Οι Ελεγκτες Του ΟΑΣΑ Και Το Σαφαρι Κατα Των Φτωχων

Το Σάββατο 3/11 πήρα το λεωφορείο Γ18 για Πέραμα για να μεταβώ στη Σαλαμίνα. Κάπου λίγο πριν την Αμφιάλη, ανέβηκε μια γυναίκα μεγάλης ηλικίας με ένα τρίχρονο κοριτσάκι και είδαμε όλοι οι επιβάτες να σηκώνει η (πιθανόν) γιαγιά το κοριτσάκι για να το μάθει να χτυπάει το εισιτήριο στο μηχάνημα ακύρωσης. Αφού κάθησαν σε μια θέση, δυο τρεις στάσεις παρακάτω ανέβηκαν στο λεωφορείο τέσσερεις άνδρες που αμέσως έβγαλαν τις γαλάζιες κάρτες του ελεγκτή. Όχι ένας και δύο, αλλά τέσσερεις. Σε αυτή τη γραμμή ειδικά είναι πολύ σπάνιο το φαινόμενο των λαθρεπιβατών, αλλά τα σαΐνια τςη ΕΘΕΛ (ή του ΟΑΣΑ, δεν ξέρω ακριβώς) βρήκαν αμέσως το θύμα τους: καλά το μαντέψατε, τη γυναίκα με το τρίχρονο κοριτσάκι, φαίνεται πως το κοριτσάκι είχε χάσει το εισιτήριο -το είδαμε όλοι ότι το ακύρωσε- κι αρχίζουν από τότε σκηνές απείρου κάλλους και παράνοιας. Τόσο από τους τέσσερεις ελεγκτές όσο και από τη γυναίκα. Ο ένας ελεγκτής που την «συνέλαβε» της ζήτησε με εντελώς συνοπτικές διαδικασίες να πληρώσει το πρόστιμο, με άλλα λόγια δεν της άφησε περιθώριο να ψάξει για το εισιτήριο ρωτώντας το κοριτσάκι. Απόφαση εντός πέντε δευτερολέπτων ότι βρέθηκε ένας (ή δύο…) παράνομος επιβάτης. Η γυναίκα δικαίως διαμαρτυρήθηκε που δεν της δόθηκε η ευκαιρία να βρεθεί το εισιτήριο αλλά με το πέρας τον ελάχιστου χρόνου αντίδρασης φόρεσε το ανένδοτο προσωπείο τού βλοσυρού ταγού της τάξης. Της τάξης; Για διαβάστε τη συνέχεια.

Ο εν λόγω ελεγκτής ήταν εντελώς λέτσος στην εμφάνιση, συγνώμη για την έκφραση. Αξύριστος όσο και άπλυτος, σαν να είχε ξενυχτήσει στα μπουζούκια την προηγούμενη και έπιασε κατευθείαν δουλειά. Με την πρώτη αντίδραση, έρχεται ο δεύτερος ελεγκτής, ο οποίος ήταν στα ίδια χάλια με τον πρώτο, και απαιτεί τη συμμόρφωση για να πληρωθεί το πρόστιμο. Οι άλλοι δύο ελεγκτές, «παραδόξως» οι πιο περιποιημένοι στην εμφάνιση, είχαν τελειώσει τάχιστα τη δουλειά τους και στήθηκαν με απλωμένα χέρια στις χειρολαβές να «απολαμβάνουν» το θέαμα. Ο οδηγός στη μούγκα φυσικά, ως γνωστόν δεν έχει καμία δουλειά για το ποιος χτυπάει και δεν χτυπάει τα εισιτήρια. Η συνέχεια είναι ακόμα χειρότερη.

Αφού η γυναίκα αρνήθηκε εν τέλει ότι της άξιζε το πρόστιμο και με την πίεση των λέτσων ελεγκτών αρνήθηκε να πληρώσει το πρόστιμο. Σιγά που θα ζήταγε (και ορθά) το λογαριασμό από το κοριτσάκι της για το που πήγε το χαμένο εισιτήριο. Δικό της βέβαια φταίξιμο που δεν το κράτησε η ίδια, αλλά από την απαράδεκτη επιθετικότητα των ελεγκτών άρχισε να παραλογίζεται. Και ακούγεται η θεϊκή φράση από τον πρώτο ελεγκτή «να πας στο διάολο, θα πληρώσεις!!!». Χαμόγελα χαιρεκακίας από τους άλλους τρεις ελεγκτές…

Μία νεαρή επιβάτισσα εξανέστησε από το θέαμα, άρχισε να φωνάζει, τι είναι αυτά, μπροστά στο παιδί τα κάνετε αυτά και δεν ντρέπεστε λίγο. Οι άλλοι επιβάτες, όπως κι εγώ, είχαμε κοκκαλώσει από την παρωδία και δεν βγάζαμε κιχ. Λίγος σεβασμός στο παιδί και τα τοιαύτα φώναζε η κοπέλα. Που σημειωτέον, το κοριτσάκι είχε τρομοκρατηθεί κι αυτό από αυτή την απίστευτη επίδειξη μαγκιάς και είχε κολλήσει στο παράθυρο με κατακόκκινα μούτρα.

Οι εξυπνάκηδες ελεγκτές ζήτησαν επιτακτικά από την νεαρή επιβάτισσα να μην ανακατεύεται και την πίεσαν να το βουλώσει. Αποτέλεσμα: αναγκάστηκε η κοπέλα και κατέβηκε αμέσως στην επόμενη στάση. Κόκκαλο εμείς οι υπόλοιποι επιβάτες. Τι να αρχίσουμε να λέμε σε τέσσερεις μαντράχαλους που το διασκέδαζαν…

Η γυναίκα, μάλλον γιαγιά του παιδιού, ανοίγει εκνευρισμένη, και στα όρια του παροξυσμού, την τσάντα της για να βγάλει το πορτοφόλι της και να αρχίσει να πετάει χαρτονομίσματα στους ελεγκτές: «πάρτε τα λεφτά σας!» Κάπου 50€ διασκορπίστηκαν, σε δεκάρικα και πεντάευρα. Οι εξυπνοπούληδες ελεγκτές άδραξαν την ευκαιρία και άρχισαν να της κάνουν το χοντρό καψόνι. Μα τι είναι αυτά, δεν τα θέλουμε έτσι τα λεφτά σας, δεν είναι τρόπος αυτός να μας συμπεριφέρεστε έτσι, να σοβαρευτείτε – και τα λοιπά. Από κει που ήθελαν να την «ληστέψουν», τώρα δεν ήθελαν τα λεφτά της, έπαιζαν και διασκέδαζαν με τα νεύρα της. Το κοριτσάκι έγινε ακόμη περισσότερο έντρομο μπροστά σε αυτό το θέαμα…

Αποφάσισα να παρέμβω και ζήτησα απ’ όλους ψυχραιμία. Ο πρώτος ελεγκτής προσπάθησε, φυσικά, να με αποτρέψει, η γυναίκα ούρλιαζε. Της λέω ότι είδα που ακύρωσε το κοριτσάκι το εισιτήριο και την ρώτησα που πήγε. Τότε, με πιάνει ένας από τους «θεατές» ελεγκτές και μου λέει ότι ήταν διπλοχτυπημένο εισιτήριο – όταν αυτός ήταν ο πιο άσχετος και αποκλείεται να γνώριζε τι θα μπορούσε να είχε συμβεί με την εν λόγω επιβάτισσα.

Τα παράτησα. Εντάξει με έναν και δύο ελεγκτές, αλλά με τέσσερεις; Αυτός δεν ήταν έλεγχος εισιτηρίων, αλλά ΣΑΦΑΡΙ!! Και το βούλωσα…

Απόμειναν μόλις δύο στάσεις μέχρι το τέρμα όπου είναι τα καραβάκια όταν η γυναίκα έπιασε το κινητό της. «Αντώνη, είμαι στο λεωφορείο και φτάνουμε στο τέρμα. Έχω σοβαρούς μπελάδες με ελεγκτές και έλα στο τέρμα του Περάματος φωνάζοντας την αστυνομία». Ψιλοκόκκαλο οι άλλοι και ο οδηγός είχε κάνει ήδη στάση χωρίς να ξεκινήσει, λες και περίμενε τι θα έλεγαν οι ελεγκτές. Μπροστά στη διαφαινόμενη αποτυχία που πήρε το «σαφάρι», πολύ γρήγορα αποφασίστηκε να πάει το λεωφορείο στο τέρμα. Ευνόητο γιατί, οι άλλοι επιβάτες είχαν βγάλει το σκασμό όπως κι εγώ, ήταν ο λόγος μας εναντίον στο δικό τους. Και δεν θέλαμε μπλεξίματα, ήταν προφανές ότι ο Αντώνης θα έκαιγε τον κόσμο αφού κλήθηκε και η αστυνομία όσο ότι οι τέσσερεις ελεγκτές θα προέβαλλαν τον ισχυρογνώμονα λόγο τους ενάντια στον ασήμαντο δικό μας.

Φτάσαμε στο τέρμα και κατεβήκαμε. Από απόσταση παρακολουθήσαμε το απίστευτο σκηνικό, τραβήξανε τη γυναίκα με το κατατρομοκρατημένο κοριτσάκι σε μια γωνιά και οι τέσσερεις ελεγκτές αναμένοντας την αστυνομία και τον Αντώνη. Σαν να την βρίζανε κιόλας.

Βρυκόλακες, τους αποκάλεσε ένα ζευγάρι από κει που βλέπαμε. Και φύγαμε για τα καραβάκια να πάμε απέναντι στα Παλούκια, σιωπηροί όσο και ματαιωμένοι.

_____________________________________

Σημείωση 1: Ουδέποτε εμφανίστηκε το μπλογκάκι προστίμων. Σα να μην είχε κανείς τέτοιο.

Σημείωση 2: Είχε βγει η είδηση προ καιρού ότι τα πρόστιμα που μοιράζουν οι ελεγκτές, ποτέ δεν έχουν αποδοθεί στον ΟΑΣΑ. Προσπάθησα πολύ να τη βρω αλλά δεν τα κατάφερα, όποιος τη θυμάται ας τη βρει.

Σημείωση 3: Δεν το λέω στο κυρίως κείμενο, αλλά αυτοί οι ελεγκτές μου έδιναν την εντύπωση πως η δεύτερη ασχολία τους είναι μπράβοι σε νυχτερινά κέντρα. Ακριβώς ολόιδια η συμπεριφορά τους.

Σημείωση 4: Στις γραμμές των δυτικών «υποβαθμισμένων» συνοικιών, μέχρι και οι αλλοδαποί ακυρώνουν τα εισιτήρια τους. Όλοι τους. Στις «πλούσιες» συνοικίες έχουμε ανάλογα φαινόμενα με χθεσινοβράδυνους ελεγκτές που βγαίνουν παγανιά για σαφάρι προστίμων;

Σημείωση 5: Ενδεικτικά τα άρθρα μόνο από την Ελευθεροτυπία, Ελεγκτές μπαμπούλες Α-μετρο θράσος – «Σήμα κατατεθέν» του έθνους153.000 λαθρεπιβάτες το 2006

Advertisements

27 thoughts on “Οι Ελεγκτες Του ΟΑΣΑ Και Το Σαφαρι Κατα Των Φτωχων

  1. Τώρα, εγώ τα λέω εκ των υστέρων και εκ του ασφαλούς, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να αντιδράμε, ρε γμτ…

  2. Απαράδεκτο αλλά δυστυχως δεν το ακούω πρώτη φορά. Κι από προσωπική εμπειρία έχω να πω ότι οι ελεγκτές στα λεωφορεία είναι απλά άθλιοι. Με γυαλί ηλίου για το ψάρωμα, κιλά αγένειας πάνω τους και τρελή μαγκιά εξουσίας των οπισθίων (sic), ανεβοκατεβαίνουν στα λεωφορεία μ’ ένα μάτσο ύφος που νόμιζα ότι είχε εκλείψει. Αλλά..

  3. Εξοργίζομαι με κάτι τέτοια. Νταήδες με πλήθος συμπλέγματα που αποκτούν εξουσία. Και εξαντλούν την βαρβαρότητα τους σε μιά ηλικιωμένη και ένα 3χρονο κοριτσάκι. Αμα ήταν καμμιά παρέα από νταγκλαράδες; Εκεί θα ήθελα να τους δω πως θ’αντιδρούσαν.
    Οι ελεγκτές τώρα κυκλοφορούν σε ομάδες;
    Πόσο πιό πολύ ν’αηδιάσει κάποιος από τα χάλια της κοινωνίας σήμερα;

  4. E λοιπόν κι εγώ όποτε είμαι σε λεωφορείο και παρατηρηθεί τέτοιο κρούσμα με επιβάτη το ίδιο τσαμπουκαλίστικο ύφος έχουν όλοι οι ελεγκτές. Εχω δει να κάνουν ανθρώπους σκουπίδι για ένα ψωροεισιτήριο και δυστυχώς κανείς μας να μην αντιδρά για την συμπεριφορά τους. Ισως εκεί να είναι η ουσία. Αν εμείς αντιδρούσαμε, ΟΛΟΙ σε κάθε τέτοιο περιστατικό για τη συμπεριφορά τους, θα είχαν αναγκαστεί να φέρονται περισσότερο κόσμια.

    ΥΓ. Η μοναδική αντίθετη περίπτωση μου είχε τύχει ένα μεσημέρι στη Λιοσίων. Ενα τυπάκι μια φορά είχε βρεθεί στο λεωφορείο να μην έχει πληρώσει εισιτήριο, αλλά έδειξε τέτοιο τσαμπουκά που ο (κατά τα φαινόμενα θρασύδειλος) ελεγκτής όχι μόνο χαμήλωσε τους κατ΄ αρχήν υψηλούς και τσαμπουκαλίδικους τόνους, αλλά είδε κι έπαθε να τον ηρεμήσει. Οταν είδε ότι δεν έβγαζε άκρη και ο μικρός δεν έδειχνε ούτε ταυτότητα, αλλά ούτε και πλήρωνε πήρε ένα τηλέφωνο (αλήθεια – ψέματα, κανείς δεν ξέρει) και ζήτησε να έρθει η αστυνομία σε μια κεντρική στάση στην Κάνιγγος. Ο μικρός είχε κολλήσει στη μεσαία πόρτα που ο οδηγός δεν την άνοιγε ούτε για επιβίβαση ούτε για αποβίβαση και έλεγε συνεχώς «να έρθει η αστυνομία και θα δεις τι θα πάθεις». Εντελώς συμπτωματικά σε μια στάση
    βλέπουμε ένα περιπολικό. Ρωτάει ο οδηγός τον ελεγκτή «Να σταματήσω; Εχει περιπολικό εδώ». «Να σταματήσεις» πετάγεται ο πιτσιρικάς. Ανοίγουν οι πόρτες, κατεβαίνει πρώτος ο μικρός με το γνωστό ύφος «τώρα θα δεις τι θα πάθεις» πλησιάζει με αέρα το περιπολικό με τον ελεγκτή ξοπίσω του και μετά εντελώς …αεροπλανικά κάνει μια στροφή και το ρίχνει στο τρέξιμο και …μη τον είδατε τον Παναή. Ετρεχε ξοπίσω ο ελεγκτής αλλά πού να τον βρει, είχε χαθεί ανάμεσα στα στενά.
    Ενα ολόκληρο λεωφορείο γελούσε. Ο μικρός ήταν όντως παραβάτης. Να όμως που με το ύφος και τη συμπεριφορά των ελεγκτών έχουμε φτάσει στο σημείο να πριμοδοτούμε ακόμα και το άδικο…

  5. την έχω πατήσει κι εγώ έτσι…3 ελεγκτές από τους οποίους ο ένας θεώρησε πως ήμουν ο χειρότερος εγκληματίας…γκρρρρ

  6. Ελεγκτής μα δες το σαν λέξη… μαύρο χάλι.
    Πως μπορείς να το έχεις για επάγγελμα αν δεν είσαι ελεγκτήνος. (πιστεύω τελικά πως μερικές δουλειές είναι ντροπή).

    υγ.τέτοιες ορδές έχω παρατηρήσει και στην δημοτική αστυνομία όταν μοιράζει κλήσεις για παράνομη στάθμευση.

  7. Στην Στοκχόλμη, αν έχεις ξεμείνει από εισιτήρια, μπορείς να στείλεις SMS σε ένα τετραψήφιο νούμερο του SL (του αντίστοιχου ΟΑΣΑ) και σου αποστέλουν με SMS έναν κωδικό που ισχύει ως εισιτήριο (το αντίτιμο χρεώνεται στην πιστωτική κάρτα που είναι συνδεδεμένη για την πληρωμή του κινητού) και μπαίνεις στο λεωφορείο, χαμογελάς στον οδηγό, σου χαμογελάει και αυτός, του δείχνεις την οθόνη του κινητού στην οποία φαίνεται ο κωδικός-εισιτήριο που έχεις λάβει, προχωράς, κάθεσαι στις αναπαυτικότατες θέσεις των σύγχρονων λεωφορείων, βρίσκεις σχεδόν πάντα κάποια εφημερίδα (συνήθως την metro) που όλο και κάποιος θα έχει αφήσει για τον επόμενο και απολαμβάνεις την διαδρομή βλέποντας υπέροχα γραφικά κουκλόσπιτα, απέραντο πράσινο και απολαμβάνεις την απόλυτη ησυχία στο λεωφορείο, στο οποίο φοράς ζώνη υποχρεωτικά.

    Ιδού και η απόδειξη, δυστυχώς είναι στα σουηδικά (η αγγλική έκδοση δεν το έχει, μιας και οι τουρίστες δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν):

    http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=4920

    Η συμπεριφορά των πρωταγωνιστών του περιστατικού που περιγράφει η Λαπούτα, δεν νομίζω να ξάφνιασε κανέναν.
    Έχετε πάει σε Αστυνομικό Τμήμα να δείτε εξυπηρέτηση;
    Σε εφορία;
    Σε ΙΚΑ;

    Όλοι την ίδια ξινόφατσα, όλη την ίδια αγένεια, λες και έχουν παρακολουθήσει τα ίδια σεμινάρια οι ψυχανώμαλοι ταλαιπωρητές του λαού.

    doctor

  8. Απαράδεκτο το λιγότερο. Δώσε λίγη εξουσία στον υπάνθρωπο και την βλέπει σούπερ ήρωας, υπαρασπιστής της ματαιοδοξίας του.

    Εγώ από την άλλη μια φορά είχα ξεχάσει να ακυρώσω εισιτήριο μιας και είχα πάντα κάρτα πάνω μου.
    Δεν αντιστάθηκα, παρά μόνο ψέλισσα ότι το ξέχασα αφού είναι δικαίωμά μου να πω ότι θέλω και να διαμαρτυρηθώ και να πάθω και «επιληψία» – αλλά πληρώνοντάς το, το μάτι μου πήρε τους γύρω μου να κοιτάνε με μισό μάτι τους ελεγκτές.
    Στην επόμενη στάση που αργήσανε να ανοίξουνε τις πόρτες επειδή δεν είχαν ελεγχθεί όλοι οι επιβάτες (αυτό το θεωρώ τελείως τσαμπουκά) τους βρίσανε. Αφορμή ψάχνουνε πολλοί για να βρίσουνε την τακτική του ελέγχου των εισητηρίων.
    Φυσικά υπάρχουν και πολλοί ευγενικοί και καθώς πρέπει αλλά δεν πρέπει να κράζουμε αυτούς αλλά την λογική του ελέγχου. Είναι που είναι απρόσωπη είναι και προκλητική.

    Στο μετρό αν έχετε παρατηρήσει όλοι οι ελεγκτές είναι ψηλοί (λες και έχει όριο ύψους σαν την στρατονομία) έχουν μαζί τους ασυρμάτους και είναι τρεις το λιγότερο.

    Τις προάλλες στο μετρό νόμιζα πως είχα χτυπήσει λάθος εισιτήριο αλλά τελικά την γλίτωσα κι ο ελεγκτής με προειδοποίησε κοιτώντας το εισιτήριο ότι ήμουνα νόμιμος. Δεν ήξερα ότι με ένα εισητήριο των 80λεπτών μπορείς να πάρεις λεωφορείο και μετά μετρό προς μόνο μία κατεύθυνση για μίαμιση ώρα. Και σε όσους το είπα, με κοιτάξανε έκπληκτοι!

    Πλέον στους σταθμούς του μετρό, στο επίπεδο των εκδοτηρίων παρατηρώ να σουλατσάρουν αστυνομικοί που φέρουν φυσικά όπλο. Τι σκατά κάνουν οι αστυνομικοί; Να τους βλέπουμε για να χτυπάμε εισιτήριο; Ή για να πιάνουν τους επίδοξους παραβάτες «δρομείς»;
    Ή αναμένουν για την υπέρμετρη απειλή;

    Προχθές πήγα στον Ευαγγελισμό. Είχα πάει και παλιότερα αλλά είχα ξεχάσει ότι έχουν προσλάβει σχεδόν παντού σεκιουριτάδες. Σεκιουριτάς φώναξε το όνομά μου για να μπω στο ιατρείο. Τι σκατά συμβαίνει σε αυτήν την χώρα;
    Σεκιουριτάδες στα κεντρικά μαγαζιά, που βλέπεις ότι σε κοιτάνε λες και τσαμπουκαλεύονται.
    Σεκιουριτάδες στους σταθμούς του ηλεκτρικού, που πραγματικά τρώνε απίστευτη ορθοστασία.

    Φοβερή η καταπολέμηση της ανεργίας σε αυτήν την χώρα.

    Πάντως έχω σταματήσει να χτυπάω εισιτήριο εδώ και κάτι χρόνια. Αγόρασα ένα μπλε κουστούμι ίδιο με των ελεγκτών. Έφτιαξα και μια κάρτα ίδια με μία κάρτα ελεγκτή που βρήκα και από τότε όταν μετακινούμαι με ΜΜΜ φοράω αυτό το συνολάκι. Και αν ξεμείνω και από λεφτά κάνω και κανέναν έλεγχο. Και λεφτά θα βγάλω και σπουδαίος θα νιώσω.

    Χάι Φάιβ!

  9. Λίγο ΘΑΡΡΟΣ ρε γμτ!

    Πραγματικά ανυπόφερτη η συμπεριφόρα τους!

    Αλλά και των υπόλοιπων επιβατών? Δηλαδή αν σηκώνομασταν 4-5 άτομα για υποστήριξη, αν στο τέρμα περιμέναμε μαζί τον Αντώνη και την αστυνομία, αν κάποιος έκανε πως καλεί τηλεοπτικό κανάλι (που για κάθε κλανιά τρέχουν με τις κάμερες ;-), ή τουλάχιστον ανταλλάσαμε τα τηλ.νρ. ως μάρτυρες?

    Θα συνέχιζαν στο μέλλον να έχουν αυτό το θράσος?

    Καλά το πρόστιμο, αν χάσεις το εισιτήριο πρέπει να το πληρώσεις, αλλά παρόλα αυτά δεν παύεις να είσαι άνθρωπος με αξιοπρέπεια.

    Το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτοί οι ελεγκτές ή ο κάθε τσαμπουκάς που πουλάει μούρη σε όποια γιαγιά και ανήλικο. Το πρόβλημα είμαστε και εμείς οι ίδιοι που τους ανέχομαστε, δεν διαμαρτυρόμαστε, δεν τους καταγέλλουμε !

    Ας μην ξεχνάμε, δεν είναι όλοι τους αλήτες, μην τους βάλουμε ολους τώρα σε μια κατσαρόλα. Υπάρχουν και έντιμοι που κάνουν την δουλειά τους με σεβασμό στους συμπολίτες τους. Ελπίζω…..

    Καλό σας Σαββατοκύριακο !

    Υ.Γ. Ζητάτε πάντα την επίδειξη της ταυτότητας! Είναι υποχρεωμένοι να την δείξουν και σε τέτοιες περιπτώσεις τους παίρνει λίγο τον αέρα και τους προσγειώνει, αφού πια δεν είναι ανώνυμοι.

  10. Έχω μιλήσει μια φορά με έναν ελεγκτή. Είναι υποχρεωμένοι να σου πάρουν τα στοιχεία και το πρόστιμο στέλνεται στην Εφορία.
    Ούτε ύβρεις ούτε τίποτε.
    Από εκεί και πέρα δεν έχουν ελεγκτές και βγάζουν οδηγούς που τους δίνουν κάτι. Αυτοί είναι ζώα.

    Διαφωνώ με τη στάση όλων σας στο λεωφορείο. Έπρεπε να αντιδράσετε επί τόπου και μάλιστα δυναμικά.

  11. Συγγνώμη φίλτατε, αλλά δεν μπορώ να το χωνέψω.. Είσασταν αρκετοί, έτσι δεν είναι; Αν κάποιοι κατέθεταν ότι ειδαν την ακύρωση του εισιτηρίου και καπάκι έπεφτε και μύνηση για προσβλητική συμπεριφορά, τι σημασία έχει ότι ήταν τέσσερις;
    Γιατί σ’ αυτή τη χώρα είμαστε ψαρωμένοι γμτ;

  12. Κι όμως το ψάρωμα ήταν τόσο χοντρό που πραγματικά φοβήθηκαν οι υπόλοιποι επιβάτες του λεωφορείου. Μην ξεχνάτε πως ήταν Σάββατο και όλοι οι επιβάτες πήγαιναν στη Σαλαμίνα, αυτό φαίνεται πως το γνώριζαν καλά οι «ελεγκτές» και κάνανε το σαφάρι στη συγκεκριμένη διαδρομή. Ποιός λοιπόν θυσιάζει έτσι «εύκολα» ένα σαββατοκύριακο ηρεμίας στο εξοχικό του; Καθαρή ψυχολογία.

  13. Ντροπή τους να έχουν τέτοιες συμπεριφορές. Σίγουρα θα πρέπει να πληρώνουν πρόστιμο οι παραβάτες αλλά νομίζω πως όλα έχουν κάποια όρια.

    Παρεμπιπτόντως πολύ ωραίο το blog σου, είσαι ήδη στο blogroll μου.

  14. Τηλεφώνησα στο 185 και μου είπαν πως το Γ18 ανήκει στην ΕΘΕΛ. Βέβαια, η ΕΘΕΛ είναι τμήμα του ΟΑΣΑ:

    http://www.oasa.gr/index.asp?tml=1&pageid=91&menu=1&pg=1

    Εδώ είναι η σχετική σελίδα της γραμμής:

    http://www.oasa.gr/index.asp?asp=routes/bus_stop.asp&route_id=+%C318&rvariant_id=1&medium=0

    Στις σχετικές οδηγίες του ΟΑΣΑ προς το επιβατικό κοινό, φαίνεται πως αν η εκτίμησή σου για την ηλικία του παιδιού είναι σωστή, έχουμε/-νε μεγάλο πρόβλημα.

    http://www.oasa.gr/index.asp?tml=1&pageid=109&menu=3&pg=1

    Τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 6 ετών […] ταξιδεύουν δωρεάν.

    Επομένως, το παιδί δεν είχε καμιά υποχρέωση καταβολής κομίστρου. Πέραν τούτου, σύμφωνα με την ΕΘΕΛ στο http://www.ethel.gr/apantisis/a7.htm, βλέπουμε πως

    O επιβάτης μπορεί να πληρώσει το πρόστιμό του στον ελεγκτή ή να στείλει ταχυδρομική επιταγή εκδοθείσα στο όνομα της Ε.ΘΕ.Λ. Επίσης μπορεί να το πληρώσει και στα γραφεία της Ε.ΘΕ.Λ.»

    Συνεχίζοντας, βλέπουμε τις υποχρεώσεις στο σχετικό Χάρτη του ΥΜΕ:

    http://www.yme.gr/viewpage.php?section=454

    Υποχρεώσεις προσωπικού

    – Το προσωπικό (οδηγοί, σταθμάρχες, ελεγκτές) είναι υποχρεωμένο κατά την ώρα της υπηρεσίας να έχει ευπρεπή εμφάνιση και […] να επιδεικνύει άριστη συμπεριφορά και τον αρμόζοντα σεβασμό και ευπρέπεια, σε οποιαδήποτε επαφή έχει τούτο με τους επιβάτες και το κοινό γενικότερα, κατά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και τη διεξαγωγή των λοιπών συναφών λειτουργιών της Εταιρίας.

    Απαντήσεις σε αιτήματα

    – Ο κάθε επιβάτης και γενικά πολίτης, δύναται να απευθυνθεί εγγράφως (ή τηλεφωνικά) στην αρμόδια Υπηρεσία του Φορέα ή στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Επιβατών και να διατυπώσει οποιοδήποτε αίτημα, επισήμανση, υπόδειξη κ.λ.π. σε σχέση με το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο.
    – Κάθε όργανο της εταιρείας, που επικοινωνεί άμεσα δεχόμενο το αίτημα ή την διαμαρτυρία κ.λ.π. του επιβάτη ή οποιουδήποτε πολίτη, για θέμα το οποίο συνιστά εκ των πραγμάτων διαφορά του με την Εταιρεία, είναι υποχρεωμένο είτε να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα ή σε περίπτωση αδυναμίας ή αναρμοδιότητας να το προωθήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Εταιρείας, για αντιμετώπιση με άμεση προτεραιότητα, ενημερώνοντας σχετικά τον ενδιαφερόμενο.
    – Σε περίπτωση κατάθεσης γραπτού αιτήματος, ο αρμόδιος Φορέας υποχρεούται:

    […]

    – Εντός 10 ημερών υποχρεούται να δίδει απαντήσεις σε κάθε άλλο αίτημα.

    Αποζημίωση επιβατών – πολιτών

    – Η μη τήρηση ορισμένων διατάξεων του παρόντος Χ.Υ.Κ. μπορεί να οδηγήσει στην καταβολή, της οριζόμενης με το παρόν ‘Αρθρο αποζημίωσης, στον επιβάτη ή τον πολίτη που θίγεται γενικότερα.
    – Η καταβολή της αποφασιζόμενης από την Εταιρεία αποζημίωσης γίνεται είτε με καταβολή μετρητών, είτε με διάθεση αντίστοιχου αριθμού εισιτηρίων.

    […]

    – Η καταβολή της αποζημίωσης μπορεί να γίνει και χωρίς την εισαγωγή της υποθέσεως στην Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών.
    – Ο επιβάτης οφείλει να διατυπώσει εγγράφως το αργότερο μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται και το αίτημά του.

    Θα θεωρήσω ατόπημα αν, όσοι διαβάσουν το θέμα, δεν προχωρήσουν σε καταγγελία στα:

    1) ΕΘΕΛ – http://www.ethel.gr/apantisis/a9.htm

    ethel@ethel.gr ή http://www.ethel.gr/formaepiki.htm

    2) ΟΑΣΑ – http://www.oasa.gr/index.asp?tml=1&pageid=126&menu=6&pg=1&asp=contact/complains.asp

    3) προσωπικός ιστοχώρος του κ. Χατζηδάκη – http://www.khatzidakis.gr/default.asp?V_DOC_ID=837

    4) ΥΜΕ – http://www.yme.gr/contact.php?section=6

  15. ΜΑΤΙ
    Σε ευχαριστώ για τα λινκ, αύριο κιόλας θα πιάσω μεηλ και τηλέφωνα να δω τι έγινε σε αυτή την περίπτωση, δεν πέρασαν ακόμη οι 10 μέρες. Θα ακολουθήσω τα λινκς και θα σας ενημερώσω.

    (και τι έχει το template, πολύ καλύτερα δεν είναι τώρα;)

  16. Να παρατηρήσω για τους λοιπούς σχολιαστές, όχι εσάς που γνωρίζω, αλλά το καινούριο αίμα της μπλογκόσφαιρας, σαν τον Impressed Guy, τον sadmanivo και ειδικά τον doctor (αποκάλυψη, δεν σε είχα πάρει χαμπάρι ποτέ). Με κάνατε να σας χαρώ, ωραία μπλογκ. Ο Εξάκτινος μόνο δεν έχει αντιστοίχιση και σχολιάζει μερικές φορές εδώ.

  17. Ετούτο εδώ, σαν να ξέφυγε.

    (ναι, για τα μάτια – pun intended – είναι καλύτερο το νιόφερτο)

    Εγώ έστειλα ήδη, αν και δεν ήμουν παρών για να έχω αρκετά στοιχεία (ώρα, αριθμός οχήματος κ.λπ.). Μου τη δίνει αφάνταστα ο κάθε τυχάρπαστος «Εξουσίας». Για το πρόστιμο ήξερε, για τα τρίχρονα που δεν πληρώνουν εισιτήριο, δεν ήξερε;

    (υπάρχουν και τα «Ανοιχτά Μικρόφωνα» του ΣΚΑΪ)

  18. Παράθεμα: Φλας στον κοπανιστό αέρα - Λαπούτα

  19. Γι’αυτό στην Τουρκία έχουν κάρτα με μικροτσίπ και το περνάς πάνω από το μηχάνημα όταν μπαίνεις στο λεοφωρείο. Η έκπτωση γίνεται αυτόματα και το γεμίζεις όπου θέλεις (σε κάθε στάση λειτουργεί κάθε μέρα εκτός Κυριακής μίνιμάρκετ με μηχάνημα για να το γεμίσεις όσα λεφτά θες). Εδώ το κράτος λειτουργεί κουτοπόνηρα και ΘΕΛΕΙ να κόβει πρόστιμα για να καλύψει τη ζημιά από τις λαμογιές του. Στους κυρίους ελεγκτές του ΟΑΣΑ επειδή με την βρωμοφάρα τους έγω έρθει κι εγώ αντιμέτωπος, ΑΝΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΡΕ ΚΟΠΡΙΤΕΣ! (Υ.Γ. Με στενοχωρεί όμως που οι Έλληνες το έχουμε αυτό το βίτσιο με την εξουσία. Όσο είμαστε πολίτες απλοί διαμαρτυρόμαστε αλλά οι μισοί θα κάναμε κατάχρηση εξουσίας… Κι εδώ το κωλο-κράτος φταίει βέβαια που αντί να μας δίνει παιδεία και καλό παράδειγμα, μας ρήμαξε σα λαό.)

  20. ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΠΙΒΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ

  21. Ε πως θα δικαιολογήσουν οι άχρηστοι το μισθό τους.
    Διαβάζουμε άλλωστε στις εφημερίδες τι ρέμουλες παίχτηκαν με το μετρό

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s