Πλεύρης και Τσιπρόπουλος: οι δύο όψεις της ασυδοσίας του μίσους

plevris-coin.jpg

Έγραφα στο προηγούμενο σχετικό σημείωμα, πως η ελευθερία της έκφρασης είναι εξαιρετικά ακανθώδης έννοια και μπορεί πολύ εύκολα να αντιστραφεί η πολικότητα του σεβασμού στην διαφορετική άποψη. Και πως το μεγάλο μειονέκτημα της Δημοκρατίας, και ταυτόχρονα η αρετή της, είναι πως η ανοχή μπορεί να αποτελέσει το βήμα με το οποίο ο κάθε (ημι)παράφρονας θέλει να τον πάρουν στα σοβαρά. Στην περίπτωση του φον Πλεύρη, τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Ρήτορας, με την ευφράδεια του Δημοσθένη, έχει δικές του εκπομπές, καλούνταν συχνά ως το αντίπαλο δέος του Βασίλη Ραφαηλίδη στις αλήστου μνήμης «δημοσιογραφικές» εκπομπές των μεγάλων καναλιών στα πρώτα βήματα της ιδιωτικής τηλεόρασης, ένας από τους βασικούς στυλοβάτες της ιδεολογίας -μέσω του απογόνου του- ενός ακροδεξιού κοινοβουλευτικού κόμματος, αλλά πολλοί άνθρωποι από όλες τις πλευρές του πολιτικού φάσματος θεωρούν πως ακόμα και η ακροδεξιά μπορεί και πρέπει να έχει μερίδιο στην ελευθερία της έκφρασης. Όμως, ελευθερία της έκφρασης δεν σημαίνει απαραιτήτως διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας, ούτε και κηρύγματα μίσους. Κάποιοι επιμένουν να μην κατανοούν την τελευταία διαπίστωση, εφόσον κι αφού ο φον Πλεύρης παραπέμφθηκε σύμφωνα με τον αντιρατσιστικό νόμο. Η άποψη που λέει ότι ο φον Πλεύρης κερδίζει έτσι τις εντυπώσεις είναι παραπειστική επειδή δεν λαμβάνει υπόψη της την μακροχρόνια παρουσία του στα τηλεοπτικά κανάλια. Ήδη εξαρχής είχε κερδίσει τις εντυπώσεις, με τη δίκη να αποτελεί απλά το κερασάκι στην τούρτα της ασυδοσίας του μίσους. Γι αυτό, οι προοδευτικοί ας μην τα μπλέκουν αμπελοφιλοσοφώντας επάνω στην ελευθερία της έκφρασης. Εδώ κρίνεται η ανοχή στα κηρύγματα μίσους και τις ιστορικές διαστρεβλώσεις, όχι αν έχει δικαίωμα -που το έχει- να μιλάει ελεύθερα. Εξάλλου προτιμώ χίλιες φορές τον Ντέηβιντ Ίρβινγκ, όταν αμφισβητεί το Ολοκαύτωμα, έχει ντοκουμέντα και επιχειρήματα, δεν θέτει τον εαυτό του απαραίτητα στην υπηρεσία της θρησκευτικής και της ρατσιστικής μισαλλοδοξίας, αυτά είναι τα παρεπόμενα. Ο Ίρβινγκ είναι επαγγελματίας ιστορικός, αμφισβητούμενος μεν αλλά όχι κάνας χλιμίντζουρας των παρακατιανών τηλεοπτικών καναλιών.

Με τον Αντώνη Τσιπρόπουλο του Blogme.gr, η υπόθεση είναι στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Γνωστός τηλεοπτικός πωλητής σαβουροβιβλίων, εθνικιστικού και μισαλλόδοξου περιεχομένου, προκειμένου να ξετρυπώσει ανώνυμο ιστολόγο που τον σατιρίζει/κρίνει βάναυσα όσο και δίκαια, μηνύει aggregator που είχε καταχωρημένο το feed του – και βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος, άρα υπόκειται στην ελληνική (ασαφής στα τεχνολογικά) νομοθεσία. Η υπόθεση είναι καθαρός εκβιασμός, σιγά που γνωρίζει ο Τσιπρόπουλος την ταυτότητα του FunEl, το νόημα είναι να αποκαλυφτεί με δικαστικό εκβιασμό ο άμεσα αντικειμενικός στόχος του ελλαδέμπορα. Τίμιο; Όχι, είναι κάτι άλλο που εκφράζεται με μια κοινή χυδαία λέξη, ας μην την πούμε εδώ. Εδώ έχουμε την περίπτωση που ο ενάγων ασκεί καταχρηστικά, διαστρεβλωτικά και με ιδιότυπη προσωποπαγή αίσθηση περί του δικαίου το δικαίωμα που του παραχωρεί ο νόμος εναντίον όσων διαφωνούν μαζί του. Το κοινό στοιχείο που έχει με τον φον Πλεύρη είναι η τακτή παρουσία του στην τηλεόραση, τόσο με δικές του εκπομπές όσο και ως προσκεκλημένος δημοφιλέστατων τοκ-σόου και ειδήσεων. Παρατηρούμε εδώ πως η τηλεοπτική αναγνωρισιμότητα λειτουργεί ως μέγγενη ενάντια στην ελευθερία του λόγου, κάτι που ουσιαστικά είναι το ίδιο και με την περίπτωση του φον Πλεύρη. Διότι ο ένας τόσο ο άλλος, στηρίζονται στην αναγνωρισιμότητά τους ως δημόσια πρόσωπα για να προωθήσουν τις στρεβλές και μισαλλόδοξες απόψεις τους, επικαλούμενοι μια διαστρεβλωμένη άποψη για την χροιά της ελευθερίας του λόγου. Όσο θέλουν για δικό τους προνόμιο της ελευθερία τους, άλλο τόσο θα καταδιώκουν την ίδια την ελευθερία εν μέσω συκοφαντήσεων και απηνών ρητορειών μίσους. Δεν είναι έτσι η ελευθερία, δεκανίκι των τηλεοπτικών βημάτων και ιδεολογική διδασκαλία πολιτικών κομμάτων. Τόσο το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο, όσο και όσοι αντιτίθεται στον ελλαδεμπορικό σκοταδισμό έχουν μεν τα ίδια δικαιώματα με τους κήνσορες της εθνικιστικής καθαρότητας, αλλά αυτό που απολείπει είναι ο ισότιμος διάλογος. Αλήθεια, τόσο το ΚΙΣ όσο και ο FunEl έχουν εκπομπές στην τηλεόραση και παρουσία στα ΜΜΕ ανάλογη των κηρύκων του μίσους;

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Αν υπήρχε ισότιμη συνδιαλλαγή απόψεων, τα δικαστήρια δεν θα είχαν καμία δουλειά. Αλλά δυστυχώς, στην σημερινή Ελλάδα, τη χώρα του Φωτός, το να μισείς το γείτονά σου είναι η συνθήκη δημοφιλίας, τελικά ο ελληνικός πολιτισμός σταμάτησε το ρολόι του κάπου πριν δύο χιλιάδες χρόνια και οι σημερινοί νοσταλγοί του είναι αυτοί που πιστεύουν πως το να αναλάβουν την ένδοξη ιστορία μας είναι να μισούν, να μισούν και να μισούν τους άλλους.

________________________________________

Σημείωση: Ούτως ή άλλως, ο Πλεύρης είναι ο τελευταίος που μπορεί να διαμαρτυρηθεί για «φίμωση» ή στέρηση του δικαιώματος λόγου. Οχι μόνο επειδή διέθετε επί χρόνια δική του εκπομπή στο κανάλι του κ. Καρατζαφέρη, απ’ όπου μετέφερε τα κηρύγματα μίσους που συγκρότησαν τον ιδεολογικό πυρήνα του σημερινού ΛΑΟΣ, ούτε επειδή δεκάδες βιβλία του κυκλοφορούν ανεμπόδιστα σε βιβλιοπωλεία όλης της Ελλάδας. Δεν δικαιούται να διαμαρτύρεται διότι είναι ο ίδιος που από την προδικτατορική περίοδο εξυμνούσε το (λογοκριτικό) καθεστώς Μεταξά, ενώ υπηρέτησε και τον προπαγανδιστικό μηχανισμό της δικτατορίας από τη θέση του γραμματέα του πραξικοπηματία Λαδά. Αλλά και μέχρι πριν από λίγα χρόνια κατέθετε σε δικαστήρια υπέρ της απαγόρευσης βιβλίων, όπως συνέβη το 1992, όταν κλήθηκε να καταθέσει την ιστορική του σοφία για να απαγορευτεί το βιβλίο «Τα Βαλκάνια, το μακεδονικό και η εργατική τάξη». Από τον IosPress.

________________________________________

Σχετικοί δεσμοί (που αυξάνονται ώρα με την ώρα)

Συλλογή υπογραφών, metablogging.gr (1, 2), Crazymonkey, x-psilikatzou, Ροδιά, jim_hellas (1, 2), Free Action (1, 2), Ώρα Ελλάδας, aggelos-x-aggelos, vrypan, Nylon, webz.gr, BlogSpace (1, 2), Λαπούτα, Με νταούλια και ζουρνάδες, akyro.net, Μη μιλάς, kataggelies.gr, press-gr, Λιανοκλάδι, UrfurslaArt, Words Attack, SotoMi, neolaia.gr, Ζώντας στην κόψη, Σπύρος Αγγελόπουλος, Newsfilter.gr, Αμμαζόνιος, polsemannen, drteddy, indictos, Πρέζα TV, …

via Oneiros

 

16 thoughts on “Πλεύρης και Τσιπρόπουλος: οι δύο όψεις της ασυδοσίας του μίσους

  1. Παράθεμα: 14 μήνες φυλάκιση στον φον Πλεύρη - Λαπούτα

  2. Το κλείσιμό σου δεν το εννοώ. Όχι σε ό,τι αφορά στην ισότιμη συνδιαλλαγή απόψεων – αν και εκτός κάνα δυο περιθωριακών καναλιών που δίνουν βήμα σε γραφικούς για να κάνουν μονόλογο, από τα κρατικά και τα μεγάλα κανάλια κάθε άλλο παρά ρατσιστικά κηρύγματα βγαίνουν.

    Αλλά, σταμάτησε ο ελληνικός πολιτισμός επειδή ο Πλεύρης και κάτι ακροδεξιοί γραφικοί είναι αυτοί που είναι; Εγώ κυττάζω γύρω μου και βλέπω μια διαφορετική πλειοψηφία, ως προς αυτά τα ζητήματα. Προς τι αυτή η εργολαβική μανία μηδενισμού που έχετε μερικοί μερικοί;

  3. Artois, ο λόγος είναι απλός. Από τότε που ξεκίνησαν τα ιδιωτικά κανάλια, η εργολαβία του μίσους πήρε τα πάνω της. Γιατί να μην κατακρίνω κι εγώ, όπως και οι «μερικοί μερικοί» αυτήν ακριβώς; Η δράση γεννάει αντίδραση, όπως το κάνεις κι εσύ με άλλες φάσεις και τακτικές «αξιόλογων». Λοιπόν;

  4. Αγαπητέ Jago, έστειλα δύο comments στα όποια έλεγα την άποψη μου και δεν ανέβηκαν. Σε παρακαλώ αν θες ενημέρωσε με αν δεν τα έλαβες ή αν απλά δεν τα ανέβασες, δεν μπορώ να φανταστώ ότι τα έκοψες και δεν θέλω να το φανταστώ. Αν όμως το έκανες σε παρακαλώ πες μου τον λόγο, θα ήθελα να ξέρω αν είναι ζήτημα περιεχομένου ή φταίει κάτι άλλο. Το email μου είναι στη διάθεση σου. Καληνυχτώ!

  5. Συγγνώμη, ανακαλώ, έκανα λάθος, τα ανέβασα σε άλλο Post σου σχετικό με το θέμα και φυσικά είναι εκεί. Είναι πολλά τα post και μπλέχτηκα! 🙂 Τώρα καληνυχτώ, συγγνώμη και πάλι!

  6. Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΣΙΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

    Προσωπικά δε μου αρέσει καθόλου το στυλ του Λιακόπουλου αν και κάποιες φορές τα χώνει εκεί που πρέπει και μέσα από αυτόν εκφράζεται πολύς κόσμος, ωστόσο μιας και μου αρέσει να ασχολούμε με το internet με κέντρισε πολύ η υπόθεση με τον δήθεν blogger Τσιπρόπουλο που βλέπω εδώ και καιρό να παραλληρούν οι χρήστες του διαδυκτίου για δήθεν αποστόμοση της δημοκρατικής έκφρασης στο διαδύκτιο κτλ !

    Αυτό που έχω να πώ είναι πως πρόκειτε για την μεγαλύτερη απάτη που έχει στηθεί ποτέ εναντίον των BLOGGERS !

    Ο Τσιπρόπουλος που το έπαιζε καημένος και αδικημένος, που δήθεν δέχθηκε μύνηση από τον Λιακόπουλο για συκοφαντική δυσφήμιση, συνελήφθει από την ασφάλεια ηλεκτρονικού εγκλήματος αυτεπαγγέλτως σαν εκπρόσωπος της εταιρείας XTC SOFT (www.xtc.gr) για παραβίαση του νόμου περί ασέμνων μέσα από επαγγελματική ιστοσελίδα (και όχι BLOG !) καθώς και για στημένη εκστρατεία κατασυκοφάντησης προς όφελος άλλων συμφερόντων. Με λίγα λόγια η σύλλυψή του πραγματοποιήθηκε για διακίνηση πορνογραφικού υλικού από το διαδύκτιο και όχι λόγο της μύνησης του Λιακόπουλου όπως οι περισσότεροι ισχυρίζονται !

    Ο Τσιπρόπουλος εκμεταλεύθεικε τους BLOGGERS που έπεσαν στην παγίδα του, αφού ο ίδιος δεν συνελήφθη ούτε σαν BLOGGER ούτε για συκοφαντική δυσφήμιση (το τονίζω αυτό !) αλλά λόγω παραβίασης του νόμου περί ασέμνων μέσω της εταιρίας που νόμιμα εκπροσωπεί και είναι ιδιοκτήτης.

    Ψάξτε στο 11880 σε ποιον ανήκει το τηλέφωνο 210.2224846 που δίνει η εταιρεία XTC στη σελίδα της (www.xtc.gr).

    Δεκάδες λοιπόν τα θύματα της απάτης, που πίστεψαν οτι στηρίζουν έναν δήθεν αδικημένο BLOGGER και μάλιστα μάζεψαν και υπογραφές για να τον στηρίξουν ενώ ο Λιακόπουλος από την άλλη πλευρά απότι διάβασα στο δίαδύκτιο απέσυρε κιόλας την μύνησή του που δεν είχε καμία σχέση με την σύλληψη του Τσιπρόπουλου που τον έπιασε ο εισαγγελέας για το νόμο περί ασέμνων μετά από έρευνα.

    Θα ήθελα να θέσω λοιπόν το εξής απλό ερώτημα :
    Η συγκεκριμένη υπόθεση έχει να κάνει με την καταπάτηση της ελευθερίας της έκφρασης (στο internet και όχι μόνο) ή τελικά με την εκμετάλλευση των BLOGGERS από τον όποιο Τσιπρόπουλο που χρησιμοποιεί το internet για να θησαυρίζει με όποιο αθέμητο τρόπο μπορεί και πόσο μάλλον με την διακίνηση πορνογραφικού υλικού ???

  7. emena padws me exei piasei aidia me to thema.! vlepw posos kosmos exei asxolithei me to thema olo afto ton kero kai kanenas den kserei oti o tsipropulos diwkete gia diakinisi pornografiku iliku ke oxi gia sikofadies.!

  8. Spiros,kostas kai opoio allo onoma xrisimopoieis…
    Apo oti eida sto tvxs.gr pires mia kali apantisi gia to idio kai aparalaxto dysfimistiko sxolio pou afineis pantou.

    Ithela na ksero an gnorizeis oti oi idioi nomoi,kanones kai energies peri sykofantikis dysfimisis pou prostatevoun ton kathe Liakopoulo kai h astynomia xrisimopoiei gia na entopisei kapion,mporoun na xrisimopoihthoun kai enantion sou gia sykofantiki dysfimisi,akoma kai an xrisimoiei kapios asfales proxy h net cafe(eidika otan afineis tin ypogeafi sou se ellinika sites).

    An den eise pitsirikas pou spas plaka,tote oxi mono tha prepei na ntrepese alla kai na skeftese.

  9. Γιατί δεν δίνεις το link του tvxs που λέει τι σοι παπάρας είναι ο παραπάνω τύπος που αφήνει σχόλια να θίξει τον τσιπροπολο και να διασπάσει τους μπλογκερς?

    http://www.tvxs.gr/r72449

    Αλήθεια ο spiros τα γράφει μόνος η καποιος τον εβαλε?
    Και επειδή οπως διαβαζω αλλου πρέπει να έπαιξε μήνυση και ζητήθηκαν τα στοιχια του απο ελληνικο
    σαιτ, που αφησε σχολιο(λενε to tvxs αλλα δε ξερω)ελπιζω σε μια γρήγορη απάντηση

  10. Ευχαριστώ πολύ για τα ωραία σας σχόλια !
    Δεν ήξερα οτι απαγορεύεται να λέμε τη γνώμη μας ή να εκφράζουμε ελεύθεροι την άποψή μας για κάποιο θέμα !

  11. Ποια απαγόρευση γνώμης; Είπες ένα κάρο ανυπόστατες βλακείες και πήρες την απάντηση που σου έπρεπε από το tvxs. Ουστ τώρα, να χύσεις αλλού το δηλητήριο σου.

  12. FlyTheBlog

    Ευχαριστώ για την παραπομπή στο σχόλιο του Χασοδίκη. Το παραθέτω εδώ ολόκληρο από το μπλογκ της Αλεπούδας:

    Η ιστορία που εκκρεμεί στα δικαστήρια, αυτή που ξέρουμε όλοι μας και για την οποία έγινε η κινητοποίηση στη μπλογκόσφαιρα, αφορά τη γνωστή μήνυση του Λιακόπουλου η οποία βεβαίως και έχει γίνει, και βεβαίως και δεν έχει ανακληθεί.

    Η υπόθεση ήταν να εκδικαστεί στις 18-2-2009, αναβλήθηκε λόγω παρέλευσης ωραρίου για τις 6-5-2010.

    Το κατηγορητήριο αφορά παράβαση των άρθρων 98, 362 και 363 ΠΚ (δηλαδή, απλή και συκοφαντική δυσφήμηση κατ’ εξακολούθηση) καθώς και παράβαση των άρθρων 29-30 του Ν. 5060/1931 «περί ασέμνων» κατ’ εξακολούθηση. Τώρα, κατά το άρθρο 30 του νόμου αυτού, «Άσεμνα … θεωρούνται τα χειρόγραφα, έντυπα εικόνες και λοιπά αντικείμενα, όταν, σύμφωνα με το κοινό αίσθημα, προσβάλλουν την αιδώ». Και βέβαια, κατά τη σκέψη του νομοθέτη του 1930 «άσεμνα» δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην «πορνογραφικά» με την έννοια που έχουμε στο μυαλό μας σήμερα: είναι μια ευρεία, εξωνομική έννοια που το περιεχόμενό της διαμορφώνεται κατά περίπτωση -και συνήθως από αποφάσεις του Αρείου Πάγου.

    Επίσης: τον Φεβρουάριο που αναβλήθηκε η υπόθεση ήμουν εκεί, στο ακροατήριο, όπως και άλλοι μπλόγκερ (Έλικας, vrypan), ο Νίκος Βασιλάκος (αυτός της ΕΕΧΙ και της τηλεόρασης) και η Έλενα Σπυροπούλου (δικηγόρος της ΕΕΧΙ). Ο Λιακόπουλος ήταν επίσης εκεί, μαζί με τους δικηγόρους που θα τον εκπροσωπούσαν και μαζί με τον δικηγόρο που έχει συντάξει τη μήνυση και που τυχαίνει να τον γνωρίζω προσωπικά. Τα είπαμε λίγο εκεί επί τόπου, και βέβαια στάθηκε αδύνατο να τον πείσω ότι η όλη υπόθεση είναι μια παπαριά, αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι η εμπλοκή του Τσιπρόπουλου οφείλεται στον Λιακόπουλο και μόνο, και όλα αυτά που γράφεις, αγαπητέ sp/Spiro/whatever είναι παραμύθια και διαστρεβλώσεις. Παραμύθι είναι επίσης πως όποιος θέλει μπορεί να βάλει έναν δικηγόρο να ψάξει τη δικογραφία στην Εισαγγελία! Τη δικογραφία μπορούν να τη δουν μόνο οι διάδικοι, οι δικηγόροι τους και ο εισαγγελέας -αν επιλέξουν οι διάδικοι να την κάνουν φέιγ βολάν είναι άλλο θέμα, αλλά η Εισαγγελία δεν σου τη δίνει που να χτυπιέσαι.

    Οπότε, αγαπητέ sp/Spiro/whatever δικαιούται ο καθένας να αναρωτηθεί τι συμφέρον έχεις εσύ πλέον για να διαδίδεις τέτοιες συκοφαντίες. Τα παίρνεις από τον Λιακόπουλο; Από τον Δένδια μήπως; Από ποιον;

  13. Αγαπητέ χασοδίκη : Παραμύθια και διαστρεβλώσεις ότι ο Τσιπρόπουλος κατηγορήθηκε με τον νόμο περί ασέμνων που πουθενά και για κανένα λόγο δεν είδα ούτε διάβασα πριν παρά μόνο για καταπάτηση της προσωπικής ελευθερίας και του blogging και 1002 ? Παραμύθια και διαστρεβλώσεις οτι δεν συνελήφθη σαν blogger αλλά σαν επιχειρηματίας ?
    Σε παρακαλώ λοιπόν κατέβασε το ύφος σου και αφού είσουν εκεί μάλλον τα ξέρεις αυτά καλύτερα από μένα . Το θέμα είναι γιατί δεν τα είδαμε αυτά πουθενα όλο αυτο τον καιρο…μόνο αυτό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s