Α ρε Ανδρέα Λασκαράτο, εσύ πέθανες νωρίς

Το είδα στο Τρωκτικό (με Π) που αναδημοσιεύει την είδηση από το KefalloniaPress χωρίς όμως να καταφέρω να εντοπίσω το σχετικό λινκ. Αλλά αξίζει να μπει στη συλλογή σας με ανέκδοτα, οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου:

Ο Νομάρχης επέβαλε πρόστιμο 1.000 ευρώ στο καμπαναριό των Φάρσων γιατί η καμπάνα ήταν σε ψηλότερες νότες των συνηθισμένων και ενοχλούσε έναν γείτονα.
Η απίστευτη αυτή ιστορία που δημοσιεύτηκε πρώτα στη εφημεριδούλα του χωριού «Φαρσιανά νέα» , έχει ως εξής:

.
Μετά από καταγγελία κατοίκου του χωριού Φάρσα ότι η καμπάνα του γραφικού χωριού τον ενοχλεί, ο Νομάρχης έστειλε για αυτοψία έναν εμπειρογνώμονα της νομαρχίας, χημικό μηχανικό στην ειδικότητα , που για τις ανάγκες του ζητήματος , ο νομάρχη μας τον έχρισε και ειδικό στις καμπανοκρουσίες.


Ο χημικός μηχανικός μετά από επιτόπιο έλεγχο και αυτοψία της έρημης καμπάνας γνωμάτευσε ότι οι ήχοι της είναι 75 ντεσιμπέλ αντί των 50 του νομίμου.
Οι επίτροποι της Εκκλησίας του Αγίου Χριστοφόρου στη προσπάθειά τους να βρουν μια λύση, κάλεσαν ένα ντόπιο τεχνίτη , ειδικό στις καμπανοκρουσίες, ο οποίος τοποθέτησε ένα λάστιχο στη κακομοίρα τη καμπάνα για τη μείωση της έντασης του ήχου.
Το εγχείρημα αποδείχτηκε επιτυχές , μόνο που ο ήχος μειώθηκε τόσο που δεν ακουγόταν πια η καμπάνα!


Το χωριό ξεσηκώθηκε γιατί δεν άκουγε τη καμπάνα που για 35 χρόνια είναι μέρος της ζωής των κατοίκων οι οποίοι προγραμματίζουν και τις αγροτικές ασχολίες τους ανάλογα με τα καμπανίσματά της. Ποτίζεις τη γίδα λχ μετά το απογευματινό κτύπημα τση καμπάνας . Ε, δεν κοιτάς το ROLEX σου για να πας στη Κρίλιω το σίκλο με το νερό.


Η ζωή στα Φάρσα αναστατώθηκε και όλες οι αγροτικές εργασίες αποδιοργανώθηκαν. Με δυο λόγια επήλθε το χάος στη μικρή κοινωνία των Φάρσων.


Οι κάτοικοι απαιτούν να ανέβουν τα ντεσιμπέλ. Ξανά μανά πάει στο χωριό ο ειδικός της νομαρχίας – ο χημικός μηχανικός που λέγαμε , ξανα μετράει τον ήχο της λαστιχομένης καμπάνας και -που να πάρει ο διάολος- την βρίσκει πάλι υψίφωνη !!! Και με λάστιχο και υψίφωνη! Τα ύστερα του κόσμου!


Σαστισμένοι οι κάτοικοι για το πως μπορεί να είναι υψίφωνη μια καμπάνα που δεν ακούγεται ούτε στο δίπλα σπίτι, ζήτησαν παρέμβαση του Νομάρχη.
Ο Νομάρχης μας Διονύσης Γεωργάτος- Ληξουριώτης – και ταχύτατος τσι αποφάσεις του, έλυσε τη διαφορά καμπάνας / χημικού μηχανικού , επιβάλλοντας στο καμπαναριό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αιώνιο σιωπητήριο στη καμπάνα!!


Οι Φαρσιανοί έχουνε κουρλαθεί με τούτη την απόφαση. Τσου είναι αδύνατον να συνηθίζουν τη σιωπή τση καμπάνας και να προγραμματίζουν τις ασχολίες τους με τα ρολόγια τους. Σαν Κεφαλλονίτες που είναι, δεν τα βάζουν κάτω και έχουν ξεκινήσει μια απίστευτη αλληλογραφία με τις πολιτικές και εκκλησιαστικές αρχές του τόπου και γενικά προς κάθε κατεύθυνση, προκειμένου να επανέλθει η φωνή τση καμπάνας και να πάρει ζωή το χωριό τους.

Και έτσι που λέτε, ύστερα από 35 χρόνια, η καμπάνα του Αγίου Χριστόφορου στα Φάρσα, σιώπησε . Το καμπαναριό που φιλοξενεί τη καμπάνα τιμωρήθηκε με 1.000 ευρώ πρόστιμο -και που να βρει ο Άγιος Χριστόφορος το χιλιαρικάκι , και η καμπάνα καταδικάστηκε σε αιώνια σιωπή!

Και σας ρωτάω , ανθρώποι μου, αν δεν συνέβαινε αυτό στη Κεφαλονιά που αλλού στο πλανήτη θα μπορούσε να έχει συμβεί;

Τι που αλλού στον πλανήτη; Έχει ξανασυμβεί και στο ΕΛ-λαδιστάν.

UPDATE: κατά πάγια τακτική του Τρωκτικού (με Π) να μην βάζει κανονικά λινκ στις πηγές του, τελικά αυτή βρέθηκε στο Kefallonia Live. Κι έχουν δίκιο που του βάλανε κι αυτοί ένα καλό χέρι.

Advertisements

19 thoughts on “Α ρε Ανδρέα Λασκαράτο, εσύ πέθανες νωρίς

  1. Σε περίμενα Κ.σ-Μ αφού το ήξερα ότι θα έλεγες αυτό ακριβώς. Αλλά ο γείτονας της κεφαλλονίτικης ιστορίας δεν είναι σκύλος κι εσύ δεν ζεις δίπλα σε εκκλησία.

  2. Η στάθμη θορύβου στις 07:00, 07: 40 και 08:30, από τα χτυπήματα των δύο (2) καμπάνων υπερέβη τα 100 db(A), που αντιστοιχεί σε ένταση προσαπογείωσης αεροπλάνου, αλλά διαφορετικής χροιάς, συχνότητας και οξύτητας.

    Δαιμονικοί θόρυβοι που δαιμονίζουν. Ας βάλουμε μέσα και τους Δαίμονες του Καρβέλα, εκεί ταιριάζει η ποινή του θανάτου.

  3. Ναι, δεν ζω δίπλα σε εκκλησία, αλλά ζω ακριβώς απέναντι.

    Ακόμα και σε νησιά σταμάτησαν να χτυπουν τα παραδοσιακά ρολόγια γιατί άρχισαν να ενοχλούνται οι νεοελληναράδες. Φαίνεται ότι οι καμπάνες και τα ρολόγια τους εμποδίζουν να ακούσουν την ατάκα από τα σίριαλ που βλέπουν στην τηλεόραση.

    Για τα μηχανάκια τίποτα;
    Για τα ιδιωτικά ελικόπτερα των διαφόρων που περνούν τα μεσημέρια πάνω από το ΚΑΤ και το τραντάζουν συθέμελα;

    Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να βάλει κανέναν δικό του να κάνει μήνυση και γι αυτούς τους θορύβους. Για να μην του προσάπτουν διάφορα…

    …τελευταία πολλά σπασμένα νεύρα έχει ο κοσμάκης και του φταίνε όλα. Και, απ’ ότι φαίνεται η διάφορες κυρίες έρσες σωτηροπούλου και οι διάφοροι έρσοι σωτηρόπουλοι δεν δαιμονίζονται από τα γαβγίσματα των σκύλων τους. «Επιλεκτική δαιμονοπληξία» το λέει αυτό η ιατρική. Μόνον οι καμπάνες τούς σπάνε τα νεύρα τους καημένους…

  4. Πολύ σωστό το βρίσκω, γιατί:

    1. Δε φταίω σε τίποτα πρωί Κυριακής ν’ακούω τις ντουντούκες της εκάστοτε εκκλησίας να με ξυπνάνε.

    2. Αν θέλω να ακούσω λειτουργία, μπορώ μια χαρά να πάω να την παρακολουθήσω από κοντά ή να βάλω νυν και αεί ΥΕΝΕΔ και να την παρακολουθήσω από εκεί – ή και από το ραδιόφωνο.

    3. Όπως έχουμε την αξίωση να μην ηχορρυπαίνουν με τους ύμνους τους οι μωαμεθανοί (γιατί εμείς οι ΕΛ-ληνες είμαστε ΕΛ-ληνορθόδοξοι), οι βουδιστές, ινδουιστές κλπ κλπ, γιατί είμαστε έτοιμοι να τους κατηγορήσουμε για προσηλυτισμό, το ίδιο ισχύει και για οποιονδήποτε δεν έχει αντίστοιχα την όρεξη ν’ακούει ψαλμωδίες με το που ανοίγει το παράθυρό του.

    4. Είτε μας αρέσει είτε όχι, η ηχορρύπανση είναι παραβίαση του οικιακού ασύλου. Θες να βγεις στη βεράντα σου να πιεις έναν καφέ, να ρεμβάσεις, να συλλογιστείς. Είναι παραβίαση του οικιακού σου ασύλου και ο κάγκουρας με τη Harley ή το «κωλοφτιαγμένο» μηχανάκι που ακούγεται πέντε τετράγωνα μακριά και ο «πάτερ» (αφορολόγητο εισόδημα παρακαλώ, αφορολόγητα «τυχερά», αφορολόγητο παγκάρι, ενώ εσένα σ’έχουν στο «πέσε στα τέσσερα, κατέβασε το βρακί σου κι ετοιμάσου να πληρώσεις» – αλλά αυτά δεν είναι της παρούσης…) με τις ντουντούκες και τα καμπαναριά που τα’χει στα 100, 120 ή 130 ντεσιμπέλ.

    Καιρός να γίνουμε άνθρωποι και ν’αρχίσουμε να σεβόμαστε τους γύρω μας, γιατί τέτοιες συμπεριφορές είναι που οδήγησαν και στα καγκούρια με τα θορυβώδη μπουριά αντί για εξατμίσεις και τα τερατώδη «ηχοσυστήματα» για να εκπέμπουν τις μαλακίες που ακούνε στις πέριξ συνοικίες!

  5. Συμφωνώ με τον Αιρετικό, και απορώ κι εγώ με τους νεοελληναράδες που έχουν επιλεκτική ευαισθησία στ’ αυτιά και τους ενοχλούν, ειδικώς, οι καμπάνες. Ενώ, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Αιρετικός, κυκλοφορούν κάτι νεοελληναράκια με εξατμίσεις-μπουριά και τέρμα τα ηχεία. Και κάτι κυρίες και κύριοι με σκύλους που γαβγίζουν όλη νύχτα.

    Το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι όλοι αυτοί οι νεοελληναράδες διαμαρτύρονται ότι τους ενοχλούν οι καμπάνες ή ότι «δαιμονίζονται» οι σκύλοι τους όταν τις ακούν.

    (εγώ να δεις πόσο δαιμονίζομαι με τα σκυλιά τους…)

  6. Μου φαίνεται ότι κάτι δεν κατάλαβες καλά Κ-σ.Μ. Το δημοσίευμα αναφέρεται στην Κεφαλλονιά, εκεί δεν έχουν ΚΑΤ, ελικόπτερα και οτιδήποτε άλλο εκνευρίζει εσένα, σου έτυχε το λαχείο η γειτονιά που ζεις. Από την άλλη, δεν πρόσεξες(; ) τις γελοίες δικαιολογίες του άρθρου κι αυτό είναι το θέμα του ποστ. Εσύ τώρα κόλλησες με την Σωτηροπούλου, δικαίωμά σου. Εγώ κολλάω όμως στο ότι ο φονταμενταλιστής αρθρογράφος παρουσιάζει τους αγρότες σαν να ζουν στην εποχή του μεσαίωνα επειδή έτσι τον συμφέρει.

    Αυτό σου ξέφυγε: Ε, δεν κοιτάς το ROLEX σου για να πας στη Κρίλιω το σίκλο με το νερό. Η ζωή στα Φάρσα αναστατώθηκε και όλες οι αγροτικές εργασίες αποδιοργανώθηκαν.

  7. Καλησπέρα,
    Το αναδημοσιευθέν άρθρο κάπου με μπερδεύει:
    Ποιό ήταν το ζήτημα με την καμπάνα ηχούσε δυνατότερα από το επιτρεπόμενο ή ηχούσε σε ψηλότερη συχνότητα; Το άρθρο δεν φαίνεται να διαχωρίζει τί πραγματικά συνέβη

  8. O καθένας «διαβάζει» με τον τρόπο του και στέκεται στη διάσταση που κρίνει.

    Άλλωστε, το ότι σκέφτηκες κι εσύ πως θα αναφερόμουν στην Ε.Σ. σημαίνει πως και το δικό σου μυαλό πήγε εκεί.

    Αλλιώς;

  9. …αλλά γιατί βιάζεσαι και βγάζεις συμπεράσματα; Επειδή αναφέρθηκα στο ΚΑΤ σημαίνει πως ζω εκεί γύρω; Επειδή δηλαδή το δικό σου ποστ αναφερόταν στην Κεφαλονιά, πρέπει να υποθέσω ότι ζεις στην Κεφαλονιά; Η αναφορά μου είχε να κάνει με τον απαιτούμενο σεβασμό που οφείλουν, κατά τις ώρες κοινής ησυχίας, τουλάχιστον, στους ασθενείς.

  10. Τώρα που το σκέφτομαι έχουμε μια βασική διαφορά εμείς οι δύο, εγώ δεν προσωποποιώ τα θέματα σε αντίθεση με σένα. Το ποστ μου προσπαθεί να δείξει τη συνολική εικόνα μιας φονταμενταλιστικής αντίληψης ενώ εσύ βλέπεις την Σωτηροπούλου με το δαιμονισμένο σκύλο της. Όχι πως κάνεις άσχημα, απλά εδώ διαφέρουμε. Χρησιμοποίησα το παράδειγμα με το ΚΑΤ γιατί κι εσύ δεν έχεις κρύψει στις διαμάχες σου με τον-ξέρεις-ποιον τις υπερασπιστικές θέσεις σου για κάποιους συμβούλους όμορων περιοχών, ας μην τα ξύσουμε αυτά αλλά ξέρεις σε τι αναφέρομαι. Η κεφαλλονίτικη καμπάνα είναι μόνο μια αφορμή, από πίσω είναι που διαφαίνεται η κόντρα της κληροκρατίας με τους προοδευτικούς, ο Λασκαράτος τα απεικονίζει εύγλωττα στα Μυστήρια της Κεφαλλονιάς που φυσικά ταιριάζει σε ολόκληρη την Ελλάδα. Επιπλέον, όπως πρόσεξε ο Ντροπαλός, ο συντάκτης του άρθρου έχει πρόβλημα με τις σχολικές του γνώσεις αλλά παρόλ’ αυτά δεν ντρέπεται να «καθοδηγεί» προς τον μεσαίωνα τους αγρότες, που δεν φοράνε ρόλεξ! Λες και πριν τον Χριστό, οι αγρότες δεν ήξεραν να σπέρνουν και να θερίζουν, πατερναλισμός του κώλου δηλαδή. Αυτά λέω κι εννοώ.

    Κι επίσης για το ΚΑΤ, προσαπογειώνονται ελικόπτερα στο Τατόι, άρα φταίει το ίδιο το Τατόι κι όχι το ελικόπτερο γιατί πάνω από το ΚΑΤ περνάει ο αεροδιάδρομος. Αλλά σιγά που το τράφικ είναι τόσο ενοχλητικό όσο μια καμπάνα που θέλει να βοά παράφωνα και οξύτονα δέκα φορές σε μια ώρα, άλλα τα μεγέθη και οι συγκρίσεις. Είναι το ίδιο σαν παίζεις επίμονα κι όλη μέρα το ίδιο τραγούδι κι ενοχλείται, δικαίως, ο διπλανός.

    Αλλά επειδή φαίνεται ότι σου αρέσει ο ήχος της καμπάνας, να σου στείλω Φανταστική Συμφωνία του Μπερλιόζ (5ο μέρος) και Εικόνες από μια Έκθεση (η Μεγάλη Πύλη του Κίεβου) του Μουσόργκσκυ. Μουσικότατες, να τις χαίρεσαι. Ειδικά στον Μπερλιόζ έχω κι ένα dvd με την Ορχήστρα του Παρισιού και τον Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, χρησιμοποιούν τις καμπάνες της Νοτρ-Νταμ με πολύ χορταστικά αποτέλεσματα. Να πω και για Μπόρις Γκοντουνώφ (Μουσόργκσκυ) ή Ιβάν ο Τρομερός (Προκόφιεβ);

  11. Η λογική μου λέει ότι μετά από 35 χρόνια είναι παράξενο που σήμερα ενόχλησε η καμπάνα. Βρίσκω λοιπόν πολύ πιθανό να έχει αυξηθεί πολύ ο πληθυσμός του χωριού των Φάρσων και τα σπίτια να έχουν πλησιάσει τόσο την εκκλησία που η καμπάνα καμπανίζει δυνατά στα αυτιά των κατοίκων. Πριν μερικά χρόνια, όταν τα σπίτια ήταν μακριά, η καμπανοκρουσία δεν ακουγόταν τόσο δυνατά.
    Προτείνω να γκρεμιστούν τα κοντινά (στη καμπάνα) σπίτια που χτίστηκαν τα τελευταία 35 χρόνια ή να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων σπιτιών το πρόστιμο.
    Μια άλλη λύση είναι βέβαια να μεταφερθεί η καμπάνα μακρύτερα, έξω από το χωριό και να απολαστιχωθεί! Με υπ. απόφαση ή και νόμο που θα απαγορεύει την κατασκευή κατοικιών σε κοντινή απόσταση με αυτήν. Ε; 🙂

  12. Εγώ γουστάρω τις καμπάνες όταν είναι μακριά. Να μου λένε αν κάποιος πέθανε ή παντρεύτηκε.
    Πάντως το καλό με αυτές είναι ότι δεν μπορείς να τις βάλεις πάνω στο αμάξι σου και ν’ αρχίζεις να τις βαράς οδηγώντας γύρω από καφετέριες νυφοπάζαρα. Αν και θα κρατούσες τις παραδόσεις με αυτόν τον τρόπο.
    Το κακό με τα μπουριά-εξατμίσεις και τους επιδειξίες υλιστές κινούμενων ηχοσυστημάτων είναι ότι δεν είναι ριζωμένοι σαν τα καμπαναριά να έρθει ο χημικός-μηχανικός να τους κάνει μια γνωμάτευση. Γιατί αν περιμένουμε από τους μπάτσους…

    Πάντως, το άρθρο είναι πολύ επιτηδευμένο, γεμάτο υπερβολές και υψηλές συχνότητες.

  13. Χαχαχα! μόνο μία βασική διαφορά; Mα η βασικότερη είναι η διαφορά μεταξύ ανδρικής και η θηλυκής …λογικής! Και μετά είναι κι άλλες βασικές διαφορές, αλλά όχι αυτή που γράφεις. Εσύ δεν «προσωποποιείς» ακριβώς γιατί δεν θέλεις να φαίνονται τα συγκοινωνούντα δοχεία ;-). Eγώ, πάλι, εγώ θέλω να τα δείχνω. Δεν έχω κάτι με την Σωτηροπούλου – η «σωτηροπούλου και ο σκύλος της» είναι η κάθε νεοελληναρού και ο κάθε νεοελληναράς που ενοχλείται από συγκεκριμένα πράγματα ΜΟΝΟΝ.

    Για να στο πω με τα λόγια σου η «Σωτηροπούλου και ο σκύλος της» είναι μόνο μια αφορμή, και πίσω της διαφαίνεται η κόντρα της απολίτιστης νεοελληναρίας (που πασχίζει να γίνει και νεοελληναροκρατία) με κάποιους προοδευτικούς (και όχι προοδευτικάριους). Η «σωτηροπούλου και ο σκύλος της» δεν είναι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο και ένα συγκεκριμένο ζώο – αυτή η έκφραση απεικονίζει εύγλωττα το μέγα Μυστήριο όλοι αυτοί οι νεοελληναράδες να ενοχλούνται από τις «καμπάνες» αλλά να μην ενοχλούνται από τα «σκατά του σκύλου τους» που λερώνουν τα ξένα πεζοδρόμια. Νομίζω ότι τώρα πρέπει να με κατάλαβες.

    Για το ΚΑΤ μάλλον δεν έχεις καλή πληροφόρηση. Το ελικόπτερο που περνά (ή περνούσε) και ξυπνάει τους αρρώστους δεν είναι λόγω αεροδιαδρόμου του Τατοΐου. Είναι το ιδιωτικό μεταφορικό μέσο μεγαλοεπιχειρηματία που προσγειώνεται στην επιχείρησή του γράφοντας στα παπάρια του την κοινή ησυχία.

    Επίσης, επειδή έχει περάσει καιρός, δεν θυμάσαι καλά την περίπτωση. Δεν υπερασπίστηκα κάποιους συμβούλους, ούτε έγραψα πουθενά ότι ήταν όμορης περιοχής. Υπερασπίστηκα το δικαίωμά μου να έχω λινκ όποιον θέλω χωρίς αυτός ο «όποιος θέλω» να δέχεται προσωπική επίθεση απλώς και μόνον επειδή τον έχω λινκ.

    Τέλος, σπασμένα νεύρα δεν έχω για να με ενοχλεί κάθε θόρυβος, διαφορετικά θα έκανα μήνυση στο αυτοκίνητο της καθαριότητας του Δήμου που περνάει καθημερινά στις πεντέμισυ τα χαράματα και ξυπνάει όλη τη γειτονιά. Θα έκανα μήνυση και στον οργανισμό συγκοινωνιών για τις δύο λεωφορειακές γραμμές που περνούν από τον δρόμο μου. Θα έκανα ακόμα μήνυση στο φροντιστήριο που λειτουργεί όλη μέρα και μαζεύει ζωηρούς μαθητές που φωνάζουν ή χτυπούν για πλάκα τα κουδούνια μας. Στους νεολαίους που συγκεντρώνονται τα βράδια στα παγκάκια της πλατείας και ξημερώνονται φωνάζοντας και γελώντας.
    Αλλά όλα αυτά είναι ζωή, jago. Όποιος θέλει ησυχία, να πάει στο κοιμητήριο.

    Μουσικές θέλω πάντα, ευχαριστώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s