Όταν το μπλογκ δυσφημεί τον εαυτό του

Ο έξω κόσμος δεν ξέρει αναγκαστικά τι σημαίνει blog, καθήκον ήταν με το μανιφέστο των blogs που έβγαλε ο nylon.gr να ενημερωθεί τι είναι αυτός ο μυστήριος όρος. Κάποιοι μπλόγκερς δυσανασχέτησαν με το μανιφέστο, μα δεν γράφτηκε γι αυτούς. Γράφτηκε ως αντίδοτο στην γενικότερη ειδησεογραφική απαξίωση που βλέπει το ίντερνετ σχεδόν αποκλειστικά σαν σπορέα και φορέα κακών. Για να παραλληρίσουμε το θέμα, είναι σαν κάνεις πρώτο μάθημα στον αρχάριο οδηγό πως το blog είναι σαν το αυτοκίνητο που μπορεί να λιώσει μια αργοκίνητη γριά στη μέση του δρόμου. Έτσι λειτουργούν τώρα τα ΜΜΕ απέναντι στα μπλογκς. Τώρα, γιατί ενίστανται αλλά και υβρίζουν κάποιοι μπλόγκερς εναντίον του μανιφέστο, τους απαντάμε ότι τα μπλογκς δεν είναι χωράφι τους για να καθορίζουν αυτοί τους όρους. Είναι ο ορισμός αυτός που ο μέσος τηλεθεατής και αναγνώστης θέλει να μάθει τι σημαίνει να μπλογκάρεις.

Αναδημοσίευσε το μανιφέστο η Ελευθεροτυπία εχτές, γιατί να μην χαιρόμαστε που έστω πέντε-δέκα αναγνώστες, που απορούν με το σπορ, θα πρέπει να δουν ότι το μπλογκ είναι κάτι θετικό. Αρκετή δυσφήμηση έχει πέσει από τα ΜΜΕ, κάθεστε τώρα κάποιοι και διυλίζετε τον κώνωπα επειδή δεν αντιπροσωπεύει εσάς που είστε τελικά ξεκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο; Το μανιφέστο δεν γράφτηκε για εμάς, αλλά για τους έξω. Θέλετε να το σαμποτάρετε αυτό; Σπείρετε τη διχόνοια σας λοιπόν να δούμε τι θα βγει, αλλά από «έξω» θα γελάνε σε βάρος μας. Μην βαυκαλίζεστε τώρα με την ευκαιρία αυτή να δείτε τα μπλογκς ως πεδίο για ξεκαθάρισμα προσωπικών λογαριασμών.

Εμένα ως μπλόγκερ αυστηρά δεν με εκφράζει απόλυτα το μανιφέστο διότι κοιτάζω το θέμα από μέσα λόγω της εμπειρίας μου στο blogging. Με αυτούς που είναι απ΄ έξω τι γίνεται, είναι πολυπληθέστεροι μέσα στην άγνοια τους. Γι αυτούς «εκλαϊκεύουμε» τι σημαίνει blogging. Προέχει να δώσουμε τον ορισμό ότι το μπλογκ είναι κάτι δημιουργικό, ένα αποκούμπι κι όχι μια προέκταση μεσημεριανάδικων εκπομπών και κίτρινων φυλλάδων.

Τον παραφιλοσοφήσαμε μεταξύ μας τον όρο blog, ο άλλος που κάθεται στην τιβί των οκτώ τι θα θέλατε να εισπράξει; Ότι είστε κάποιοι; Δεν είστε εσείς το μπλογκ, το μπλογκ είναι το ίδιο το μπλογκ! Μην παραχωρείτε το δικαίωμα στον όρο αυτό να δυσφημεί τον εαυτό του στις ειδήσεις των οκτώ.

Βάλτε νερό στο κρασί και αφήστε στην άκρη το υπερεγώ σας. Αυτή τη στιγμή είμαστε αντιμέτωποι με μια πολιτική και (παρα)δημοσιογραφική επίθεση που επιχειρεί το φίμωμα στο διαδίκτυο γιατί γουστάρει την καταστολή, δεν αξίζει να παλεύουμε μεταξύ μας τώρα. Όσο δεν το καταλαβαίνετε αυτό, εξυπηρετείτε ακούσια την άλλη πλευρά. Άξιος ο μισθός σας.

_________

Αλλά βέβαια κάποιοι άδραξαν την ευκαιρία, τώρα μάθανε πως η «απλή» συκοφαντία δεν τιμωρείται στις παρούσες συνθήκες και αρχίσανε τις προγραφές. Άξιοι για φτύσιμο είναι μόνο.

Το ποστ αυτό καλύπτεται κάτω από το ν.4000/08 περί μπλογκοτρεντυμποϊσμού, άρθρο 82, παράγραφος 524.

Υπεύθυνος κατά το νόμο: Larry King

Advertisements

9 thoughts on “Όταν το μπλογκ δυσφημεί τον εαυτό του

  1. Yπό αυτή την έννοια, το «μανιφέστο» έχει την αξία του.

    Κατά τα άλλα είναι να αναρωτιέσαι γιατί βγήκε μια κάποια …λύσσα από μερικούς μπλόγκερς; Από κάποιους μάλιστα με μακρύ ιστορικό δυσφήμισης των μπλογκς δια των μεθόδων τους;

  2. Νίκο
    Να είσαι καλά.

    K.σ-Μ.
    Πήγες βόλτα στα μπλογκοαλώνια και είδες τι συμβαίνει, αμέσως να το παίξουν «πνεύματα αντιλογίας» για μερικά κλικ παραπάνω. Χ.Α. και ξερό ψωμί δηλαδή.

  3. Παράθεμα: Σ’ ευχαριστούμε Ελευθεροτυπία - Λαπούτα

  4. Σκιαγραφώντας για ελάχιστο τον χαρακτήρα τούτου του κειμένου ξεκαθαρίζω πως εκμεταλλευόμενος την ανωνυμία μου, παραθέτω αυτά που σκέφτομαι με ειλικρίνεια απόλυτη και δίχως το παραμικρό ψήγμα φόβου.

    Ποιος όμως θέλει να διαβάσει έναν άνθρωπο που η βαρύτητα της ίδιας της ταυτότητας του εμποδίζει ουσιαστικά την φυσιολογική διατύπωση του λόγου και των επιχειρημάτων του?

    Αν αυτό σκεφτήκατε και εσείς…είστε τελείως ηλίθιος.

    Σαφώς, το κοινωνικό πλαίσιο καθορίζει το θεμιτό και το αθέμιτο της ανθρώπινης συμπεριφοράς όπως ξεκάθαρα η νόρμα της ευγενικής υποκρισίας επιβάλλεται σε όλα σχεδόν τα επίπεδα σύναξης του ανθρώπινου είδους. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο, ή κοροϊδεύει τον εαυτό του, ή κοροϊδεύει όλους τους υπολοίπους. Αν πάλι, ο προαναφερθείς είναι μεγαλοδημοσιογράφος… απλά κάνει τη δουλεία του…εκφέρει δηλαδή -δημόσια- αυνανικά απόβλητα.

    Το συγκλονιστικότερο γεγονός, που συμπίπτει με το συγκυριακό της ύπαρξης μας σε τούτο το δεδομένο χωροχρόνο, είναι η επανάσταση της πληροφορίας. Συνήθως οπτικά η ακουστικά ερεθίσματα που άλλοτε η πρόσβαση σ αυτά είτε ήταν εξολοκλήρου προνόμιο κάστας, είτε συνάρτηση ή αποτέλεσμα της οικονομικής ευρωστίας του καθενός.

    Ο τρισάθλιος λοιπόν καπιταλισμός, στα ξέφρενα γρανάζια της βιομηχανίας της διαφήμισης αναγκάζεται να γίνει δημιουργικός, ποιοτικά ανταγωνιστικός και να προσφέρει ¨δωρεάν¨ ένα σωρό αντικείμενα, λειτουργίες και υπηρεσίες σ ένα τεράστιο καταναλωτικό πλήθος, που δεν διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμικά γνωρίσματα πέρα από το δικαίωμα στην εσωτερική παρακμή.

    Καταναλώνω…άρα υπάρχω (θα έλεγε και ο σοφός )

    Ετούτη λοιπόν η ¨ευγενική προσφορά¨ αφενός δημιουργεί νέα είδη εξάρτησης σε αυτήν την trainspotting πραγματικότητα αφετέρου όμως δημιουργεί βήμα για εκατοντάδες χιλιάδες άσημους και καθημερινούς ανθρωπάκους, που ξαφνικά…έχουν δικαίωμα στο χορό. Με ένα σχετικά απλό τρόπο στήνω λοιπόν ένα πάγκο ,σ αυτή την απίστευτα βρώμικη γειτονία, και ανεβαίνω για να διαλαλήσω τα διάφορα που περιφέρονται μέσα στο μικρό μου το κεφάλι.

    Το εξαιρετικό της υπόθεσης δεν έγκειται μόνο στο γεγονός ότι ο δέκτης με απλές διαδικασίες μπορεί να αποδεχτεί η να απορρίψει αυτό που εγώ υποστηρίζω, δεν έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά ,ίσως, μπορούμε να καθορίσουμε σε περίπου απόλυτο βαθμό το χαρακτήρα και την ποιότητα της πληροφορίας που δεχόμαστε, πόσο μάλλον στο γεγονός ότι περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν δικαίωμα στη έκφραση, θέση για τα κοινά και φωνή που πραγματώνει μια δημοκρατία πιο διευρυμένη, μια δημοκρατία πιο ανθρώπινη.

    Τα Blogs κυρίες και κύριοι ήρθαν για να μείνουν. Το ιντερνέτ είναι ελεύθερο διότι μια γενιά έχει εισαγάγει σ αυτόν τον ,αφηρημένο, χώρο όλα τα όμορφα και τα σπουδαία που την χαρακτηρίζουν. Οπότε η εξουσία μπορεί να χτυπιέται ,ευπρεπώς, όσο θέλει.

    Ο γνωστός άγνωστος Ανώνυμος.

    Υγ. Ελευθερώστε την έκφραση. ( Παρίσι Μάης του 68)

  5. Προσωπικώς καί εμένα με εξυπηρετεί αυτός ο ορισμός, όπως πιστεύω ότι θα εξυπηρετούσε περισσότερο, αν μπορούσε να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο λεξικό από σχετικούς όρους.
    Όπως δηλαδή δημιουργήθηκε ο ορισμός του όρου «μπλογκ» ή Ελληνιστί ιστολόγιο, καλό θα ήταν, αν μπορούσαν να δημιουργηθούν καί ορισμοί του τί είναι
    «ανταλλακτήριο ιδεών»(=φόρουμ), τί είναι
    ιστοσελίδα(=σάιτ) καί σε τί διαφέρουν όλα αυτά μεταξύ τους ή από το ιστολόγιο(=μπλογκ).
    Πιστεύω ότι αυτό είναι απολύτως απαραίτητο.
    Καί πέραν των ορισμών, να εξηγηθεί σαφώς τί συνεπάγεται λόγου χάριν από άποψη δυνατοτήτων ή χώρου η δημιουργία του ενός ή του άλλου είδους από κάποιον επίδοξο ιδιοκτήτη.
    Δηλαδή τί διαφορές, δυνατότητες, θετικές καί αρνητικές συνέπειες θα έχει αν λόγου χάριν αποφασίσω μελλοντικώς να δημιουργήσω μία ιστοσελίδα ή ένα ιστολόγιο ή ένα ανταλλακτήριο ιδεών;
    Ποιό είναι φθηνότερο; Ποιές δυνατότητες, θετικές καί αρνητικές συνέπειες έχει αυτό για μένα; Τί θα μου κοστίσει το καθένα; Τί χώρο θα μου προσφέρει το καθένα;
    Καί αυτά τα ερωτήματα μην τα δει κάποιος με το «εγώ» εμού του Αντιόχου κατ’ ανάγκην, αλλά εν γένει του καθ’ ενός ενδιαφερομένου πολίτη αυτής της χώρας.
    Ελπίζοντας σε σαφείς καί ειλιρινείς απαντήσεις, διατελώ μετά τιμής.

  6. Παράθεμα: «Κάτω τα χέρια από το μπλόγκ μου!» (Ελευθεροτυπία) « Κοινό Ιεραπυτνίων - Τοπικά Νομίσματα

  7. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΙ ΚΑΦΦΕ

    Εφημερίδα καΐ καφέ
    πόθε κρυφέ-καυμέ κρυφέ
    και το πρωϊ έχει φύγει
    το βράδυ με τυλίγει.

    Εφημερίδα και καφέ
    πόθε κρυφέ-καϋμέ κρυφέ
    και η ζωή έχει φύγει
    σκότος βαρύ με πνίγει.

    Εφημερίδα και καφφέ
    πόθε κρυφέ-καυμέ κρυφέ
    α!- και η ζήση_η λίγη
    χίλιες χαρές ξανοίγει.

    Γ. Χολιαστός

  8. Μήπως κύριοι του ΚΚΕ, είναι καιρός πιά να πάρετε την πρωτοβουλία δημιουργίας ενός πανίσχυρου καταναλωτικού συνεταιρισμού, που να διαπραγματεύεται από θέση ισχύος – για τα μέλη του – τις τιμές των καταναλωτικών αγαθών με τους επιχειρηματίες, οι οποίοι θα αρχίσουν να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο τώρα τις επιχειρήσεις τους;

    Ωραία τα παχιά σας λόγια κυρία Παπαρήγα στη συγκέντρωση της 15 Μαϊου στο Πεδίο του Άρεως.

    Συμφωνώ μαζί σας στο «να πληρώσει η πλουτοκρατία». Όμως δεν προτείνετε κάτι πρακτικό. Αφήνετε τους οπαδούς σας με συρρικνωμένους μισθούς, να διαδηλώνουν στο κέντρο της Αθήνας.

    Εκτός από λόγια, γιατί δεν παίρνετε μέτρα;

    Γιατί θέλετε να επαναλάβετε τα ίδια λάθη της μονολιθικότητας και της συνθηματολογικής απραξίας που κάνατε και την περίοδο του 1944-1947, που είχατε τη δύναμη να επιβάλετε τη λύση που θέλατε μέσω των πανίσχυρων συνδικάτων σας και επιμείνατε στη «μάχη εκ παρατάξεως» του Ζαχαριάδη;

    Γιατί δεν δημιουργείτε ένα πανίσχυρο «Καταναλωτικό Συνεταιρισμό του ΚΚΕ» με κάρτα των μελών του που θα εξασφαλίζει – μετά από διαπραγμάτευση από θέση ισχύος του ΚΚΕ με τους επιχειρηματίες – στα μέλη του, δηλαδή όσους Έλληνες πολίτες θελήσουν να γραφτούν, φτηνότερης τιμές ή άτοκες δόσεις σε όλα τα βασικά αγαθά, που κινδυνεύουν να ανέβουν απελπιστικά και να καταστρέψουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό των μισθoσυντήρητων και χαμηλοσυνταξιούχων;

    Ποιος επιχειρηματίας – τώρα που κινδυνεύει να βάλει λουκέτο – θα έλεγε «όχι» σε μια τέτοια δελεαστική πρόταση εκ μέρους του «Καταναλωτικού Συνεταιρισμού του ΚΚΕ», αφού θα προσήλκυε δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες, μόνιμα ή έστω και ευκαιριακά μέλη του Καταναλωτικού Συνεταιρισμού;

    Θα μπορούσε έτσι να υλοποιήσει το ΚΚΕ έστω και μέρος του προγράμματός του για «απάντηση του λαού στην πλουτοκρατία».

    Θα έσωζε εκατοντάδες ή και χιλιάδες επιχειρήσεις από το λουκέτο.

    Θα έδινε ελπίδα και λύση στο πρόβλημα των μισθοσυντήρητων που δεν έχουν φωνή (εκτός αν θεωρείτε ότι έχουν «φωνή» σαν και αυτή της διαδήλωσής σας στο Πεδίο του Άρεως – αραία, αραία για να φαινόμαστε καμιά σαρανταρέα όπως έλεγε ο Μακρυγιάννης).

    Μήπως δεν φτάσαμε ακόμα στο χάλι της Αργεντινής (όπως φαίνεται στο βίντεο http://www.larisaportal.gr/diafora/argentina.php) για να πάρετε μια απόφαση προς την κατεύθυνση αυτή με τους «ευέλικτους μηχανισμούς της ολομέλειας της Κεντρικής Επιτροπής και των λοιπών οργάνων του κόμματός σας.

    Η ιστορία του Κ.Κ.Ε. ήταν μια ιστορία αποκλειστικά χαμένων ευκαιριών και λάθων επιλογών κυρία Παπαρήγα. Απλά δεν πρόκειται να το παραδεχτούν και να σας το εισηγηθούν αυτοί που είναι δίπλα σας, που νομίζουν ότι ζούν στο 1918. Αν δεν κουνηθείτε εσείς κυρία Παπαρήγα για να προστατέψετε τον απλό πολίτη που συνθλίβεται οικονομικά, μπορεί να κάνει την κίνηση αυτή κάποιο άλλο κόμμα, όπως το ΛΑÓΣ με τον πανέξυπνο Καρατζαφέρη και σκεφτείτε μετά τι ντροπή (Qué figura, qué figura!)

    Κουνηθείτε κυρία Παπαρήγα (Move your head out of hour arse!).

    ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΕΔΩΣΕ:
    • Παρακαλώ πέστε μου:
    Πώς είναι δυνατόν να μετατραπεί ένας Σύλλογος Συνταξιούχων, λ.χ. ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων Διπλωματικών Υπαλλήλων, σε καταναλωτικό Συνεταιρισμό, που να πετυχαίνει είτε άτοκες δόσεις σε αγαθά ή και ειδικές χαμηλές τιμές στα μέλη του;
    Τι διαδικασία ακολουθείται; Τι σχετικά νομικά κείμενα υπάρχουν;
    Με τι επιχειρήματα και με τι δεδομένα μπορεί κανείς να κάνει μια απόλυτα πειστική εισήγηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου;

    baskin
    Μαΐου 8th, 2010 on 19:59
    Θέτετε ένα σύνθετο και σημαντικό θέμα. Δεν γνωρίζω τα νομικά κείμενα, αλλά πιστεύω ότι οι μηχανισμοί που αναφέρετε δεν χρειάζονται ιδιαίτερη νομική υπόσταση για να λειτουργήσουν.
    Το θέμα είναι κατ’ εμένα η συνειδητοποίηση της ισχύος του καταναλωτή ειδικά όταν συνεταιρίζεται. Πιστεύω ότι απλά χρειάζεται απαγκίστρωση από τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν όλοι οι σύλλογοι και απευθείας επαφή και διαπραγμάτευση με τις επιχειρήσεις. Επιβράβευση αυτών των επιχειρήσεων που συμμετέχουν και απομόνωση των καρτέλ με ταυτόχρονη ανάπτυξη καταναλωτικής κουλτούρας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s