Τα φλας της Τρίτης

Καταπληκτική η περασμένη κυριακάτικη προσφορά του Βήματος με σπανιότατες ζωντανές ηχογραφήσεις θρυλικών παραστάσεων της Κάρμεν του Μπιζέ από τον Κάραγιαν (1954) και τον μπετοβενικό Φιντέλιο από τον Όττο Κλέμπερερ (1961) – και με την εγγύηση της ακριβής εταιρείας Testament. Αν και ο ήχος έχει μεν ατέλειες, μονοφωνικός γαρ, το restoration έκανε θαύματα. Η Κάρμεν με Τζουλιέτα Σιμιονάτο, Νικολάι Γκέντα ισοβαθμεί πλέον με την κορυφαία στερεοφωνική απόδοση της Τερέζας Μπεργκάντσα και μαέστρο τον Κλαούντιο Αμπάντο, ενώ η ερμηνεία της Ζένα Γιούρινακ ως Λεονόρε/Φιντέλιο είναι μία κλάση ανώτερη από κείνη της Κρίστα Λούντβιχ στην έκδοση πάλι από τον Κλέμπερερ. Περισσότερες πληροφορίες και παρουσιάσεις στο ιστολόγιο του neco73. Όσο υπάρχουν αποθέματα στα περίπτερα, για τις δύο όπερες στην τιμή των 10€ και είστε λάτρεις της μουσικής, προλάβετε.

Ευχάριστη έκπληξη η επώνυμη παρουσία του Γιώργου Πήττα στα ιστολόγια ως αρθρογράφος της μαχητικής κυπριακής εφημερίδας Πολίτης. Θυμίζουμε ότι ήταν ο παραγωγός των Μονοπατιών του Γαλαξία στην κρατική ραδιοφωνία και στη Ζώνη του Λυκόφωτος του Εν Λευκώ. Οι ραδιοφωνικές του διαδρομές συνεχίζονται πλέον στον AstraFM της Κύπρου. Περισσότερες πληροφορίες στο θαυμάσιο ιστολόγιο του.

Το τέλος της αθωότητας: μπλογκοπαρουσίαση μπλογκοβιβλίων από μεγαλομπλογκοεκδότη χωρίς μπλογκοπρόσκληση των μπλογκοσυγγραφέων αλλά με άλλους μπλογκοειδήμονες γίνεται; Κι όμως συνέβη κι αυτό την περασμένη βδομάδα σε μεγάλο βιβλιοπωλείο του κέντρου… Τώρα κάποιοι (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε) να μην νιώσουν σαν στυμμένες λεμονόκουπες;

Πέρισυ ήταν η ισραηλινή εισβολή στον Λίβανο και είχαν ξεσπαθώσει οι ιστολόγοι. Φέτος που η άτυχη χώρα βουλιάζει στον εμφύλιο όλεθρο, όλοι είναι στη μούγκα. Γιατί; Τώρα δεν μπορούμε να πούμε τα καλά λόγια για την Χαμάς…; Εντάξει, έχουμε την Μιανμάρ να ασχοληθούμε σήμερα, καθώς και το κακό ιμπεριαλιστικό κεφάλαιο μπλα μπλα μπλα

Αναζητώντας προ ημερών πληροφορίες για την Μπιενάλε της Αθήνας -λέγε με και Destroy Athens– έπεσα πάνω σε αυτό το λινκ: www.destroyathens.org με ένα περίεργο animation όπου απεικονίζει το ναζιστικό έμβλημα των SS. Μου διευκρίνησε ο Αθήναιος πως αυτό δεν είναι το επίσημο site της έκθεσης και φαίνεται ότι αυτό το κακόγουστης εξυπνάδας πρότζεκ, που χρησιμοποιεί παραπλανητικά το όνομα της έκθεσης, ανήκει στην ομάδα Erasers, ύποπτη και για κάτι χυδαίες αφίσες που κόσμησαν κάποια στιγμή τα Εξάρχεια. Περισσότερες πληροφορίες (και φυσικά διαμάχες) στο Indymedia, τον Art Attack και στο ιστολόγιο των Erasers.

Χοντρό γέλιο στο YouTube, αποκαλύφτηκε ότι ένας πολύ γνωστός χρήστης ακροδεξιών, όσο και ΛΑΟΣτιανών, φρονημάτων, τακτικός σχολιαστής και στο Jungle Report, είχε ανοίξει πρόσφατα δεύτερο λογαριασμό με το ψευδώνυμο Αλέκα Παπαρήγα(!!!) και ψάρευε όλους όσους χρήστες είχαν αριστερά, ακροαριστερά και αναρχικά φρονήματα. Φυσικά, όταν τον ξετρύπωσαν έσβησε το «τραβεστί» λογαριασμό και τώρα γίνεται ΤΟ ανελέητο θεότρελο μπάχαλο από τους αντιφασίστες γιουτουμπίστες στον άλλο «κανονικό» λογαριασμό, με απίθανες σεξουάλες ατάκες και ειρωνικά στιχάκια.

Αυτό όμως δεν είναι αστείο. Το Pathfinder Blog διέγραψε λογαριασμό χρήστη μετά από δημόσιο διασυρμό σε έκτακτο μπλογκοδικείο επειδή έβαζε στο ιστολόγιο του [στρεητ]ομοερωτικές φωτογραφίες. Πόσες φορές τα έχουμε ξαναδεί αυτά…; Περισσότερες πληροφορίες στο Ελλόντια. Έκπληξη, ο μπλογκοδίκης που ζήλωσε τη δόξα του Μάκη δηλώνει: «είμαι 54 ετών, σύμβουλος ψυχικής υγείας«. Ποιός να είναι άραγε, ο τηλεψυχίατρος Αθανάσιος Σκούρας;

Θυμάστε την υπόθεση με το χυδαίο ιστολόγιο δήθεν του νέου Υπουργού Παιδείας; Ο καταγγέλων πράσινος ανταγωνιστής του στις εκλογές, που έκανε ολόκληρη σταυροφορία εναντίον του, απέσυρε και το δικό του ιστολόγιο και πλέον βολτάρει στο διαδίκτυο με άλλο χωρίς το όνομά του στη διεύθυνση. Μπένυ, έτσι και είσαι ο μελλοντικός ηγέτης της παράταξης, έχεις πολύ δουλειά να κάνεις επάνω στη «βάση» του κόμματος…

Δύο χρόνια κλείνω αυτό το μήνα στο ιστολογείν και θα τα γιορτάσω με σημαντικές αλλαγές που θα γίνουν σύντομα στην ιστολογική παρουσία μου.

+Ο καιρός μπλογγάρ εγγύς+

Advertisements

23 thoughts on “Τα φλας της Τρίτης

  1. To Bήμα είχε κάνει και παλιότερα μια πολύ καλή προσφορά κλασικής μουσικής της εξαιρετικής Deutsche Grammophon με κομμάτια από όπερες γνωστών συνθετών και μάλιστα εξηγούσε τα κομμάτια ένα προς ένα. Ακουγες για παράδειγμα τις τέσσερις εποχές του Βιβάλντι και διαβάζοντας το επεξηγηματικό κείμενο μπορούσες να αισθανθείς τη βροχή, το κρύο, τον αέρα κ.λπ. με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο απ΄ ό,τι είχες ακούσεις το κομμάτι μέχρι τότε.

    Αυτή η νέα προσφορά βέβαια είναι ολόκληρη η όπερα που είναι επίσης πολύ σημαντικό. Το θέμα όμως δεν είναι να την αγοράσουν οι λάτρεις της μουσικής, αυτοί πάνω κάτω τα έχουν τα περισσότερα έργα. Καλό θα ήταν να μυηθούν οι νεότεροι, αλλά αυτό μάλλον είναι ουτοπία.

    Σοβαρά μιλάς ότι έγινε παρουσίαση βιβλίων μπλόγκερς χωρίς την παρουσία τους; Ούτε τα προσχήματα δεν κρατιούνται πια;

    Χρόνια πολλά σε σένα και το μπλογκ σου και πάντα με νέες, ωραίες ιδέες!

  2. οι αφίσες των erasers ήταν εξαιρετικές
    και το site επίσης
    εκτός από τον Κλαούντιο Αμπάντο, καμιά φορά η τέχνη είναι εκεί για να ριζοσπαστικοποιεί
    και τα παλικάρια στο indymedia, τί να λέμε.. Θεωρούν ότι οι erasers είναι Κλαούντιο Αμπάντο

  3. Τι υστέρω είναι αυτή η μπλογκοδίκης?

    Ου μπλογγάρ έρχεται μόνον.

    Άθλια ρατσιστόμουτρα….

    Συγχύστηκα πάλι, πάω να ανεβάσω καμιά τσόντα στο μπλογκ μου.

  4. Gatti

    Σε ευχαριστώ για τις ευχές. Εκείνη την παλιά σειρά του Βήματος την έχω και την ακούω ακόμη συχνά καθώς συγκεντρώνει κορυφαίες ερμηνείες. Και δεν ήταν όλα όπερες βρε 🙂

    chaca-khan

    Διακρίνω μία απαξίωση για τον Αμπάντο, θα σου ΄ρθει σβουριχτή σφαλιάρα από την Λουκρητία έτσι και διαβάσει το σχόλιο σου 😛

    όσο για τις επίμαχες αφίσες, επίτρεψέ μου να σου πω ότι τόσο εγώ, όσο κι εσύ και οι Erasers μπορούμε και καλύτερα με πιο «εξυπνακίστικες» ατάκες για αφίσες. Οι τοίχοι των Εξαρχείων είναι γι αυτούς που δεν έχουν «προσβάσεις», με εννόησες τώρα;

    S_pablo

    Όπως τα λες… λέω να κάνω ποστ να τιμήσω τον μπλογκοφίλο μου τον Ethanandthecity. Με τον Wentorth Miller του Prison Break.

  5. Δεν το διατύπωσα σωστά, έχεις δίκιο. Και βέβαια, δεν ήταν
    όλα όπερες, εννοείται… Οι τέσσερις εποχές που ανέφερα, ας πούμε, δεν ήταν όπερα…

    Οπερες είχε προσφέρει πριν από χρόνια (πάλι) η Ελευθεροτυπία, αλλά χωρίς επεξηγήσεις και άλλα παραφερνάλια.

    Μου φαίνεται πως στο τέλος θα κρατάμε τις προσφορές και θα πετάμε τις εφημερίδες…

    (Οσοι αγοράζουν ακόμα εφημερίδες…)

  6. Όχι *ακριβώς* χωρίς παραφερνάλια (η παλιά προσφορά της Ε). Είχε κυκλοφορήσει ένα βιβλιαράκι μαζί που είχε σχολιασμό για κάθε όπερα και το λιμπρέττο στα ιταλικά. Νομίζω πάνω κάτω όπως το original (CETRA άν θυμάμαι καλά). Δεν είχαν κάνει τον κόπο να μεταφράσουν το λιμπέττο, αλλά ήταν και absolutely free (ήταν τότε η περίοδος των κουπονιών)

  7. Ευχαριστώ για την πάσα σας αγαπητέ JustAnotherGoneOff, ομολογώ από το δικό σας ιστολόγιο, περιποιεί τιμή. (Να θυμίσω και το προηγούμενο μου blog το «Δύων Ανατέλλων, το οποίο παραμένει ακίνητο στον Κυβερνοχώρο, αλλά πάντως είναι εκεί.)

    😉

  8. 1ον : τον κύριοΑ Αμπάντο δεν τον γνωρίζω. Τον χρησιμοποίησηα ως παράδειγμα εξυψωμένης Τέχνης (ελίτ κατάσταση: χωρίς να είναι αρνητικό)
    2ον: Σιγά τις προσβάσεις των erasers. αυτό λέω κ γω για τις συζητήσεις στα indymedia. Τους erasers δεν τους ήξερε ότε η μάνα τους πριν 1 χρόνο, και ΕΙΝΑΙ «underground» αλλά κατ’α τ άλλα δεν είναι και κάτι ιδιαίτερο. θα μπορούσε να είναι ο καθέναςς μας όπως το λες. Λάθος νομίζετε
    3ον: επειδή ήμουν στον Ιανό απλά να σημειώσω ότι δεν ήταν μπλογκοβιβλιοπαρουσιαση ,αλλα συζητηση για το παρών και μέλλον των blogs στην κενωνία με αφορμή τα μπλογκοβιβλία (ιανός γαρ). κατά τ άλλα δεν ξέρω, δικά σας θέματα

  9. Pascal, έχεις δίκιο! Πως μου ξέφυγε αυτό, να το διορθώσω ή να το αφήσω ως μνημείο της βλακείας μου;

    Προς λοιπούς σχολιαστές, τον τελευταίο καιρό το αντι-σπαμ φίλτρο «έκοβε» μερικά σχόλια χωρίς να καταλαβαίνω γιατί. Σήμερα που έπεσαν μαζεμένα κάποια μπλοκαρισμένα, έκανα τις συγκρίσεις και βρήκα το γιατί. Το έφτιαξα και όλα ΟΚ.

  10. @spiretos72: Mε έκανες κομμάτια! Αν η Ελευθεροτυπία έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια μόνο μία προσφορά όπερας, αυτή που έχω κι εγώ, τότε την πάτησα! Αλλοι μου μάζευαν τα κουπόνια και μου έφεραν τα cd και βιβλιαράκι με σχολιασμό και λιμπρέτο για κάθε όπερα δεν έφτασε ποτέ στα χέρια μου 😦

  11. Αν θυμάμαι καλά έπρεπε να ξαναπας για το τομίδιο (όχι και τόσο μικρό πάντως, 189 σελίδες Letter size), δεν το είχαν έτοιμο μαζί με τά cd (αυτά τα κόκκινα λέμε έτσι;). Οπότε μπορεί να μην θεωρήθηκε σημαντικό (από αυτούς που σας μάζευαν τα κουπόνια, δατ ιζ :-). Ίσως τους έχει περισσέψει κανένα, δοκιμάστε να τους τηλεφωνήσετε (… στην Ε).

    Δεν θυμάμαι να είχε άλλη προσφορά η Ελευθεροτυπία (εκτός και αν το έκανε 90-93 που δεν ήμουν και πολύ around). Είχε άλλη μια σειρά με κλασική μουσική με την Vienna Festival Orchestra, αλλά δεν είχε οπερες σε αυτήν (αυτά ήταν σε γαλάζιο φόντο).

  12. Gatti & Spiretos72

    Λοιπόν, για να βάλουμε κάποια πράματα στη θέση τους. Τα Σαββατιάτικα ΝΕΑ είχαν δώσει δύο σειρές με όπερες στο παρελθόν. Την πρώτη δόση, ήταν η σειρά της Sakkaris Records LTD (τι είναι πάλι αυτό, δεν ξέρω, μου θυμίζει τις ηρωικές εποχές της Philodisc…) με δήθεν digitally remastered παλιών ηχογραφήσεων σε ζωηρή μπλε συσκευασία. Προς ενημέρωση, η Έλση Σαράτση της Λέσχης του Δίσκου είχε καταγγείλει τότε το «πειρατικόν» της υπόθεσης. Είχε μερικά κοσμήματα: Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους με Δημήτρη Μητρόπουλο (φ-ο-β-ε-ρ-ή!), Λυκόφως των Θεών του Βάγκνερ με Φουρτβένγκλερ, Τόσκα του Πουτσίνι με Ρενάτα Τεμπάλντι και Μητρόπουλο (!!!), Ντον Τζιοβάνι του Μότσαρτ με Γκιαούροφ, Γιούρινακ και… Μητρόπουλο (!!!), Σταχτοπούτα του Ροσσίνι με Τζουλιέτα Σιμιονάτο και τον Μάριο Ρόσσι κ.ο.κ. Φυσικά, άθλιες εκτυπώσεις και ψευτοεπεξεργασμένος ήχος.

    Η άλλη σειρά ήταν επίσης «πειρατική» με ηχογραφήσεις της Μαρίας Κάλλας. Κι εδώ ακόμα χειρότερη η κατάσταση. Άθλιος ήχος, δλδ εδώ καλύτερα να άφηναν τον πρωτότυπο ήχο παρά αυτό το γελοίο restoration που μας σέρβιραν και τις έκαναν να ακούγονται σαν midi files, λχ η Τραβιάτα με τον Τζουλίνι είναι άστα να πάνε.

    Η καλύτερη σειρά που μας πρόσφερε ο ΔΟΛ, ήταν φυσικά εκείνη της Deutsce Grammophon μέσω του Βήματος, η Μεγάλη Μουσική. Τώρα ξεκίνησαν οι Όπερες που δίνει αυτή τη στιγμή και περίμενω με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέχεια. Λχ αδημονώ για τον βαγκνερικό Τριστάνο με Φλάγκσταντ και Φουρτβενγκλερ, που κατά τα φαινόμενα θα είναι πάλι με την επεξεργασία της Testament. Για τους «ψείρες» του καλού ήχου, ας κάνουν υπομονή για τον Τριστάνο που θα δώσει η Καθημερινή τον Δεκέμβριο, η ζωντανή καταγραφή της περίφημης παράστασης του 1966 στο Μπαϋρώιτ, με Μπίργκιτ Νίλσον κάτω από την μπαγκέτα του Καρλ Μπεμ, είναι από τα μεγαλύτερα γεγονότα των προσφορών της Κ. Ιδού και η σχετική κυκλοφορία από την «Κίτρινη Κυρία» σε εξαιρετικά άψογη επεξεργασία του ούτως ή άλλως καλού στερεοφωνικού ήχου της:
    http://www.deutschegrammophon.com/catalog/product.htms?PRODUCT_NR=4497722&COMP_ID=WAGRI&WIDTH=1280&HEIGHT=638&COLORS=&PLAYER=yellow

  13. nventris

    Τα κακώς κείμενα πρέπει να επισημαίνονται. Λυπάμαι για την κατάντια του Pathfinder.

    Chaka-khan

    Το αντεργκράουντ δεν έχει παραξεφτιλιστεί; Ωραία, βάλανε τις χυδαίες αφίσες οι Erasers στα Εξάρχεια, τώρα ο κάθε λογής αναρχικός και «αναρχικός» -αλλά στην ουσία ο «Έξαρχος» άφραγκος, άνεργος, φοιτητής, βιοπαλαιστής, ιδεολογομπερδεμένος και ούτω καθεξής- θα παει να τρέξει να δώσει 10€ στην Μπιενάλε; Οξύμωρο ρε συ, μάλλον οι Erasers δεν έχουν ιδέα από target groups κι ακόμη χειρότερα από μάρκετινγκ. Που πάτε ανάμεσα στα λιοντάρια ωρέ; Όσο για την μπλογκοπαρουσίαση, δεν θα έβλαπτε μία διακριτική υπενθύμιση στους μπλογκοσυγγραφείς, γιατί δεν τους ενημέρωσες να βάλουν κι αυτή μια ανακοίνωση για όποιον ενδιαφερόμενο προέκυπτε; (Για τον ένα εκ των μπλογκοσυγγραφέων που είναι ο μόνος που γνώριζε, δεν το συζητώ αφού φαίνεται πως κανείς δεν του δίνει πλέον σημασία). Έπειτα μην μου λες ότι «δεν ήταν μπλογκοβιβλιοπαρουσιαση ,αλλα συζητηση για το παρών και μέλλον των blogs» αφού η ανακοίνωση του μπλογκοεκδότη διαφήμιζε ακριβώς αυτά τα μπλογκοβιβλία.

    Κλείτωρα

    Λες να σκάσει τώρα από το κακό του ο ΝΠ; Γουστάρω φάση!

  14. δε πα να σκάσει πρόβλημά του. Να σκάσει να ησυχάσουμε που έχει πάρει αμπάριζα και βρίζει τον κόσμο ο μέγας διαφωτιστής β’.

    Πάντως έχουμε γεμίσει μουσική και καλή μουσική αλλά και ταινείες με τις εφημερίδες ε; Βάζουν και βλακείες αλλά ευτυχώς ο ανταγωνισμός καλά κρατεί σε αυτόν τον τομέα.

  15. Αυτό το ποστ μου άρεσε πολύ. Δεν είχα προφτάσει να το σχολιάσω, το κάνω τώρα. Με γεια και το νέο σάϊτ, εύχομαι να περάσετε καλά στο καινούργιο σπιτικό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s