Μπλόγκερ δαγκώνει σκύλο!

Ποιά είναι η πραγματική αξία μιας είδησης; Η διασταύρωσή της.

Εδώ και λίγες μέρες η μπλογκόσφαιρα αναπαράγει ένα (υποτιθέμενο) καλλιτεχνικό έκτρωμα, ένα κακόμοιρο σκυλί γίνεται βορά ως θέαμα, μέχρι θανάτου από ασιτία χωρίς καμία αντίδραση από τους επισκέπτες σε μια γκαλερί της Λατινικής Αμερικής. Είναι δυνατό να γίνει πιστευτό ένα τόσο εκκωφαντικό παραμύθι; Μου ήρθε στο mail box αυτές τις μέρες τρεις φορές η ίδια είδηση για να την αναρτήσω στο ιστολόγιο μου αλλά δεν τσίμπησα, έκανα μια επιπόλαιη αναζήτηση στον γούγλη απ’ όπου βγήκε το συμπέρασμα ότι η ιστορία δεν είναι πιστευτή σε αρκετό κόσμο, οπότε και δεν διακινδύνευσα να την αναπαράγω αλλά ούτε και να την διαψεύσω. Αλλά όπως αποκάλυψε ο Αρκούδος σήμερα, κι επαύξησε ο Νεφέλικας, αυτή η ιστορία κυκλοφορεί εδώ και καιρό στο διαδίκτυο κι έγινε ήδη λήμμα στις 15 Οκτωβρίου του περασμένου χρόνου στο Snopes.com. Ο Guardian κρατάει μια επιφύλαξη, ο τύπος που ανέβασε το βίντεο στο YouTube έχει έφεση στις χοντράδες (έγκυος άντρας από το Όρεγκον!) και ξαφνικά πολλοί άνθρωποι, παγκοσμίως κι όχι μόνο στην Ελλάδα, ανακαλύψανε ένα κοσταρικανό δαίμονα χωρίς να αναρωτηθούν για τη βασιμότητα της καταγγελίας.

Αλλά και το άλλο που με ενοχλεί είναι η προτροπή, στα όρια της διαταγής, να υπογράψουμε σε ένα e-petition. Λυπάμαι που σας το χαλάω, αλλά petition χωρίς να είναι εμφανές από ποιούς διοργανώνεται (ονοματεπώνυμα, μεηλ, διευθύνσεις και τηλέφωνα) είναι πλήρως αναξιόπιστο. Αυτά λειτουργούν ως «παγίδες» συλλογής προσωπικών στοιχείων γιατί προσωπικά βάζω ονοματεπώνυμο όταν πρόκειται για σοβαρή καταγγελία, δεν υπογράφω ως «φάντασμα» (πλαστά στοιχεία) για να υπονομεύσω την αξιοπιστία του.

Και με αφορμή το ταλαιπωρημένο αδέσποτο της Νικαράγουας θυμήθηκα την άλλη φάση με το «σύντροφο» Κανέλλο, το συμπαθέστατο αδέσποτο του ΕΜΠ που μια νύχτα τον μάζεψε ο μπόγιας του δήμου. Ξεσηκώθηκε η μπλογκόσφαιρα για τις κακές δημόσιες υπηρεσίες που δεν σέβονται τίποτα και παρείσφρυσαν οι γνωστές αναρχοκνίτικες και μικροπολιτικές σαχλαμάρες. Αν παρατηρήσετε πολύ προσεκτικά το ιστορικό του «σύντροφου» Κανέλλου, οι ίδιοι που πάλεψαν να τον επαναφέρουν παραδέχονται ότι ήταν, εμμέσως πλην σαφώς, αδέσποτος με όλη τη στενή έννοια του όρου. Δεν είχε ιατρική περίθαλψη και δεν ήταν δηλωμένος, κάτι που το έκαναν τελικά αφού τον πήραν πίσω από τον μπόγια. Είναι γνωστές οι φωτογραφίες που τον δείχνουν χωρίς λουρί, κάτι που ο νόμος δηλώνει ότι για να περιθάλψει κάποιος ένα σκύλο και να τον έχει δίπλα του πρέπει υποχρεωτικά να τον περάσει από κτηνίατρο και να δηλωθεί η ταυτότητά του. Όλα αυτά έγιναν κατόπιν εορτής!

Δεν αρκεί να περιθάλπουμε επιπόλαια ένα αδέσποτο ζώο. Φροντίδα σημαίνει ιατρική υποστήριξη, και υποστήριξη σημαίνει εμβολιασμός και τακτική παρακολούθηση. Τόσο καιρό τον είχαν διακόσμηση στο ΕΜΠ τον Κανέλλο και μόνο όταν οδηγήθηκε στα πρόθυρα της εξόντωσης θυμήθηκαν κάποιοι ότι για να τον γλυτώσουν έπρεπε να τον περάσουν απ’ όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο και θα έπρεπε να μας επιβάλλει το ειλικρινές ενδιαφέρον για ένα ζώο. Αντ’ αυτού, πήξαμε στις μικροπολιτικές σαχλαμάρες και τις βλακώδεις ρητορείες αμφιθεάτρου της κακιάς ώρας για την «κρατική τρομοκρατία» μόνο και μόνο επειδή δεν ενδιαφέρθηκε κανένας για την υγεία ενός αδέσποτου και έτσι μετακύλισαν τις ευθύνες αλλού με ένα ανόητο συναισθηματικό εκβιασμό επιπέδου μεσημεριανάδικης τηλεοπτικής ζώνης.

Τέτοιοι «ζωόφιλοι» να μου λείπουν.

Advertisements

22 thoughts on “Μπλόγκερ δαγκώνει σκύλο!

  1. Τα «ήξεις αφήξεις» του «καλλιτέχνη» και της γκαλλερί προφανώς δεν με πείθουν. Ας πει ο «κύριος»: το σκυλί έζησε ή μας άφησε χρόνους; Αν ήταν σωστός ο Vargas και οι άλλοι εκεί στην γκαλλερί, θα μιλούσαν ξεκάθαρα κι όχι «άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε».

    Σε ό,τι αφορά τώρα το ζήτημα της υποκρισίας, θεωρώ μέγιστο υποκριτή τον καλλιτέχνη και λιγότερο υποκριτή κάποιον που δεν ταΐζει ή δεν περιθάλπει ένα αδέσποτο ζώο. Και θα εξηγήσω γιατί:

    1. Δεν είσαι ένοχος επειδή δεν περιμάζεψες ένα σκυλί που ο «ζωόφιλος» που το πήρε το βαρέθηκε και το πέταξε στο δρόμο. Έχεις δικαίωμα να καθορίσεις πώς θα διαχειριστείς το χρόνο σου, τη ζωή σου, το σπίτι σου. Έχεις δικαίωμα να ορίσεις αν έχεις χώρο και χρόνο στη ζωή σου για ένα κατοικίδιο.
    2. Εφ’όσον συμπεριφέρεσαι καλά στα ζώα και δεν τα βασανίζεις (γιατί βασανιστήριο είναι για ένα ζώο και το να το παίρνεις για λίγο καιρό και μετά να το πετάς στο δρόμο επειδή το βαρέθηκες), για μένα είσαι εντάξει. Κερδίζεις δε πόντους όταν προσπαθείς να εμποδίσεις άλλους να βασανίσουν ή να κακομεταχειριστούν ένα ζώο.
    3. Όταν θες να στηλιτεύσεις την κακομεταχείριση των ζώων, δεν κάνεις αυτό που καταγγέλλεις. Χίλιες φορές μια φωτογραφία ενός συμπαθέστατου σκυλάκου με μια εύστοχη λεζάντα του στυλ «Πετάχτηκα. Φρέναρε. Έζησα», που τόσο ωραία ευαισθητοποίησε κάμποσο κόσμο και έκανε περισσότερους οδηγούς πιο προσεκτικούς, παρά αυτό το πράγμα.
    4. Αν ο «καλλιτέχνης» ήταν όντως ζωόφιλος, θα περιμάζευε το σκυλί, θα το φρόντιζε και θα έπαιρνε από εκεί αφορμή για να στήσει ένα σωστό καλλιτέχνημα. Να πάρω ένα σκυλί και να το δέσω κάπου για να «στηλιτεύσω» αυτούς που κακομεταχειρίζονται τα ζώα δε λέει τίποτα. Από τη μια κακομεταχείριση στην άλλη.

    Δεν ξέρω αν είμαι ο καλύτερος για να μιλήσει για τα δικαιώματα των ζώων, μια και δεν έχω κατοικίδιο. Ξέρω όμως ότι δεν θα πάρω ένα ζώο που δεν μπορώ να φροντίσω όπως πρέπει, δεν θα εγκαταλείψω στο δρόμο ένα ζώο, δεν θα ανεχθώ βάναυση συμπεριφορά σε ζώο.

  2. Παλιότερα τσιμπούσα αβίαστα ό,τι διάβαζα στο ιnternet. Τελευταία έχω αρχίσει να κοιτάζω κάπως καχύποπτα.
    Νομίζω έχεις δίκιο, κάποιοι αντικαταστήσαμε το χαζοκούτι με το … έτερο χαζοκούτι.
    Δύσκολο να σκέφτεσαι…

  3. Ακριβώς αυτό, η διαστάυρωση της είδησης παίζει ρόλο.
    Αιρετικέ, υπάρχει και η άλλη πλευρά: Να μάζεψεις το σκυλί, να το «χρησιμοποιήσεις» για να δείξεις αυτό που θες και παράλληλα να το περιθάλψεις.
    Το παράδειγμα του Κανέλλου εξαιρετικό!
    Όταν είχε χτυπήσει κάποια στιγμή, είπα σε μια φίλη που τρέχει οργάνωση περίθαλψης ζώων να μπει στο indymedia να δει αν μπορεί να κάνει κάτι. Όλοι έγραφαν «αλληλεγγύη στο σύντροφο Κανέλλο» αλλά μια πληροφορία της προκοπής δεν έγραφαν. Να την χ… τέτοια αλληλεγγύη.
    (μπαίνεις και εσύ λινκ στο δικό μου ποστ τώρα).

  4. Ω, για την προθυμία του άβουλου e-πλήθους να υπογράψει παντός είδους e-petitions τα’χω πει κι εγώ στο παρελθόν εδώ:
    77189 υπογραφές για την απερισκεψία στην Ελλάδα

    Τελικά, το αν η όλη ιστορία με τον Βάργκας ήταν φάρσα ή όχι μου είναι ακόμα ασαφές, (το Guardian κρατάει πράγματι επιφυλάξεις, ενώ το snopes.com το έχει ακόμα με status undetermined,) αλλά τολμώ να πω πως ακόμα κι αν δεν ήταν φάρσα, δεν θα προσέτρεχα να λιθοβολήσω τον αυτουργό (δεν λέω «καλλιτέχνη» για να μην προδικάσω τίποτα) με τη βδελυγμία που έχω δει να επιδεικνύουν οι περισσότεροι σχολιαστές πάνω στο θέμα.

    Από κάποια φιλοσοφική άποψη, ακόμα κι αν έκανε ο Βάργκας πραγματικά αυτό που του καταλογίζεται, κάτι είπε, για εμάς, και τον πολιτισμό μας, που δεν θα μπορούσε να λεχθεί αλλιώς, και αυτό πολύ φοβάμαι πως ίσως να είναι τέχνη, με μία απόλυτη ερμηνεία της λέξης «τέχνη».

    Τα περί βασανισμού κλπ. είναι άστοχα αν ο σκύλος επρόκειτο έτσι κι αλλιώς να πεθάνει αν αφηνόταν στη μοίρα του, όπως ισχυρίστηκε ο Βάργκας, πράγμα που σημαίνει πως πριν κρίνουμε τον ίδιο τον αυτουργό, πρέπει να κρίνουμε το αν και κατά πόσο έστεκε ο ισχυρισμός του ότι ο σκύλος θα πέθαινε έτσι κι αλλιώς, πράγμα που αντικειμενικά δεν μπορούμε να κάνουμε, άρα η όλη υπόθεση είναι απ’την αρχή χαμένη.

    Να σας υπενθυμίσω επίσης την ιστορία με τα χρυσόψαρα στα μίξερ: http://news.bbc.co.uk/1/3040891.stm
    Τέχνη ή έγκλημα; Εγώ τολμώ να πω τέχνη, και προσθέτω πως αυτό που έκανε ο Βάργκας (ακόμα κι αν δεν είναι φιάσκο) δεν μου φαίνεται να απέχει πολύ από τα χρυσόψαρα.

  5. Καλημέρα,
    Υποψιάζομαι επίσης ότι πολλοί θα υπέγραψαν και θα παρότρυναν τους άλλους να υπογράψουν ένα κείμενο, το οποίο αφ’ενός δεν ήξεραν ποιός το συνέταξε και αφ’ ετέρου, τί γράφει. Δεν είναι ακόμα τα ισπανικά, τόσο διαδεδομένα, όσο τα Αγγλικά, υποθέτω. Έστω, βέβαια, ότι κάτι κατάλαβαν,κάτι συνδύασαν από τα Αγγλικά και τα Γαλλικά και υπέγραψαν. Πολύ φοβάμαι, όμως, ότι και σε παντελώς άγνωστη γλώσσα να ήταν πάλι θα υπέγραφαν.

    Ένα άλλο δυσάρεστο είναι η αίσθηση της εκ των προτέρων καταδίκης, η υπονόμευση του τεκμηρίου της αθωότητας. Το γνωρίζω ότι δεν πρόκειται για δικονομικό θέμα, αλλά δείχνει μία στάση. Δεν ξέρουμε, τί όντως έκανε ο καλλιτέχνης, αλλά μέχρι να «τελεσιδικήσει» το θέμα είναι αθώος. Το δε βάρος των αποδείξεων το έχει η κατηγορούσα πλευρά. Πραγματικών αποδείξεων, όχι φημών κλπ για να συγκινήσουν το θυμικό. Εάν δεν έχει συμβεί κάτι οφείλει να ζητήσει συγγνώμη, τόσο από αυτόν, όσο και από τον κόσμο.
    Τέλος, αφού δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτήν ας είμαστε ισορροπημένοι στην καχυποψία μας. Ψάχνοντας και εγώ, όταν με πληροφόρησαν για την υπόθεση βρήκα αμέτρητες πηγές καχύποπτες προς τον καλλιτέχνη και μετρημένες καχύποτες προς την είδηση.

  6. Ντροπαλέ, ποιο είναι το τεκμήριο αθωότητας; Η εξήγηση που έδωσε ο ίδιος; Γιατί πρέπει να την δεχτώ;
    Όσο για την συγκέντρωση υπογραφών, διατηρώ επιφυλάξεις, όπως διατηρώ και σε κάθε παρόμοια διαδικτυακή κίνηση.

    Κι επειδή «ανακατεύτηκα» κι εγώ στο ζήτημα, να ξεκαθαρίσω πως η όποια εκμετάλλευση ακολούθησε το «έργο» του «καλλιτέχνη» ούτε τον απενοχοποιεί, ούτε τον καθιστά λιγότερο υποκριτή (και γελοίο σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια). Και ούτε θα με κάνει να δεχτώ την παπάρα του καθε εικαστικού ως έργο τέχνης, με τον ίδιο τρόπο που δεν θεωρώ λογοτεχνία το κάθε κείμενο που μου πλασάρει ως τέτοιο ο κάθε πυροβολημένος αυτοπροσδιοριζόμένος ως λογοτέχνης.

    Για να μην επαναλαμβάνομαι, δίνω τα σχετικά λινκς συζήτησης:

    http://observer-artois.blogspot.com/2008/04/blog-post_09.html

    http://lianokladi01.blogspot.com/2008/04/blog-post_5598.html

    http://lianokladi01.blogspot.com/2008/04/art-my-ass.html

  7. Τον κανέλλο, αυτό το πανέξυπνο σκυλί
    (το έχω δεί να ανοίγει μικρό μπουκάλι νερο -να ξεβιδώνει το καπάκι-και να πίνει).

    πολλοί τον συμπάθησαν και τον φρόντισαν, έπαιξαν μαζί του και του αγόρασαν κονσέρβα η σουβλάκι.

    (για την φάση που αναφέρεις δεν ξέρω κάτι -είμαι φρέσκος στο χωριό.

    και τελικά όταν τα πίσω του πόδια κάτι έπαθαν και δεν μπορούσε να τα κουνήσει πάλι βρέθηκε κάποιος να τον πάρει σπίτι του και να δημιουργήσει μάλιστα μια πατέντα με ροδάκια προσαρμοσμένα στα πίσω πόδια για να μπορεί να κινείται σε περιορισμένο τουλάχιστον χώρο με την βοήθεια των μπροστινών του.
    Εκεί ζει τώρα.

    Τυχαία ρώτησα για τον κανέλλο την περασμένη εβδομάδα και έμαθα απο Αξιόπιστη πηγή(χωρίς να το διασταυρώσω)
    τα τελευταία νέα του.

    υγ.Αφησα το σχόλιο, δρώντας σαν ρεπόρτερ, γιατί φαντάστηκα πως πολλοί «φίλοι του» θα ήθελαν να μάθουν τα νέα του.

    καλησπέρα

  8. @artois
    Καλησπέρα,
    όχι δεν υπάρχει υποχρέωση να δεχτεί κάποιος την εξήγηση του καλλιτέχνη.Ούτε ήταν υποχρεωμένος να εξηγήσει κάτι. Όποιος/οι τον κατηγόρησαν θα πρέπει να εξηγήσει/ουν και να αποδείξει/ουν.
    Πέρα από την συγκεκριμένη υπόθεση, για την οποία δεν ξέρουμε ακόμα τί συμβαίνει, θα πρέπει να αναλογισθούμε το εξής: μία βαρβαρότητα κατά του πολιτισμού (πχ ο βασανισμός ζώων) δεν πρέπει να αναιρείται από μία άλλη βαρβαρότητα (τον κλονισμό του τεκμηρίου της αθωότητας). Με λίγα λόγια δεν νομίζω ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

  9. Δεν εξετάζω αν πέθανε τελικά ο σκύλος ή όχι. Θεωρώ ότι ο αμοραλισμός στην έκφραση είναι καταδικαστέος. Και η πράξη αυτή, η έκθεση της κατάντιας ενός ζωντανού είναι ψυχική μαστρωπεία. Δε μπορώ να πω σε κανέναν μην το κάνεις αυτό, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορώ να επικροτήσω μια διαδικασία η οποια καπηλεύεται έναν επικείμενο θάνατο (ο οποίος θα ερχοταν αργα ή γρηγορα)…όποια και να είναι τα κίνητρα

  10. Αγαπητέ επειδή είμαι από αυτούς που παρότρυναν (όπως ίσως γνωρίζεις) με ποστ την συμμετοχή μας στην διαμαρτυρία ενάντια στον «καλλιτέχνη» πρέπει να σου πω ότι αναρωτιέμαι γιατί ενώ δεχόμαστε το γεγονός την χρησιμοποίησης ενός ταλαιπωρημένου ζώου σαν έκθεμα γιατί δεν μας αρκεί αυτό και μόνο για να αντιδράσουμε.
    Αντίθετα σπαταλούμε τεράστια ενέργεια για να βρούμε τα πιθανά νοήματα που ίσως είχε στο μυαλό του ο σαδιστής.
    Δεν υπάρχει πιο εύκολο πράγμα από το να δώσουμε μια εξήγηση σε οποιοδήποτε έγκλημα. Εγώ επιλέγω να ασχοληθώ με την ουσία και όχι τις ψευδοφιλοσοφίες.
    Τα υπόλοιπα τα εξηγώ στο ποστ και είναι αδύνατο να τα μεταφέρω…

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία

  11. Συμφωνώ απόλυτα με τον Παράφωνο. Δεν είναι τέχνη, δεν είναι πολιτισμός, ψαγμενιά, το να πάρεις ένα ταλαιπωρημένο πλάσμα και να το κάνεις έκθεμα. Μου μοιάζει με τους βάρβαρους εκείνους που στα παλιότερα χρόνια περιφέρανε στις «πολιτισμένες» πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής άγρια ζώα από τις ζούγκλες κλεισμένα σε κλουβιά, μου μοιάζει με ρωμαϊκό θρίαμβο.

    Δηλαδή τι θέλει να μας πει ο Vargas; Α, είστε κακοί, το σκυλί αυτό λιμοκτονεί στο δρόμο; Κομίζει γλαύκαν εις τας Αθήνας τότε. Το ξέρουμε ότι υπάρχουν σκυλιά που λιμοκτονούν στους δρόμους, ότι υπάρχουν αναίσθητοι που τα παίρνουν για λίγο και μετά τα διώχνουν, ότι υπάρχουν καθάρματα που κακοποιούν τα ζώα.

    Και λοιπόν τι κατάφερε μ’αυτό το «έργο» του; Πέρασε κανένα μήνυμα κατά της κακομεταχείρισης των ζώων; Γιατί εγώ δεν είδα – εκτός πια κι αν είμαι τόσο ακαλλιέργητος, βλαχαδερό, βιλλουργέρης, πέτσακας, αμόρφωτος, χωριάταρος κι αγράμματος – καμμία καταγγελία, δεν είδα κανένα μήνυμα. Είδα ένα σκυλί που χρειαζόταν φροντίδα κι ήταν στο δρόμο, το οποίο το πήρε ο Vargas, το έδεσε σε μια γκαλλερί και τ’άφησε εκεί.

    Κι όταν ζητήθηκαν εξηγήσεις από εκείνον κι από τους «κυρίους» της γκαλλερί, αρχίσανε οι αντιφάσεις. Ο μεν Vargas (αρνούμαι να τον αποκαλέσω καλλιτέχνη) το’ριξε στην τρελλή κι έλεγε «ε, καλά, έτσι κι αλλιώς θα πέθαινε, οπότε δεν έχει σημασία αν έζησε ή αν πέθανε, δεν απαντώ», οι γκαλλερίστες λέγανε πως το’σκασε… Συγγνώμη, δηλαδή πόσο περίπλοκη ήταν η ερώτηση που τους κάνανε;

    «Το σκυλί την έβγαλε καθαρή ή πέθανε (για χάρη της «τέχνης»);»

    Ποιο κομμάτι αυτής της ερώτησης είναι ΤΟΣΟ δυσνόητο για τους υπευθύνους αυτού του πράγματος ώστε δεν μπορούν να απαντήσουν με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ;

    Οι υπεκφυγές τους εμένα μου δείχνουν ότι ξέρουν καλά πως αυτό που κάνανε είναι καταδικαστέο.

    Ξέρετε τι λένε; Ο καλλιτέχνης υποφέρει για την τέχνη του. Προσέξτε όμως: το ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ είναι ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ. Το ρήμα είναι ΥΠΟΦΕΡΕΙ. Στο κατηγόρημα έχουμε το λόγο, το σκοπό: ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ.

    Από πότε το ρητό αυτό έγινε «ο καλλιτέχνης μπορεί να κάνει άλλους να υποφέρουν για την τέχνη του»;

    Ως ερασιτέχνης της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, σε ΟΛΑ τα περιοδικά που έχω διαβάσει και είχαν σχετικά άρθρα (Practical Photography, Amateur Photographer, Outdoor Photography), οι οδηγίες για τη φωτογράφηση ζώων αποδίδονται στη γλώσσα μας ως εξής:

    Όταν φωτογραφίζετε ζώα, μην τα εξαναγκάζετε να κάνουν κάτι που δεν θα έκαναν από μόνα τους, μην τα ταλαιπωρείτε, μην τα φοβίζετε, μην τα βάζετε να εξαρτηθούν από τροφή που δεν έχετε σκοπό να συνεχίσετε να τους παρέχετε, μην τα εκθέτετε σε κίνδυνο, μην τα δένετε, μην τα κακομεταχειρίζεστε. ΠΡΟΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΖΩΟΥ, ΟΧΙ Η ΤΕΧΝΗ ΣΑΣ Ή ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ.

    Νομίζω πως οι οδηγίες αυτές είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρες και δεν σηκώνουν αντιρρήσεις.

  12. Δεν το πιστεύω τι απόψεις ακούγονται εδωμέσα !!!μα ποια είναι η διαφορά όλων αυτών των επίδοξων λογοκριτών από τον Αδωνη και την λογοκρισία που επέβαλε στο έργο της Στεφανή?

    Παιδιά, τι είναι ο κάβουρας τι είναι το ζουμί του. Έχει νόημα μια παγκόσμια κατακραυγή για έναν καλλιτέχνη που έδεσε έναν σκύλο ως έκθεμα σε μια γκαλερί.

    Μα σε ποιόν μεσαίωνα ζούμε, τι σκοταδισμοί είναι αυτοί. Τι άλλο θα αποπειραθείτε να λογοκρίνετε στην τέχνη?

    Υπάρχει φυσικά και η διάσταση ότι πολλοί απλούστατα την πάτησαν και τώρα κάνουν την τρίχα τριχιά για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα…

  13. Διαβάζοντας τα παραπάνω μου δημιουργείται η απορία: τι εννοούμε τέχνη εν τέλει;

    Ο urfurshlaag λέει ότι λογοκρίνουμε τη τέχνη και ότι ζούμε στον Μεσαίωνα. Ο Αιρετικός (με τον οποίο συμφωνώ) ότι πρόεχει το καλό του ζώου.

    Ας το πάμε λοιπόν ένα βήμα μπροστά, μιας και ο «καλλιτέχνης» λέει ότι «ο σκύλος θα πέθαινε ούτως ή άλλως». Αύριο λοιπόν εκτίθεται αλυσοδεμένη μπροστά στη Εθνική Πινακοθήκη γιαγιά (αγνώστων λοιπών στοιχείων). Η γιατροί της έχουν δώσει μερικές μέρες ζωής και μιας και «θα πεθάνει ούτως ή άλλως» είπαμε να την παρουσιάσουμε ως έκθεμα.

    Θα μου πείτε ότι το παρατραβάω. Γιατί; Τέχνη δε θέλουμε; Έκθεμα δεν είναι; Μήπως σας προκαλεί; Μήπως αυτό δε γίνεται με όλους τους οίκους ευγηρίας; Τους εκθέτουμε και τους ξεχνάμε. Επειδή ο σκύλος δε μιλάει;

    Προσωπικά θεωρώ ότι όλοι όσοι είδαν από πρώτο χέρι την έκθεση είναι τουλάχιστον το ίδιο ένοχοι και υποκριτές με τον «καλλιτέχνη» και την «γκαλλέρα». Όποιος «λυπήθηκε», «ενοχλήθηκε», «διαμαρτυρήθηκε» θα έπρεπε να κάνει πράξεις. Να σώσει το καημένο το ζωντανό και να το περιθάλψει. Τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ.

    Έχω τρεις λύκαινες. Όποιος έχει κατοικίδιο και ειδικά σκύλο θα έχει διαπιστώσει ότι αυτά τα κακόμοιρα τα ζωντανά είναι τα μόνα που σου δείχνουν την ευγνωμοσύνη τους χωρίς να ζητάνε τίποτα για αντάλλαγμα και εμείς (ναι, και εγώ ένοχος) ανεχόμαστε μερικά τέρατα (δεν τους θεωρώ ανθρώπους ούτε στο ελάχιστο) να συμπεριφέρονται έτσι.

    Η τέχνη έχει και τα όριά της. Σταματάει εκεί που καταπατείται η ελευθερία. Σταματάει εκεί που δυναστεύεται η ανθρωπιά. Μετά από εκείνο το σημείο ξεκινάει η υποκρισία (μας).

  14. Θέλω να χρησιμοποιήσω θανατοποινίτες για πειράματα με νέα φάρμακα…ίσως να τους προκαλέσω καρκίνο και να δω τί αντίδραση θα έχουν στα πειραματικά φάρμακα.Για το καλό της επιστήμης το κάνω, αυτοί οι άνθρωποι ούτως ή άλλως θα πεθάνουν και δεν μπορεί να μπει φραγμός στη νόηση και τις εφαρμογές της.

    Αυτά είναι ψευτοδιλήμματα για να μπουρδολογεί ο καθένας και δεν με συγκινούν.Για να πω και τη βλακεία μου, πάνω από ένα εκατομμύρια παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο από ελονοσία.Δεν πάμε να κάνουμε καμιά μπλογκοκίνηση να τα σώσουμε ή να υπογράψουμε κανά ηλεκτρονικό petition για να ικανοποιήσουμε την υποκρισία μας?

  15. Παράθεμα: Είσαι αυτό που διαβάζεις « ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΟΣ

  16. Δεν είμαι σίγουρος πως οι λέξεις «έργο» και «Στεφανή» χωράνε στην ίδια πρόταση – ούτε χάριν αστεϊσμού.

    (μπορείτε ν’ αντικαταστήσετε τη «Στεφανή» με τους αγαπημένους σας ατάλαντους νεοκουλτουριάρηδες)

  17. Tο πιθανότερο είναι πως πρόκειται για μία κακόγουστη φάρσα. Παρ’ όλα αυτά η χυδαία σκληρότητα δε μπορεί να είναι τέχνη. Δε κρίνω την αισθητική της. Kρίνω το μέσο που χρησιμοποιεί.

  18. Tempor είπε: …Ο urfurshlaag λέει ότι λογοκρίνουμε τη τέχνη…

    Ο urfurslaaf νομίζει ότι η αντίληψη των bloggers και των αναγνωστών τους είναι του αυτού βαθμού με τη δική του, ίσως, και θα μασήσουν την ιδεολογική τρομοκρατία περί «λογοκρισίας». Έτσι, που για να μην κατηγορούνται ως λογοκριτές θα βαφτίζουν «καλλιτεχνική δημιουργία» την παπαριά του κάθε πυροβολημένου.

    Δεν «λογοκρίνουμε» όσοι διαφωνούμε. Κρίνουμε αν ο λεγάμενος είναι καλλιτέχνης ή, έστω, αν αυτό που «δημιούργησε» – το δέσιμο με σκοινί ενός άσιτου και ημιθανούς σκύλου μέσα σε μια γκαλερί – είναι έργο τέχνης.

    Η διαφορά μεταξύ της άσκησης λογοκρισίας και της άσκησης κριτικής είναι τεράστια, για να μην πω ότι δεν νοείται συσχετισμός μεταξύ των δύο αυτών εννοιών.

    Κατά τα άλλα, πέρα από αφορισμούς για όσους διαφωνούν, και πέρα από επαναλήψεις χιλιομασημένων κλισέ περί της τέχνης και των δικαιωμάτων των «καλλιτεχνών», δεν τον είδα να γράφει κάπου.

    Σε αντίθεση με όσους υποστηρίζουν ότι αυτό που έκανε η καλλιτεχνάρα που έδεσε τον σκύλο, δεν ήταν έργο τέχνης.

    Θολή, επίσης, παραμένει και η θέση του εισηγητή.

    Jago, τοποθετήσου.

  19. Δεν μου καθόταν αυτή η ιστορία με τίποτα τόσες μέρες.
    Ε, σήμερα, μετά από αυτό το υπέροχο ποστ δεν πρόκειται να μου κάτσει ποτέ!

    doctor

  20. Προτεινω στο εξης να χρησιμοποιουνται μεταναστες ως εργα τεχνης, μπας και ευαισθητοποιηθει καποιος τεσπα…
    Η ιδια η ΖΩΗ ειναι ΤΟ Εργο Τεχνης και ολα τα υπολοιπα εκ του πονηρου εισιν. 😉
    (Ζω, αρα δημιουργω χρησιμοποιωντας ο,τι γουστερνω λεμε)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s