Τι σημαίνει πορνεία; –ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ–

baboon.jpg

πορνεία Ο4 1 η ιδιότητα και η εργασία της πόρνης: προάγω | οδηγώ κάποιον στην πορνεία 2 ΕΚΚΛΗΣ. κάθε σεξουαλική σχέση εκτός γάμου.

 

ΕΤΥΜ. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ. Το αρχ. ουσ. πορνεία (και οι λ. πορνεύω, πόρνη) ανάγεται σε θέμα με σημασία «πουλώ» και συνδέεται ετυμολογικά με το αρχ. πρατήριο(ν) (βλ.λ.). Η λ. δήλωνε αρχικώς τη σεξουαλική δραστηριότητα που γίνεται επί πληρωμή, ενώ αργότερα επεκτάθηκε σε κάθε είδους εξωγαμιαία σεξουαλική επαφή.

 

Κι όποιος έχει πρόβλημα, τον κακό του τον καιρό. Πόρνες.

Advertisements

15 thoughts on “Τι σημαίνει πορνεία; –ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ–

  1. Πάνω που έψαχνα κι εγώ στο λεξικό να βρω την ερμηνεία δύο άλλων λέξεων:

    – συνφωνία
    και
    – συνβίωση

    Δεν βρήκα τίποτα!

    Μπορείς να με βοηθήσεις;

    H πορνεία, πάντως, είναι ένα νόμιμο επάγγελμα. Κακώς το απαξιώνει η εκκλησία. Προσωπικώς, δεν θα μου άρεσε να το εξασκώ, με τον ίδιο τρόπο που δεν θα μου άρεσε να εξασκώ και ένα πλήθος άλλων επαγγελμάτων.

  2. Πορνεία υπάρχει και μέσα στο γάμο. Ξέρουμε πολλούς, ή για να γίνω ακριβέστερη πολλές, νέες και καρακουκλάρες που παντρεύτηκαν μεγάλους, άσχημους και καραπλούσιους. Το αντίθετο, σπάνια συνβαίνει.

    Εκεί βέβαια η εκκλησία, δεν έχει αντιρρήσεις να δίνει την ευχή της.

    Επίσης, γνωρίζω ότι η κάθε είδους εξωγαμιαία σεξουαλική επαφή λέγεται μοιχεία και όχι πορνεία. Εκτός αν είναι κοινή συνφωνία μεταξύ των μοιχών, οπότε λέγεται διαφορετικά.

  3. Δεν κεντάω, κάθομαι με την συνπεθέρα μου και σε διαβάζουμε επειδή σε συνπαθούμε.

    Και δεν πρόκειται να συνκαλύψουμε κανέναν πόρνο. Μόλις αντιληφθούμε ότι πάει να συνάψει συνβόλαιο συνβίωσης, θα τον καταγγείλουμε στον παπά της ενορίας μας.

  4. Ήδη έχω ασχοληθεί κι εγώ στο ιστολόγιό μου με τα παραληρήματα των αγιατολλάδων μας… Τώρα φαίνεται μάλιστα ότι πάνε να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

  5. Ο δεύτερος ορισμός είναι λάθος, επειδή στην εκκλησιαστική γλώσσα και σεξουαλική πράξη είναι «πορνεία» (βλ. Παύλος «διά δε τας πορνείας έχετε τας γυναίκας ημών»). Μάλιστα εντύπωση αρχικά προκαλεί γιατί επιλέχτηκε τούτος ο όρος και η λέξη «συνουσία» που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον εκείνη την εποχή. Η ερμηνεία είναι ακριβώς στο ότι η λέξη πορνεία είχε κακή σημασία (όχι όσο σήμερα) και έτσι το σεξ ταυτίζονταν με κάτι το κακό.

  6. Από φιλολογικής απόψεως, καλό είναι να προστεθεί στην λέξη «πόρνη», η σημασία
    «Κωνσταντινούπολη».
    «Μα», θα πείτε, «πώς το λέγεις αυτό;»
    Η απάντησή μου είναι απλή: Ο Εθνικός Ποιητής μας Κωστής παλαμάς, στο ποίημά του με τον τίτλο Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου, γράφει για την Κωνσταντινούπολη, λίγο πριν την άλωσή της από τους Τούρκους:
    «Σαν πόρνη ακαρτέραγε τον Τούρκο να την πάρει».
    Άρα, γιατί δεν προσθέτουμε καί αυτήν την εκδοχή, για να δούμε τί θα πούνε οι οπαδοί του «Ελληνοχριστιανισμού» καί του «Βυζαντίου»;
    Τί λέτε; Συμφωνείτε;
    Αν ισχύσει αυτό, τότε υποχρεωτικώς θα πρέπει να προστεθεί καί το άλλο ως συνέπεια, ότι δηλαδή «πορνεία=ο θαυμασμός της Κωνσταντινούπολης καί του Βυζαντίου».
    Καί ακόμα, επειδή ο Κωστής Παλαμάς πάλι σε ποίημά του γράφει
    «καί πόρνη η Ρωμιοσύνη», τότε θα αυτό θα πρέπει να προστεθεί, με την σχετική συμπλήρωση ότι «προαγωγός=ο προπαγανδιστής της Ρωμιοσύνης».
    Όλα αυτά κατά Κωστή Παλαμά πάντα.
    Όποιος θέλει, ψάχνει, τα βρίσκει καί τα
    προσθέτει.

  7. Φώσφορος
    Ωραίο το παράθεμα από τον Καστοριάδη που έβαλες στο μπλογκ σου. Αντιγράφω ένα σημείο:

    Η διπλή και ταυτόχρονη αναφορά στην αρχαία Ελλάδα και στο Βυζάντιο, που αποτέλεσε το επίσηµο «πιστεύω» του νεοελληνικού κράτους και του πολιτιστικού κατεστηµένου της χώρας, οδήγησε και οδηγεί σε αδιέξοδο, κατά πρώτο και κύριο λόγο διότι οι δυο αυθεντίες που επικαλείται βρίσκονται σε διαµετρική αντίθεση µεταξύ τους. Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισµός είναι πολιτισµός ελευθερίας και αυτονοµίας, που εκφράζεται στο πολιτικό επίπεδο στην πολιτεία ελεύθερων πολιτών που συλλογικά αυτοκυβερνώνται και στο πνευµατικό επίπεδο µε την ακατάπαυστη επαναστατική ανανέωση και αναζήτηση. Ο βυζαντινός πολιτισµός από την άλλη, είναι πολιτισµός θεοκρατικής ετερονοµίας, αυτοκρατορικού αυταρχισµού και πνευµατικού δογµατισµού. Στο Βυζάντιο δεν υπάρχουν πολίτες, αλλά υπήκοοι του αυτοκράτορα, ούτε στοχαστές, µόνο σχολιαστές ιερών κειµένων.

    pølsemannen
    Ζήτα εδώ και τώρα συγνώμη γονυπετής εσύ και οι Ταξιαρχίες Αγνών και Παρθένων Ξανθομαλλούσων του Σείριου. 😛

    Αιρετικέ
    Εξαιρετικά πολύτιμες οι πληροφορίες σου στο δικό σου μπλογκ, σε ευχαριστούμε.

    Ελληνίδα
    Γι αυτό δεν έχεις νικ «Ελληνορθόδοξη», ε; Ολοσούμπιτη για μετάνοια στην Εκκλησία!

    Δείμος
    Για να καταλάβεις πόσο «γλωσσολογική» είναι η προσέγγιση του Μπ. στη λέξη πορνεία, διάβασε μια δήλωσή του πουν κάνει τώρα το γύρω του διαδικτύου:

    «Όποιος μιλάει για Ορθοδοξία ερήμην του Ελληνισμού, νομίζω ότι ματαιοπονεί, όποιος όμως μιλάει για Ελληνισμό ερήμην της Ορθοδοξίας, κάνει κάτι χειρότερο· ασχημονεί»

    ΑΝΤΙΟΧΟΣ
    Άψογος!!

  8. Λέω να αντικατασταθούν τούτες ‘δω οι ερμηνείες με αυτές του του Μπαμπ.
    …και ζήσανε αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s