Γιατί η καλύτερη ψήφος είναι η αγορά του βιβλίου

Πρέπει να είναι η τέταρτη φορά που λαμβάνω – έμμεση ή άμεση – πρόσκληση να συμμετάσχω στην ψηφοφορία για το «Βραβείο Αναγνωστών 2008» που διοργανώνει το ΕΚΕΒΙ. Να ξεκαθαρίσω το ζήτημα λοιπόν γιατί έχει καταντήσει πάρα πολύ κουραστικό: δεν συμμετέχω/δεν ψηφίζω σε στημένες ανοησίες. Κατά πρώτο λόγο, δεν έχω διαβάσει κανένα από τα μυθιστορήματα που «προτείνονται» και δεν πρόκειται να αγοράσω τα περισσότερα της λίστας, έχω υπόψη μου δυο τρία αλλά με περιμένουν αδιάβαστα 3-4 βιβλία κι έχω άλλα τόσα να αγοράσω ανυπόμονα μέχρι τις γιορτές. Δεν θα με πιέσει μια ανοησία και να πληρώνω κι από πάνω για sms, αυτά είναι για την eurovision. Κατά δεύτερο, στη λίστα του ΕΚΕΒΙ υπάρχουν 14 βιβλία και γεννάται το εξής ερώτημα, αυτοί που θα ψηφίσουν έχουν διαβάσει και τα 14 προκειμένου να είναι δίκαιοι; Ας μην περιμένω καλύτερα την απάντηση σε ρητορικά ερωτήματα. Τρίτος λόγος, η προβλεψιμότητα όσο και η επανάληψη αρκετών τρανταχτών ονομάτων δεν πείθει για την ειλικρίνεια των προθέσεων, το πράμα μυρίζει από μακρυά ότι πρόκειται για δημόσιες σχέσεις. Δεν υπάρχει αυτό το κάτι, το επιπλέον, το καινοφανές, που να εξάπτει την περιέργεια στις συμμετοχές, όλα είναι εκ του ασφαλούς στημένα και δυο τρία «μικρά» ονόματα πιθανότατα μπήκαν για το θεαθήναι.

Κι αν ψήφιζα στα τυφλά, που δεν θα ψηφίσω λέμε, θα έριχνα την ψήφο μου στον Γιώργο Λεονάρδο γιατί γενικά τα βιβλία του δεν «μεγαλοπιάνονται». Είναι ακριβώς αυτό που ήδη υπόσχονται από τον τίτλο τους, ξέρεις τι θα διαβάσεις και στην τελική περνάς καλά.

Για την ιστορία, παραθέτω την ενοχλητική λίστα που ζητά την ελεημοσύνη μας.

* Πανδαιμόνιο του Κώστα Ακρίβου στις εκδόσεις Μεταίχμιο
* Η αηδονόπιτα του Ισίδωρου Ζουργού στις εκδόσεις Πατάκης
* Ανεπίδοτοι έρωτες του Περικλή Κοροβέση στις εκδόσεις Ηλέκτρα
* Η Μαρία των Μογγόλων της Μαριάννας Κορομηλά στις εκδόσεις Πατάκη
* Τι ζητούν οι βάρβαροι του Δημοσθένη Κούρτοβικ στις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
* Ο τελευταίος Παλαιολόγος του Γιώργου Λεονάρδου στις εκδόσεις Λιβάνη
* Αλδεβαράν του Παύλου Μάτεσι στις εκδόσεις Καστανιώτη
* Τηλεμάχου Οδύσσεια του Δημήτρη Μίγγα στις εκδόσεις Μεταίχμιο
* Όλα σου τα μαθα, μα ξέχασα μια λέξη του Δημήτρη Μπουραντά στις εκδόσεις Πατάκη
* Του φιδιού το γάλα του Γιάννη Ξανθούλη στις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
* Η Μεγάλη Άμμος του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στις εκδόσεις Κέδρος
* Βίλα Κόμπρε του Αλέξη Σταμάτη στις εκδόσεις Καστανιώτη
* Φτερά από μετάξι της Πασχαλίας Τραυλού στις εκδόσεις Ψυχογιός
* Ραγδαία επιδείνωση του Θανάση Χειμωνά στις εκδόσεις Πατάκη

Τι διαβάζω τώρα;
Βασίλη Νόττα, δύο βιβλία του, το Μ.Π.Α.Μ. και το Πολυτεχνείο Τρέμει. Ακολουθεί ο Πέρσιβαλ Έβερετ με την Αμερικανική Έρημο, άργησα να το πάρω αυτό.

Και τι θα πάρω άμεσα;
Ρίτσαρντ Ντώκινς, η Περί Θεού Αυταπάτη, άλλη μια αγορά που την καθυστέρησα υπερβολικά, παρόλο που διάβασα ήδη εκτενή αποσπάσματα από ένα φίλο μου, και την Δημιουργική Γραφή για μελλοντικούς ομότεχνους της Πόλυ Μηλιώρη, ένα θέμα που με ενδιαφέρει πάρα πολύ και θα το συνδυάσω και με το Περί Συγγραφής του Στήβεν Κινγκ.

Και στην τελική, υπάρχει ένα βιβλίο από τη λίστα του ΕΚΕΒΙ που θα το πάρω άμεσα, αλλά δεν θα σας αποκαλύψω ποιό είναι. Γιατί η καλύτερη ψήφος είναι η αγορά του βιβλίου.

Advertisements

3 thoughts on “Γιατί η καλύτερη ψήφος είναι η αγορά του βιβλίου

  1. αυτά είναι για την eurovision
    A-κρι-βώς!
    και επιτέλους η πλέον κατάλληλη αντίδραση. Κι εγώ βαρέθηκα (και σιχάθηκα) τις προ(σ)κλήσεις για συμμετοχή.

    EKEBI, τo X Factor του βιβλίου.

  2. Αν σου πω ότι για το «Φτερά από Μετάξι» έχουν βγάλει και… βιντεάκι promotion που πέτυχα κάπου στο Facebook και ζητούσε να το ψηφίσουμε, θα με πιστέψεις;;; χα χα χα!
    Πρώτη φορά το είδα αυτό για βιβλίο!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s