Αγαπητέ μου Φάιαρφοξ

Η σχέση μεταξύ μας κυμαίνεται μεταξύ πάθους και μίσους. Είσαι ένας λατρεμένος μπράουζερ που σήκωσε το ανάστημά του στα ίσα απέναντι στον μισητό Εξπλόρερ της Μάικροσοφτ. Είσαι ένα φρη πρόγραμμα που βγάζει θαρραλέα τη γλώσσα του στις υποδεέστερες εφαρμογές του διαδικτύου. Η ευχρηστία σου δε, σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις σου, έχει γίνει παροιμιώδης. Που το κύριο προσόν σου είναι ακριβώς αυτές οι απίστευτες επεκτάσεις που προσφέρονται κατά χιλιάδες για ακόμα καλύτερη πλοήγηση και απόλαυση στις αχανείς εκτάσεις του Διαδικτύου.

Αλλά τον τελευταίο χρόνο έχεις αρχίσει να με εκνευρίζεις αφόρητα, μα φυσικά τόσο σπουδαίος που είσαι θα έχεις και τις ατέλειες σου. Τις προλαμβάνεις και τις επιδιορθώνεις σε τακτικά διαστήματα μα έχεις παραγίνει τακτικός στις αναβαθμίσεις. Καλό είναι που προλαμβάνεις σημαντικά κενά ασφαλείας και δυσλειτουργίες στο λογισμικό σου. Ανοιχτό πρόγραμμα είσαι και ο καθένας σκαλίζει τα ενδότερά σου για να τον βελτιώσει.

Αλλά ξέρεις κάτι, όταν κάτι δουλεύει σωστά και καλά δεν το επιδιορθώνεις. Δεν είσαι σπορ αυτοκίνητο. Δεν θέλουμε σπόιλερ στα οπίσθια σου, μια χαρά δουλεύεις νέτα σκέτα. Είσαι ένα πρόγραμμα που ζητάμε να κάνει πρώτα τα βασικά και μετά ακολουθούν όλα τα άλλα προαιρετικά μπιχλιμπίδια.

Το κύριο σου πρόβλημα είναι το φλας. Άπαξ και κολλήσει, πρέπει να κάνω ρηστάρτ. Θα μου πεις μικρό το κακό πλέον μετά την έκδοση 3.0, πως μεγάλωσες έτσι βρε θηρίο! Με τα γιουτχιούμπια μού έκανες πολλά νερά παλιότερα αλλά έδειχνες έπειτα ότι το διόρθωσες. Μετά από την προ-προηγούμενη αναβάθμιση, που την έκανες για καλό και δεν αμφισβητώ την καλή προαίρεσή σου, τα γιουτχιούμπια μού κάνουν πάλι νερά. Πριν κόλλαγαν έτσι και πάταγες το πλέη -μόνη λύση ρηστάρτ στον μπράουζερ και ξανά από την αρχή τα κολλήματα- μα τώρα όταν φορτώνω μια σελίδα και εμφανίζει τον πλέηερ, πατάω να δω το βίντεο και τσαφ εξαφανίζεται για κάποια δέκατα του δευτερολέπτου για να εμφανιστεί ξανά από την αρχή παρακαλώντας να το παίξεις. 

Μικρό το κακό επειδή είμαι βιαστικός; Αμ δε, ξέρεις είμαι και μπλόγκερ, και ειδικά χρησιμοποιώ την πλατφόρμα της αεροπλανικής γουόρντπρες, δε μπεστ άμπσολουτ μαγκνίφισιεν όπεν σορς φορ μπλόγκιν. Μόλις με ειδοποίησες αυτόματα τις προάλλες ότι είχες μια γκαραντί αναβάθμιση, που να πάει ο λογισμός μου ότι θα ξυπνούσες αλλοτινές μνήμες όπου ήμουν έτοιμος να φιξάρω στο πισί μου σαν στανταράκι ένα Σαφάρι ή το νεότευτκο Κρόουμ του Γούγλη αλλά είπα να σου χαριστώ όταν έβγαλες το τρίτο δοντάκι σου. Πάω να δω από προχτές τα στατιστικά του ιστολόγιου μου και δεν αναπαράγεται το σχετικό φλας με τις στατιστικές. Εξαφανιζόλ! Θα υποπτευόμουν ίσως κάποιο πρόβλημα στο πισί μου αλλά με ελέγχω στο Κρόουμ και όλα δουλεύουν ρολόι. Σιγουρεύομαι όμως με το Σαφάρι για να είμαι βέβαιος ότι η υπαιτιότητα είναι δική σου. Η αποθέωση όμως έρχεται όταν τσεκάρομαι με τον σιχαμένο Εξπλόρερ και είμαι με φτερά σαν να ήπια ρεντμπούλ. 

Κατάλαβες τι έκανες ρε συ; Τα στοιχειώδη θέλω και δεν μου τα βγάζεις πέρα. Κάθε βερσιόν και κάθε αναβάθμιση λύνει προηγούμενα προβλήματα και εμφανίζει καινούρια. Με έχεις κουράσει, ειλικρινά. Άσε το χειρότερο: έχεις γίνει πια πολύ βαρύ πρόγραμμα. Μια ώρα κάνεις ν’ ανοίξεις, μα για ποιον περνιέσαι, το Γουόρκραφτ, το Στάλκερ ή το κορυφαίο σε απαιτήσεις Κράιζις; Ήμαρτον πια. 

Θα είσαι ακόμα μες την καρδιά μου αλλά πλέον σαν προδομένη αγάπη. Δεν έχω ακόμα εμπιστοσύνη στον Σαφάρι αν και είναι πολύ καλός. Μα εμπιστεύομαι τώρα τον Κρόουμ. Τον δοκιμάζω σε βαριές σελίδες και ανοίγουν μέχρι να πεις «φσσσσστ μπόινγκ». Εσύ σέρνεσαι σαν γριά. Και σαν γριά που κατάντησες, η ερωτική μου επιθυμία για σένα έχει πια απωλεσθεί.

ΥΓ. Και για να σε παρηγορήσω κάπως, θα είσαι ταυτόχρονα ανοιχτός με τον Κρόουμ γιατί κάποια από τα ωραία σου μπιχλιμπίδια τα χρειάζομαι σε ειδικές περιστάσεις.

2 thoughts on “Αγαπητέ μου Φάιαρφοξ

Σχολιάστε

