Mstislav Rostropovich [1927 – 2007]

Πέθανε ένας από τους τελευταίους Μεγάλους, αν όχι ο τελευταίος.

Advertisements

17 thoughts on “Mstislav Rostropovich [1927 – 2007]

  1. Στις έξι το πρωί, στην ΝΕΤ ήταν πολύ ευχαριστημένοι από το επίπεδο της Ελληνικής τηλεόρασης επειδή όλα (!!!;) τα δελτία ειδήσεων είχαν αναφέρει την είδηση.
    Εμ βέβαια η κλασική παιδεία φαίνεται.

  2. Ίνδικτος

    Πάλι καλά! Θυμάμαι όταν πέθανε η Μελίνα Μερκούρη, στενή φίλη του «Σλάβα», το κρατικό καναλάκι τής έκανε ολοήμερο αφιέρωμα με άσματα κλασικής μουσικής τύπου «ο κούκος και το αηδόνι» του Χέντελ…

    Btw, άσε, νιώθω εξαιρετικά τυχερός τέτοιες στιγμές που τον έχω ακούσει live όσες φορές ήρθε στην Ελλάδα, τόσο ως σολίστας όσο και μαέστρος, κι αυτό με πικραίνει ακόμη πιο πολύ. Μουσικάρα ολκής ο Σλάβα. Θα κάνω και άλλο ποστ σχετικά με δαύτον τις προσεχείς ημέρες.

  3. Σορρυ για το ασχετο σχόλιο, όμως, έχω να καταγγείλω πως ο σαμπρέλας παραποίησε ένα σχόλιο που του άφησα στο πορδομπλογκ του και τα νοήματα πλέον είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.

    Αυτό, προκειμένου να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

  4. Να θυμίσω ότι συνέθεσε 4 έργα επί Σοβιετικής Ένωσης. Το άκουσα τουλάχιστον στην είδηση θανάτου του. Εγώ απλά τον είχα δει να παίζει στο Παρίσι (έκανα τότε το μεταπτυχιακό μου, 1999-2000).

  5. Ίσως να σε ενδιαφέρουν οι παρακάτω τρεις σύνδεσμοι. Είναι, με εξαίρεση το τελευταίο, μεταθανάτια αφερώματα στον Ροστροπόβιτς:

    1. http://theovergrownpath.blogspot.com/2007/04/rostropovich-reached-out-for-music.html

    2. http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/04/27/AR2007042700633.html?hpid=topnews

    3. http://www.newyorker.com/archive/2002/04/22/020422ta_talk_michener

  6. Καλημέρα, αγαπητέ, και πολλές ευχαριστίες για το αφιέρωμα.

    Η καλύτερη στιγμή τού Ροστροπόβιτς, πάντως, είναι κατά τη γνώμη μου η συμμετοχή του στο Τριπλό Κοντσέρτο του Μπετόβεν υπό τον Κάραγιαν, όπου έχουμε τη συνύπαρξη τριών από τους πλέον αξιόλογους σολίστες (πιάνο: Ρίχτερ, βιολί: Όιστραχ, τσέλο: Ροστροπόβιτς).

    Συνιστώ ανεπιφύλακτα τη συγκεκριμένη ηχογράφηση για όσους θέλουν να απολαύσουν το ταλέντο τού Ροστροπόβιτς στην απόδοση μεγάλων έργων.

  7. Οκ, ακόμη και μεγάλοι ερμηνευτές συνέθεσαν, δεν αμφιβάλλω τα όσα λέει ο Δείμος αφού το γνωρίζει. Απλά, ο Ροστροπόβιτς ήταν ο μεγάλος ερμηνευτής που γνωρίσαμε κι έτσι τον θυμόμαστε.

    Σε ευχαριστώ πολύ για τα λινκ wonderfully.unpredictable. Ωραία όσο και πλήρη τα κείμενα.

    Dr Moshe, και την περίφημη ηχογράφηση του Κοντσέρτου του Ντβόρζακ, πάλι με τον Κάραγιαν. Αλλά και το μπετοβενικό Τρίο του Αρχιδούκα με Λέονιντ Κόγκαν και Εμίλ Γκίλελς. Εκτυφλωτικές ερμηνείες.

    ανώνυμη φραγκόκοτα, ευχαριστώ για τη διευκρίνηση. Κατάλαβες ότι παρεξήγησα το σχόλιο «σου» εξαιτίας… κλπ, κλπ, ξέρουμε οι δυο μας. Άστον τώρα να σκίζεται, τον έχουν καταλάβει όλοι πια.

  8. Ακριβώς γι’ αυτό Jago βιαστικά ίσως, άφησα το σχόλιο στην κορυφή των ποστ σου. Προκειμένου να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις. Εάν θέλεις μετέφερε τα συγκεκριμένα σχόλιο σε πιο κατάλληλο ποστ μιας και όπως είπε και ένας διαδικτυακός φίλος το να σχολιάζεις τα καμώματα του Σαμπρέλα σε ποστ αφιερωμένο στον Rostropovich είναι σκέτη ιεροσυλία.

  9. Για την ηχογράφηση του Τριπλού Μπετόβεν:

    Αν και η συγκεκριμένη ηχογράφηση είναι μάλλον η καλύτερη που κυκλοφορεί, οι τρεις Ρώσοι σολίστες δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένοι. Κυκλοφορεί η εξής ιστορία σχετικά. Όταν τελείωσε η λήψη, ο Ρίχτερ πρότεινε στον Κάραγιαν να ξαναπαίξουν μερικά σημεία και ο Κάραγιαν αρνήθηκε ανταπαντώντας πως δεν υπήρχε διαθέσιμος χρόνος μιας και έπρεπε να πάνε για φωτογράφηση!!! Νομίζω πως το συγκριμένο περιστατικό το ανέφερε ο ίδιος ο Ρίχτερ στο ντοκυμαντέρ ‘Ρίχτερ, το αίνιγμα’, αλλά δεν είμαι σίγουρος. Σε κάθε περίπτωση αναζητήστε το, δε θα δυσκολευτείτε να το βρείτε. Το πρόβαλε παλιότερα μεταμεσονύκτια η ΝΕΤ, σε τέσσερα ημίωρα επεισόδια.

    Υ/Α

  10. wonderfully.unpredictable

    Χαχαχαχαχα, 1000% Κάραγιαν! All time classic! Αλλά σκέψου, δεν έμειναν ικανοποιημένοι οι Ρώσοι με την κορυφαία στιγμή της δισκογραφίας του Τριπλού Κοντσέρτου, φαντάσου να είχαν ικανοποιηθεί οι απαιτήσεις τους και τότε τι θα είχαμε πάλι…

  11. Κι εναλλακτικά για Τριπλό Μπετόβεν, η δεύτερη εκτέλεση που προτιμώ είναι του θεσπέσιου Φέρενς Φριτσάυ με Γκέζα Άντα, Βόλφγκανγκ Σνάιντερχαν (λίγο μέτριος όμως όσο και ξεπερασμένος) και Πιέρ Φουρνιέ.

  12. ουπς…έγραψα κουφές….

    ΑΜΕΑ, ΑΜΕΑ, ΑΜΕΑ….

    οι νοσοκόμες σας σκουπίζουν τα σκατά…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s