Μην φιλοσοφείτε άλλο για τον Ζιντάν

Νομίζω, σε πολλούς διαφεύγει κάτι βασικό: ούτως ή άλλως ήταν το τελευταίο παιχνίδι για τον Ζιντάν οπότε δεν έχει να χάσει απολύτως τίποτα με την αμφιλεγόμενη ενέργεια του. Το βλέπω σαν εκδίκηση στα όλα όσα έχει υποστεί στην καριέρα του από τις ρατσιστικές φραστικές επιθέσεις για την καταγωγή του. Έχει να φάει πρόστιμο; Να ξαναπαίξει δεν πρόκειται, τζάμπα η κόκκινη κάρτα. Ο Ζιντάν είναι στην παράδοξη, όσο κι ευχάριστη, θέση να μην λάβει καμία απολύτως συνέπεια των πράξεών του.

Ο Ματεράτσι σε ποια ομάδα παίζει; Αν ανήκει σε καμμιά ομάδα του Βορρά, τις ρατσιστικές βωμολοχίες από τους συνήθεις μουσολινικούς τις έχουν ψωμοτύρι εκεί, ακριβώς όπως στα καθημάς των ελληνικών ομάδων. Ο Ζιντάν όσο ήταν στη Γιουβέντους τις είχε φάει με την κουτάλα και ίσως αυτή η ακροτελεύτια φάση του στον τελικό να ήταν μια αποπληρωμή χρεών. Σκεφτείτε, αν έπαιζε ο Καρεμπέ εναντίον της Εθνικής Ελλάδας σε τελικό, και να ήταν το τελευταίο του παιχνίδι, δεν θα έκανε ακριβώς τα ίδια με τον Ζιντάν σε βάρος έλληνα ποδοσφαιριστή;

Και θα είχε και γενικευμένο δίκιο ο Καρεμπέ όπως τώρα έχει ο Ζιντάν.

Νομίζω ότι εδώ στην Ελλάδα αποφεύγουμε για μια άλλη φορά να δούμε την αλήθεια κατάματα: πόσες μανάδες ποδοσφαιριστών έχουν καθυβριστεί με τον χειρότερο τρόπο; Πόσες φραστικές επιθέσεις έχουν φάει ο Μπατίστα, ο Ολιζαντέμπε, ο Τουρέ, ο Καρεμπέ, μετά της εκπάγλου καλλονής συζύγου του βεβαίως;

Οι συνέπειες ανάλογων ρατσιστικών πράξεων στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτες ποινικά. Η Ελλάδα έχει χωριστεί σε «Βούλγαρους» και «Αλβανούς», «μανάδες πόρνες» και «της αδελφής σου δεν-ξέρω-τι-στο-καλό-το-μουνί-της». Κι αυτά τα φαινόμενα υποθάλπονται από πρώτο σκατουλάκι της εξέδρας μέχρι τις «αθλητικές» εφημερίδες και τους μεγαλοπαράγοντες. Ο Εμφύλιος εδώ δεν έχει μάλλον τελειώσει ποτέ.

Θυμόσαστε τι έγινε από εξέδρας μετά την αυτοκτονική κίνηση του Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; «Ψόφα ρε πούστη» του φωνάζανε οι κανακάρηδες, της δοξασμένης Ελλάδος τα παιδιά. Τους έκανε τη χάρη πριν λίγες μέρες ο Μπόμπαν, αν και άργησε.

Εδώ κοτζάμ μεγαλοδημοσιογράφος (Πρετεντέρης) ασκεί το δικαίωμα να αυτοαποκαλείται «φίλαθλος» εξασκώντας σκοποβολή με μπουκάλια πάνω στο κεφάλι όποιου άτυχου δεν συμφωνεί με τη «νόρμα».

Εδώ κοτζάμ πρώην μεγαλοπροπονητής και νυν μικροπολιτικός (Ιωαννίδης) εξευτέλιζε με τον χειρότερο τρόπο τους παίκτες του μπροστά στις κάμερες της τηλεόρασης. Χωρίς καμία βεβαίως συνέπεια, αλλιώς τι προπονηταράς θα ήταν;

Και ναι, για μένα καλά έκανε ο Ζιντάν. Άνθρωποι σαν κι αυτόν δεν μπορούν να κάνουν άπειρη υπομονή στις ηλίθιες προσβολές εναντίον τους. Ίσως το ποτήρι να είχε ξεχειλίσει προ πολλού και η ενέργειά του να προσχεδιάστηκε. Αυτό όμως δεν ακυρώνει τη σημασία και το δίκαιο της πράξης του.

Όσο ο αθλητισμός είναι συνώνυμο του «γαμώ τη μάνα σου», Ζιντάν δεν θα βγαίνει μόνο ένας, αλλά πολλοί.

ΥΓ Το αρχικό κείμενο μπήκε σαν σχόλιο στου Old Boy με αφορμή μια πομφόλυγα του Μίμη Ανδρουλάκη αλλά σκέφτηκα να το εμπλουτίσω και να το αυτονομήσω ως ποστ σε διπλάσιο όγκο.

Advertisements

15 thoughts on “Μην φιλοσοφείτε άλλο για τον Ζιντάν

  1. απλά να διαχωρίσουμε συμπεριφορές πάγκου και κερκίδας, από αυτό που γίνεται στο γήπεδο. Ας πούμε, η κερκίδα είναι ιδανικός τόπος θεατρικής εκτόνωσης της κρυπτομοφυλοφιλίας (και το παράδειγμά σου ταιριάζει γάντι).

  2. A, χίλια συγγνώμη raresteak, δεν είχα προσέξει που είχε μπει ο τόνος σου: «στο παραδειγμΆ σου» με αποτέλεσμα να διαβάσω «το παράδειγμα σο’Υ ταιριάζει».
    Όντως, αυτό είναι μια περίεργη κατάσταση που δεν είναι εύκολο να ξεδιαλύνει κανείς. Η εμμονή με τις ομοσεξουαλικές κλίσεις των συνθημάτων χωρίς οι ίδιοι να παραδέχονται πως μπορεί να έχουν τόσα πολλά απωθημένα, είναι μια έκφραση που ακόμη την παλεύουν οι ψυχολόγοι να ξεδιαλύνουν.

    Τι πάει να πει να επιδεικνύεις τον ανδρισμό σου εκεί όπου σε άλλες συνθήκες φτύνεις εκείνο τον ανδρισμό που αυτοεπιβεβαιώνεται επάνω σε άλλον ανδρισμό;

    Φαίνεται ότι η έννοια του «κωλομπαρά» αποκρύβει σοβαρές ψυχολογικές προεκτάσεις τόσες όσες είναι οι αναγκαιότητες του «ισχυρού αρσενικού» να εδραιωθεί σε αγελαίες όσο και καταπιεστικές συνθήκες. Με συνέπεια, τόσο μανάδες όσο και οι άνδρες που χτυπάνε απλώς ένα λαστιχένιο τόπι, να εξισώνονται για να προσφέρουν μια ψυχολογική εξιλέωση.

    Εξιλέωση ως προς τι δηλαδή; Το χαμηλό βιοτικό επίπεδο των περισσοτέρων «φιλάθλων» δεν είναι από μόνο του επαρκής δικαιολογία. Διότι και η «αντίθετη» πλευρά πράττει τα ίδια ακριβώς.

    Οπότε τι μένει; ίσως μια βιολογική ερμηνεία, στο ύφος του «Κόρυντον» του Αντρέ Ζιντ αν το γνωρίζεις raresteak, ή μήπως η ικανοποίηση ετερόκλητων ξεσπασμάτων, όταν δεν ικανοποιούνται βασικές προσωπικές ανάγκες που καταπιέζονται από δύστηνες κοινωνικές συνθήκες;

    Διότι φαίνεται πως αυτές οι υβριστικές σεξουαλικές εκφράσεις είναι το ειδοποιό «ποιόν» μιας αγέλης ζώων που ισοκατανέμει την εξουσία του σε μια δεδομένη περιοχή με δύο τρόπους: είτε με την αποκλειστική εκμετάλλευση τοπικών πόρων, είτε με την αναπαραγωγική αποκλειστικότητα, μεταφορική ή κυριολεκτική, παντός όντος επί του εδάφους τους.

    Ελπίζω να μην ήμουν δυσνόητος, και πάλι συγγνώμη raresteak για την παρεξήγηση.

  3. Δεν είμαι σίγουρος πως μια προσέγγιση πολιτικής οικονομίας είναι αρκετή. Επί παραδείγματι, το χαμηλό βιοτικό επίπεδο σίγουρα δεν είναι το πρόβλημα του Πρετεντέρη που οικειοποιείται συμπεριφορές σεξουαλικής συγκάλυψης. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου.

    appologies accepted… 🙂

  4. Ενα καλό σχόλιο άφησε στις απορίες μου ο Darthiir the Abban:
    «Πουλί μου το ποδόσφαιρο είναι showbiz και μέσο χειραγώγισης της μάζας. Ουδεμία σχέση έχει με αθλητισμό.»

    Α! είναι θηλυκό Η πομφόλυξ (της πομφόλυγος,κλπ) = πέμφιξ, φούσκα, φυσαλίδα, φουσκαλίδα, μπουρμπουλήθρα

  5. Καλό ποστ (και αυτό) .

    Συμφωνώ τελείως, είχα σκοπό να γράψω μία ανάλογη τοποθέτηση αλλά ομολογώ βαρέθηκα.

    Η πράξη του Ζιζού, μου άρεσε πολύ. Και αν μερικοί λένε πως αμαύρωσε το φινάλε της πορείας στου στα γήπεδα, μάλλον το αντίθετο έγινε. Στο κάτω κάτω της γραφής, έβαλε την τιμή του πάνω από το όποιο image του και έδειξε έτσι πως δεν είναι ακόμα ένα προϊόν.

    Ή αν θέλετε, ενίσχυσε εκείνη την πλευρά του image του που δε βολεύει ιδιαίτερα κάποιους,πολύ συγκεκριμένους.

    Και που είστε; Στον τελικό του επόμενου μουντιάλ, σε 4 χρόνια,οι σχολιαστές, για αυτό θα μιλάνε.

    (και αυτό το ξέρει πολύ καλά ο Ζιντάν)

  6. Εάν μιλάμε για ποδόσφαιρο, δηλαδή για αθλητικό γεγονός, τότε και οι δύο κύριοι (Ματεράτσι και Ζιντάν) φέρθηκαν εντελώς ανώριμα και αντιεπαγγελματικά. Εάν όμως το ποδόσφαιρο ή οποιοδήποτε άλλο λαϊκό θέαμα έχει πλέον μεταλλαχτεί σε reality – «ρε-αλήτη» – show, τότε πολύ ορθά έπραξαν αμφότεροι, ως ευσυνείδητοι επαγγελματίες 😛

    Προσωπικά, αν και αγαπώ το ποδόσφαιρο ως θέαμα, θα προτιμήσω να αναπολήσω τις αυθόρμητες κι αυθεντικές κουτουλιές, κλοτσιές, αγκωνιές κι άλλες… βαρβαρότητες στις οποίες προέβην (και υπέστην) στη μεγαλειώδη συναυλία του Iggy Pop! Raw Power!

    Καλό σαββατοκύριακο σε όλες και όλους! **

  7. Πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση του Ανατέλλοντα. Ανοιξε καινούργιο ορίζοντα στη σκέψη μου. Αν και μονίμως ψάχνω το ανατρεπτικό, η οπτική γωνία απ’ όπου βλέπει την πράξη του Ζιντάν διευρύνει το πλάνο!
    Να είσαι καλά Γιώργο!:-)

    ..χμμ.. αντιεξουσιαστής ο Ζιζού λοιπόν.. περίφημα!..

  8. αντιεξουσιαστής; Δε νομίζω!
    Χαχαχαχα…το νόημα του σχολίου μου είναι η τελευταία φράση: Στον τελικό του επόμενου μουντιάλ, σε 4 χρόνια,οι σχολιαστές, για αυτό θα μιλάνε. (και αυτό το ξέρει πολύ καλά ο Ζιντάν)

    Απλά, νομίζω πως εξουσιάζει μόνος του πια, το image του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s