“Η ελληνική γλώσσα είναι μια από τις ΜΑΚΡΟΤΕΡΕΣ σε ιστορία στον κόσμο”

…μας γράφει η Καθημερινή. Λογικό είναι αφού παρατεντώθηκε τόσο πολύ που ενώ ψάχνουν για τόνους, τους βγήκε η ελληνική γλώσσα έξω από το υπερβολικό τέντωμα. «Μακροβιότερες» μπορεί να ήθελε να πει φυσικά, αλλά τώρα τι να το ψειρίζουμε τόσο πολύ για ένα άρθρο, που όταν αναφέρει το επιχείρημα των μονοτονιστών «οι αρχαίοι δεν είχαν τόνους και πνεύματα» αμέσως μετά αναιρεί την ίδια την αρχαία ελληνική γλώσσα γράφοντας «η καθιέρωση του μονοτονικού συστήματος ξέκοψε σε σημαντικό βαθμό τους μαθητές από τα αρχαία κείμενα«.

Αυτός ο βυζαντινός γραφέας, άραγε τι είχε στο μυαλό του όταν χάραζε με κεφαλαία γράμματα;

Ή παπάς παπάς, ή ζευγάς ζευγάς, έτσι; Σε καλό μας, γελάσαμε και σήμερα με τα πολυτονικά χριστιανόπληκτα που την είδαν αρχαιολάτρες θεματοφύλακες.

Στην κάτωθι φωτογραφία, η άποψη μιας μιξοβαρβάρισσας για το γλωσσικό ζήτημα.

Advertisements

13 thoughts on ““Η ελληνική γλώσσα είναι μια από τις ΜΑΚΡΟΤΕΡΕΣ σε ιστορία στον κόσμο”

  1. Καλημέρα σας. Έχετε δίκιο, μακροβιότερες εννοεί ο αρθρογράφος, εκτός αν μετρά τη γλώσσα με το μέτρο, οπότε μας προκύπτει το μακρύτερες.
    Θα μου επιτρέψετε να πω τη γνώμη μου σαν ερασιτέχνης …αναγνώστης αρχαίων ελληνικών κειμένων (που αλληθωρίζει προς τη δεξιά μεταφρασμένη σελίδα για να βεβαιωθεί ότι καλώς κατάλαβε).
    Δε νομίζω πως η αιτία για τη σημερινή γλωσσική ένδεια ή απαξίωση της αρχαίας ελληνικής είναι η κατάργηση του πολυτονικού αλλά η κάκιστη διδασκαλία της. Και ενώ στο δημοτικό είναι πλέον υποχρεωτική η εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών (ενταχθήκαμε προσφάτως και στις γαλλόφωνες!! χώρες) ρίχνοντας τα παιδιά βαθύτερα στο πηγάδι των “προσόντων”, στο γυμνάσιο και στο λύκειο εφαρμόζεται μια εντατική τιμωριτική διδασκαλία της αρχαίας που εξαντλείται στην εκμάθηση των συνηρημένων και της δοτικής της αιτίας…πως να την αγαπήσει κανείς;
    Φανταστείτε, κανείς δεν αφιερώνει 1-2 διδακτικές ώρες για να εξηγήσει στα παιδιά τι είναι η γλώσσα…

  2. Αγαπητή Γητεύτρια των Ασφόδελων, κι εγώ ως ερασιτέχνης αναγνώστης κατάφερα τελευταία να αλληθωρίζω προς την… αριστερή σελίδα του πρωτότυπου για να βεβαιωθώ ότι καλώς κατάλαβε και ο… μεταφραστής 🙂

  3. «Η καθιέρωση του μονοτονικού μείωσε σημαντικά τον προβληματισμό στη μαθησιακή διαδικασία. Το πολυτονικό σύστημα ωθούσε τους μαθητές στον προβληματισμό για την επιλογή του σωστού τόνου κατά τη γραφή των λέξεων. Έτσι, ο τρόπος σκέψης των μαθητών είχε τη δυνατότητα να καλλιεργηθεί ενδελεχέστερα, γεγονός που συνέτεινε στην περαιτέρω ανάπτυξη του στοχασμού τους ως επιστήμονες, ή σε άλλους τομείς της κοινωνίας.»

    Μωρέ τί μας λέτε κύριοι της καθημερινής! Όση σημασία έχουν οι περισπωμένες με την χημεία άλλη τόση έχει η Ζαν Ντ’άρκ με τον Ναβουχοδονόσορα.

    «Οι σημερινοί νέοι δυσκολεύονται πολύ να καταλάβουν τις ομιλίες του Ελευθερίου Βενιζέλου, ενώ επίσης δυσκολεύονται αρκετά με τις ομιλίες του Γεωργίου Παπανδρέου και του Κωνσταντίνου Καραμανλή κατά τη διάρκεια των πρώτων μεταπολιτευτικών ετών. Με το ραγδαίο ρυθμό των απλουστεύσεων που τείνουν να υιοθετηθούν, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα, καθίσταται πολύ πιθανό να γίνονται δύσκολα κατανοητές οι ομιλίες του σημερινού πρωθυπουργού στους νέους των επόμενων 10-20 ετών.»

    Μα καλά ποιόν δουλεύουμε, τον εαυτό μας? Εδώ η τελευταία ομιλία του Κ.Παλαιολόγου που είναι και 500 χρόνων είναι κατανοητή, του Καραμανλή και του Παπανδρέου θα είναι ακατανόητες?

    Εντάξει είπαμε να προστατεύσουμε την γλώσσα μας αλλά αυτό πια παραπάει. Και όπως είπε και η κοπελιά παραπάνω, αν θέλουν να προστατέψουν την γλώσσα, ας κάνουν πιο ενδιαφέρον το μάθημα των αρχαίων ελληνικών.

  4. Σωστά τα σχολιά σου!
    Αυτό που «φτώχυνε» τη γλώσσα δεν είναι το μονοτονικό αλλά η φθίνουσα χρήση της και η υπερ-απλούστευση της ορθογραφίας….

    ΥΓ Έχω τα νεύρα μου με την ορθογραφία σήμερα! 😉

  5. πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου, συμφωνώ και με τους σχολιαστές. Τα αρχαία ήταν το πιο μισητό μου μάθημα, μόνο και μόνο απ’ τον τρόπο που γινόταν. Θα ήταν πολύ καλύτερο να μαθαίναμε για την γλώσσα, παρά κάθε εξονυχιστικό κανόνα της γλώσσας λες και επρόκειτο να την μιλήσουμε την επόμενη μέρα.

  6. η μεν γλώσσα μακρά
    ο δε βίος βραχύς…

    *

    μτφ:

    η προπαραλήγουσα
    ποτέ δεν περισπάται
    όταν η λήγουσα
    είναι μακρά!

    (Γ. Μουφλουζέλης)

  7. Αν πάτε κάτω κάτω από άρθρο της Καθημερινής, έχει δεσμό για μια συνέντευξη του Σαράντου Καργάκου, σε δύο μέρη. Ανάμεσα σε πολλά άλλα, θαυμάστε το παρακάτω παράθεμα:
    Είναι απαραίτητο το ελληνικό σχολείο να ρίξει το βάρος του στη σωστή διδασκαλεία της ελληνικής γλώσσας. Σε μια παλαιότερη εποχή που τα σχολεία υπολειτουργούσαν λόγω συνθηκών κατοχής και εμφυλίου πολέμου μπορούσαμε να μαθαίνουμε σωστότερα ελληνικά στην αρχαία, καθαρεύσουσα και πρέπουσα τους έκδοση.
    Είπατε τίποτα; Ακόμη μαζεύετε τα μούτρα σας;

  8. Βλέπεις jago είναι βασικότερο να μαθαίνεις αρχαία από το να διαβάζεις έστω και στη νεοελληνική τί έγραψαν….!^$%!^=**&*&%^%@!^% το στανιό μου πρωί πρωί συγχίστηκα πάλι….

    Μου αρέσει πάντως, που οι ξένοι διαβάζουν Αριστοτέλη και Πλάτωνα και εμείς (που στο κάτω κάτω είναι και «δικοί μας») δεν ασχολούμαστε ποτέ και πουθενά στο σχολείο. Αλλά πάντα έτσι ήταν στο «Ελλάντα» ο πολίτης είναι μονάχος και αβοήθητος και ό,τι καταφέρει, το κάνει μόνος του.

  9. Παρότι στην… κανονική μου ζωή, δηλαδή εκτός εργασίας χρησιμοποιώ το πολυτονικό, δεν θεωρώ ότι έχει καμμιά σημασία για το ότι φτώχυνε η γλώσσα. Ούτε και η απλούστευση της ορθογραφίας φταίει. Κατηγορείται, όπως σωστά είπαν οι προλαλήσαντες, ο κακός τρόπος διδασκαλίας. Οταν το παιδί μαθαίνει παπαγαλία (και) το συντακτικό (και) τη μετάφραση και τα λοιπά στοιχεία μιας πρότασης, πώς να καταλάβει τη γλωσσική ομορφιά του κειμένου; Αλλά για να μη ρίχνουμε όλη την ευθύνη στην Παιδεία (που έχει, πάντως, τη μεγαλύτερη) ας δούμε και εμείς πόσες φορές ανοίξαμε λεξικό μαζί με το παιδί μας για να το μάθουμε να βρίσκει την έννοια λέξεων που συναντά και δεν γνωρίζει και να μην τις αποφεύγει ή κάνει πλάκα με αυτές λόγω άγνοιας.
    (Δεν λέω αν το βοηθήσαμε να διαβάσει Σολωμό- ούτε καν Παπαδιαμάντη) γιατί θα με πάρετε για τρελή.

  10. Και αντί να διδάσκεται ΣΩΣΤΑ η Ελληνική γλώσσα, από το Δημοτικό, το Υπουργείο Παιδείας έχει προγραμματίσει την διdασκαλία και δεύτερης ΞΕΝΗΣ (βλέπε υποσύνολο) γλώσσας στην 5η και 6η Δημοτικού. Χάθηκε να διδασκόταν «Στοιχεία Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας», να εξοικειώνονται και τα παιδιά μας. Αλλά ποιός έχασε την έμπνευση να την βρούν οι 300 Πατέρες του Εθνους. Εδώ την χάσανε οι Ακαδημαϊκοί μας που στό τέλος τέλος είναι και οι Πνευματικοί μας Θεματοφύλακες (τρομάρα τους και τρομάρας μας). Θα ξαναβρεθούν Ελύτης και Σεφέρης;; Σιγά μή βρεθούν. Εδώ μοιάζουμε με οικογένεια που επειδή έχει ένα σκύλο εκπαιδευμένο να καταλαβαίνει ορισμένες λέξεις, να χρησιμοποιούν μόνο αυτές τις λέξεις για να καταλαβαίνει και ο σκύλος τί λένε. (Βλέπε Αγγλους κλπ κλπ)

  11. Νικόλαε Βλαχόπουλε, μην είστε άδικος προς τους Άγγλους. Η μελίρρυτος γλώσσα του Σέξπηρ είναι αυτή που εξημέρωσε τα συμπαθέστατα τετράποδα και τα μετέτρεψε στους πιστότερους φίλους των άγγλων.. συγγνώμη, του ανθρώπου ήθελα να πω. Γι αυτό η γλώσσα του σκύλου εκφράζει την ανιδιοτελή αγάπη (μπλιαχ, σάλια) που αποζητά ματαίως ο Σαράντος Καργάκος 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s