Η ανασφάλεια του Ψυχάρη

Η χθεσινή πρωτοφανής εισβολή σε οικία καρδιολόγου, η κακοποίηση μελών της οικογένειάς του, η βίαιη απαγωγή του και η πυρπόληση των δύο αυτοκινήτων του, γενικώς η ανενόχλητη δράση των κακοποιών σοκάρισε τους πάντες. Ακραίο το περιστατικό, αλλά και ενδεικτικό της αποθράσυνσης του εγκλήματος, που πλέον δεν λογαριάζει τις Αρχές και κάνει ό,τι θέλει. Θα ακολουθήσουν χειρότερα, αν το υπουργείο Δημόσιας Τάξης δεν αντιδράσει εγκαίρως ώστε να περιφρουρήσει το αγαθό της ασφάλειας.

Σταύρος Ψυχάρης, στο Βήμα

Για να πούμε την αλήθεια, αυτός που αποθρασύνθηκε είναι ο συντάκτης του σημειώματος και διευθυντής της εφημερίδας. Δεν υπάρχει «αμιγώς» σαν έκφραση και θεσμός το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, αυτό ενσωματώθηκε πλέον στο υπουργείο Εσωτερικών. Λεπτομέρεια βέβαια, αλλά η τελευταία φράση της ψυχαρικής παρέμβασης είναι προσβλητική προς τη νοημοσύνη μας. Η εφημερίδα του έχει στηλιτεύσει πολλές φορές τη χρήση αστυνομικών ως ιδιωτικών φρουρών ελασσόνων πολιτικών, βιομηχάνων και άλλων δημόσιων προσώπων. Τώρα η ακριβοθώρητη ψυχαροσύνη αλλάζει το τροπάρι, με ποιό τρόπο θα ήθελε αυτή η «περιφρούρηση του αγαθού της ασφάλειας» να επεκταθεί στους μεγαλογιατρούς; Γιατί όταν ο κάθε κακομοίρης που γίνεται θύμα βίαιου εγκλήματος δεν έχει θέση στην πρώτη σελίδα ενώ τη δικαιούται ο μεγαλογιατρός;

Νισάφι κύριε Ψυχάρη, σε ποιούς νομίζετε ότι πουλάτε αυτές τις οργουελιανές αντιλήψεις; Ξεπεραστήκατε πλέον.

ΥΓ. Η υπόθεση του μεγαλογιατρού θυμίζει σε πολλά σημεία την υπόθεση Χρυσαφίδη,  οι παλιοί τη θυμούνται σίγουρα. Κάντε τις συγκρίσεις με το σημερινό ψυχανεμισμό του διευθυντή του Βήματος.

Advertisements

12 thoughts on “Η ανασφάλεια του Ψυχάρη

  1. Eσύ το ερμηνεύεις έτσι, αλλά εγώ το ερμηνεύω διαφορετικά:
    Το αγαθό της ασφάλειας το δικαιούνται όλοι οι πολίτες και ως τέτοιους η πολιτεία οφείλει να μας το παρέχει. ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ. Αρκετά πια με την εγκληματική δράση όλων των εισαγόμενων συμμοριών, που έχει ξεπέρασει σε σκληρότητα κάθε δράση ντόπιων συμμοριών, αρκετά και με την φύλαξη των «μεγαλόσχημων» που πληρώνουμε όλοι. Τι χρωστάει ο κάθε πολίτης να κοιμάται τρομοκρατημένος και να μην ξέρει πώς θα ξυπνήσει μέσα στο ξέφραφο αμπέλι που του ‘λαχε να ζει;

  2. Διαφωνώ, έπρεπε να συμβεί έγκλημα σε βάρος μεγαλογιατρού, κι όχι ενός κοινού θνητού για να ευαισθητοποιηθεί ο κος Ψυχάρης; Επίσης δεν υπάρχουν εισαγόμενες και ντόπιες συμμορίες αλλά νέτα-σκέτα συμμορίες.

    Αρκετά και με την φύλαξη των “μεγαλόσχημων”
    Αυτό ακριβώς επισημαίνω κι εγώ, με τη διαφορά ότι ο Ψυχάρης είναι ασυνεπής επάνω σε αυτό το θέμα. Διότι ως σημαίνον πρόσωπο (και ως πρώην διοικητής των λήσταρχων του Α.Ο.) έχει και τη δική του ασφάλεια.

    Από κει και πέρα, η αφορμή για να ψυχανεμιστεί ο κύριος αυτός οδηγεί σε γενικόλογο έωλο σόφισμα περί «ασφάλειας». Ασύνδετα πράγματα, κατά την ταπεινή γνώμη ενός κοινού θνητού σαν τον υποφαινόμενο, για έναν πολύ απλό λόγο: η υπόθεση του μεγαλογιατρού δεν έχει διαλευκανθεί ακόμα, εξ ου και η αναφορά μου στην δολοφονία της οικογένειας Χρυσαφίδη, μοιάζουν πάρα πολύ αυτές οι υποθέσεις μεταξύ τους. Γι αυτό το λόγο ας κρατήσουμε μικρό καλάθι μέχρι να εξιχνιαστεί η παρούσα υπόθεση.

  3. Όπως παρόμοια είναι και η υπόθεση του Αιγίου που έγινε πριν λίγο καιρό, με τον ελληνοαιγύπτιο κοσμηματοπώλη. Όλα αυτά μοιάζουν με προσωπικά ξεκαθαρίσματα λογαριασμών κι όχι με οργανωμένες δράσεις συμμοριών. Μην βιάζεσαι λοιπόν.

  4. Δεν βιάζομαι, γιατί δεν στέκομαι στην υπόθεση του γιατρού – μπορεί τα κίνητρα να είναι οποιαδήποτε. Μάλλον εσύ βιάζεσαι που μιλάς για «προσωπικά ξεκαθαρίσματα», πριν την αστυνομία. Συμπεράσματα αντλώ από τη γειτονιά μου, που την έχουν ταράξει εισαγόμενες μικροσυμμορίες, ή μεμονωμένοι εισαγόμενοι ποινικοί, όπως και μικροκακόμοιροι εισαγόμενοι άνεργοι που πεινούν. Εισαγόμενες συμμορίες, οπωσδήποτε και υπάρχουν παρά που δεν θέλεις να το βλέπεις για δικούς σου λόγους, όπως υπάρχουν και ντόπιες, όπως βλέπω εγώ αντικειμενικά.

    Υποθέτω δε ότι ο Ψυχάρης αυτή τη φορά δεν αναφέρεται στην ασφάλεια των «μεγαλόσχημων», μιας και αυτοί φυλάγονται, ούτε βέβαια των «μεγαλογιατρών» (άκουσα ότι ο συγκεκριμένος ήταν γιατρός του ΙΚΑ, δεν άκουσα για μεγαλογιατρό). Ο Ψυχάρης αναφέρεται εμμέσως πλην σαφώς στην αγανάκτηση του κόσμου που έχει φτάσει στο αμήν. Λίγο ακόμα και θα αρχίσει ο κλεφτοπόλεμος. Ο σύριζα και η φιλελεύθερη κοκορομαχία, θα ζητήσουν να εξασκήσουμε όλοι το ατομικό δικαίωμα της οπλοφορίας, και τότε «θα ακολουθήσουν τα χειρότερα», που γράφει ο Ψυχάρης.

  5. άκουσα ότι ο συγκεκριμένος ήταν γιατρός του ΙΚΑ, δεν άκουσα για μεγαλογιατρό

    Πως σου διαφεύγουν τέτοιες μικρολεπτομέρειες, όπως έχει γίνει βούκινο ότι έχει και ιδιωτικό ιατρείο στο Παγκράτι, όπως άλλο τόσο βούκινο έχει γίνει το χλιδόσπιτο και τα πανάκριβα αυτοκίνητά του από τα δελτία ειδήσεων.

    Τι σχέση έχουν τώρα ο Σύριζα και η ΦιΣ, είπαν τίποτα πάλι και μου διέφυγε;

    Συμπεράσματα αντλώ από τη γειτονιά μου

    Κι εγώ μπορώ να αντλήσω συμπεράσματα και από τη δική μου γειτονιά – πρόπερσι μάλιστα δολοφονήθηκε άνθρωπος απέναντι από το σπίτι μου – αλλά δεν ισοπεδώνω και δεν βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα, ούτε ανακατεύω κόμματα σε γενικολογίες και σοφίσματα περί «ελευθερίας και ασφάλειας». Προφυλάσσω το σπίτι μου χωρίς να περιμένω τίποτα από το κράτος.

    Και μένω δυτικά προάστια, όπως γνωρίζεις, τα πλουσιόσπιτα της Βάρης θα μας καίνε τώρα; Για την εγκληματικότητα των δυτικών προαστίων καθώς και όσων περιοχών είναι υποβαθμισμένες (πχ Άγιος Παντελεήμονας) περισσέψανε οι δεκάρικοι των φιλοχρυσαυγίτων. Όπως και οι δεκάρικοι για τους μεγαλοσχήμονες.

    Η υπόθεση του μεγαλογιατρού είναι μια τεράστια φούσκα απ’ όπου και να το δεις γιατί σας γαργαλάει το life style.

  6. Και για να προλάβω ορισμένες ενστάσεις, όταν πυροβολούσαν κάτι κωλόπαιδα στο Μενίδι τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ όλοι τότε ρίχνανε την ευθύνη στην Αστυνομία αλλά όχι στη Πολιτεία που δεν σκύβει στα σοβαρότατα κοινωνικά προβλήματα της περιοχής. Όταν όμως ένας μεγαλογιατρός γίνεται θύμα εγκληματικής ενέργειας, οι «ψυχανεμισμένοι» ξαφνικά μεταθέτουν το βάρος στα… υπουργεία και την κυβέρνηση. Η διαφορά είναι εμφανής, έτσι;

    Για να μην πούμε το γνωστό κλισέ, όπου φτωχός και η μοίρα του. Η life style είδηση των ημερών αποδεικνύει το τεράστιο κοινωνικό χάσμα μεταξύ των τάξεων: έγινε πρώτο θέμα στα τατιανομεσημεριανάδικα, λίγο πριν έλευση του εγκύου άντρα.

  7. …αλλά δεν ισοπεδώνω

    Eσύ πάλι, πού διέκρινες ισοπέδωση; Iσοπέδωση είναι να λες ότι δεν «σε καίνε τα πλουσιόσπιτα της Βάρης». Κάνε μια βόλτα στη Βάρη και θα το διαπιστώσεις. Μήπως ξέχασες να συμπληρώσεις: καλά τους κάνανε, να μάθουν να μην έχουν πλουσιόσπιτα;

    Στραβά το βλέπεις, για μένα το ζήτημα δεν είναι η οικονομική κατάσταση των θυμάτων αλλά η αγριότητα των θυτών, πιθανά θύματα των οποίων είμαστε όλοι μας. O γιατρός και η οικογένειά του δεν ήταν θύματα μιας κοινωνικής εξέγερσης με στόχο «τα πλουσιόσπιτα της Βάρης» – ήταν θύματα αδίστακτων εγκληματιών. Μην ξεχνάς ότι μιλάμε για βία πάνω σε ανήλικα παιδιά. Τα ανήλικα που δέχονται βία δεν τα ξεχωρίζω σε παιδιά νοτίων και δυτικών προαστίων.

    Κατά τα άλλα, ακούω ειδήσεις-ειδήσεις και όχι ειδήσεις-show. Πολύ περισσότερο δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να ενημερώνεται από τα «τατιανομεσημεριανάδικα», καθώς αυτά, όπως βλέπεις, ακυρώνουν και την επιστήμη λέγοντας πως ένας άνδρας μπορεί να μείνει έγκυος.

    Τώρα πάω στο κοτέτσι μου να δω αν έκανε αυγό ο κόκορας.

    Καλή Κυριακή!

  8. Θέλουμε να δούμε τι φταίει για την εγκληματικότητα, ή να δημιουργούμε εν γενετής «καλούς» και «κακούς» ; Κανείς δεν γεννιέται κακός ή εγκληματίας.Στην διαδρομή απλώς «σαλτάρει». Για μένα μια εγκληματική πράξη είναι αποτέλεσμα ψυχολογικής πίεσης,κοινωνικών ζυμώσεων και ανατροφής. Ας θωρακίσουμε την δημοκρατία μας και φροντίσουμε να καταπολεμηθούν στον βαθμό που δημιουργούν εγκλήματα.
    Οι περισσότεροι όμως δημοσιογράφοι μέ την στάση τους να διαχωρίζουν τους ανθρώπους σε τέρατα και μή, δεν προσφέρουν κάτι σημαντικό στην κοινωνία παρά τρομοκρατούν τον κόσμο, με αποτέλεσμα να τα βάζουμε γενικά με τους αλλοδαπούς, μαυριδερούς (και ξέρω γω τι άλλο) χωρίς να έχουμε και πολλές αποδείξεις για πολλούς από αυτούς.
    Αν φοβάσαι και κλειδαμπαρώνεσαι σπίτι σου, αυτός είναι ο δικός σου φόβος προκατάληψης, τον οποίο θα τον είχες μεταφράσει διαφορετικά προκειμένου να κλειδαμπαρωθείς μέσα, ακόμα και να μην υπήρχαν λαθρομετανάστες, αλλοδαποί κλπ, έξω από το σπίτι σου. Δεν λέω ότι δεν πρέπει να είσαι προσεκτικός με ανθρώπους που δεν γνωρίζεις, άλλα χρειάζεται να φτάνεις στα άκρα.

  9. * «Ας θωρακίσουμε την δημοκρατία μας και φροντίσουμε να καταπολεμηθούν στον βαθμό που δημιουργούν εγκλήματα.»

    …Οι κοινωνικές ζυμώσεις και η ψυχολογική πίεση εννοώ. Όχι οι άνθρωποι.

    Και συγνώμη αν καταχράστηκα το χώρο σου!

  10. Και όπως βλέπετε, με τη δολοφονία Γρηγορόπουλου, ποιό «δημόσιο αγαθό της ασφάλειας» όταν οι ίδιοι οι «προστάτες» δολοφονούν ανενδοίαστα 15χρονα παιδιά;

  11. Yellow Kid
    από φιλολογία και φιλοσοφία χορτάσαμε και ξοδεύτηκε πολύς χρόνος στην αναζήτηση των αιτιών που οδηγούν στο έγκλημα. Για την εξάλειψή του δεν είδα να γίνεται κάτι. Όλοι γνωρίζουμε τι φταίει, αλλά αυτό που ψάχνω, πλέον, είναι η ασφάλεια και η προστασία των ανθρώπων μου από τους εγκληματίες που βρήκαν ξέφραγο αμπέλι και τριγυρίζουν ανενόχλητοι. Όποιοι κι αν είναι αυτοί.

    Ωραίο το ψυχογράφημα σου και πιο ωραίο ακόμα το ευχολόγιό σου για την ιδανική κοινωνία. Νομίζω ότι ένας καθηγητής γυμνασίου θα το εκτιμούσε αναλόγως ως έκθεση με θέμα «φέξε μου και γλίστρησα» και θα σου έβαζε καλό βαθμό.

    Συμφωνώ με το ευχολόγιό σου και επαυξάνω, αλλά μέχρι που να θωρακιστεί αυτή η ρημάδα η δημοκρατία, έχω την απαίτηση να λειτουργήσει αυτό το ρημαδοκράτος.

    Τα περί προκατάληψης και τα διάφορα «διδακτικά» που γράφεις, στα επιστρέφω, για να τα προσφέρεις σε όποιον συγκεντρώνει αυτά τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις. Εμένα δεν με αφορούν στο ελάχιστο, και όχι μόνον γιατί έχω υιοθετήσει «μαυριδερή» κόρη, αλλά και για πολλούς άλλους λόγους που δεν χρειάζεται να γνωρίζεις. Να μην βιάζεσαι, επομένως, να μιλάς για προκαταλήψεις χωρίς να έχεις κανένα δεδομένο.

    Και στα άκρα δεν έχω φθάσει εγώ. Ακόμα, τουλάχιστον. Μπορεί να φθάσω, αν χρειαστεί, μόλις ο Σύριζα και ο ΦΙΣ ζητήσουν ως υπεύθυνα πολιτικά κόμματα την άσκηση του ατομικού δικαιώματος της οπλοφορίας. Στα άκρα έχουν φτάσει οι εγκληματίες που έχουν αποθρασυνθεί λόγω έλλειψης αστυνόμευσης. Αυτή την έλλειψη που θίγει και ο jago με το ποστ του.

    jago
    Δεν μπορώ να «πανηγυρίσω» που η πραγματικότητα ήρθε να συνηγορίσει μ’ αυτόν τον τραγικό τρόπο στα επιχειρήματά μου:

    jago: Προφυλάσσω το σπίτι μου χωρίς να περιμένω τίποτα από το κράτος.
    και
    τα πλουσιόσπιτα της Βάρης θα μας καίνε τώρα;

    Όπως είδες δεν είναι έτσι. Εγώ περιμένω από το κράτος να προφυλάξει και το παιδί και το σπίτι μου. Αντ’ αυτού, όμως, σκοτώνει το παιδί μου σ’ ένα καφέ στα Εξάρχεια, και αφήνει τις συμμορίες να εισέρχονται και να δρουν ανενόχλητες. Και για να σε προλάβω κι εγώ, πριν βιαστείς πάλι, όταν γράφω «ασφάλεια του σπιτιού μου» δεν εννοώ το μίξερ, το χόμ σίνεμα και την lcd (μη χέσω). Αν μου χτυπήσει οποιοσδήποτε το κουδούνι και μου τα ζητήσει για να τα πουλήσει και να καταφέρει να ζήσει, θα του τα δώσω ευχαρίστως. Εννοώ την ασφάλεια των ανθρώπων που το κατοικούν. Ίδια που δικαιούνται και οι άνθρωποι που πίνουν την πορτοκαλάδα τους στα Εξάρχεια.

    Επίσης, ποτέ δεν θα περνούσε από το μυαλό μου η σκέψη «τα πλουσιόπαιδα του Ψυχικού θα μας καίνε τώρα;

    Εμένα με καίει, jago.
    Ομιλώντας περί βίας, ιδιαίτερα πάνω σε παιδιά, δεν θα αναζητήσω τον τόπο κατοικίας τους για να την καταγγείλω. Από όπου και αν προέρχεται: είτε από αστυνόμους που η εξουσία τούς δίνει το «όπλο» και τους αφήνει ατιμώρητους, είτε από τις ανεξέλεγκτες συμμορίες ή τους εγκληματίες που η ίδια αυτή εξουσία τους παρέδωσε ένα ξέφραγο αμπέλι για να δρουν. Και για τα παιδιά του Χρυσαφίδη και για τον Αλέξη, το ίδιο «κάηκα», το ίδιο οργίστηκα, και το ότι ήταν κάτοικοι Ψυχικού δεν επηρέασε καθόλου τα συναισθήματά μου. Θα σου έλεγα να κάνεις το ίδιο, δεν έχει καμμία σημασία αν ο Αλέξης είχε σπίτι στο Ψυχικό ή στα Ντερμύκλαδα.

  12. Παράθεμα: Δεν ήξερα αν διαβάζω Ρεσάλτο ή “σοβαρή εφημερίδα” - Λαπούτα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s