής» μπορεί να καταντήσει ο Στέφανος Κασιμάτης (ο κος Πανδώρα του Βήματος αν θυμάμαι καλά) στο κυριακάτικό του άρθρο σε σχέση με τον Π.Μ.;
    Προοδευτικός στη σημερινή Ελλάδα σημαίνει και αντικομμουνιστής
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_05/07/2009_321168

  6. JustAnotherGoneOff: Ούτε κι εγώ συμφωνώ με πολλά απ’ όσα γράφει ο Π.Μ., αλλά προτιμώ να ενημερώνομαι και να προβληματίζομαι από αυτόν παρά από τις γυναικουλίστικες κραυγές των λαοσιτών και των όψιμων ελληνοαμερικανών μπλογκοσαχλοφιλελεύθερων για το κακό Indymedia. Απλώς, έτυχε να συμφωνήσω απόλυτα με το τελευταίο του άρθρο για τα μπλογκ.

    Εμένα, πάλι, δεν μου χρειάζεται η σκέψη του όποιου «Μανδραβέλη» για να προβληματιστώ. Από τους δημοσιογράφους το μόνο που ζητώ είναι το ρεπορτάζ και η έρευνα, αυτή άλλωστε είναι η δουλειά τους. Από μπλα μπλάδες είμαστε πλήρεις, το ευκολότερο πράγμα του κόσμου είναι να είσαι αραχτός και να γράφεις τις απόψεις σου. Προσωπικώς δεν χρειάζομαι καθοδηγητές σκέψης, μπορώ να προβληματίζομαι από τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μου στον κόσμο. Διαθέτω αρκούντως κριτική σκέψη και δεν χρειάζεται να μου λαδώσει τα γρανάζια της κανένας δημοσιογράφος.

    Για παράδειγμα, δεν με ενδιαφέρουν στο ελάχιστο οι σκέψεις και οι απόψεις του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, του Θέμη Αναστασιάδη ή του Πάσχου Μανδραβέλη – για μένα δεν μετρούν περισσότερο από όσο των άλλων ανθρώπων, είτε εργάζονται στα ΜΜΕ είτε στα τραίνα, στα πλοία, στα συνεργεία αυτοκινήτων. Ή για να είμαι ακριβέστερη, οι απόψεις των δεύτερων μετρούν χίλιες φορές περισσότερο.

    Ύστερα, οι δικές μου επιλογές δεν περιορίζονται μεταξύ Μανδραβέλη και «γυναικουλίστικων κραυγών λαοσιτών». Έχω ξεκαθαρισμένες απόψεις και για τους δύο και δεν χάνω το χρόνο μου μαζί τους.

    (νομίζω ότι θα έπρεπε να αποφεύγεις τα σεξιστικά σχόλια του στυλ «γυναικουλίστικες κραυγές», πολύ περισσότερο που οι όποιες «γυναικουλίστικες κραυγές», με τον τρόπο που το εννοείς εσύ, έχουν βγει από άνδρες μπλόγκερς. Στο σύνολό της η γυναικεία παρουσία στα μπλογκς είναι απείρως αξιοπρεπέστερη από αυτή των ανδρών μπλόγκερς. )

    JustAnotherGoneOff: Τα ερωτήματα του πρώτου σχολίου σου μπορούν να απαντηθούν με μια αναζήτηση στην ιστοσελίδα του Π.Μ. http://www.medium.gr Γράψε στην φόρμα της αναζήτησης τη λέξη “λογοκρισία” και θα σου βγάλει πολλά ενδιαφέροντα άρθρα με τα οποία μπορείς να προβληματιστείς σαν βάση αφετηρίας για το τι σημαίνει τελικά “ελευθερία του λόγου” εδώ στην Ελλάδα.

    Άλλη μία: δεν χάνω το χρόνο μου αναζητώντας τις σελίδες του κυρίου Μανδραβέλη ή των λαοσιτών. Έχω πολύ καλύτερες επιλογές σε αναγνώσματα.

  7. «δεν κατάλαβα ακριβώς τι σχέση έχει η διαπίστωσή σου με το θέμα του άρθρου»

    Μεγάλη.

    Για να σε βοηθήσω, θα αλλάξω λίγο τον τίτλο του άρθρου του Μανδραβέλη.

    «Στο παγκόσμιο επικοινωνιακό τοπίο
    καταρρίψατε τα blogs;» -> «Στο παγκόσμιο επικοινωνιακό τοπίο
    καταρρίψατε όσους πειράζουν το αφεντικό και τους φίλους του, ενώ μπορούν να πάνε σε άλλα μέσα και να του κάνουν την ίδια ζημιά;»

  8. Γενικότερα, ο Μανδραβέλης έχει επιλεκτικές ευαισθησίες. Ας πούμε, βγαίνει στο βραδινό δελτίο του ΣΚΑΪ και φωνάζει για την ασυδοσία, λέει πως οι νόμοι πρέπει να τηρούνται κ.λπ.

    Τώρα, θυμήθηκε πως «λογοκρίνεται» το Athens/Patras/Valencia/Scotland Indymedia, αν εφαρμοστούν οι όροι χρήσης του ΕΔΕΤ.

    Και σε τι εμποδίζει αυτό να ξυπνήσουμε όλοι ένα πρωί και να πάμε για δωρεάν συνεγκατάσταση στο ΕΜΠ;

    Θα πεις πως ξεφεύγω, αλλά αν δεις το παρακάτω ιστορικό, θα βρεις τη σύνδεση με τον Μαρούδα. Μόνο που γίνεται με ανεστραμμένο ζεύγος καλωδίων. Η μοδάτη «ευαισθησία» των Μανδραβέληδων για μια σειρά από θέματα, είναι εμετική.

    http://lists.indymedia.org/pipermail/imc-europe/2008-July/0713-s3.html

  9. Πόσο δύσκολο τελικά είναι το να ορίσεις και να τηρήσεις την ελευθερία στο λόγο και τη σκέψη; Η δυσκολία φαινεται και από τις «ερωτήσεις» της Κατερίνας σμ:

    «Δεν είναι σαφές τι ακριβώς υποστηρίζει ο Π.Μ. :
    – Να διώκονται οι επώνυμοι-celebrites υβριστές και συκοφάντες και να παραμένουν στο απυρόβλητο οι ανώνυμοι;
    – Nα διώκονται και οι επώνυμοι και οι ανώνυμοι;
    – Nα μην διώκεται κανένας υβριστής ή συκοφάντης;
    – Να διώκονται όλοι οι άλλοι εκτός των ανώνυμων διαδικτυακών υβριστών ή συκοφαντών;

    Πάρε κόσμε ερμηνείες και διάλεξε όποια θέλεις ανάλογα με τις προθέσεις σου και την απόσταση σου από την αλήθεια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s