Ο βιοχλαπάτσας του Θερμαϊκού (και μη χ0ιρότερα)

Παρακολουθούσα εχτές από μαζοχισμό όλα τα δελτία ειδήσεων με ζάπινγκ για να παρακολουθήσω το καλύτερο one man show που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, τον Παναγιώτη «Πανίκα» Ψωμιάδη. Η νύφη του Θερμαϊκού έχει καταφέρει κάτι το πρωτόγνωρο εδώ και χρόνια, να γίνει η πιο αντιπαθής πόλη της Ελλάδας επειδή ψηφίζει τον πιο συμπαθητικό πολιτικό. Συμπάθεια όχι με την έννοια του αρεστού κι αξιαγάπητου, αλλά με την επιστημονική έννοια της όσμωσης πιασάρικων και παραμορφωτικών συναισθημάτων – που ενίοτε γίνονται αυν-αισθήματα – και τζάμπα μαγκιάς, λουστραρισμένα με άφθονο λαϊκισμό. Ο θρασύς τόνος της φωνής του, η χυδαιότητα των χειρονομιών, ο χαμαιλεοντισμός της συμπεριφοράς, που εναλλάσεται από παιδί του λαού σε γκλάμορους παρουσία που ακόμη και ξεπεσμένοι εγγλέζοι αριστοκράτες θα ντρέπονταν να υιοθετήσουν, συνιστούν ένα ιδιότυπο μίγμα από αντικρουόμενες όψεις μιας ούτως ή άλλως χαρισματικής προσωπικότητας.

Εύλογα αναρωτιόμαστε γιατί τον ψηφίζουν, μα για μένα δεν είναι τόσο μυστήριο. Αρκούσε η χτεσινή βραδιά για να βγάλει κανείς τόσα συμπεράσματα όσα δεν βγήκαν μια εικοσαετία τώρα που ο «Πανίκας» χτίζει σταδιακά το επικοινωνιακό του image. Ο Ψωμιάδης, λόγω αυτού ακριβώς του χαμαιλεοντικού χαρίσματος, έχει την ευχέρεια να προσαρμόζεται εύκολα στο χαρακτήρα του ψηφοφόρου του, στη γιαγιούλα είναι το καλό, χρυσό και υπάκουο παιδί που ήθελε πάντα αυτή, με τον παοκτζή χαριεντίζεται στην ίδια τη γλώσσα του, στον παπά υποκρίνεται το σεβάσμιο δέος στο βαθμό που η βαρυφορτωμένη βυζαντινή κληρονομιά ίσα που τον συνθλίβει, στα νυχτομάγαζα και στα τηλεοπτικά πλατό διαπρέπει με τη δυναμική σκηνική παρουσία του και στους πολιτικούς προϊσταμένους του ακροβατεί μεταξύ ευθύνης(;) και γλείψιμου – μόνο το χειροφίλημα στη σύζυγο του πρωθυπουργού είναι ότι πιο εμετικό έχουμε δει από έλληνα πολιτικό.

Το να λέει ότι στηρίζει τον κουμπάρο Αναγνωστόπουλο ως «φίλο» του καρδιακό, 40 χρόνια μαζί είναι διάολε, επιβεβαιώνει στην ουσία ότι τον διακατέχουν ξεπερασμένες αντιλήψεις και παραδόσεις που αφορούν περισσότερο έναν «επαρχιώτικο» κώδικα τιμής, πως η «οικογένεια» είναι πάνω απ’ όλα. Υπάρχει πιο καταστροφική αντίληψη από αυτή για έναν άνθρωπο που κατέχει ένα σημαντικότατο πολιτικό πόστο; Γι αυτό όταν μιλάει για «συμμορία σικελών» και «ομερτά» ο Γιώργος Παπανδρέου, δυστυχώς ή ευτυχώς για σας, έχει δίκιο.

Έτσι και χτες, φόρεσε το προσφιλές του προσωπείο τού κατατρεγμένου, συκοφαντημένου και ιερά αγανακτισμένου για να μην αφήσει κανένα περιθώριο αντιλόγου με το διαρκές κανονιοβόλισμα από ασυναρτησίες, κατηγόριες, συγκρατημένες βλαστήμιες και χονδροειδέστατο όσο και προσβλητικό χιούμορ. Η πατριαρχική, ή μάλλον καλύτερα η φαλλοκρατική συμπεριφορά του είναι τόσο χυδαία όση το τριμμένο καλτσόβρακο του παππού. Δεν είμαι γιουσουφάκι κανενός ούρλιαζε στα τηλεοπτικά παράθυρα, μα ως άλλος μπέης έχει υφισταμένους πρόθυμους να παίξουν αυτό το ρόλο*. Παρεκτός κι αν κάποια στιγμή που θα υπερβεί τα ήδη εσκαμμένα τον κάνει σούζα ο πρωθυπουργός, έτσι για να ελπίζουμε το γράφουμε.

Κι αν ακόμη δεν πειστήκατε γιατί τον ψηφίζει αυτόν τον άνθρωπο ο μισός νομός της Θεσσαλονίκης, τότε το μόνο που μένει να επικαλεστούμε είναι να υποδειχτεί το προφανές: τον ψηφίζει το οργανωμένο σύστημα από κουμπάρους, θείους, αδέλφια, ξαδέλφια, γιοί και κόρες, ανήψια, συζύγους, γονείς και παππούδες, κι αυτοί με τη σειρά τους – καθώς στη Θεσσαλονίκη ακολουθείται ως δόγμα το όμοιος ομοίω αεί πελάζει – φίλοι και γνωστοί, γκόμενες και γκόμενοι, προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, φίλαθλοι όσο και ταυτόχρονα χούλιγκαν, πολυπληθείς νέοι άνεργοι που ελπίζουν πια μόνο για μια αργόσχολη φραπεδιά στην Αριστοτέλους, το χουντοπαπαδολόι με τα πιστά ποιμνιοστάσια τους, οι πελατείες των νυχτομάγαζων, γενικά όλος ο καλός κόσμος που ωφελείται από το γλεντοκόπημα του κυρίου νομάρχη αποτελεί τη σταθερή εκλογική βάση της οποίας το συλλογικό συμφέρον είναι να μην αλλάξει η δυσμενής προς τον κύριο νομάρχη κατάσταση.

Και γι αυτό, θα επανεκλεγεί πανηγυρικά. Και τότε, θα σκούζει ακόμη περισσότερο για το ποιοί φοράνε παντελόνια και στρινγκ. Δυστυχώς όχι για μας τους υπόλοιπους Ελλαδίτες, αλλά για την Θεσσαλονίκη που βουτάει ολοένα και περισσότερο στο βούρκο που προσομοιάζει πια στα καφετιά νερά του Θερμαϊκού – κι ακόμη χ0ιρότερα.

ΥΓ Πάντως, ο «Πανίκας» έδωσε το καλύτερο σόου στο δελτίο του Alpha, με τον Χατζηνικολάου «κακό» μπάτσο και τον Τράγκα παρεούλα με τον Κακαουνάκη «καλούς» – τι προβλέψιμο… – όσοι τυχεροί το είδατε, θα καταλάβατε πολλά περισσότερα απ’ όσα λέγονται αυτές τις μέρες, συλλεκτικό κομμάτι να το τρίβετε στη μούρη της κακής κακότατης κακοτετοτέρας πλευράς τής, αμετανόητα προσκολλημένη στο προχουντικό παρελθόν, Δεξιάς. Πώς να διδαχθούν από το παράδειγμα της Σουηδίας, τέτοιοι στούρνοι που είναι, οι δικοί μας…

*ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ= επί τουρκοκρατίας, το ανήλικο αγόρι από τις κατακτημένες περιοχές -ναι, κι ελληνόπουλα μέσα από αυτές- που, μεταξύ άλλων, προσέφερε ιδιαίτερες γαργαλιστικές «υπηρεσίες» στον μπέη και τον σουλτάνο – ευγενική υπενθύμιση του ιστολόγιου προς τον κύριο νομάρχη που ουκ ολίγες φορές επέδειξε και την αηδιαστική ομοφοβία του.

[Ανανέωση: έπειτα από δημόσια προτροπή της Μιραντολίνας, ιδού και φοτοσοπιά μου. Για περισσότερα links επί του θέματος ανατρέξτε στο Open]

Advertisements

15 thoughts on “Ο βιοχλαπάτσας του Θερμαϊκού (και μη χ0ιρότερα)

  1. Νομίζω πως η διερώτηση, των αθηναίων κυρίως, δεν έχει να κάνει με τον ίδιο τον ‘πολιτικό’ αλλά με αυτούς που τον ψηφίζουν. Θέλω να πώ πως οι έλληνες πάντα ψήφιζαν συναισθηματικά και ήταν φαντασμένοι, όμως την κρίσιμη στιγμή ήθελαν ένα ψεύδος καλοσκηνοθετημένο, μια τελετή έναρξης ας πούμε να την επιδεικνύουν σαν το καινούργιο κινητό τους. Αντ’ αυτού ο Ψωμιάδης είναι μια φτηνή μεξικάνικη telenovela (και η Πατουλίδου; θα μου πεις….). Η αυτοταπεινωτική παράκρουση που έχουν πάθει η σαλονικείς εμένα μου φαίνεται σαν διαμαρτυρία για την ξεχασμένη αποκέντρωση και τις σκόπιμα χαμένες ευκαιρίες της Θεσσαλονίκης να ηγηθεί των Βαλκανίων. Είναι αυτομαστίγωμα σαν τη κλάψα των ταινιών με τον Ξανθόπουλο που θεωρούσε πως η προοπτική ανόδου θα διέφθειραν μια υποτιθέμενη και φανταστική αυθεντική ουσία.

  2. Τάδε έφη Raresteak

    Η αυτοταπεινωτική παράκρουση που έχουν πάθει η σαλονικείς εμένα μου φαίνεται σαν διαμαρτυρία για την ξεχασμένη αποκέντρωση και τις σκόπιμα χαμένες ευκαιρίες της Θεσσαλονίκης να ηγηθεί των Βαλκανίων.

    Διαφωνώ φίλτατε, δεν μου φαίνεται πως είναι διαμαρτυρία, αλλά μάλλον μια παραίτηση από το δημόσιο συμφέρον, που προσανατολίζεται πλέον στον ατομικισμό και στο συμφεροντολογισμό. Γι αυτό δεν είναι διόλου τυχαίο όταν η Θεσσαλονίκη έχει μάλλον το μεγαλύτερο ποσοστό ανέργων στη χώρα. Όταν το στομάχι είναι άδειο, η πολιτική ξεπέφτει στο χαμηλότερο επίπεδό της, όπως περίπου με τη Γερμανία του μεσοπολέμου, ο εθνικισμός και ο λαϊκισμός αναδύονται ως κυρίαρχες τάσεις.

  3. Μάλλον έχεις δίκιο. Η λέξη διαμαρτυρία είναι αρκετά ενεργητική για να περιγράψει αυτό που συμβαίνει. Πάντως μιλούσα περισσότερο για την ψυχική διάθεσή τους να ρίξουν το φταίξιμο κάπου αλλού και να αποποιηθούν των πολιτικών υποχρεώσεών τους.

  4. Και στα σημερινά δελτία ήταν εξίσου καλός. Το πιο εξοργιστικό από όλα είναι το στυλ του, που λέει από την αρχή ως το τέλος σας έχω γραμμένος, το απίστευτο θράσος του. Του λέγανε η γυναίκα σου έχει αναλάβει με την εταιρεία της το κέιτερινγκ στις εκδηλώσεις της Νομαρχίας και «απάνταγε» παρτε ένα κρουασανάκι! Του έλεγαν τις δηλώσεις Πατουλίδου και έλεγε ότι θα απαντήσει στις 16.20 (σσ. οι εκλογές είναι στις 15.10)! Και απείλησε ανοιχτά στο νομαρχιακό συμβούλιο ότι θα στείλει την πολεοδομία και την αγορανομία σε όσους τον καταγγέλλουν!

  5. Βρε παιδιά, αυτή η Πατουλίδου μήπως διαβάζει το μπλογκ μου; Σήμερα το απόγευμα επαναλάμβανε χαρακτηρισμούς-κλειδιά εναντίον του Πανίκα από το ποστ μου! 😛

    Πάντως, κι απόψε ο Πανίκας έδωσε σόου, ειδικά στο Άλτερ που έλεγε περίπου «οι δημοσιογράφοι χωρίζονται σε άντρες, γυναίκες, κουνιστούς, λυγιστούς και εισαγγελείς»!!!

    Δώστε του κι ένα Όσκαρ να το βουλώσει…

  6. Όταν βλέπω κάτι τύπους σαν τον Ψωμιάδη (συμπεριλαμβάνονται πολλές ακόμη φυσιογνωμίες φυσικά, ονόματα δε λέμε :-Ρ) μου ‘ρχεται στο μυαλό εκείνο το παλιό ανέκδοτο που τελειώνει με το αμίμητο :

    «Ρε συ, αυτά πρέπει να ‘χουν φωλιά εκεί πάνω!»

    Γαϊδούρια είναι, θα μου πεις, ιπτάμενα κιόλας και όσο να ‘ναι…γκαρίζουν…Και μαζί τους γκαρίζει κι ένας λαός που βάλθηκε να αναγάγει την ψευτομαγκιά του ΜΠΑΟΚ σε πολιτική…

    (Θέλω να σταθώ στα όσα λες για τη Θεσσαλονίκη με τα οποία συμφωνώ απόλυτα!)

  7. Ντάρντεν, μην μου το χαλάς με τη «φωλιά»! Άστο για το άμεσο μέλλον το επιθυμητό απευχόμενο, που θα συμβεί ΣΙΓΟΥΡΑ αυτό, σου υπόσχομαι ότι θα ρίξουμε τρικούβερτο γλέντι!

    Αλλά τι συμπερίληψη ετέρων φυσιογνωμιών να κάνεις όταν έχεις τον Panicus Psoliadus Super Star; Τζίζας Κράιστ!

  8. Είναι πολύ τελευταία που είχα την ευκαιρία να ακούσω για τον συγκεκριμένο χάρις σε καποιο σχόλιο στο δικο μου blog και για να πω την αληθεια …αηδίασα και πραγματικά λυπάμαι. Και με τη προβολή που του δίνουν τα Ελληνικά ΜΜΕ τουλάχιστον online που μπορω να δω εγώ, νιωθω οτι τελικά δεν υπάρχει καμία θεραπεία για την ελληνική πολιτική ζωή!

    Προτιμώ να μείνω στο προηγούμενο post σου που το ξαναδιαβαζω και συνεχιζω να το θεωρώ καταπληκτικό!

    Ευχαριστώ

  9. Αγγελικέ Ιωάννη γι’ αυτό το λόγο, ποτέ σου δεν θα φτιάξεις blog 😛

    Θάνο η αρχή της θεραπείας θα ήταν να μην επανεκλεγεί ο Πανίκας, κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί. Όσο για τον Ωρολογοποιό, σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, έχω πολλές ιδέες για παρόμοιου είδους βιογραφίες. Θα ‘πρεπε να προσανατολίσω πλέον το ιστολόγιο μου στην ατραπό της υψηλής ποιοτικής στάθμης με αποτέλεσμα τη χαμηλή αναγνώση. Παράλογο; Δεν απαντώ, άρα λογικό 🙂

  10. Η τακτική του είναι ακριβώς η ίδια με του Χριστόδουλου.
    Οσα λενε εναντίον του είναι εναντίον της Θεσ/νίκης όπως οσα εναντίον του Χριστόδουλου εναντίον της θρησκείας.

  11. Χαμηλή αισθητική, τιποτένιες σκέψεις, ανύπαρκτη ηθική. Και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αντί να τον αποφεύγουν, τον έχουν κάνει θεό. Εικόνα σου, είναι, κοινωνία και σου μοιάζουν και τα μμε σου, δυστυχώς. Το πρόβλημα είναι, όμως, ακριβώς, ότι δεν τους βλέπουμε και δεν αντιδρούμε, δεν διαμαρτυρόμαστε. Αν λείπουμε εμείς, το κενό γεμίζει εύκολα με φούσκες που παρακολουθούν φούσκες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s