Bruno Baeureumond, ο σκοτεινός φιλόσοφος

Αν οι φιλόσοφοι συµφωνούσαν µεταξύ τους για τη σηµασία των λέξεων, όλες οι συζητήσεις µεταξύ τους θα έλειπαν.
Καρτέσιος

Γάλλος φιλόσοφος που γεννήθηκε το 1880 στο Παρίσι. Σπούδασε μαθηματικά και φιλοσοφία στη Σορβόννη κι ασχολήθηκε στα νιάτα του στην επιχείρηση του πατέρα του, κατασκευές εντέρινων χορδών από γάτες για μουσικά όργανα, τις οποίες κυνηγούσε στα στενοσόκακα του Παρισιού. Σύντομα, όταν η επιχείρηση πήγαινε πολύ καλά και είχε πεθάνει εν τω μεταξύ ο πατέρας του, ο Μπρυνό Μπωρεμόν άνοιξε εκτροφείο γάτων με σκοπό να τις σφάζει για τα έντερά τους. Απέκτησε σύντομα οικονομική ανεξαρτησία και ασχολήθηκε με τα αντικείμενα των σπουδών του. Σε ηλικία 23 ετών δημοσιεύει την πρώτη του μαθηματική εργασία με τίτλο “Τα Ανολοκληρωτικά Θεωρήματα και η Εικασία του Ρημ Σε Μια Λύση Εξίσωσης 8ου Βαθμού Σχετικά Με Την Κλίση Του Ανατολικού Καμπαναριού Της Εκκλησίας Της Σαρτρ” και εγγράφεται στην Ακαδημία Επιστημών. Σύντομα όμως, οι ακραίες φιλοσοφικές θεωρήσεις του, που εμφορεύονταν από έντονο αντινιτσεϊσμό, τον οδήγησαν στο περιθώριο και ο Μπρυνό Μπωρεμόν άρχισε να δίνει διαλέξεις σε κλειστούς κύκλους φοιτητών που αντιτίθενται σφόδρα στο ρεύμα του νιτσεϊσμού. Καρπός αυτής της περιόδου ήταν η έκδοση του φιλοσοφικού δοκίμιου “Ο Άνθρωπος Πέρα Από το Ένστικτο” όπου κατακεραύνωνε τον Υπεράνθρωπο του Νίτσε λέγοντας χαρακτηριστικά:

Αν ο Νίτσε κυνηγά τη Θέωση του Ανθρώπου, που θα μετατράπετο σε Υπεράνθρωπο μέσα από μια πνευματική διαδικασία υπέρβασης, ο Ενστικτώδης Άνθρωπος έχει το ουσιαστικό χρέος να καταβυθίζεται στις άγονες περιοχές της νόησης, εκείνες όπου κάθε πνευματική ανάταση καταπνίγεται μέσα στο βαθύ ένστικτο του φθόνου και της μισαλλοδοξίας. Η Ιστορία αυτό αποδεικνύει: η επιβίωση της ανθρώπινης φυλής εκφράζεται μέσα από την επιθυμία για κάθε είδους αρπαγή, ραδιουργία και δολοφονία. Ο Ζαρατούστρα, το άλλο όνομα του Υπερανθρώπου, είναι νεκρή ιδέα μες το ανέφικτο του όρου του, ο Ενστικτώδης Άνθρωπος είναι πιο κοντά στη φύση του, άρα και είναι επιτυχέστερος στην διαιώνιση του είδους του. Κάθε προσπάθεια πνευματικής υπέρβασης είναι καταδικασμένη να αποτύχει αφού οι ιστορικές διαδρομές του ανθρώπινου γένους κατέδειξαν το ανέφικτο της σωτηρίας και του μεσσιανισμού. Κάθε διαστροφή, κάθε πνευματική ταραχή, κάθε απόκρυφη διαταραγμένη σκέψη, είναι τα εφαλτήρια της πραγματικής φύσης του Ενστικτώδη Ανθρώπου, αυτού του όντος που εκ του μη όντος είναι προορισμένος να εκφράζει κάθε σκοτεινή σκέψη.

Ο αντίκτυπος του δοκίμιου αυτού ήταν σαρωτικός. Ακόμη και το δάσος της Βουλώνης, με τις ονομαστές δημόσιες ακολασίες, έγινε για ένα διάστημα ο χώρος όπου οι φιλοσοφικές θεωρήσεις του Μπρυνό Μπωρεμόν έβρισκαν κάθε τρόπο εφαρμογής. Κατηγορήθηκε γρήγορα για προτροπή σε φόνο ενός ποιητή που διεκύρητε τη σωματική αγνότητα, ο Πασκάλ ντ’ Εντύ, και κλείστηκε στη φυλακή της Βαστίλλης καταδικασμένος σε θάνατο. Το 1913, μετά από πολύχρονη καθυστέρηση στην εκτέλεση της ποινής του, που οφειλόταν στις αντιδράσεις των πολυπληθών οπαδών του, το κεφάλι του κύλησε στην αυλή της φυλακής. Οι δεσμοφύλακες, καθαρίζοντας το κελί του αργότερα, βρήκαν στους τοίχους του κελιού όπου φυλακίστηκε ο Μπρυνό Μπωρεμόν ένα εκτεταμένο κείμενο που είχε τίτλο “Το Τέλος της Σωτηρίας”. Ο διευθυντής, έντρομος από το περιεχόμενο, διέταξε να σβηστούν από αγράμματους καθαριστές. Οι φήμες λένε πως το κείμενο αυτό το διέσωσε από μνήμης ένας από τους καθαριστές που ήταν κρυφός οπαδός του Μπωρεμόν και ήξερε ανάγνωση. Και αυτό το κείμενο το μετέφερε σε ένα δεκανέα του γερμανικού στρατού, που αργότερα το εξέδωσε με τίτλο ο Αγών μου, βάζοντας ως τζίφρα το δικό του όνομα: Αδόλφος Χίτλερ.

Advertisements

14 thoughts on “Bruno Baeureumond, ο σκοτεινός φιλόσοφος

  1. θα μπορουσε να ειναι και ενα αποκυημα φαντασιας αυτο που γραφεις, ετσι δεν ειναι; δυσκολευομαι να το αποδεχτω -οχι στο συνολο του τουλαχιστον…

  2. Αναρωτιέμαι πώς (τροπικό πώς) δάσος της Βουλώνης έβρισκαν κάθε τρόπο εφαρμογής οι φιλοσοφικές θεωρήσεις του Μπρυνό Μπωρεμόν 🙂

  3. thanks
    μου αρέσει πολύ όταν ενημερώνομαι μέσα από μπλόγκς.
    δεν το ήξερα, αλλά μου ήρθε να αφήσω κι εγώ παρόμοιο κόμεντ με τη Rodia

  4. Καλημέρα σας Ροδιά, Σπυρέτο, Βρώμιε και, ουπς, m13. Μπορείτε να εκλάβετε την παρούσα βιογραφία κατά πως σας βολεύει. Αν την θέλετε φανταστική, γελάστε ελεύθερα. Αν όμως την θέλετε πραγματική, μην ψάξετε στο γούγλη 😉
    Και ναι, το δάσος της Βουλώνης είναι ο ιδεώδης τόπος για κάθε σπορά επανάστασης, διότι η τελευταία, για τους Γάλλους, δεν περνά μόνο από το στομάχι αλλά και από τα γεννητικά όργανα.

  5. Ο Μπωρεμόν μεταφράζεται ορθότερα ως Βωρεμόν, ή Βρωμόν και ως εκ τούτου εκτός από σκοτεινός είναι και βρωμερός φιλόσοφος (και θείος μου)…

  6. Βρώμιε, το φαντάστηκα ότι έχεις τόσο βρωμερή σκέψη.

    Αγγελικέ Ιωάννη, γιατί βρε καημένε; Και τα γουρούνια; Και τα βόδια; Τα κοτόπουλα και οι γαλοπούλες;

    Έντεκα, τι είναι google;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s