Ο Ζαχόπουλος, ο Προφιούμο, οι Κουρήτες και το Πρώτο Χέσμα

Ειλικρινά, έχω μπερδευτεί. Όλη αυτή η προϊούσα αρρώστια της κλειδαρότρυπας μεταγγίστηκε στο μυαλό μου και θολώνει τη σκέψη. Προσπαθώ να αποφασίσω, αν όχι για τις αιτίες αλλά για τα συμπτώματα μιας πλέον ανεπίστρεπτης πουριτανικής οπισθοδρόμησης στα ελληνικά ΜΜΕ. Το πρόβλημα δεν είναι τι εισπράττει ο τηλεθεατής, ο ακροατής και ο αναγνώστης, αλλά η μονοκρατορία του κουτσομπολιού όταν δεν ακούγονται και δεν προωθούνται οι αντίθετες, οι νηφάλιες και οι σκεπτικιστικές αντιδράσεις – αυτές και μαζί και χωριστά. Δεν αρκεί να λες ότι είναι αισχρό να δημοσιοποιούνται οι τρυφηλές περιπτύξεις ενός παράνομου ερωτικού ζευγαριού όταν υπεισέρχεται ο σοβαρότατος πολιτικός και οικονομικός παράγοντας. Ούτε μου φτάνει η δικαιολογία για την επίκληση του δημόσιου συμφερόντος για το σκάνδαλο Προφιούμο αλα γκρέκα. Το θέμα είναι το Μάτι του κοινού που τα πανθ’ ορά και δεν χορταίνει τη λαιμαργία του. Τα ΜΜΕ έχουν καταντήσει ταχυφαγείο (fast food) σκανδαλοθηρίας, που όντας με την παγκοσμιοποιημένη πλαστική κι εύγεστη γεύση τους κατάντησαν να προσφέρουν την ικανοποίηση της λαιμαργίας μας με απανωτά, και δωρεάν, χάρμπουγκερ. Κι αν επιμείνουμε γευσιγνωστικά, όλα αυτά είναι ορεκτικά για ένα κύριο και ακριβό πιάτο που δεν έρχεται ποτέ.

Πώς κατασκευάζεται λοιπόν η τυραννία της πλειοψηφίας; Ο Ουμπέρτο Έκο είχε φέρει κάποτε ένα σχετικό παράδειγμα, μία ταμπλόιντ εφημερίδα ελάχιστης κυκλοφορίας βγάζει την είδηση πως ο Πάπας είναι gay. Το Βατικανό αντιδρά με μία σκληρή διάψευση αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ μόνο 500 άτομα διάβασαν αυτή τη φήμη, τώρα αυτή κοινοποιήθηκε σε 20.000.000 ιταλούς πολίτες μέσω της αντίδρασης του Βατικανού. Νομίζω τώρα πως οι σχετικές αναλογίες με τα καθ’ημάς γίνονται εύγλωττες. Το γεγονός ότι ο Πάπας μπορεί να είναι gay δεν σημαίνει απολύτως τίποτα αφού ο καθένας μπορεί να πει ότι θέλει για οποιοδήποτε δημόσιο πρόσωπο, άρα αυτή η μεταφορική ατέρμονη κλαγγή των όπλων του Κουρητών, οι περίφημοι κορύβαντες που έκρυβαν το κλάμα του Δία από τον Κρόνο, καταδεικνύει πως αλλού λαλούν οι κοκκόροι – και τα παπαγαλάκια. Ωραία, και τι καταλάβαμε από τις επίμαχες φωτογραφίες; Ο ευτραφής κρατικός λαμόγιας και η λυσσασμένη υφιστάμενή του είναι απλά μία ταμπέλα, μόνο που αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα για το βασικό λόγο πως και οι γονείς σας κλείνουν την πόρτα και κάνουν ότι κάνουν πίσω από αυτήν. Έτσι, η διάχυση της πληροφορίας είναι πολύ πιο σημαντική απ’ ότι η επαλήθευση ή η διάψευσή της. Κάθε σοβαρό πολιτικό και δημοσιογραφικό εγχειρίδιο αυτό λέει, από τον Γκέμπελς εξαρχής. Ο κορυβαντισμός της σκανδαλοθηρίας είναι προφανής στον στόχο του, να σκεπάσει την ουσία του σοβαρότατου πολιτικού προβλήματος που υποφώσκει στις παρυφές της αλήθειας.

Για να επανέλθουμε στον όρο της τυραννίας της πλειοψηφίας, διαφαίνεται εδώ ένας ψυχαναγκασμός της κοινής γνώμης. Τα ανομολόγητα των εν οίκω γίνονται τα εν δήμω κατακριτέα. Η ασάφεια στην ψυχοπαθολογία της παυλικιανής αιδούς του πολίτη γίνεται το όχημα του αποπροσανατολισμού. Αν δεν τρως από την οικονομική πίτα του Ζαχόπουλου, θα λουστείς ενοχές και κόμπλεξ προκειμένου να καείς κι αλλιώς από πίτα που δεν τρως, και έτσι με αυτό τον τρόπο καθιστάσαι εκβιαστικά συνένοχος. Γι αυτό το λόγο η τυραννία της πλειοψηφίας κάνει το Μάτι της και χαρίζει τεράστια ποσοστά δημοτικότητας στους αστέρες της παραπληροφόρησης. Δεν φταίει αυτή, αλλά η κατάπνιξη του κοινωνικού πλουραλισμού από τους αυτόκλητους πομπούς της πληροφορίας.

Έχω την εντύπωση ότι ζούμε με την τεράστια καθυστέρηση του μισού αιώνα σχεδόν το σκάνδαλο Προφιούμο, που αυτό σημαίνει ότι επιβεβαιώνεται η οπισθοδρόμηση της Ελλάδας στην πολιτική και κοινωνική ηθική. Περαστικά μας.

Advertisements

3 thoughts on “Ο Ζαχόπουλος, ο Προφιούμο, οι Κουρήτες και το Πρώτο Χέσμα

  1. Πολυ ενδιαφερουσα τοποθετηση, αν και η γνωμη μου ειναι οτι η κοινωνικοπολιτικη πραγματικοτητα μας δεν θα μπορουσε να απεικονιστει επιτυχεστερα! Ερημην Ζαχο, κλπ.

  2. Xμμμ…

    Ναι, κάπως έτσι είναι όντως…

    Ο ορισμός «Συναινούντες ενήλικοι» φαίνεται ότι θ χρειαστεί καμιά 50χρόνια για να έρθει και από εδώ…

    Η υποκρισία και η στρεβλή μικροαστική ηθική της νεοελληνικής κοινωνίας έιναι απίστευτη.

  3. με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο στα γραφόμενα σου. προσωπικά έχω αηδιάσει με την κατάσταση γιατί κάθε φορά που σκεφτόμαστε ότι έχουμε πιάσει πάτο και πιο κάτω δεν πάει, έρχεται η ρεαλιστική ωμή πραγματικότητα και μας διαψεύδει. επιτέλους ας τελειώνουμε με αυτή την ιστορία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s