Πως να πλήξετε με την ανάγνωση ενός αστυνομικού του Ζωρζ Σιμενόν

Πέμπτη 20 Ιουλίου, ώρα 00:45 πμ

Ο επιθεωρητής Μεγκρέ ξυπνάει μες τη φωτεινή(!) νύχτα από το θόρυβο που κάνει απεγνωσμένα ο ανηψιός του στην εξώπορτα…

Παρασκευή 21 Ιουλίου, ώρα 03:30 πμ

Η κυρία Μεγκρέ έχει ένα πολύ ωραίο φωτοστέφανο από τα ρολά που τυλίγουν τα μαλλιά της. Κοιτάζει από το παράθυρο έξω και λέει στον Μεγκρέ πως είναι ο ανηψιός τους Φιλίπ.

Παρασκευή 21 Ιουλίου, ώρα 04:40 μμ

Ο επιθεωρητής Μεγκρέ, κατεβαίνοντας στην είσοδο του σπιτιού του, σκουντάει το κεφάλι στο δοκάρι της σκάλας.

Σάββατο 22 Ιουλίου, ώρα 08:25 μμ

Όπου μαθαίνουμε το λόγο που ο επιθεωρητής Μεγκρέ χτύπησε το κεφάλι του στο δοκάρι της σκάλας: είναι μύωπας. Απότομα, μεταφερόμαστε στην κουζίνα όπου ο ανηψιός Φιλίπ αρχίζει έναν τερατώδη πρόλογο, όπου ψειρίζει το πως πήγε στη οδό Φοντέν, νούμερο 53, το κλαμπ Φλοριά δίπλα στο μαγαζί με τα οπτικά, αφού από πριν μας ενημερώσει ότι ο εντολοδόχος του, επιθεωρητής Αμαντιέ, έχει ένα γραφείο στην οδό Κε Ντεζοφέβρ (το αρχηγείο της Γαλλικής Αστυνομίας) που βρίσκεται στο βάθος του διαδρόμου δεξιά. Δεν μας λέει σε ποιόν όροφο.

[Βγήκα μετά, για κοινωνικές επαφές και διασκέδαση μέχρι πρωίας]

Κυριακή 23 Ιουλίου

[είχα βγει για διασκέδαση, Σάββατο γαρ, και δεν διάβασα τίποτα λόγω hangover, εκτός από Ελευθεροτυπία, Βήμα και Καθημερινή]

Δευτέρα 24 Ιουλίου, ώρα 11:50 μμ

Συνέχεια της τοποθεσίας του κλαμπ Φλοριάν, μαθαίνουμε πως παλιότερα λεγόταν Τορεαντόρ. Αλλά εξαρχής θείος και ανηψιός συνάγουν το συμπέρασμα πως πρόκειται για υπόθεση κοκαΐνης – εμείς δεν το ξέρουμε αυτό. Ο επιθεωρητής Μεγκρέ διατάζει τη γυναίκα του να τους φτιάξει καφέ και νιώθει σαν «ευτυχισμένος σκύλος» που ξεκουράζεται μετά από την βόλτα του – ποια βόλτα;

Τρίτη 25 Ιουλίου, ώρα 00:10 πμ

Μετά από μια ατελείωτη περιγραφή για το πως φίλεψαν τον ανηψιό ο επιθεωρητής Μεγκρέ και η γυναίκα του, ο ανηψιός Φιλίπ, ο παραγγελιοδόχος του επιθεωρητή Αμαντιέ, καταριέται την τύχη του επειδή, ως καλός αστυνομικός, αφού βρήκε το πτώμα του Πεπίτο έπιασε με γυμνά τα χέρια του το όπλο του φόνου! Και είναι έτοιμος να κλάψει…

Σήμερα, Τετάρτη 26 Ιουλίου

Ούτε έξη σελίδες δεν είναι όλες κι όλες από τον Επιθεωρητή Μεγκρέ του Ζωρζ Σιμενόν που έπιασα να διαβάσω (δεν έχει κάποιον υπότιτλο, μάλλον πρόκειται για το πρώτο του βιβλίο). Και δεν αντέχω να διαβάσω και τις 120 σελίδες του μέσα σε ένα-δύο χρόνια.

Συμπέρασμα:

Υπάρχουν, για μένα τουλάχιστον, βιβλία των 100 σελίδων που είναι πολύ πιο φλύαρα από άλλα των 800 (και βάλε) σελίδων.

ΥΓ1 Μάλλον κατάφερα να γράψω, μέχρι στιγμής, το πιο βαρετό ποστ της Λαπούτας. Αγγαρεία σκέτη.

ΥΓ2 Υπολογίζω να μου πάρει το πολύ μια βδομάδα να διαβάσω και τις 1250 σελίδες του Δον Κιχώτη. Αμαρτία εξομολογημένη, δεν τον έχω διαβάσει ποτέ μου, ούτε καν ως «παιδικό» ανάγνωσμα.

ΥΓ3 Κι απορώ ακόμη με τον εαυτό μου, πως «ξεπέταξα» τον βλακώδη Κώδικα Ντα Βίντσι μέσα σε 8 ώρες…

11 thoughts on “Πως να πλήξετε με την ανάγνωση ενός αστυνομικού του Ζωρζ Σιμενόν

  1. looool

    :))

    τι να πω κι εγώ που βασανίζομαι με το «Νησί της Προηγούμενης Μέρας» του Εκο τα τελευταία τρία χρόνια :ρ

    θα πάει για κάψιμο το ρημάδι να ησυχάσω!

    εσύ έχεις μόνο 120 σελίδες μπροστά σου, εγώ έχω ολόκληρο τόμο!

    κι αν έχουν διαβάσει τα μάτια μου σ’αυτή την ζωή τόμους και τόμους… αλλά αυτό το συγκεκριμένο ο θεός να με συγχωρέσει αδυνατώ!

  2. Ίσις, την κατάρα μου να ‘χεις (χμμ…deja vu!) εάν το κάνεις αυτό!

    Ένας ομοιοπαθής 😛

    Την καλησπέρα μου κύριε Just…;-)

  3. αφού βρε κούνελε τα έχουμε συμφωνήσει…

    μεταξύ των τριών μας, εσύ θα κάνεις την θυσία να καταφέρεις να το διαβάσεις ολόκληρο το άτιμο, και εγώ θα μπορέσω να το κάψω στο τζάκι το δικό μου αντίτυπο, να μην πάνε και χαμένα τα λεφτά που έδωσα να το αγοράσω….

    δεν πιστεύω να κάνεις πίσω τώρα ε?

    ε?
    🙂

  4. Ίσις, πού το θυμήθηκες αυτό το καταραμένο βιβλίο! Μετά το μισό πρώτο κεφάλαιο (και λίγο πριν… τις κόψω), το χάρισα σε κάποιον γνωστό μου (που δεν πολυχώνευα)… 😛

    Ιάγε, νόμιζα ότι διάβαζες Εσπρέσσο… 😉

  5. Νομίζω ότι το αν θα τελειώσει ένα βιβλιο ειναι θέμα προσωπικής διάθεσης τον καιρό της ανάγνωσης.
    Όλοι έχουν εναν ατελείωτο βιβλίο που στοιχειώνει τα ονειρά τους :p
    Εμένα το δικο μου εδώ και 3-4 χρόνια ειναι «Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας». Και να φανταστείτε οτι μου άρεσε αρχικά…Ίσως να είναι ο ογκος του και το κίτρινο εξώφυλλο που με κάνει και το αφήνω στη βιβλιοθηκη με το σελιδοδείκτη στη μέση καπου.
    Όσο για τον Dan Brown, διαβασα 40 σελίδες απο το Illuminati και μου φτασε για να καταλάβω ότι διάβαζα σενάριο ταινίας. 🙂

  6. Δεν έχεις διαβάσει τον Δον Κιχώτη; Χμ… όταν το αποφασίσεις, διάλεξε μια καλή μετάφραση.
    Φέτος προβλέπω για πρώτη φορά στη ζωή μου να αφήσω ατέλειωτο ένα βιβλίο. Ας πρόσεχα, αφού επηρεάστηκα από τα σχόλια σε κάποια εφημερίδα.
    Η σκιά του καταραμένου Ιησουϊτη, από τις πρώτες κιόλας σελίδες, άρχισε να στοιχειώνει τον ύπνο μου.

  7. Ίσιδα και Ιωάννη… γκρρρρρ! Θα λογαριαστούμε την επόμενη φορά!

    Χουανίτα, τον πήρα ήδη στη μετάφραση του Δημήτρη Ρήσου, δεν ξέρω αν λέει…

  8. Σκεφτόμουν πολύ αυτά που έγραφες Άλκηστη. Κατέληξα πως δεν αναφερόμουν σε «στοιχείωμα». Δεν έχω καμία όρεξη να ξαναπιάσω το βιβλίο του Σιμενόν επειδή ΔΕΝ μου αρέσει.

    Πάντως, το βιβλίο του Μαρκές στο οποίο αναφέρεσαι, το ‘χω διαβάσει τουλάχιστον τρεις φορές ολοκληρωμένα και δέκα διαγωνίως.

    Αλλά έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες πως «ότι το αν θα τελειώσει ένα βιβλιο ειναι θέμα προσωπικής διάθεσης τον καιρό της ανάγνωσης». Ο ψυχολογικός παράγοντας του αναγνώστη παίζει τεράστιο ρόλο, μα τεράστιο. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο έχει υποτιμηθεί πολλάκις, μου ‘δωσες ιδέες να σκεφτώ για το ζήτημα αυτό.

  9. Να σκεφτείτε, να σκεφτείτε.
    Εγω παντως μολις τελειωσα το «Υπογειο» του Ντοστογιεφσκυ, η Ελευθεροτυπια βλέπετε φταιει για ολα 🙂
    Αντε μην αρχισω και τα Σταφύλια της Οργής δλδ :p

Σχολιάστε

