Κουίζ για αρχάριους και αληθινούς αριστερούς

Γράφει ο πολύς Γιάννης Τριάντης σήμερα:

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
«Δεν είμαστε στην εποχή του χιτλερισμού για να καίμε και να αποσύρουμε βιβλία»…
(REAL FM/«NEA»)

* Βαρύτατο σφάλμα -και θλιβερό ατόπημα- από την πρώην υπουργό: το επίμαχο βιβλίο αποσύρθηκε, επειδή έκρινε η πολιτεία ότι είναι ακατάλληλο για σχολική χρήση. Ούτε κάηκε ούτε απαγορεύτηκε η κυκλοφορία του στην αγορά… Επομένως τα περί χιτλερισμού είτε οφείλονται σε τρικυμία εν κρανίω ή σε ασύστολο λαϊκισμό.

Κάτι ξεχνάει μου φαίνεται, κάτι ΞΕΧΝΑΕΙ

Τι;

_____________________

ΥΓ. Jungle Report, γρηγορείτε. Χτυπάνε και από τα (ψευτο)αριστερά.

ΥΓ 2. Σχόλια δεκτά και από τους (φιλο)λαοτιανούς. Ξέρουν αυτοί τι εννοώ.

Advertisements

12 thoughts on “Κουίζ για αρχάριους και αληθινούς αριστερούς

  1. Εξάκτινε, δεν αναφέρομαι στο βιβλίο της ιστορίας, αλλά στην ασυνέπεια κάποιων δήθεν «αριστερών» που κάνουν τα στραβά (ή γλυκά) μάτια στους χρυσαυγίτες επειδή τους βολεύει η πρεμούρα εναντίον της Γιαννάκου.

    Δεν διάβασες το βιβλίο; Πάρε λινκ για κατεβασιά να το μελετήσεις.

    Σημείωση, το λινκ είναι ευγενική προσφορά του mickeytheblogger. Σχετικά και ενδιαφέροντα χωρίς ιδεολογικά πάθη και παρωπίδες, έχει γράψει εδώ.

  2. Ο ΤΥΠΟΣ των ήλων

    Παρωπιδοφόρων έργα

    ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ

    …Το Σάββατο το βράδυ υποτροπίασε η τυφλότης: νεαροί αναρχικοί -ή όπως αλλιώς αυτοχαρακτηρίζονται- διέπραξαν ασχήμιες φασιστικού τύπου στην Εκθεση Βιβλίου. Κατέστρεψαν περίπτερα εκδοτικών οίκων, που εκδίδουν και διακινούν βιβλία με «επιλήψιμο περιεχόμενο» (ρατσιστικό, εθνικιστικό, νεοναζιστικής απόχρωσης κ.λπ.)… Γνωστό το επιχείρημα, απελπιστική η λογική του: εν ονόματι της δημοκρατικής έγνοιας για την αναχαίτιση της φαιάς ιδεολογίας, χτυπάμε το κακό στη ρίζα του. Στον πυρήνα των ιδεών του… Οι αφιονισμένοι νεαροί, από χρέος κινούμενοι -το χρέος της αντιφασιστικής εγρήγορσης είναι το καύσιμο του ακτιβισμού τους- αδιαφορούν αν αυτή η πρακτική αποτελεί ίδιον αυταρχικών καθεστώτων και γνώρισμα αμιγώς φασιστικής συμπεριφοράς. Αδιαφορούν, επίσης, αν ταυτίζεται η άψη και η εσωτερική εξέγερσή τους με τις ιδεοληπτικές εμμονές και την αμβλυωπία της μισαλλόδοξης, φανατικής δράκας που καίει βιβλία στο πεζοδρόμιο, επειδή αυτά δεν τυγχάνουν του γούστου της… Ομως το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στις ασχημίες του παρωπιδοφόρου ακτιβισμού. Αλλά στη σιωπή -επομένως, στην ανοχή και εξ αντικειμένου επιδοκιμασία- με την οποία υποδέχονται τις βέβηλες αυτές ενέργειες αρκετοί παράγοντες του δημόσιου βίου, και δη της Αριστεράς (κόμματα, στοχαστές, λόγιοι, δημοσιογράφοι κ.ά.)… Είναι οι άνθρωποι που λειτουργούν σαν κύκλωπες. Βλέπουν με το ένα μάτι. Φέρ’ ειπείν, εξεγείρονται και βγαίνουν ξιφήρεις στην αγορά όταν η γνωστή παρεούλα της θρησκόληπτης αφασίας ποδοπατάει το βιβλίο του Ανδρουλάκη ή την Ιστορία της Στ’ Δημοτικού, αλλά δεν βρίσκουν να πουν τίποτα για τις εξίσου φασιστικές πρακτικές των απέναντι… Είναι οι άνθρωποι που ομνύουν στην ελευθερία της έκφρασης, αλλά δεν λένε λέξη για την απαγόρευση βιβλίων και -πόσω μάλλον- για την ποινικοποίηση της γνώμης, όποια και αν είναι αυτή (περίπτωση Γκαροντί, Ιρβινγκ κ.ά.)… Είναι οι άνθρωποι που πάσχουν από έναν μόνιμο στραβισμό: είδαν -και στηλίτευσαν- την πρωτοβουλία της κυβέρνησης να αποσύρει το επίμαχο βιβλίο της Ιστορίας, αλλά ούτε είδαν ούτε ενοχλήθηκαν από το ότι η συγγραφή του υπαγορεύτηκε από ντιρεκτίβα των Βρυξελλών και υλοποιήθηκε βάσει της συμφωνίας Τζεμ – Παπανδρέου… Είναι οι άνθρωποι που ανέχονται και επιδοτούν τον θρασύτατο εθνικισμό των Σκοπίων, αλλά ενοχλούνται σφόδρα από την αντίδραση της Ελλάδος, η οποία ένα Ονομα διεκδικεί -ένα μέρος της Ιστορίας της- και όχι εδάφη… Αλλά έτσι είναι: όταν έχεις έμβλημα την Ρεπούση και κάρφο στους οφθαλμούς τη «συνέχεια του Ελληνισμού», τότε όλα εξηγούνται. Και νομιμοποιούνται. Ως και οι τερατωδίες…

    Ο μέγας και τρανός Τριάντης ξέχασε κι αυτά που έγραφε λίγο καιρό πριν.

  3. Ο Τριάντης απέδειξε την αριστεροσύνη του σε πιο δύσκολους καιρούς. Δεν θα κωλώσει τώρα επειδή ασκείται ιδεολογική τρομοκρατία από τους γιαλαντζί αριστερούς.

  4. νιψονανομηματαμημονανοψιν

    Άλλο πράγμα η απαγόρευση βιβλίων και άλλο η ακαταλληλότητα για σχολική χρήση.

    Δεν πρόκειται περί ασυνέπειας του Τριάντη, άλλα περί σύγχυσης εννοιών.

  5. Μα το ερώτημα εδώ είναι:
    Ποιός είναι τώρα ο γιαλαντζί αριστερός; Αυτός που «ξεχνά» ότι όντως έγινε κάψιμο βιβλίων; Κάτι δεν πάει καλά με τον Τριάντη.

    (για το άλλο, δεν σε ξέχασα artois)

  6. ”Η απόσυρση του βιβλίου δεν είναι νίκη του λαού, είναι ήττα της εξουσίας και των υποτακτικών (της) διανοουμένων.” (Γ. Σταματόπουλος, “Ε”, 29-9-07)

    Τέλειωσε με ανορθόδοξο -αλλά αναπόφευκτο- τρόπο μια σύγκρουση που ξεκίνησε από τον Ιούλη του 2006, με αφορμή το βιβλίο ιστορίας της Στ’ Δημοτικού.

    Ένα βιβλίο, μια ματιά και μια σκληρή πολιτική ομάδα, έσυραν τον τόπο σε μια πρωτοφανή ιδεολογική σύγκρουση που κράτησε 17μήνες και οδήγησε σε άτακτη υποχώρηση την κυβέρνηση (”Φωνή λαού, οργή θεού” που έλεγε και ο Κώστας Βάρναλης).

    “Το άθλιο αυτό βιβλίο” (όπως το περιγράφει ο Βένιος Αγγελόπουλος)έδωσε την ευκαιρία να εμφανιστεί και πάλι στο προσκήνιο όλη η ακροδεξιά συμμορία.

    Και αυτή, ίσως, είναι η αρνητικότερη συμβολή της Ομάδας που βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο βιβλίο. Ο Αγγελόπουλος γράφει μεταξύ πολλών άλλων: “Το άθλιο αυτό βιβλίο τους πρόσφερε μια εύκολη νίκη. Η μεταμοντέρνα σούπα δεν είναι η απάντηση στην πατριδεμπορία.”

    Και όσον αφορά την απόσυρση του βιβλίου να σας θυμίσουμε την Ανακοίνωση της ΚΟΕ με την οποία συμφωνούμε:

    “…. Δεν αναδείχτηκε ένα μέτωπο αποκάλυψης του συγκεκριμένου βιβλίου σαν ένα επεισόδιο στην παραπέρα υλοποίηση του σχολείου της αγοράς και της αμορφωσιάς. Σαν ένα επεισόδιο στο ξαναγράψιμο της ιστορίας υπό τις επιταγές της παγκοσμιοποίησης. Η απουσία αυτού του μετώπου επέτρεψε σε κάθε Άνθιμο, Ψωμιάδη, Παπαθεμελή, Καρατζαφέρη, και σε όλους τους απογόνους του δοσιλογισμού, να καθορίσουν με τις εθνικιστικές, πατριδοκάπηλες, ανιστόρητες ιδεοληψίες τους αυτή την διαμάχη.

    Δεν έχει μεγάλη σημασία -από μόνο του- το αν αποσυρθεί ή όχι ένα απαράδεκτο βιβλίο. Σημασία έχει κάτω από ποιους όρους γίνεται και τι σημαίνει αυτό για τους πολιτικούς και ιδεολογικούς συσχετισμούς στο σχολείο και σε ολόκληρη την κοινωνία.”

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/09/29/29-9-07/

  7. Λέει η κ. Γιαννάκου «για να καίμε και να αποσύρουμε» και σε αυτό απαντάει ο Τριάντης. Η Πολιτεία ΔΕΝ το έκαψε και ΔΕΝ απαγόρευσε την κυκλοφορία του.

    (όσο είμαστε στο θέμα, κάντε ένα refresh στην αλληλογραφία συγγραφικής ομάδας-ΠΙ)

    Αυτοί που βάζουν φόλες στα σκυλιά, είναι συντριπτικά περισσότεροι απ’ όσους έκαψαν το βιβλίο.

    Επειδή από τον κήπο ακούω ακόμη γαβγίσματα και δεν είδα κάποιο σχετικό χρυσόβουλο, θεωρώ εντελώς άστοχο το παράδειγμα. Χωρίς καν να μπούμε σε πολιτική συζήτηση.

    Κάπου πρέπει να διαχωρίσουμε το όλον από το μέρος. Γιατί κι εγώ θα έπρεπε να κάψω κάποια βιβλία, μαζί με τους συγγραφείς τους – όχι για λόγους ιδεολογίας.

    (δεν το εννοώ)

    (on a second thought…)

    (καλά, άκυρο)

    (αν και βλέπω χεράκια να υψώνονται…)

    Καθημερινά, υπάρχουν άλλοι εκατό, διακόσιοι, τριακόσιοι, πεντακόσιοι, χίλιοι ή περισσότεροι, με συμμετοχή σε γεγονότα για τα οποία δεν έδειξαν «ενδιαφέρον» τα ΜΜΕ. Αυτοί οι άνθρωποι και οι πράξεις τους, έχουν θέση στην ιστορία, εν τέλει;

    Ο κάθε πικραμένος δεξιός, που του πήραν το κουταλάκι με μισοφαγωμένη την πάστα, βγαίνει και κάνει λίγο τζέρτζελο. Χέστηκε η φοράδα στ’ αλώνι για κάποιες ομιλούσες κεφαλές, σ’ ένα παρασιτικό σύστημα*!

    * στο οποίο πράξη Εθνικής Αντίστασης θεωρείται η τηλοψία Λαζόπουλου (ασχολίαστο)

  8. Ευχαριστώ για το κατέβασμα. Θα το διαβάσω από περιέργεια. Για αντικειμενικούς λόγους δεν είχα και δεν έχω πρόσβαση στην έντυπη μορφή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s