Όχι άλλο Κανελλόπουλο, όχι άλλο νταβατζηλίκι στο Τρίτο

Με προτροπή του Nchris διαβάζω την περασμένη βδομάδα ένα άρθρο του Δημήτρη Κανελλόπουλου στην «Ε» αναφορικά με το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Έφριξα με μία παράγραφο την οποία μεταφέρω αυτούσια:

Οχι άλλο Μότσαρτ, όχι άλλο Πουτσίνο…

Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε τα mails σας (kaneldim@enet.gr) για το αν το «Τρίτο Πρόγραμμα» πρέπει να διατηρήσει τον κλασικό χαρακτήρα του. Ολα τα mails, συν κάποιες απόψεις ανθρώπων του ραδιοφώνου και της κλασικής μουσικής, θα δημοσιευτούν σε εκτενές ρεπορτάζ του «ΤετΡαδίου» (μία από τις επόμενες ημέρες) σε άλλες σελίδες της Ελευθεροτυπίας».

Ο Δημήτρης Κανελλόπουλος είναι γνωστός για την αμετροεπή συμπάθεια του στο ελληνικό ραδιόφωνο με αποκλειστικό «έντεχνο» – και τσιρλιμπουρδίδικο ενίοτε – περιεχόμενο, κάτι που και στο ιστολόγιο του αποτελεί τη μοναδική σχεδόν θεματική του. Μάταια ψάχνω να βρω στο αρχείο της «Ε» αν ο κος Κανελλόπουλος ξεκίνησε κάποιον άτυπο «διαγωνισμό», η μοναδική πρόσφατη και σχετική δημοσίευση είναι από τις 9 Φεβρουαρίου όπου διατυπώνονται κάποιες λακωνικές ενστάσεις ενός αναγνώστη για τον Χρήστο Μιχαηλίδη και το καινούριο πόστο του στο Τρίτο (είδατε τι έβγαλε με την κλάψα ο κύριος που κλωτσηδόν έφυγε από τον ΑΝΤ1;)

Προσέξτε τη διατύπωση του κου Κανελλόπουλου: το «Τρίτο Πρόγραμμα» πρέπει να διατηρήσει τον κλασικό χαρακτήρα του; Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας άνθρωπος του χώρου που δεν ασχολείται και δεν ενδιαφέρεται για την κλασική μουσική προτρέπει εμμέσως πλην σαφώς τους αναγνώστες του να πουν μια «γνώμη» για το μοναδικό ραδιόφωνο στην Ελλάδα που παίζει κλασική μουσική. Διότι, κακά τα ψέμματα, οι αναγνώστες του κου Κανελλόπουλου μόνο αυτό το είδος δεν ακούνε, δεν θα κάτσω να απαριθμώ για το ποια ραδιόφωνα και καλλιτέχνες προωθεί ο κος Κανελλόπουλος μέσω μέσω της «Ε» και του ιστολόγιου του, κάντε το εσείς.

Αν την ερώτηση-προτροπή την έκανε ένας άνθρωπος από το χώρο της κλασικής μουσικής, και δη ραδιοφωνίας, δεν θα είχα αντίρρηση. Αλλά ο κος Κανελλόπουλος ως προς τι βάζει χέρι στο Τρίτο καλώντας τους αναγνώστες να πουν τι; Nα βάζει το Τρίτο τον κουνάμενο λυγάμενο Μαρτάκη για να επιβιώσει; Κρατικό ραδιόφωνο είναι, όχι ο πολυδιαφημισμένος από τον κο Κανελλόπουλο RealFM!

Θα μου πείτε ότι καλώς ενδιαφέρεται ο κος Κανελλόπουλος αλλά τι δουλειά έχει να ζητά «γνώμες» σε βάρος της μοναδικής κλασικής ραδιοφωνίας; Να πουν τι, ρίξτε και Καλομοίρα να επιβιώσει το Τρίτο; Μα είμαστε σοβαροί τώρα; Είναι δεδομένα τα γούστα του συγκεκριμένου ακροατηρίου στο οποίο απευθύνεται, από ψευδορεμπετοειδή, έντεχνα της συμφοράς, μέχρι ντέρτι κι έτσι. Ωραία, αλώνει ο Νταλάρας για πολλοστή φορά το Μέγαρο, Μπετόβεν στα μπουζούκια θα ακούσουμε ποτέ; Κάντε μας τη χάρη κύριε Κανελλόπουλε…

ΥΓ Όσο για τον Πουτσίνο, θα την βγάλουμε μου φαίνεται στο τέλος με καπουτσίνο. Αρχή άνδρα δείκνυσει.

Advertisements

13 thoughts on “Όχι άλλο Κανελλόπουλο, όχι άλλο νταβατζηλίκι στο Τρίτο

  1. Αυτό το «Πουτσίνο» έβγαζε μάτι.
    Καλά που δεν είπε το γνωστό καλαμπούρι που ανταλάσσει καταλήξεις μεταξύ του εν λόγω συνθέτη και ενός πολύ γνωστού έργου του…

  2. JustAnotherGoneOff,

    Έχω τι αίσθηση ότι δεν ήξερε τι γράφτηκε και γιατί γράφτηκε. Οπότε υπόλοιπα, είναι περιττά. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει με κάποιο τρόπο, να υπάρχει ευκαιρία ακρόασης κλασσική μουσικής και αυτή είναι στο 3ο (καλώς ή κακώς).

    Και ενημέρωση: Τα Καραγιαννικά-ΕΜΙ μόλις τα ολοκλήρωσα. Πήρα τις όπερες (συνιστώμενο να τον ακούσετε σε Verdi και Wagner) αλλά και τα απίστευτα συμφωνικά, όπου ο Mozart και ο Haydn του είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Και φυσικά πολλά άλλα.

    Υ.Γ.: Οπωσδήποτε Bruckner 7η. ΑΠΟΘΕΩΣΗ!

  3. Ελα ρε neco73, γιατί έκλεισες το μπλογκ σου; Έψαχνα εχτές το μέηλ σου για να σου πω κάτι, θα έχεις κάποια στιγμή κάποια νέα να σου πω.

    Μεγειές, μεγειές, μεγειές τα σετ Κάραγιαν! Τελικά, ήρθαν εδώ;

    PS Εννοείς τις μονοφωνικές ηχογραφήσεις σε Μότσαρτ και Χάυντν; Οι στέρεο δεν μου πολυαρέσουν. Ο Μπρούκνερ του είναι πάντα εξαιρετικός.

  4. Αυτός ο Κανελλόπουλος μήπως είναι ο Δημήτρης Κανελλόπουλος των Domenica; Αν είναι ο ίδιος, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι κάνει τόσο άστοχες (για να μην πω ηλίθιες) ερωτήσεις.

    Υποθέτω ότι το Puccino το είπε αστειευόμενος και καλά, για να απαξιώσει τον συνθέτη.

    Υποθέτω ακόμα ότι δεν έχεις δει ποτέ σου Μαρτάκη, γιατί ούτε σιέται ούτε λυγιέται. Είναι ένα ξυλάγγουρο (όμορφο και συμπαθές ξυλάγγουρο, όμως) που προσπαθεί ματαίως να μιμηθεί τον Σάκη ΜΑΣ.

    Επίσης, ο Νταλάρας είναι μια χαρά, ας παίρνει και το Μέγαρο ας παίρνει και το Ηρώδειο.

    Κατά τα άλλα ψηφίζουμε Τρίτο αναφανδόν και απαρασαλεύτως.

  5. JustAnotherGoneOff,

    Για τα σετ Karajan είδα ότι ήρθε τουλάχιστο, το ΒΟΧ με της Όπερες και Vocal Works, σε Ελληνικό κατάστημα (ελαφρώς φθηνότερο από ότι στα Interneτικα). Tα ορχηστρικά δεν τα είδα. Το μόνο που μπορώ να πω, είναι τα ορχηστρικά του Karajan σε ΕΜΙ είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση. Ευτυχώς το είχα προ παραγγείλει διότι είναι out-of-stock.

    Το Blog το άφησα φυσικά, στην λογική του όλα ή τίποτα. Δεν ήταν όπως το ήθελα και δεν είχα το χρόνο να το κάνω όπως ήθελα οπότε…

  6. @ammos: Οχι μόνο. σίγουρα βάζει τζάζ, ελαφρά μουσική, ηχογραφημένα θεατρικά… Πράγματα δηλαδή που δεν ακούς αλλού.

  7. neco73
    Κι εγώ τα ορχηστρικά θέλω πιο πολύ. Κρίμα για το blog, στεναχωρήθηκα.

    ammos, όπως τα λέει η penguin-witch αλλά φοβάμαι ότι η έννοια «φάρος πολιτισμού» έχει χάσει πλήρως την έννοια της…

    K.σ-Μ., δεν νομίζω ότι είναι ο ίδιος Κανελλόπουλος, θα ρωτήσω. Ναι μεν ο Μαρτάκης είναι «όμορφο και συμπαθές ξυλάγγουρο» αλλά ότι αγγίζει ο σαχλεπίσαχλος bottoxομανής Μάνατζερ -ένας είναι ο Μάνατζερ- μετατρέπεται σε εκθηλυσμένο σκιάχτρο τύπου Amy Whinehouse με εσάνς Έλτον Τζων.

  8. Για όλα υπάρχει εξήγηση.

    Ακούω Τρίτο από παλιά, όπως και τα αντίστοιχα προγράμματα άλλων κρατικών ευρωπαϊκών οργανισμών.

    Είναι αλήθεια πως, ορισμένα από αυτά, το έχουν γυρίσει στο πιο «εύπεπτο». Μεγάλο κακό έκαναν (άθελά τους;) ο Nyman και ο Zimmer. Aπό τότε άρχισαν να ψάχνουν χλιαρές μελωδιούλες, εντυπωσιακά ξεσπάσματα και λοιπές προβλέψιμες καταστάσεις. Τέτοια είναι η δύναμη της εικόνας: όταν απειλείται η χρηματοδότησή σου, νερώνεις το κρασί.

    Από τη μια υπάρχει αυτή η «ντροπή» της «απομόνωσης» (συμφωνώ εν μέρει με το τελευταίο κείμενο του Δήμου) και από την άλλη η «ανάγκη» να σταθείς στην «αγορά».

    Δεν είμαι υπέρ της στατικότητας, ούτε της – κατά κάποιο τρόπο – μονοθεματικότητας του Τρίτου. Έχει ζώνες που δε χρειάζονται, στις οποίες θα μπορούσαν με αξιώσεις να σταθούν άλλα είδη ποιοτικής μουσικής (κι ας ξύνιζε το παλιό κοινό, θα ερχόταν νέο). Αλλά, το πρόβλημα δεν το έχουν όσοι ακούνε «δύσκολη» μουσική, για τα «γούστα της αγοράς»: αντικειμενικά, το έχει η αγορά και οι χώρες που έχουν σοβαρή μουσική βιομηχανία, το έχουν αντιληφθεί ήδη.

    Αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου, πρέπει να φέρεις τον άλλο κοντά σου· όχι να πας εσύ δίπλα του, με κουπόνια εκπτώσεων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s