Διαλέγετε και παίρνετε

 

 

 

Στα ΝΕΑ υπάρχει ένα αφιέρωμα για το ναυάγιο του Βρετανικού – αδελφό πλοίο του Τιτανικού – μεταξύ Τζιάς (Κέα) και Αττικής. Είναι ενδιαφέρουσα η ψηφιακή αναπαράσταση του ναυαγίου σύμφωνα με αυτή την εικόνα (απόκοψα ένα τμήμα της για τις ανάγκες του ποστ):

 

 

 

Προφανώς η αναπαράσταση φτιάχτηκε σύμφωνα με φωτογραφίσεις και ηχοβολιστικές απεικονίσεις (σόναρ).

Διαβάζουμε όμως στο ίδιο φύλλο τη μαρτυρία του Μίκη Θεοδωράκη, που το 1976 καταδύθηκε μαζί με τον Κουστώ για να πάρει μια ιδέα για τις ανάγκες της ηχητικής επένδυσης στο ντοκυμαντέρ:

Ήταν πολύ δυνατοί προβολείς (σ.σ του βαθυσκάφους) και καθώς άναψαν, είδα ένα τεράστιο πλοίο, μαύρο, κατάμαυρο, που ήταν καθισμένο πάνω στην άμμο του βυθού, όρθιο, με αυτά τα φουγάρα τα τόσο γνωστά από τον Τιτανικό.

Διαλέγετε και παίρνετε.

_______________________

UPDATE: Βρήκα μια αναπάρασταση του ναυαγίου από το διαφωτιστικό www.hospitalshipbritannic.com του Μιχάλη Μιχαηλάκη. Προσέξτε και την ενδιαφέρουσα ενότητα με τις διαδικασίες συναρμολόγησης του μοντέλου.

Επίσης δείτε και την ηχοβολιστική εικόνα από το ίδιο site.

Αναρωτιέμαι, έχει δει κανένας το ντοκυμαντέρ του Κουστώ;

_______________________

Σημ. η φωτογραφία του Βρετανικού είναι από την Wikipedia.

Advertisements

5 thoughts on “Διαλέγετε και παίρνετε

  1. Μου είπε ένας φίλος ότι το ναυάγιο μπορεί να στεκόταν όρθιο και να έπεσε αργότερα. Το θεωρώ μάλλον απίθανο από τη στιγμή που η καρίνα δεν είναι επίπεδη και ο βυθός δείχνει ίσιος. Χώρια που στην αναπαράσταση όλα τα φουγάρα λείπουν. Η αντίφαση είναι υπερβολική και δεν υιοθετώ καμία εκδοχή, όμως είναι αξιοσημείωτο αυτό το γεγονός.

  2. Ενδιαφέρον το άρθρο στα ΝΕΑ και χωρίς λάθη (σπάνιο για ελληνική εφημερίδα) με εξαίρεση τη μαρτυρία του Μίκη Θεοδωράκη, η οποία περιέχει αρκετές ανακρίβειες. Το πλοίο βρισκόταν από την βύθιση και μετά στην τωρινή του θέση, δηλαδή ‘ξαπλωμένο’ στην δεξιά πλευρά του και με τα φουγάρα αποκομμένα από την υπερκατασκευή του. Αυτό φαίνεται καθαρά και στο ντοκιμαντέρ του Κουστώ, το οποίο ανήκει στη σειρά ‘Cousteau Odyssey’ και μπορείτε να το βρείτε εύκολα σε DVD από το Amazon.com.

    Επίσης θεωρώ απίθανο το βαθυσκάφος να μπήκε στο χώρο της Μεγάλης Σκάλας γιατί πολύ απλά δεν… χωράει. Αυτός ο χώρος φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ όπου ο Κουστώ χρησιμοποιεί ένα μικρό άνοιγμα για να εισέλθει εκεί κολυμπώντας και φορώντας -εκτός της στολής του- ένα απλό κόκκινο… σκουφάκι στο κεφάλι. Ο κύριος Μίκης μάλλον θα κατέβηκε στο εσωτερικό του τεράστιου ρήγματος της πλώρης, το οποίο έχει τεράστιο πλάτος.

    Το μοντέλο που είδες στη σελίδα μου το έχω δωρίσει στο Ναυτικό Μουσείο (Μαρίνα Ζέας) και βρίσκεται δίπλα στο τεράστιο μοντέλο του Τιτανικού στην προτελευταία αίθουσα.

  3. Kαι μόνο επειδή το είπε ο Θεοδωράκης, θα έτεινα να διαλέξω την άλλη εκδοχή. Δεν με εκπλήσσει, λοιπόν, που με λίγο ψάξιμο διαπίστωσα ότι προστέθηκε άλλη μία στις κατά καιρούς εξυπνάδες του μεγάλου Mίκη που είδε και τα φουγάρα…

    – «In 1976 the famous French explorer Cousteau discovered the wreck lying on her side at a depth of 110 meters».
    (http://seawifs.gsfc.nasa.gov/OCEAN_PLANET/HTML/titanic_faq.html)

    – «Because the ship sank intact and lies so shallow, the yield from the tiny debris field was scanty — except for the four funnels (Cousteau spotted only one of these). Observers saw three of them fall off the sinking ship as it rolled over, and their positions on the seafloor reinforce this assertion. The longer the distance to the bottom, the more time there is for a ship to break apart and the more time there is for the submarine current to distribute the debris. The number-one funnel lies only a few feet from its original position just aft of the bridge; presumably it fell off only on impact. The other three are spaced away from the ship, the farthest roughly 500 feet away.»
    (http://www.pbs.org/lostliners/britannic.html)

    – O Kεν Mάρσαλ, την αναπαράσταση του οποίου βλέπουμε στο ποστ, είχε κάνει και μία το 1976, βασισμένος στις περιγραφές του Kουστώ. Στο site του Mιχαηλάκη υπάρχει συνέντευξη με τον Πέτρο Nικολαΐδη, μέλος της τότε αποστολής του Kουστώ. Mιχαηλάκης και Nικολαΐδης αναφέρουν ως βασική διαφορά των δύο απεικονίσεων το ότι η πρώτη δείχνει μόνο μιά μεγάλη τρύπα στο μπροστινό μέρος του πλοίου, ενώ η δεύτερη το πλήρες ρήγμα που υπάρχει στην πραγματικότητα. Kαι να μην είχαμε το εδώ σχόλιο του Mιχάλη Mιχαηλάκη, δεν φαντάζομαι να παρέλειπαν αμφότεροι ως αμελητέα λεπτομέρεια το να δείχνει η πρώτη το πλοίο όρθιο…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s