Όποιος καεί στο χυλό, ΦΙΣάει και το γιαούρτι

Από γκάφα σε γκάφα παραπαίει η Φιλελεύθερη Συμμαχία τους τελευταίους μήνες. Λέει το τελευταίο δελτίο τύπου με τίτλο «Αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου που ανέχεται τις καταστροφές περιουσιών», οι κόκκινες επισημάνσεις είναι ο σχολιασμός του δελτίου:

H Φιλελεύθερη Συμμαχία, προχωρά σε κατάθεση αγωγής κατά του Ελληνικού Δημοσίου υποστηρίζοντας ότι οι πρόσφατες καταστροφές στο κέντρο της Αθήνας θα είχαν αποφευχθεί εάν οι αστυνομικές δυνάμεις που ήταν παρούσες είχαν επέμβει, όπως όφειλαν, για τη προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών.

– Γκάφα ολκής. Δεν μπορείς να καταθέσεις αγωγή υπέρ τρίτου. Απολαυστικός ο διάλογος στο buzz.reality-tape. Εκτός αν οι συντάκτες του δελτίου τύπου είναι οι μαγαζάτορες του Κολωνακίου και δεν μας το λένε από ιδεολογική ντροπή.

Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 13 Μαρτίου, 80 καταστήματα, 37 Ι.Χ. αυτοκίνητα και έξι υποκαταστήματα τραπεζών υπέστησαν σοβαρές ζημιές από την επιδρομή κουκουλοφόρων. Στη διάρκεια των επεισοδίων υπήρχαν στην περιοχή αστυνομικές δυνάμεις οι οποίες αντί να επέμβουν τους δόθηκε εντολή μη εμπλοκής και απομάκρυνσής τους. Η πληροφορία αυτή διασταυρώνεται από πολλές πηγές και κυρίως από τους αστυνομικούς που βρίσκονταν σε περιπολία κοντά στην οδό Σκουφά, άλλους αστυνομικούς που βρίσκονταν στην οδό Αναγνωστοπούλου και περιπολικό που βρισκόταν στην οδό Αλωπεκής. Οι 4 διμοιρίες των ΜΑΤ που βρίσκονταν σε σημεία πολύ κοντά στους κουκουλοφόρους διατάχθηκαν να επέμβουν μόνο όταν οι «γνωστοί- άγνωστοι» είχαν ήδη βρει ασφαλές καταφύγιο στο άσυλο της Νομικής Σχολής…  Κατά συνέπεια οι αστυνομικές δυνάμεις, που ήταν παρούσες στη διάρκεια των καταστροφών, έλαβαν παράνομη εντολή από την ηγεσία τους να μην εκτελέσουν τα καθήκοντά τους.

– Που στηρίζεται η διαπίστωση ότι η εντολή ήταν παράνομη; Οι αποφάσεις επιχειρησιακών σχεδιασμών δεν διέπονται αναγκαστικά από νομιμοφροσύνη, όταν είναι ψύχραιμες και καλοπροαίρετες πάντοτε λαμβάνουν υπόψη τους ως προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως υπέρτατο αγαθό σε όποια πλευρά κι αν ανήκει. Αυταπόδεικτο είναι πως οι κυρίως ειπείν κουκουλοφόροι προκαλούν σχεδόν ασήμαντες υλικές ζημιές. Ναι, το σπάσιμο βιτρίνας δεν ζυγίζεται στο ίδιο βαθμό με την ανθρώπινη ζωή. Οπότε, σωστά έκρινε κι έπραξε η ηγεσία της αστυνομικής δύναμης στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι ο μεγαλύτερος παράνομος στη χώρα είναι το ίδιο το κράτος που με πράξεις ή παραλείψεις του θέτει σε κίνδυνο θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών.

-Συμφωνώ. Αλλά δεν χρειάζεται να είναι κανείς φιλελεύθερος για να το πει αυτό, όπως η ίδια διατύπωση θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί και για την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου και τον κοινωνικό αναβρασμό που προκάλεσε η σφαίρα ενός οργάνου της τάξεως, την έννομη τάξη -που επικαλείται η ΦΙΣ- ως προστάτης βιτρινών και… χριστουγεννιάτικων δέντρων.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία βασίζει την αγωγή της κατά του Ελληνικού Δημοσίου στο άρθρο 105 του Εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα που ορίζει ότι: «Για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση της δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, το δημόσιο ενέχεται σε αποζημίωση. Μαζί με το δημόσιο ευθύνεται εις ολόκληρον και το υπαίτιο πρόσωπο, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για την ευθύνη των υπουργών.»

– Dura lex, sed lex. Αλλά αυτό ισχύει και για το Βατοπέδι και για τον Κορκονέα. Τις σκληρές πλην σωστές εκφράσεις να τις μοιράζουμε ποσοτικά όσο κι έντιμα εκεί που αναλογούν, όχι σε σπασμένα τζάμια ασφαλισμένων πολυτελών αυτοκινήτων και βιτρίνες πλουσιομάγαζων εν είδει εθνικής συμφοράς.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία πέραν της αγωγής της κατά του Ελληνικού Δημοσίου θα ενημερώσει, στα πλαίσια ειδικής πληροφοριακής καμπάνιας, τους πληγέντες πολίτες για το δικαίωμά τους να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από το Ελληνικό Κράτος για τις καταστροφές που υπέστησαν.

– Όπως κι εμείς θα καταγγείλουμε πως η ΦΙΣ υποστηρίζει αποκλειστικά και μόνο τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης.

________

Τι συνάγεται από τα παραπάνω; Ότι, όπως γνωρίζουμε κλασικά, η ΦΙΣ θέλει λιγότερο κράτος και περισσότερη αστυνομία. Ας φέρουν λοιπόν ένα παράδειγμα ελάχιστου κράτους με σκληρή αστυνόμευση, και μην μας πουν τις ΗΠΑ γιατί θα πέσουν πολλά (καυτά) γιαούρτια. Χωρίς το ένα δεν γίνεται το άλλο αλλιώς τότε έχουμε παρακράτος μα και το αστυνομοκρατούμενο κράτος προϋποθέτει ακριβώς το… πολύ κράτος. Οι δολοφονίες Λαμπράκη και Πολκ δεν τους λένε κάτι; Οι συζεύξεις λίγου και πολύ κράτους με άξονα την αστυνομοκρατία, αφορούν περισσότερο σχεδιασμούς επί χάρτου που βρήκαν οδυνηρή εφαρμογή κάπου στα μέσα του περασμένου αιώνα…

Ο φιλελευθερισμός (και ο νεοφιλελευθερισμός) δεν είναι ένα ασήμαντο πολιτικό σύστημα, περιλαμβάνει πολύ σημαντικές σκέψεις κι εφαρμογές στο οικονομικό κυρίως πεδίο από αξιόλογους νομπελίστες οικονομολόγους και πολιτικούς, που εφαρμόζονται συχνά στην πράξη ως παρακλάδι ενός άγριου καπιταλισμού με light ιδεολογία και hardy υλοποιήσεις. Ο (νεο)φιλελευθερισμός δεν είναι τυχαία το αγαπημένο παιδί των λεφτάδων, αλλά και των πλεονεκτών που βιάζονται να αναρριχηθούν στην ταξική ιεραρχία, το δέος του χρήματος ως αυτοσκοπός και το κλέος μιας απλουστευτικής ιδεολογίας που διαστρεβλώνει τις συστατικές ιδέες του Διαφωτισμού, που κάθε άλλο παρά (νεο)φιλελεύθερος ήταν, δεν μπορεί να υποβαθμίζει την αξία της ανθρώπινης ζωής ανεξαρτήτου κοινωνικής διαστρωμάτωσης προάγοντας μια σπασμένη βιτρίνα σε μείζονα εθνική συμφορά. Υπάρχουν υλιστικά όρια σε ανθρωπιστικά θέματα, αυτό ορίζει ο Διαφωτισμός που πιπιλίζουν ιδεολογικά οι κάθε λογής φιλελεύθεροι.

Και ξέρουν όμως αυτοί τι αντιπροσωπεύει ο Διαφωτισμός; Ο Διαφωτισμός βάζει πάνω απ’ όλα τον Άνθρωπο κι όχι την Περιουσία. Οι δικοί μας Διαφωτιστές αυτό πρέσβευαν, από τον Ρήγα Φεραίο και τον Κοραή, στον Καποδίστρια με τις θεοκατάρατες πατάτες και τον παρεξηγημένο Θεόφιλο Καΐρη. Μετά από αυτούς, η συνταγή χαλάει και μοιάζει με ξυνισμένο γιαούρτι. Ή ήταν υπερβολικά προοδευτικοί ακόμα και για τα μέτρα της σημερινής εποχής, ή αυτή η εποχή τους ξεπέρασε. Και φοβούμαι ότι η Φιλελεύθερη Συμμαχία θα ΦΙΣάει το γιαούρτι μόνο όταν συνειδητοποιήσει ότι κατέληξε επίπλαστος προοδευτισμός με υποκρύπτουσα φασίζουσα συμπεριφορά όταν το κοινωνικό σύνολο θα στενάξει συσσωρευμένα κάτω από το βάρος της οικονομικής κρίσης. Ακόμα στην αρχή είμαστε, δυστυχώς.

Advertisements

3 thoughts on “Όποιος καεί στο χυλό, ΦΙΣάει και το γιαούρτι

  1. «Ότι, όπως γνωρίζουμε κλασικά, η ΦΙΣ θέλει λιγότερο κράτος και περισσότερη αστυνομία.»

    Δεν είναι απαράιτητο να ερμηνευτεί ως «περισσότερη αστυνομία» αλλά ως εφαρμογή των νόμων.

    «προάγοντας μια σπασμένη βιτρίνα σε μείζονα εθνική συμφορά…»

    Πέρα από την όντως ακατανόητη νομικά αγωγή της ΦΙΣ θα πρέπει να πω ότι δε πρόκειται για μία βιτρίνα αλλά για περισσότερες. Οι οποίες μάλιστα καταστρέφονται εδώ και δεκαετίες.

    Και νομίζω ότι είναι δυνατό σε μία χώρα να μην απειλούνται ανθρωπινες ζωές και ταυτόχρονα να μην καταστρέφεται υλική περιουσία. Δεν χρειάζεται να είμαστε τόσο υπεράνω στην Ελλάδα με τα υλικά αγαθά. Γιατί αυτό το «μια ανθρώπινη ζωή αξίζει περισσότερο από μία βιτρίνα» αύριο μπορεί να γινει «μια ανθρώπινη ζωή αξίζει περισσότερο από ένα σπίτι/πολυκατοικία/οικοδομικό τετράγωνο κλ.π»

    Και θα έπρεπε να αναρωτηθείς επίσης γιατί τα φαινόμενα αυτά (με τους κουκουλοφόρους να σπάνε τα πάντα και την αστυνομίαι δήθεν να τους κυνηγάει) δεν συμβαίνουν στην Ελβετία, στη Νορβηγία ή στη Σουηδία.

    Δημοκρατία δε σημαίνει μόνο πώς το κράτος συμπεριφέρεται στον πολίτη αλλά (κυρίως) πώς οι πολίτες ως άτομα συμπεριφέρονται στους συμπολίτες. Επειδή λοιπόν στην Ελλάδα σε κάθε ιδεολογία δεξιά, αριστερά, κεντρώα κ.λπ υπάρχει ισχυρή φασίζουσα νοοτροπία οπου η κάθε μία προσπαθεί να επιβάλει την δική της απόλυτη αλήθεια στην άλλη ή ακόμη και να εξαφανίσει τις άλλες καταλαβαίνει κανείς ότι ο κάθε Ελληνάς ανεξάρτητα από ιδεολογία βγάζει από μέσα του έναν μικρό Παπαδόπουλο.
    Συνέπεια αυτού είναι ότι οι πολίτες αυτής της χώρας δημιουργούν και συντηρούν ένα κράτος που είναι καθρέφτης τους των ιδεολογιών τους αλλά και μια κοινωνική οργάνωση όπου ο καθένας διεκδικει με θράσος το δικαίωμα στην καταστροφή, την ασυδοσία και την ανομία. Σε όλα τα επίπεδα.

    Με λιγότερα λόγια το ελληνικό κοινωνικό και πολιτικό σύστημα είναι στη κορυφή του ολιγαρχικό και στη βάση του οχλοκρατικό.
    Η σύγκριση λοιπόν μεταξύ ανθρώπινης ζωής και βιτρίνας είναι σαν να πρέπει κανείς να επιλέξει μεταξύ αυτών των δύο τάσεων.
    Υπάρχουν και άλλοι δρόμοι πάντως.

  2. Καλά , τώρα το είδα. Τόσο αγράμματοι είστε ; Λέτε ότι η ΦΣ κατέθεσε αγωγή ενώ το link που δίνετε λέει ότι κατέθεσε μήνυση !!!
    Τελικά τόσο πολύ σας έχει τρομάξει αυτή η ΦΣ , που προσπαθείτε με βλακείες και ανοησίες να πείτε κάτι άσχημο γι αυτήν ; Εμένα πάντως κερδίζουν την συμπάθειά μου κάθε μέρα που περνάει. Αν έχει αντιπάλους σαν κι εσάς πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους από χαρά..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s