Γιατί διαφωνώ με την πορεία της 29/08

Δεν συμφωνώ με την αυριανή πορεία διαμαρτυρίας. Οι πορείες γίνονται για συγκεκριμένους λόγους με καθορισμένα αιτήματα, αλλά αυτό που βλέπω είναι η εκμετάλλευση της οργής του κόσμου για την εθνική τραγωδία. Μας διαβεβαιώνουν ότι δεν γίνεται για κομματικούς λόγους αλλά για να εκφραστεί η αγανάκτηση του κόσμου. Μα σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θα φωνάξεις, δεν θα βρίσεις την κυβέρνηση; Δεν θα ζητήσεις το λογαριασμό από την αντιπολίτευση; Γι αυτό δεν λέγεται «συγκέντρωση διαμαρτυρίας»; Μεταξύ άλλων, το κάλεσμα λέει:

Αποδοκιμάζουμε το αίσχος χωρίς πολύχρωμες σημαίες[sic]. Πενθούμε για την απώλεια των συνανθρώπων μας χωρίς να συνδέουμε την πρωτοφανή καταστροφή με προεκλογικές σκοπιμότητες. Δίνουμε το παρόν και στεκόμαστε απειλητικά απέναντι σε οποιονδήποτε επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί την τραγωδία για οποιοδήποτε όφελος.

Χωρίς προεκλογικές σκοπιμότητες; Πώς και διάφορα «παπαγαλάκια» δεξιά αριστερά μας προτρέπουν σε μαύρη ψήφο στα δύο κόμματα ακριβώς λόγω της εθνικής συμφοράς; Μα για την αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής που τη διαχειρίζεται η εκάστοτε κυβέρνηση δεν γίνεται αυτή η διαμαρτυρία; Αλλά κι αυτό το «στεκόμαστε απειλητικά» μού κάνει σαν την αμφιλεγόμενη καμπάνια της Greenpeace με τον αναιδέστατο σπόρο. Απειλητικά ως προς τι, θα κάνουμε και κανένα ντου στη Βουλή να την κάψουμε; Το πάθημα από την προβοκάτσια της πυρπόλησης του φυλάκιου στον Άγνωστο Στρατιώτη δεν έγινε μάθημα.

Αλλά γιατί να μην αιτούμαστε με σαφήνεια στη συγκέντρωση:

Αναθεώρηση του άρθρου 24

Εθνικό Κτηματολόγιο

Εφαρμογή του Καποδίστρια

Προστασία δασικού πλούτου και γενικά περιβάλλοντος

Πλήρης καταστολή του σφετερισμού εκτάσεων από την Εκκλησία

Ενίσχυση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας

Αναβάθμιση της Δασικής Υπηρεσίας

Ξεκαθάρισμα του ρόλου της Αγροφυλακής

Συλλήψεις και καταδίκες των οικοπεδοφάγων

Γκρεμίσεις αυθαιρέτων

Κατάργηση της γραφειοκρατίας – πλήρης διαφάνεια στις Πολεοδομίες

και, και, και…

Τα λέμε χρόνια μεν, αλλά να τα επαναλαμβάνουμε συνέχεια. Συγκεκριμένα πράματα, πράξεις και αποτελέσματα. Όχι να κουνάμε το χέρι επιθετικά και να γκαρίζουμε. Έλεος.

Στην περίπτωση της Αμαλίας Καλυβινού, ο στόχος ήταν συγκεκριμένος στη διαδικτυακή κίνηση: το φακελάκι – και γι αυτό είχε μεγάλη απήχηση στα ΜΜΕ. Στην τραγική συμφορά των ημερών, ποιός είναι ο στόχος της αυριανής διαμαρτυρίας; Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ; Οι εμπρηστές και οι οικοπεδοφάγοι; Οι ξένοι πράκτορες; Η αδηφάγα Εκκλησία; Τι απ’ όλα; Τα θύματα τα σκέφτεται κανείς;

Μα το κυριότερο είναι ότι οι bloggers κάνουν τη συγκέντρωση, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο. Όχι ο έλληνας πολίτης; Γιατί; Το σχόλιο του ΕΤ είναι ενδεικτικό:

Εκτός πάντως από την ανάκαμψη των blogs, έχουμε και ανάκαμψη των sms και των emails που μας καλούν σε μαχητικές (ας ελπίσουμε μαχητικότερες) διαδηλώσεις από αυτή της Κυριακής. Το επόμενο ραντεβού λοιπόν έχει οριστεί για την Τετάρτη 29 Αυγούστου και ώρα επτά το απόγευμα, στην πλατεία Συντάγματος ξανά. Ισως αυτή τη φορά η διαμαρτυρία να έχει μια καλύτερη τύχη…

Δεν βλέπετε τώρα το διακύβευμα; Το «ας ελπίσουμε μαχητικότερες» τι νόημα έχει; Γιατί δεν ζητάει καλύτερα ο δημοσιογράφος από την κυβέρνηση να είναι «μαχητικότερη»; Τι επιπόλαιες εκφράσεις είναι αυτές;

Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο που με ενοχλεί πίσω από αυτή την επιπόλαια πρόσκληση. Αυτή η εκμετάλλευση της οργής του κόσμου έχει δύο σκέλη: το μικροπολιτικό και το ψυχολογικό.

Μικροπολιτικό γιατί, αφού ούτως ή άλλως θα διαμαρτυρηθείς, πάλι πολιτική δεν θα χαρακτηριστεί η συγκέντρωση με σκοπό την άγρα ψήφων προς άλλα κόμματα;

Και ψυχολογικό κιόλας αφού το να εκμεταλλεύεται κάποιος την οργή μου, τότε θα με θεωρεί σαν μέρος από το άβουλο κοπάδι. Μακριά από μένα διότι πρόκειται για καλλιέργεια οχλοκρατίας μέσω μιας συγκέντρωσης που δεν θα κρύψει το προεκλογικό της χαρακτήρα. Θα τα δείτε αυτά στα δελτία ειδήσεων και τις εφημερίδες.

Ίσως είμαι υπερβολικός, αλλά τα μηνύματα από δεξιά και αριστερά, άλλα μου λένε. Και ειδικά η καραμέλα περί «πεντακομματικής» Βουλής.

Advertisements

25 thoughts on “Γιατί διαφωνώ με την πορεία της 29/08

  1. Γιατί, άσχημα θα ήταν να έχουμε και πεντακομματική, και εξακομματική, και επτακομματική βουλή; Γιατί να μην πάρουν από ένα 3% και οι Οικολόγοι, ή οι Φιλελεύθεροι, ή το ΚΚΕΜΛ, ή οι Κυνηγοί (λέμε, τώρα…); Γιατί να θεωρούμε την ψήφο σε ένα μικρό κόμμα «χαμένη»;

  2. Cyrus

    Λέω ναι στους Οικολόγους, τους Φιλελεύθερους και λοιπές δυνάμεις. Αυτό το «πέμπτο» κόμμα που περιμένουν όλοι να μπει μου γυρίζει τα άντερα. Καθώς είδα και μια σαφέστατη αναφορά του (και ταυτότοχρονα «προτροπή» ξέρεις σε τι) σε μια mailing list για την αυριανή πορεία…

    Λέω ναι στην εξακομματική, επτακομματική κ.ο.κ. Βουλή, αλλά όχι στη συγκεκριμένη «πεντακομματική».

  3. Ε, τι να κάνουμε, υπάρχουν και άνθρωποι αυτής της ιδεολογικής κατεύθυνσης — κάτι πρέπει να ψηφίσουν κι αυτοί…

  4. Γενικότερος προβληματισμός, σχετικός με το θέμα: φυσάει αεράκι «αντίδρασης στην αντίδραση» τελευταία; Δεν απευθύνομαι κάπου προσωπικά (η τάση υπάρχει και σε παραδοσιακά ΜΜΕ), αλλά ακόμη και σε άκομψες κινήσεις με μειωμένο βαθμό αυθορμητισμού, υπάρχουν θετικά στοιχεία για να φιλτράρουμε.

    Από το «Frère Jacques» ξεκινάμε, όχι από Rachmaninoff. Σπάμε τα μούτρα μας και μαθαίνουμε. Πολλοί δε θα μάθουν, αλλά αυτό δεν πρέπει να καταργήσει τη διαδικασία.

    Απλά, γράφουμε στα παρεό μας όσους εκμεταλλεύονται τις κινητοποιήσεις, με οποιοδήποτε τρόπο και – ξαναγράφουμε – στο μαυροπίνακα «πολιτικό =/= κομματικό».

    (ξαναλέω πως το σχόλιό μου δεν είναι προσωπικό)

  5. Εγώ θα κατέβω αύριο στην συγκέντρωση για λόγους που έχω εξηγήσει και στο blog μου και σε άλλα blogs (doncat, Παραφωνιάδες) και δεν θα επαναλάβω εδώ. Απλά θα πω ότι η μόνη εκμετάλλευση που υφίσταται είναι του σκεπτικισμού σκεπτόμενων ανθρώπων που ΔΕΝ θα συμμετείχαν σε μια τέτοια διαμρτυρία, από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Η μη συμμετοχή (όπως και το λευκό και άκυρο στις εκλογές) είναι νερό στο μύλο των δύο μεγάλων κομμάτων. Αν θέλουμε τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας να ψηφίζουν Παπανδρέου και Καραμανλήδες, όπως και οι παππούδες και η γιαγιάδες μας, δεν έχουμε παρά να αδιαφορήσουμε, και θα βρούμε χίλιους πειστικότατους λόγους να μη συμμετάσχουμε σε διαμαρτυρίες και να χωθούμε βαθύτερα στον καναπέ μας.

  6. Παράθεμα: Dream on « Mauve_All

  7. Εγώ θα κατέβω αύριο στην συγκέντρωση γιατί πιστεύω ότι θα πρέπει να ενισχυθεί η Πυροσβεστική, να γίνει το κτηματολόγιο, να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 24, να αναβαθμιστεί η δασοφυλακή. Όλοι μας έχουμε τις πολιτικές μας τοποθετήσεις, αλλά αύριο θα αφήσουμε στην άκρη την οποιαδήποτε κομματική μας ταυτότητα και θα βγούμε να διαδηλώσουμε ενάντια στην καταστροφή της πατρίδας μας από την πυρκαγιά. Τώρα αν τυχαίνει να έχουμε και προεκλογική περίοδο μπορώ να σου πω ότι προσωπικά δεν με αφορά, δεν στρέφομαι εναντίον της κυβέρνησης ή της αντιπολίτευσης, αλλά εναντίον οποιουδήποτε έχει την ευθύνη για την καταστροφή της οποίας είμαστε μάρτυρες αυτές τις ημέρες και για όλα όσα πρόκειται να ακολουθήσουν είτε άμεσα, είτε αργότερα.

  8. Πραγματικα ενδιαφερουσα και σχεδον πειστικη η επιχειρηματολογια που χρησιμοποιεις. Η συγκεντρωση ειναι ΣΙΩΠΗΛΗ. Προφανως δεν εχεις βρεθει σε σιωπηλη μαζικη συγκεντρωση. Κι ενα δευτερο. Εξαιρετικα μονοι στα πληκτρολογια, καποιοι σεχδον με συμπτωματα εξαρτησης, εχεις σκεφτει ποσο σημαντικο ειναι ενα outing?
    Τι δυναμικη ενεργεια μπορει να δημιουργησει?
    Τι ψυχολογικη υποστηριξη εμπεριεχει η αναταση της συμμετοχης?

    Δεν ειναι καιρος, εμπειροι πια απο την σημειολογια των πολιτικων, να επαναδημιουργησουμε τις συνθηκες της ομαδας?

    Τιποτε δεν αλλαζει απο τα σαλόνια, τους καναπεδες και τα γραφεια.
    Τιποτε.
    Ο παλιος κόσμος εχει τελειωσει.
    Για όλους.

    Σορυ για το σεντονι.

  9. Έχω μια απορία και θα ήθελα να μου την λύσεις, εφόσον και εσύ το θες, φυσικά.

    Η απορία μου είναι η εξής: γιατί αισθάνθηκες την ανάγκη να δικαιολογήσεις την απουσία ή μη παρουσία σου, αν θες, από την σημερινή διαμαρτυρία;

    Μου φαίνεται απόλυτα λογικός ο λόγος διεξαγωγής της. Φυσική συνέχεια θα έλεγα, της προηγούμενης διαμαρτυρίας, και συνέπεια των όσων σχιζοφρενικά τραγικών βιώσαμε τις τελευταίες ημέρες. Σε τέτοιο σημείο ώστε να μην χρειάζεται καν δικαιολόγηση. Εξίσου οφθαλμοφανή μου φαίνονται τα αιτήματα τα οποία μοιραία συνοδεύουν την συγκεκριμένη διαμαρτυρία, ακόμη και αν αυτή έχει την συγκεκριμένη μορφή.

    Επανερχόμενος στο ερώτημα που σου έθεσα, είναι απόλυτα σεβαστή η απόφαση της μη-συμμετοχής. Ακατανόητη, τουλάχιστον σ’εμένα, είναι η σπουδή για την επεξήγηση και δικαιολόγηση της συγκεκριμένης απόφασης.

  10. Επειδή μαζεύτηκαν πολλά ενδιαφέροντα ερωτήματα κι ενστάσεις, και έκανα κι άλλες δουλειές ταυτόχρονα, θα σας απαντήσω αύριο γιατί θέλετε πολλές απαντήσεις. Είναι ήδη 2 η ώρα…

  11. Ωραία τα γράφεις, και σε μένα φάνηκε κάπως παρατραβηγμένο αυτό το στυλ Ζορό, σκεφτόμουν να ανεβάσω και ποστ, αλλά… το ξανασκέφτηκα. Οσο περνούν οι ώρες, όλο και το σκέφτομαι να μη χάσω αυτή την ευκαιρία συγχρωτισμού με ανθρώπους που έχουν τις ίδιες αγωνίες με τις δικές μου, να νιώσω ότι δεν είμαι -για άλλη μια φορά- μόνη με τις ιδέες μου -σαν να κατοικώ σε άλλο πλανήτη- και, τελικά, νομίζω ότι θα κάνω μια βόλτα από εκεί. Στο κάτω κάτω, είμαι νεότερη από τονκ. Δήμου και τα πόδια μου με… κρατούν ακόμα!.. Το μπανεράκι το έχω ανεβάσει από τους πρώτους, επειδή σέβομαι την επιθυμία όλων για ενημέρωση.

  12. Μπορούμε να συζητάμε το θέμα αιώνες και όλοι θα έχουν τα επιχειρήματά τους …αλλά ….. ποιο το όφελος?
    Οσοι νοιώθουν την ανάγκη πάνε, οι υπόλοιποι μένουν στα σπίτια/ δουλειές τους και αναμένουν εξ αποστάσεως αποτελέσματα…

  13. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να διαφωνεί ρε παιδιά;
    Όποιος δεν πάει σήμερα στο Σύνταγμα δεν θα βοηθήσει;
    Δικαίωμά σας να πάτε,δικαίωμα των υπολοίπων να μην πάνε και να κάνουν ότι νιώθουν.
    Εγώ σαν καχύποπτος Έλληνας δεν πείθομαι ότι αυτή η διαμαρτυρία θα είναι η απλή και σεβαστή συγκέντρωση λόγω πένθους και οργής.
    Από την στιγμή που δεν ξέρω ποιος την οργάνωσε δεν θα έρθω.
    Δεν θα θελα να βρεθώ προ εκπλήξεων.

  14. ΧΑΧΑ αγαπητέ να που τελικά εμείς οι δύο καμιά φορά συμφωνούμε. Περισσότερα εδώ (αλήθεια σε πρόλαβα η με πρόλαβες)

    http://parafoniades.wordpress.com/2007/08/28/%ce%93%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%80%ce%ac%cf%89-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%ce%b4%ce%ae%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%a4%ce%b5%cf%84%ce%ac/

  15. Θα επαναλάβω κάποιες σκέψεις μου που έγραψα περίπου έτσι και στα σχόλια του Αλλού Φαν Μάρξ. [Ξέρω ότι είναι κακοί διαδικτυακοί τρόποι, αλλά έτσι σκέφτομαι και είχα το κειμενάκι έτοιμο από εκεί.]

    – Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με αυτό το θέμα γίνονται και από πολιτικές κινήσεις με πολύ πιο ξεκάθαρο περιεχόμενο. Γνωρίζω ήδη για δύο συγκεντρωσεις από την εξωκοινοβουλευτική αριστερά (ΕΝΑΝΤΙΑ τη Δευτέρα, ΜΕΡΑ κ.α. σήμερα) και κάτι διάβασα στο indymedia και για τους αναρχικούς. Φαντάζομαι το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ δε θα μείνουν πίσω. Όποιος συμφωνεί , θα πάει εκεί και είναι σαφές. Καλώς ή κακώς υπάρχει όμως κόσμος που δε θέλει ή δε μπορεί να πάρει μια ξεκάθαρη ιδεολογική θέση. Ένα λιγότερο συγκεκριμένο σχήμα τον χωράει όμως κι έστω κι αυτό είναι κέρδος, κατά τη γνώμη μου πάντα. Σκέφτηκα να πάω στην άλλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, επειδή έχει πιο ξεκάθαρο περιεχόμενο, αλλά θεώρησα χρέος μου να ενημερώσω και για αυτήν.
    – Φυσικά δεν αρκούν οι πορείες. Καθένας βοηθάει όμως από εκεί που μπορεί. Σε κάθε σχεδόν νομό της Ελλάδας υπάρχουν πλέον κινήσεις πολιτών που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και κινητοποιούνται προς αυτήν την κατεύθυνση, για να μην αναφέρουμε τα κεντρικής οργάνωσης WWF, Greenpeace κτλ. ή τους Οικολόγους – Πράσινους που είναι μια συγκροτημένη πολιτική φωνή σε επίπεδο κόμματος. Δε μπορώ να πάω στην Ηλεία, ούτε έχω αρκετά χρήματα για να βοηθήσω τους ανθρώπους, αλλά μπορώ να παρακολουθήσω τις συνελεύσεις μιας κίνησης πολιτών, να κάνω μια βάρδια στον Υμηττό, που είναι δίπλα από το σπίτι μου στο Βύρωνα και να κατέβω σε μια πορεία. Χωρίς να σώζω τον κόσμο, σηκώνομαι από τον καναπέ μου, κι αυτό το θεωρώ σημαντικό.
    – Η μπλογκόσφαιρα με τα ζητήματα της ανωνυμίας/ψευδωνυμίας και τη μοναχική ψυχολογία αρκετών έχει μάλλον κοντά ποδάρια όσον αφορά μια ουσιαστική κινητοποίηση. Ο πραγματικός μας εαυτός που θα τρέξει εθελοντής, θα κατέβει στο δρόμο, θα συμμετέχει σε ένα κόμμα, ΜΚΟ ή μια κίνηση πολιτών (μεγάλη κουβέντα τι είναι το καλύτερο, δεν την ανοίγω) αυτός είναι που θα κάνει τη διαφορά. Και από αυτή την ψηφιακή θέση όμως μπορούμε να πούμε δυο κουβέντες και να κάνουμε τρεις ανθρώπους να σκεφτούν. Κι αυτό κέρδος είναι.

    Και μία διαφωνία – απορία: Μέσα στο «εκμετάλλευση της οργής» υπάρχει το υπονόημα της συνειδητής πρόθεσης ώστε να υπάρξει ωφέλεια, ή τουλάχιστον εγώ το διαβάζω. Θα με ενδιέφεραν τα επιχειρήματά σου, αλλά σε αυτή τη φάση, χωρίς να τα έχω ακόμη διαβάσει, σε βρίσκω πολύ άδικο σε αυτό.

    [Δε σου ζητώ συγγνώμη για το σεντόνι, γιατί ξέρω ότι δε σε ενοχλούν.]

  16. Ο καθένας πράττει κατά συνείδηση. Σημασία έχει η ενεργοποίηση.

    Θα πω όμως ότι έχουμε συνηθίσει σε κάθε πορεία να μας λένε πως θα κατέβουμε, τι συνθήματα θα φωνάξουμε, που θα περπατήσουμε, τι θα κάνουμε. Ας αυτοσχεδιάσουμε. Ας εκφραστούμε. Ο καθένας ας κατεβάσει πανώ με το δικό του μήνυμα ή ας κάνει κάτι άλλο με μεγαλύτερη φαντασία.

    Προς JustAnotherGoneoff και λοιπούς
    Φανταστείτε οι μπλόγκερς να φτιάχναμε ένα κάλεσμα με θέσεις όπως αυτές οι πολύ σωστές που παραθέτεις. Πιστεύετε στ’ αλήθεια ότι θα είχε επιτυχία;

    Δύο πράγματα προσπαθεί να πετύχει μία τέτοια κίνηση.
    1. Να ενεργοποιήσει σιγά σιγά όλους μας (δεν εννοώ τους αφυπνισμένους πολιτικά αλλά την πλειοψηφία του κόσμου που είναι στον καναπέ), ώστε να παλέψουμε για θέσεις, όπως αυτές που αναφέρεις αλλά κυρίως να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας συλλογικά χωρίς διαμεσολαβητές.
    2. Να δείξει στις κεντρικές και τοπικές εξουσίες που ρημάξαν τον τόπο ότι πλέον όποια κίνηση κάνουν θα πρέπει να συμβαδίζει με τα οικολογικά ζητήματα. Λαμογιές τέλος.

    Τα 1000 άτομα που συμμετέχουμε ενεργά στις λίστες και στις συζητήσεις του anadasosi και του oikologio.gr έχουμε κάνει πέρα τις όποιες πολιτικές μας διαφορές σε μία προσπάθεια να κάνουμε κάτι χωρίς ηγέτες και κόμματα. Δε θα μας καπελώσει ποτέ κανείς, γιατί σεβόμαστε ο καθένας τις διαφορετικές απόψεις του άλλου με μοναδικό στόχο να αλλάξουμε την πραγματικότητα. Για αυτό θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε και μετά τα σημερινά και για πολύ καιρό.

  17. Παράθεμα: Να πάω, να μην πάω… « ΚΟ.Υ.ΣΟΥΡ.Ι.

  18. Επίτηδες δεν απαντούσα από χτες στα σχόλια σας διότι δεν επιθυμούσα να γίνει πεδίο αντιπαράθεσης το ποστ. Με χαρά διαπίστωσα όμως ότι γράψατε με εγκράτεια και συνέπεια, κάτι που από την αρχή επεδίωκα χωρίς τις φανφάρες και τις απαξιώσεις που συνηθίζουν κάποιοι μπλόγκερς. Σας απαντάω και την ώρα που ξεκινάτε για το Σύνταγμα διότι δεν θέλω να πέσουν βιαστικά σχόλια. Καλή επιτυχία στη συγκέντρωση – και το εννοώ αυτό αληθινά.

    Γεράσιμε

    Είδα το σχόλιο σου στον Παραφονιά, είναι καλό να διευκρινίζει κανείς την οπτική του επάνω σε αυτό το ζήτημα, αλλά επίτρεψέ μου να διατηρήσω τις αμφιβολίες μου για το πόσο «αυθόρμητη» είναι αυτή η πρωτοβουλία. Γράφεις: «η μόνη εκμετάλλευση που υφίσταται είναι του σκεπτικισμού σκεπτόμενων ανθρώπων που ΔΕΝ θα συμμετείχαν σε μια τέτοια διαμρτυρία, από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ«. Αν θεωρείς εμένα σκεπτόμενο άνθρωπο, να σε ρωτήσω το εξής. Πού είναι όλη αυτή διανόηση της Ελλάδας για να πάρει μια σαφή θέση; Διότι όταν φιλοσοφούν επάνω σε κοινωνικές θέσεις, ομιλούν πολύ. Τώρα που το ζήτημα είναι εξόχως πολιτικό, το βούλωσαν. Γιατί άραγε; Διαφωνώ επίσης με τη λογική του καναπέ. Η λογική αυτή αφορά τις εκλογές (αποχή/λευκό), αλλά εάν εσύ, εγώ, η advocatus diaboli και άλλοι προβληματιζόμαστε για τη συμμετοχή μας με αληθινά ενεργό τρόπο κι όχι να ψάχνουμε στην ντουλάπα το καλύτερο μαύρο μπλουζάκι που έχουμε, είναι γιατί ο καθένας έχει τις δικές του δυνατότητες να συμβάλλει. Είτε είναι τεχνικές, οικονομικές και δεν ξέρω άλλο τι.

    ΜΑΤΙ

    Ο προβληματισμός σου είναι εύλογος, λίγο πολύ κι εγώ το ίδιο σκέφτομαι, αλλά θα προτιμούσα να τεθεί σε κάποιο άλλο πλαίσιο (ποστ) διότι εδώ βάζω τα ζητήματα σε συγκεκριμένες βάσεις. Με χαρά να συζητήσουμε ευχαρίστως τον καίριο προβληματισμό σου, θα προσπαθήσω να δώσω την ευκαιρία σε κάποιο ποστ αφού εσύ δεν επιτρέπεις σχόλια στο δικό σου μπλογκ.

    Ακαμας (που μπαίνει ο τόνος;)

    ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΣΟΥ! Αλλά άλλοι πάνε για εντελώς διαφορετικούς και μικροπολιτικούς λόγους (μην πω προβοκατόρικους) κι αυτούς κατακρίνω.

    Etalon

    Δεν μου αρέσουν τα εφφέ στις συγκεντρώσεις. Αν δεν έχεις ουσία να πεις, τι να τα κάνεις τα ηχητικά εφφέ; Δεν κατάλαβα στο σημείο περί outing τι εννοείς ακριβώς.

    Και έχω ξαναπεί πολλες φορές στο μπλογκ μου, ότι τα σεντόνια δεν με ενοχλούν. Ενοχλούν αυτούς που βαριούνται να διαβάζουν και επίσης θέλουν να το παίζουν μπλογκόπαπες.

    Pan

    Μπορεί το ποστ να ήταν αφορμή να δικαιολογήσω την προσωπική μου στάση, ναι είναι αλήθεια. Αλλά απέναντι στα ηχητικά κι ενδυματολογικά εφφέ, έχω να αντιπροτείνω ουσιώδη (αντ)επιχειρήματα και κατευθύνσεις, κάτι που ελάχιστοι μπλόγκερς το κάνουν. Ναι είναι προφανή, ναι είναι τετριμμένα, ναι είναι κουραστικά και πρέπει να γίνοται κουραστικότερα ακόμα. Πιο εμφανή, περισσότερο κι αληθινά «ηχηρά». Ο αυθορμητισμός της «συγκέντρωσης» είναι πυροτέχνημα και θα σου πω γιατί με ένα τρανταχτό παράδειγμα. Θυμήσου την αντιπολεμική πορεία για το Ιράκ: τι θέση είχε στα «κοκορίκια» δελτία των ειδήσεων τότε;

    Ροδιά

    Χεχεχε… μα είσαι ακόμα, και θα είσαι πάντα, πιτσιρίκα 🙂 Αλλά εντάξει, δεν προσπαθώ να αποτρέψω κανέναν από το να πάει στην πορεία, δικαίωμά σας είναι. Εξάλλου, ο τίτλος του ποστ είναι «γιατί διαφωνώ», όχι «γιατί δεν πάω». Αν ήμουν 72 ετών, μπορεί να το έγραφα αλλιώς…

    Pasta

    Όλες οι συζητήσεις είναι επωφελείς. Ο αυθορμητισμός είναι καταστροφικός σε μαζικές κινήσεις.

    Hitchhiker

    Επειδή το σχόλιο σου είναι υπερβολικά ευσύνοπτο και δημιουργείς αφορισμούς, βάζω λινκ το σχετικό ποστ σου:
    Αντί για Σύνταγμα δεν πάμε Ηλεία – Εύβοια κτλ;
    Αυτό προς επίρρωση της στάση σου, η οποία περιέχει ενδιαφέροντες προβληματισμούς που χρειάζονται λίγη προσοχή.

    Παράφωνε

    Την ίδια μέρα υπήρξαν πολλοί μπλόγκερς που έθεσαν ενστάσεις και προβληματισμούς. Και το σημαντικότατο συμπέρασμα που βγαίνει από όλο αυτό είναι ότι ο καθένας μας έχει πάρα πολλούς λόγους, διαφορετικούς σε πολλές περιπτώσεις από τους άλλους, να προβληματίζεται. Τα καλά του πλουραλισμού.

    chikamaru777

    Panousis for ever!

    Κώστα

    Γράφεις:
    -Καλώς ή κακώς υπάρχει όμως κόσμος που δε θέλει ή δε μπορεί να πάρει μια ξεκάθαρη ιδεολογική θέση. Ένα λιγότερο συγκεκριμένο σχήμα τον χωράει όμως κι έστω κι αυτό είναι κέρδος, κατά τη γνώμη μου πάντα.
    Η πρώτη φράση καλύπτει ΑΠΟΛΥΤΑ τη δική μου θέση. Χρειάζεται μακροσκοπική πολιτική κι όχι μούτζες προς τη Βουλή, αυτά είναι πρόσκαιρα τερτίπια χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Το δεύτερο που λες είναι η κλασική παγίδα των δήθε απολιτίκ θέσεων που τελικά αντικατοπτρίζουν σκληροπυρηνικές ιδεολογίες. Κλασικά παραδείγματα, το ΚΚΕ και το ΛΑ.Ο.Σ. με τις μπαχαλέ όσο και καιροσκοπικές μετακινήσεις ψηφοφόρων τους.
    – Φυσικά δεν αρκούν οι πορείες. Καθένας βοηθάει όμως από εκεί που μπορεί.
    θα παράφραζα ως εξής: Φυσικά αρκούν οι πορείες. Καθένας κάνει το καθήκον του μέχρι εκεί γιατί είναι το μοναδικό που μπορεί να κάνει με ασφάλεια χωρίς ενοχές. Με έπιασες τι εννοώ;
    – Η μπλογκόσφαιρα με τα ζητήματα της ανωνυμίας/ψευδωνυμίας και τη μοναχική ψυχολογία αρκετών έχει μάλλον κοντά ποδάρια όσον αφορά μια ουσιαστική κινητοποίηση. Ο πραγματικός μας εαυτός που θα τρέξει εθελοντής, θα κατέβει στο δρόμο, θα συμμετέχει σε ένα κόμμα, ΜΚΟ ή μια κίνηση πολιτών (μεγάλη κουβέντα τι είναι το καλύτερο, δεν την ανοίγω) αυτός είναι που θα κάνει τη διαφορά. Και από αυτή την ψηφιακή θέση όμως μπορούμε να πούμε δυο κουβέντες και να κάνουμε τρεις ανθρώπους να σκεφτούν. Κι αυτό κέρδος είναι.
    Πες τα χρυσόστομε! Έτσι!
    – Και μία διαφωνία – απορία: Μέσα στο “εκμετάλλευση της οργής” υπάρχει το υπονόημα της συνειδητής πρόθεσης ώστε να υπάρξει ωφέλεια.
    Μα αυτό δεν σημαίνει η λέξη «εκμετάλλευση» στη συγκεκριμένη περίπτωση; Δεν κατάλαβα που είναι ακριβώς η απορία σου.

    Inlovewithlife

    Οι θέσεις σου είναι σαφέστατες και δίκαιες εκτός από μία: να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας συλλογικά χωρίς διαμεσολαβητές. Μου μυρίζει πολύ μπαρούτι, σχεδόν πολιτική και συνταγματική εκτροπή… Αν μου διασαφηνίσεις αυτό το σημείο, με χαρά θα σου απαντήσω.

  19. (σχόλια; μόνο; πρόσεξε μην έρθουν και χειρότερα σύντομα)

    Καμεραμανατζήδες (+εις μνήμην+) μην εστιάσετε στο άφρο μου κι εσείς συντρόφια, θα σας πάρει ο διάολος (ή εγώ, αν σας δω – τρώω όλα τα δημητριακά μου κι έχω βαρύ χέρι), αν πετάξετε κάτω τα σκουπίδια σας.

  20. Με κροκοδείλια δάκρυα και ευχολόγια δεν γίνεται τίποτα.
    Ας δώσουμε ένα εκκωφαντικό μήνυμα στις 16 Σεπτεμβρίου.

    Ας αναλάβουμε ως πολίτες τις ευθύνες που μας αναλογούν.
    Μετα την απομάκρυνση από την κάλπη, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

  21. Φίλε μου θα πρέπει κάποτε να καταλάβουμε σε αυτή εδώ την χώρα ότι μερικά πράγματα δεν μπορούν να τεθούν κάτω από τα οποιαδήποτε μικροκομματικά ή προσωπικά ή όποια άλλα κριτήρια. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι ως μέλη της κοινωνίας μέσα στην οποία ζούμε έχουμε όλοι τις ευθύνες μας για όσα κακά συμβαίνουν στον τόπο και δεν χρειάζεται να κάνουμε απλά και μόνο σε ανέξοδες κριτικές, ούτε να αναζητούμε φαντάσματα για να μετακινήσουμε εκεί τις ευθύνες. Τις προηγούμενες ημέρες είχα την ευκαιρία να αντιμετωπίσω και στο blog μου να αντιμετωπίσω ένα τέτοιο φαινόμενο και κάποιες στιγμές αναγκάστηκα να βάλω τον προληπτικό έλεγχο και να λογοκρίνω κάποια σχόλια, είναι κάτι που κάνω για πρώτη φορά από τότε που έβαλα μπροστά το blog μου και ελπίζω και η τελευταία. Και κάτι τελευταίο για να μη σε κουράζω, το όνομά μου τονίζεται στην παραλήγουσα, ακάμας, σε ευχαριστώ.

  22. Το βάθος της κρίσης όσον αφορά στα κοινωνικο-πολιτικά πράγματα είναι βαθύτερη από αυτήν που ανιχνεύουμε με μιά ματιά, ή λόγω μιας καταστροφής. Και το βάθος είναι δυσθεώρητο…
    Αν δεν γυρίσουμε λίγο πίσω να βρούμε το γερό πανί η συνέχεια του υφάσματος δεν μπορεί να αντέξει στις δυνάμεις που θα το καταπονήσουν.
    Τώρα έχει δημιουργηθεί οικονομική και πολιτική αριστοκρατία οπότε σκέφτονται το παντεσπάνι…
    Εμείς οι μη αριστοκράτες ή θα δεχτούμε τη μοίρα μας ή θα πρέπει να αντιδράσουμε έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια καινούργια τάξη πραγμάτων που θα υπάρχουν και μερικά πράγματα που δεν θα πουλιούνται…
    θυμηθείτε τον Περικλή και τον Κλεισθένη…

  23. ΚΆΘΕ διαμαρτυρία ΚΑΘΕ είδους είναι καλύτερη από το γύρισμα πλευρού στον καναπέ.
    Υπάρχουν όμως και άλλες λύσεις κάθως οι μέρες περνούν…

    Ψηφίζουμε ΜΑΥΡΟ σαν ελάχιστη αντίδραση σε αυτά που ζήσαμε και ζούμε.
    Οι ψήφοι μπορεί να εξαγοράστηκαν με λίγα χιλιάρικα.
    ΟΙ ΖΩΕΣ ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ !
    Συμμετέχουμε όλοι μαζικά και διαδίδουμε το :
    psifizomavro.blogspot.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s