Παρφέ με πέη

Συνηθισμένο πλέον το φαινόμενο να στελεχώνονται οι κρατικές υπηρεσίες από εργαζόμενους με αμφίβολο επίπεδο σπουδών αλλά κυρίως γνώσεων. Και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν εργάζονται στις κατάλληλες θέσεις που να ταιριάζουν με τα προσόντα τους. Ένα τέτοιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ασχετοσύνης και κακοδιαχείρισης οργανικών θέσεων είδα την περασμένη Κυριακή από το κανάλι της Βουλής, που υποτίθεται προάγει τον πολιτισμό.

vouli

Οι γνώστες της κλασικής μουσικής βλέπουν αμέσως την κοτσάνα, αλλά εδώ ανακύπτουν περισσότερα ζητήματα απ’ όσα φαίνονται με την πρώτη ματιά. Για να καταλάβουν οι υπόλοιποι αναγνώστες σε τι συνιστάται αυτό το χοντρό λάθος, ας το περιγράψω. Το δελτίο προγράμματος της Βουλής διαφημίζει την βραδιά όπερας γράφοντας:

22.00 Όπερα: «ΟΘΕΛΟΣ»
του Τζουζέπε Βέρντι. Με τους Πλάθιντο Ντομίνγκο
Κιμ τε Κανάοκα, Σεργκέι Πεϊφέρκους κ.α.
Διευθύνει ο Τζορτζ Σόλτι.

Το σωστό είναι το εξής:

Κιρί Τε Κανάουα, Σεργκέι Λειφέρκους κ.α.
Διευθύνει ο Γκέοργκ Σόλτι.

Σας φαίνονται ασήμαντα λάθη, αλλά για τους σοβαρούς γνώστες της μουσικής αυτά είναι ασυγχώρητα. Σαν να γράφατε λάθος τα μέλη των Μπητλς. Ο περίφημος ούγγρος μαέστρος Γκέοργκ Σόλτι παραμένει πάντοτε Γκέοργκ κι όχι εξαγγλισμένος ως Τζορτζ μα κάτι δεν πάει καλά με τα υπόλοιπα ονόματα. Σίγουρα δεν είναι λανθασμένη μεταφορά της ξενικής γραφής των ονομάτων τους, Kiri Te Kanawa και Sergei Leiferkus. Άλλο έχει συμβεί. Ο συντάκτης του δελτίου προφανέστατα αντέγραψε από χειρόγραφο σημείωμα γραμμένο στα ελληνικά, μπορεί από την ετικέτα του βίντεο. Εύκολα μπορούμε να το συμπεράνουμε αν σκεφτούμε την ομοιότητα του «υ» με το λατινικό «u» που το γράφουμε ως κάππα και το κεφαλαίο «Λ» με την κάμπυλη γραφή του «Π». Έτσι, η «Κανάοuα» γίνεται Κανάοκα και ο «Λειφέρκους» Πεϊφέρκους. Παρφέ με πέη δηλαδή.

Γι αυτό όταν έχετε, κύριοι αφέντες του τόπου, φιλοδοξίες για την πολιτιστική αναβάθμιση του τόπου καταλήγοντας να σώζετε τα μικροπολιτικά προσχήματα, τα τελευταία φροντίστε τα τουλάχιστον με το να έχετε τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις. Γιατί, ξέρετε, μπορεί στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να έρθω για να σας κοτσάρω όλα τα συστηματικά λάθη που καταγράφονται σε όλες τις δημόσιες και κρατικές υπηρεσίες αντί να απαντάω σε ερωτησούλες του στυλ «πότε έγινε το έπος του ’40».

ΥΓ. Και μια που είπα για «αφέντες», αυτός ο Μ.Α., o μέγας ακριβοπληρωμένος διευθυντής οπτικοακουστικής – κι ανύπαρκτης – ψηφιακής πλατφόρμας, κάνει άλλη δουλειά εκτός από το να ξημεροβραδιάζεται στην Ερμού φωτογραφίζοντας βυζιά σαν 13χρονος λιγούρης;

Advertisements

8 thoughts on “Παρφέ με πέη

  1. Δεν είμαι γνώστης της μουσικής, ευχαριστώ για την εξήγηση και πραγματικά πολύ αστείο.

    Βλαχοκατινιές γίνοται και οι δουλειές στο δημόσιο είναι γνωστό πως τις δίνουν σε «φίλους, συγγενέις και πολιτικά φιλικούς».

  2. Δεν είναι ακριβώς ότι στο δημόσιο είναι γνωστό πως τις δίνουν σε “φίλους, συγγενέις και πολιτικά φιλικούς”, αλλά ότι το δημόσιο απαξιώνεται και δυσφημείται (δικαίως εδώ που τα λέμε) από την πολύ κακή ποιότητα υπηρεσιών. Οι φίλοι, συγγενείς κλπ είναι ένα μόνο από τα αίτια, είναι μάλλον δύσκολο να πιστέψουμε ότι 300.000 δημόσιοι υπάλληλοι προσλαμβάνονται μόνο λόγω νεποτισμού. Αν θες να λειτουργεί με ελάχιστη ευπρέπεια το σύστημα, βάζε τους κατάλληλους ανθρώπους στις σωστές θέσεις, κι ας έχουν μπάρμπα στην Κορώνη.

  3. Μεσιέ να ‘στε καλά, διασκέδασα!!!

    Μια παρατήρηση. Μη γενικεύετε. Ξέρετε τι είναι η γενίκευση από μια περίπτωση (κι ας έχουν μαζευτεί πολλές περιπτώσεις στο δημόσιο που κατηγορείτε). Να υποθέσω ότι αντίθετο παράδειγμα καλής λειτουργίας δε θα βρω στο ιστολόγιό σας.
    Όπως επίσης να υποθέσω ότι το σχόλιο στο πρόσωπο του υστερόγραφου δεν είναι κατ’ ουσίαν η αιτία του ποστ.
    Όσο για το ποιοι καταλαμβάνουν τις θέσεις δημοσίου, καλύτερα να μασάτε και να καταπίνετε.Έχετε μείνει στην Κορώνη ή είστε μύωψ.

    ΥΓ.Ήμουν βεβαία ότι θα υπάρχουν σχόλια τύπου «άσχετοι στο δημόσιο», «μεταξύ μας METAXA» κτλ. Να υποθέσω πάλι ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει σαϊνια που δεν κάνουν λάθη και ότι η εξειδίκευση εκεί λειτουργεί ρολόι.Κούνια που σας κούναγε.

    ΥΓ2.Γιατί δεν κάνετε τα χαρτιά σας για τη συγκεκριμένη θέση; Μέσω ΑΣΕΠ είναι. Και δεν έχει ερωτησούλες τύπου πότε έγινε ο πόλεμος του 40. (Δε σας ενημερώνουν φαίνεται καλά. Ή σας συμφέρει να καλύπτετε ποια είναι τα κριτήρια)

    Ναι, μια δημόσια υπάλληλος που την πληρώνετε για να πίνει φραπέ (καλό το παρφέ, αλλά σαν την φραπεδιά…)

  4. Νομίζω ότι ήμουν σαφής, αγαπητή Μάπετ. Εσύ μάλλον γενικεύεις με την τελευταία φράση, από την μεριά μου ζητώ λίγο παραπάνω σοβαρότητα. Αν γράφανε λάθος τα ονόματα των Μπητλς δεν θα ξεσηκώνονταν το σύμπαν;

    Επίσης, δεν έχω μείνει στην Κορώνη αλλά είμαι μύωπας μα όχι πρεσβύωπας.

    Να υποθέσω πάλι ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει σαϊνια που δεν κάνουν λάθη και ότι η εξειδίκευση εκεί λειτουργεί ρολόι. Η διαφορά είναι ότι στον ιδιωτικό τομέα προσλαμβάνεσαι με αποδεδειγμένες ικανότητες γιατί πρέπει να παράγεις τόσο έργο όσο και χρήμα. Ο δημόσιος υπάλληλος μπορεί να παράγει έργο, αλλά όχι χρήμα απαραιτήτως. Και στο έργο τουλάχιστον, να είναι συνεπής.

  5. Το ορθότερον θα ήταν: Σερ Γκεόργκ Σόλτι. Του άξιζε ουσιαστικώς ο τίτλος.
    Το αστείοτερο ήτο ότι δεν παρουσιάστηκε αυτή η ερμηνεία του Οθέλλου αλλά μια άλλη με Οθέλλο τον Ατλάντωφ όπου συμμετείχε η Τε Κανάουα.

    Πάσχουμε γενικότερα ως άνθρωποι και κάποια πράγματα λειτουργούν για το «δήθεν». Δημόσιο, Ιδιώτες παντού το ίδιο, πάντου η ίδια προχειρότητα. Από καιρού έχει σταματήσει να με ενδιαφέρει διότι είναι ένα δεδομένο που δεν αλλάζει.

    Δες από DVD όπερας που κυκλοφόρησε πρίν λίγες μέρες, από ιδιωτική εταιρία:

    Ζoρζ Μπιζέ
    Ο κουρέας της Σεβίλλης.

    Είπατε τίποτα; Χαμογελάσε και πάμε παραπέρα.

  6. Νομίζω κατάλαβα ποιο dvd λες, μην μου πεις ότι είναι από κείνη τη χαριτωμένη παράσταση με την Σεσίλια Μπάρτολι στα πρώτα της βήματα… τη σειρά του D’Agostini λες, ε;

  7. Ναι αυτή είναι, όπου είναι εκπληκτική και αυτή που ξεχωρίζει από όλους (μόνο ο Loyd ως Don Basilio ήταν κάτι αντίστοιχο στην κλάση της).

    Αρκετά πρόχειρη δουλειά, απο την De Agostini. Σε μερικά σημεία, που διέλεξα τυχαία, οι υπότιτλοι εντελώς ασυντόνιστοι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s