Τα λάθη, οι αβλεψίες και οι προχειρότητες στον Κώδικα Ντα Βίντσι – μέρος 2ο

Συνέχεια από το προηγούμενο

ΣΕΛ 72: Αναφέρεται πως ο Λεονάρντο είχε «τεράστιο όγκο ανυπέρβλητων έργων χριστιανικής θρησκευτικής τέχνης… Έχοντας δεχτεί εκατοντάδες παραγγελίες και αναθέσεις έργων από το Βατικανό…»

 

Τεράστιος όγκος; Τότε γιατί όλες οι βιογραφίες και οι κατάλογοι των έργων λένε άλλα αντ’ άλλων; Οι ιστορικοί τέχνης αναγνωρίζουν μόνο 25 πίνακες δια χειρός Ντα Βίντσι, ορισμένοι τους κατεβάζουν στους 13. Συμβουλεύομαι τα βιογραφικά του εκδοτικού οίκου Taschen και λέει ακριβώς τα αντίθετα από τον Νταν Μπράουν. Εξάλλου, ήταν χαρακτηριστική η αναβλητικότητά του Λεονάρντο στην ολοκλήρωση των έργων του, το ένα τρίτο από τους πίνακές του είναι ανολοκλήρωτοι.

 

ΣΕΛ 91: «Η Σοφί αποκρυπτογραφεί τους αριθμούς και καταλήγει με τη σειρά 1-1-2-3-5-8-13-21, για την οποία λέει πως είναι η ακολουθία Φιμπονάτσι, μια από τις διασημότερες μαθηματικές ακολουθίες»

Αν το γράφατε έτσι σε διαγώνισμα, θα είχατε μηδενιστεί δυο φορές. Η σπείρα Φιμπονάτσι αρχίζει από το μηδέν και συνεχίζει με αποσιωπητικά ή και στα μαθηματικά με το σύμβολο του άπειρου. 0-1-1-2-3-5-8-13-21 ∞ Πιο σωστή διατύπωση θα ήταν αν έλεγε πως είναι τμήμα της ακολουθίας Φ.

 

ΣΕΛ 123-133: Ο Ρόμπερτ Λάνγκτον παρουσιάζει τον αριθμό Φ, ή Χρυσή Τομή κοκ, σε μια τάξη φοιτητών του θέλοντας να δείξει πως εφαρμόζεται στην τέχνη. Όμως ξεκινάει με παραδείγματα από τη φύση κάνοντας το χοντρό λάθος αναφερόμενος στις μέλισσες. Λέει πως ο αριθμός των αρσενικών και θηλυκών μελισσών σε μια κυψέλη υπακούει στους κανόνες του αριθμού Φ. «Ξέρεις όμως ότι, αν διαιρέσεις τον αριθμό των θηλυκών μελισσών με τον αριθμό των αρσενικών μελισσών σε οποιαδήποτε κυψέλη στον κόσμο, καταλήγεις πάντα στον ίδιο αριθμό;» «Αλήθεια;» «Ναι στο Φ».

 

Πέρα για πέρα μπούρδα ψευδές. Συνήθως, μια κυψέλη περιέχει μία βασίλισσα, τριακόσιους με χίλιους κηφήνες και πενήντα χιλιάδες εργάτριες. Κάντε τις διαιρέσεις μόνοι σας, χώρια που οι κηφήνες πεθαίνουν το φθινόπωρο και η λειψανδρία χτυπάει κόκκινο. Αλλά το σημαντικότερο: η εργάτρια μέλισσα πως μπορεί να αποκαλείται «θηλυκή» αφού δεν έχει γεννητικά όργανα;

 

ΣΕΛ 130: Ο Νταν Μπράουν περιγράφει τις κάρτες Ταρό, λέει ότι αποτελείται από 22 τράπουλες και αναφέρει μερικές φιγούρες: Θηλυκός Πάπας, Αυτοκράτειρα, Άστρο και Πεντάλφα.

Δύο παρατηρήσεις εδώ, καταρχάς η τράπουλα Ταρό αποτελείται από 78 κάρτες, 22 Μεγάλα Αρκάνα και 56 Μικρά Αρκάνα. Και δεύτερο, για κάποιο περίεργο λόγο, που αλλιώς θα εξυπηρετούσε άψογα την ιστορία του, ο Μπράουν «ξεχνάει» να μας πει ότι ο Θηλυκός Πάπας είναι η θρυλική Πάπισσα Ιωάννα. Όλο μισές δουλειές κάνει.

 

ΣΕΛ 139: «Οι Ρωμαίοι αναφέρονταν στη μελέτη των αναγραμματισμών με τον όρο ars magna, δηλαδή Μεγάλη Τέχνη»

Γειά σου Νταν Μπράουν με τα ωραία σου! Όσοι ασχολούνται με την κρυπτογραφία, μας λένε πως ο όρος ars magna είναι αναγραμματισμός της αγγλικής λέξης anagrams. Η σωστή λατινική λέξη είναι anagrammat. Και το επόμενο βιβλίο του που διαδραματίζεται στα άδυτα της CIA αναφέρεται σε δυσκολότατα προβλήματα κρυπτογραφίας! Έλεος πια.

 

ΣΕΛ 182-184: Στο Λούβρο, η Σοφί βρίσκει ένα κλειδί στη Μαντόνα των Βράχων και περιγράφει ο Μπράουν: «το αριστούργημα που εξέταζε ήταν ένας καμβάς ύψους ενάμισι περίπου μέτρου».

Πραγματικές διαστάσεις του πίνακα: 189.5 x 120 cm. Χωρίς την κορνίζα. Εδώ υπάρχει μια ασυνέπεια διότι η Σοφί κατεβάζει τον πίνακα από τα καλώδια που τον κρατούσαν (αρσιβαρίστρια είναι; Έχετε ιδέα πόσο ζυγίζουν οι παχιές αναγεννησιακές κορνίζες; Όσο το γραφείο σας στο οποίο κάθεται ο υπολογιστής σας) και διαβάζουμε στην ελληνική απόδοση: «κοιτάζοντας το μεγάλο πίνακα πίσω από τον οποίο ήταν εν μέρει κρυμμένη…», εκτός από αρσιβαρίστρια πρέπει να είναι και η ψηλότερη γυναίκα στον κόσμο αν όχι η πιο χοντρή!

 

ΣΕΛ 188: «Το αυτοκίνητο ήταν με διαφορά το μικρότερο που είχε δει ποτέ του ο Λάνγκντον. “Είναι Smart” είπε η Σοφί. “Καίει ένα λίτρο στα εκατό χιλιόμετρα”.

Μια διευκρίνιση εδώ. Ο Λάνγκτον είναι αμερικανός και το Smart δεν κυκλοφορεί στην Αμερική, κι ούτε πρόκειται να κυκλοφορήσει ως διθέσιο παρά μόνο ως τετραθέσιο φέτος στην αμερικανική αγορά. Εύγλωττη λοιπόν η στάση του. Αλλά αυτό το “Καίει ένα λίτρο στα εκατό χιλιόμετρα” βγάζει κομματάκι μάτι… Παπάκι είναι; Εκτός αν η Σοφί είναι η ξανθιά της ιστορίας. Που δεν είναι. Ξανθό είναι το μυαλό του Νταν Μπράουν.

 

ΣΕΛ 217: Ο Νταν Μπράουν αποδεικνύεται μέχρι τώρα ότι είναι σκράπας στην αριθμητική, και θα αναφερθούμε και σε άλλα τέτοια λάθη. «Η ιστορία της αδελφότητας είχε ήδη κλείσει μια χιλιετία… Το κοινό της Σιών ιδρύθηκε… το 1099».

Δηλαδή τώρα έχουμε 2099; Ξεφύγαμε ήδη, σχεδόν εκατό χρόνια από το κλείσιμο της χιλιετίας! Τίποτα δηλαδή, ασήμαντες λεπτομέρειες.

 

ΣΕΛ 319: «Ο Κωνσταντίνος “αναβάθμισε” τον Ιησού σχεδόν τέσσερεις αιώνες μετά το θάνατό Του»

Ο Ιησούς σταυρώθηκε περίπου το 33 μΧ και η Σύνοδος της Νίκαιας έγινε το 325 μΧ. Άρα έχουμε δύο αιώνες και ενενήντα δύο χρόνια μεταξύ των δύο αυτών γεγονότων που μας κάνουν «σχεδόν τέσσερεις αιώνες». Καλά τα λέει ο μπαγάσας!

 

ΣΕΛ 320: «Τα χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας ανακαλύφτηκαν τη δεκαετία του 1950».

Ο Νταν Μπράουν πρέπει να είναι ο μοναδικός από τους χιλιάδες συγγραφείς, ερευνητές και εκατομμύρια αναγνώστες που αγνοεί το γεγονός ότι αυτά τα χειρόγραφα ανακαλύφτηκαν το… 1947, κι όχι μέσα στη δεκαετία του ’50! Και το πιο δυσάρεστο: μπερδεύει τα χειρόγραφα της Νεκρής Θάλασσας με τα χειρόγραφα του Ναγκ Χαμαντί. Τα πρώτα αναφέρονται σε μια κοινότητα Εσσαίων, τα δεύτερα περιέχουν τα απόκρυφα Ευαγγέλια τα οποία επικαλείται ο Μπράουν.

 

ΣΕΛ 335-336: «Η Σοφί θυμάται ότι η γαλλική κυβέρνηση, κάτω από την πίεση ορισμένων ιερέων, είχε συμφωνήσει να απαγορευτεί η προβολή μιας αμερικανικής ταινίας με τίτλο “Ο τελευταίος πειρασμός».

Ουδέποτε η γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε την ταινία αυτή. Και οι αντιδράσεις, δεν ανήκαν μόνο σε μερικούς ιερείς, αλλά κυρίως σε παραθρησκευτικές οργανώσεις με έντονο φονταμενταλιστικό χαρακτήρα. Η προχειρότητα του Νταν Μπράουν δεν έχει όρια. Ο Τελευταίος Πειρασμός είναι μονάχα μια… ταινία! Πάπαλα ο Καζαντζάκης! Τέζα καραμπινάτη! Τον Τελευταίο Πειρασμό τον βρίσκεις στα αγγλικά ακόμη και στα περίπτερα των αεροδρομίων μαζί με τον Αλέξη Ζορμπά!

 

ΣΕΛ 371: Εκτός από σκράπας στην απλή αριθμητική, ο Νταν Μπράουν αποδεικνύεται σκράπας και στη γεωγραφία όσο και ο πλανητάρχης Μπους.

Παρόλο που είναι τόσα πολλά και σκανδαλώδη τα λάθη του που έχουν εντοπίσει πολλοί αναγνώστες όσον αφορά σε περιοχές και δρόμους του Παρισιού, και του τα συγχωρούμε λιγάκι διότι δεν είναι Παριζιάνος – χάρτη του Παρισιού δεν έχει συμβουλευτεί στις κατά τα άλλα «ακριβολογικές» περιγραφές του – το παρατράβηξε πια σε αυτή τη σελίδα. Γράφει ότι ο επίσκοπος Αρινθαρόζα της Opus Dei πετάει με το αεροπλάνο από τη Ρώμη προς το Παρίσι πάνω από την Τυρρηνική Θάλασσα. Με έναν απλό τυπικό χάρτη θα δείτε πως δεν χρειάζεται καν να πετάξει το αεροπλάνο πάνω από τη Μεσόγειο παρά μόνο δια μήκους των ιταλικών ακτών, προς τα βόρεια-βορειοδυτικά βεβαίως, πριν μπει στην κοιλάδα του Ροδανού. Ποια Τυρρηνική Θάλασσα, πόσα θέλει ακόμη για να μας τρελλάνει;

 

ΣΕΛ 490: Ο Μπράουν περιγράφει τον εξοπλισμό παρακολούθησης της γαλλικής αστυνομίας κι εμείς γελάμε τώρα.

Ανάμεσα στα άλλα καλούδια, μας πληροφορεί ο συγγραφέας ότι οι συνομιλίες καταγράφονται με τη μορφή συμπιεσμένων ηχητικών αρχείων, ουσιαστικά εννοεί τα MP3, αλλά λίγο πιο κάτω ο υπαστυνόμος Κολέ παρατηρεί ένα ράφι στο οποίο «ήταν στοιβαγμένες αρκετές εκατοντάδες κασέτες ήχου»! Ποιός μένει μετεξεταστέος στην τεχνολογία, ο Νταν Μπράουν ή η γαλλική αστυνομία;

 

ΣΕΛ 519: «Ο Λάνγκτον ήξερε ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι οι αγγλικές λέξεις minstrel και minister, που σημαίνουν βάρδος και ιερέας αντίστοιχα, είχαν κοινή ετυμολογική ρίζα. Οι τροβαδούροι ήταν οι περιπλανώμενοι υπηρέτες ή “ιερείς” της εκκλησίας της Μαρίας Μαγδαληνής, καθώς χρησιμοποιούσαν τη μουσική για να διαδώσουν την ιστορία του ιερού θηλυκού στους απλούς ανθρώπους. Μέχρι τις μέρες μας οι τροβαδούροι τραγουδάνε για τις αρετές της “Κυράς”, μιας μυστηριώδους και όμορφης γυναίκας στην οποία ορκίζονται αιώνια πίστη».

Μετά τα μαθηματικά – σόρρυ, αριθμητική δημοτικού ήθελα να πω – και τη γεωγραφία, σειρά της μουσικής να δείξει στον Μπράουν ότι είναι εντελώς άσχετος και σε αυτό το πεδίο. Ο μενεστρέλος ή τροβαδούρος ή τρουβέρος υπηρετούσε πάντα τους φεουδάρχες και τους βασιλείς. Μεγάλα ονόματα τροβαδούρων ήταν o Marcabru, o Gaucelm Faidit, o Jaufre Rudel, o Guiraut Riquier και άλλοι. Συνάδελφος στο επάγγελμα του τροβαδούρου είναι και ο ζονγκλέρ κι αυτός πλησιάζει κοντύτερα στην αναφορά του Μπράουν καθώς ήταν «ελεύθερος επαγγελματίας» άρα και περιπλανώμενος. Η θεματολογία των συνθέσεων είναι κυρίως ερωτική, η «Κυρά» είναι αντικείμενο ερωτικού πόθου κι όχι ιερής λατρείας. Η εποχή της ακμής τους καλύπτει τον 11ο με 14ο αιώνα. Σήμερα, από τη μουσική των τροβαδούρων της Νότιας Γαλλίας όπου εκεί κυρίως άκμασαν, έχουν σωθεί περίπου 300 τραγούδια. Κατά τα άλλα, «μέχρι τις μέρες μας» ε;

Όσο για την κοινή ετυμολογική ρίζα, το παρατράβηξε κι εδώ. Δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία για το minstrel – δεν συνάντησα κανένα που να το συνδέει με το minister – αλλά η πιο πιθανή εκδοχή, κατά τη γνώμη μου, για το minister είναι ότι προέρχεται από το ελληνικό «μοναστήρι». Ο λόγος που η σημερινή έννοια είναι πολιτική (που σημαίνει τον υπουργό), οφείλεται στο γεγονός ότι στην Αγγλία του μεσαίωνα, οι ανώτεροι διοικητικοί υπάλληλοι προέρχονταν από σπουδές σε φημισμένα μοναστήρια καθώς τότε δεν υπήρχαν άλλου είδους σχολές και πανεπιστήμια. Μοναστήρι minister λοιπόν.

Κι ένα τελευταίο: ο βάρδος δεν γεννήθηκε με το απαύγασμα της χριστιανοσύνης για να δοξάσει την Μαρία Μαγδαληνή όπως αφήνει να υποννοηθεί, αλλά μαζί με τους Κέλτες Δρουίδες. Ο Νταν Μπράουν δεν διαβάζει τουλάχιστον Αστερίξ;

Advertisements

18 thoughts on “Τα λάθη, οι αβλεψίες και οι προχειρότητες στον Κώδικα Ντα Βίντσι – μέρος 2ο

  1. Πολυ καλη η προσπαθεια σου φιλε μου.Ευγε!

    (βεβαια δεν καταλαβαινω γιατι τοσος κοπος για ενα μυθιστορημα επιπεδου Arlekin αλλα προφανως
    δεν θελεις να διαιωνιζονται τοσες ανακριβειες.Αναρωτιεμαι επειδη ειμαι ασχετος με το αντικειμενο της συγγραφης ενος βιβλιου, μηπως ηθελε να τα αφησει ολα αυτα ετσι η δεν τον ενδιεφερε η ακριβης μεταφορα των σωστων στοιχειων γιατι πιθανον να μην ενοχλουσαν στο βασικο θεμα, αλλα απ την αλλη αν τα ηξερε ποιος ο κοπος να μη γραψει τα αυθεντικα? Υπαρχει περιπτωση μηπως να κανεις εσυ λαθος? Γιατι μου φαινεται πολυ παραξενο τοσο μεγαλοι εκδοτικοι οικοι, οπως αυτος που ειναι Μπραουν, να μην εχουν και τους αναλογους επιμελητες για διορθωσεις? Ερωτηση κανω , δεν ξερω)

  2. «Ο Λάνγκτον είναι αμερικανός και το Smart δεν κυκλοφορεί στην Αμερική, κι ούτε πρόκειται να κυκλοφορήσει ως διθέσιο παρά μόνο ως τετραθέσιο φέτος στην αμερικανική αγορά. Εύγλωττη λοιπόν η στάση του. Αλλά αυτό το “Καίει ένα λίτρο στα εκατό χιλιόμετρα” βγάζει κομματάκι μάτι… Παπάκι είναι; Εκτός αν η Σοφί είναι η ξανθιά της ιστορίας. Που δεν είναι. Ξανθό είναι το μυαλό του Νταν Μπράουν.»

    Ακόμη γελάω…:-)))

    Απολαυστική η λίστα των λαθών! 🙂

    Πάντως, αν και σαφώς ο «Κώδικας ΝταΒίντσι» δεν είναι για μένα τίποτε παραπάνω από ένα «αστυνομικό μυθιστόρημα», δεν μπορώ παρά να του αναγνωρίσω ότι ώθησε αρκετούς ανθρώπους στο διάβασμα. Εκτός κι αν πούμε ότι απλά εγκαινίασε την εποχή ενός νέου είδους, του βιβλίου-blockbuster 😉

    Θα ‘θελα να ακούσω την άποψή σου!

  3. Δεν το έχω διαβάσει αλλά με διασκεδάζει η όλη συζήτηση. Καλά κάνετε κ επισημαίνετε τα λάθη γιατί πολλοί το έχουν παρει στα σοβαρά.

  4. σχετικά με τις λέξεις «minstrel» και «minister» βρήκα τα ακόλουθα:
    Πηγή πρώτη – Online Etymology Dictionary
    minstrel
    c.1225, from O.Fr. menestral «entertainer, servant,» from M.L. ministralis «servant, jester, singer,» from L.L. ministerialem (nom. ministerialis) «imperial household officer, one having an official duty,» from ministerialis (adj.) «ministerial,» from L. ministerium (see ministry). The connecting notion is via the jester, etc., as a court position. Specific sense of «musician» developed in O.Fr., but in Eng. until 16c. the word was used of anyone (singers, storytellers, jugglers, buffoons) whose profession was to entertain patrons. Only in 18c. was the word limited, in a historical sense, to «medieval singer of heroic or lyric poetry who accompanied himself on a stringed instrument.» Ref. to blackface music acts in U.S. is from 1843. Minstrelsy is 13c. Anglo-Fr. menestralsie, from O.Fr. menestrel.

    ~~

    minister
    1297, «one who acts upon the authority of another,» from O.Fr. ministre «servant,» from L. minister (gen. ministri) «servant, priest’s assistant» (in M.L. «priest»), from minus, minor «less,» hence «subordinate,» + comp. suffix *-teros. Meaning «priest» is attested in Eng. from c.1315. Political sense of «high officer of the state» is attested from 1625, from notion of «service to the crown.» The verb is from c.1300, originally «to serve (food or drink).»

    Πηγή δεύτερη – Britannica Encyclopedia
    minstrel
    Etymology: Middle English menestrel, from Middle French, official, servant, minstrel, from Late Latin ministerialis imperial household officer, from Latin ministerium service, from minister servant — more at MINISTER

    ~~

    minister
    Middle English ministre, from Old French, from Latin minister servant; akin to Latin minor smaller

  5. Αρτ Αττάκ

    θα σου απαντήσω με τα ίδια λόγια που είπα στην Άλκηστη στο προηγούμενο ποστ:

    «Συμφωνώ πως όταν μιλάμε για μυθιστόρημα τα λάθη έχουν λιγότερη σημασία. Μα εδώ μιλάμε για μια ολόκληρη βιομηχανία ψεύδους και προπαγάνδας, όχι για λογοτεχνία! Περιοδικά, εκπομπές, βιβλία και δεν ξέρω άλλο τι, με αποκορύφωμα την ταινία που έρχεται, μας έχουν φέρει σε παραζάλη με τον απαράδεκτο ιστό συνομωσιολογίας που στήνουν. Είπε ο Αθήναιος πως το βιβλίο το έχουν πάρει πολύ στα σοβαρά. Εγώ αυτό θέλω ακριβώς να καταρρίψω, το γελοίο του πράγματος που πρεσβεύει υποκριτικά ως αληθοφάνεια ο Κώδικας Ντα Βίντσι».

    Και προσθέτω τώρα: είμαι βέβαιος ότι ο Νταν Μπράουν έχει πλήρη επίγνωση του τι έκανε, διότι ουσιαστικά αναπαράγει τις ανοησίες ακροδεξιών και απατεώνων εμπόρων της συνομωσιολογίας για να βγάλει λεφτά. Τον βλέπω περισσότερο σαν Λιακόπουλο της χριστιανικής συνομωτικής μπαρουφολογίας, επειδή έχουν και οι δύο τον ίδιο σκοπό: να βγάλουν χρήματα πουλώντας χονδροειδή ακροδεξιά παπάρια ψεύδη.

    Durden_Alie

    Σου ξεφεύγει το γεγονός ότι το πρώτο μπλοκμπάστερ είναι η Βίβλος! Οπότε δεν είναι νέο είδος ο ΚΝΒ. Τώρα για το ότι ώθησε πολλούς ανθρώπους στο διάβασμα, θα έλεγα πως με λάθος βιβλίο ασχολήθηκαν. Τι να κάνουμε, αφού ο κόσμος θέλει «παραμύθι» ας το πάρουν όπως θέλουν! Διάβασε ένα σχετικό ποστ για τη συνομωσιολογία που έγραψε πριν λίγες μέρες ο Νίκος Δήμου στο ιστολόγιο του.

    Αθήναιε

    Και που σαι ακόμη για τη διασκέδαση! Σου χω για σένα άρθρο για τον Ντεμπυσύ που τον βγάλανε και Μέγα Μάγιστρο του Ηγουμενείου (κι όχι Κοινό) της Σιών, εκεί να δεις γέλιο! Α, κάτι πολύ αστείο σχετικά με την Μεγάλη σου Τέχνη που βρήκα στο βιβλίο θα το βάλω κάποια στιγμή, ούτε από μαγειρική δεν ξέρει ο Νταν Βλάκας! Υπομονή.

    Προς όλους τους επισκέπτες: έχω έτοιμα ήδη άλλα τρία ποστ, θα τα βάζω κάθε δύο ή τρεις μέρες και υπολογίζω ότι θα χρειαστώ άλλα δύο ή τρία να γράψω και τελειώσαμε με την φαλτσοπαραμύθα ΚουΝουΒού. Ίσα ίσα να προλάβουμε την ταινία στις 19/05. Κι αν αναρωτιέστε, φυσικά και θα δω την ταινία, αλλά μόνο για χαβαλέ. Σιγά τώρα που θα σκοτωθώ κιόλας!

  6. «Και το επόμενο βιβλίο του που διαδραματίζεται στα άδυτα της CIA αναφέρεται σε δυσκολότατα προβλήματα κρυπτογραφίας!»

    Φυσικά αναφέρεστε στο Ψηφιακό Οχυρό (Digital Fortress) το οποίο, όμως, προηγήθηκε του Κώδικα Da Vinci (The Da Vinci Code), αφού εκδόθηκε το 1998, ενώ ο Κώδικας το 2003. Νομίζω ότι ο εκδοτικός οίκος Λιβάνη κυκλοφόρησε πρώτα τον Κώδικα το 2004 και το 2005 εξέδωσε το Ψηφιακό Οχυρό. Αυτό βέβαια δε δικαιολογεί το λάθος του Dan 🙂

  7. Συγγνώμη για το διπλό ποστ, πίστεψα ότι πρόλαβα να ακυρώσω την αποστολή του, αλλά τελικά δημοσιεύθηκε. Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι ο Brown, ως είθισται, ευχαριστεί πλειάδα συνεργατών και φίλων που τον βοήθησαν στην έρευνα. Μάλιστα αφιερώνει τα βιβλία του στη σύζυγό του (ιστορικό της τέχνης, ζωγράφο και επιμελήτρια της πρώτης γραμμής), της οποίας την καταλυτική συμβολή και συμπαράσταση πάντα εκθειάζει. Ως εκ τούτου, δεν μπορώ να δικαιολογήσω τα λάθη του (κυρίως όσα αφορούν τα μαθηματικά και τη γεωγραφία), όταν μάλιστα συμβαίνουν δυο τινά:
    1ον. Στη σελίδα με τα γεγονότα γράφει το εξής:
    «Όλες οι περιγραφές των έργων τέχνης, της αρχιτεκτονικής, των εγγράφων και των μυστικών τελετών στο μυθιστόρημα αυτό είναι απόλυτα ακριβείς.»
    2ον. Εν αντιθέσει με τους Ian Caldwell & Dustin Thomason, τους συγγραφείς δηλαδή του Κανόνα των Τεσσάρων (The Rule of Four), ο Brown δεν περιλαμβάνει ένα σημείωμα όπου θα διευκρίνιζε τις όποιες «τροποποιήσεις, επινοήσεις και απλοποιήσεις» έκανε για χάρη του μυθιστορήματός του. Μια τέτοια (εσκεμμένη;) παράλειψη συνετέλεσε, μάλλον, στην παραφιλολογία που αναπτύχθηκε σχετικά με το βιβλίο. Σίγουρα και στην τεράστια επιτυχία του.
    Πολύ καλό το θέμα σας!

  8. «Όλες οι περιγραφές των έργων τέχνης, της αρχιτεκτονικής, των εγγράφων και των μυστικών τελετών στο μυθιστόρημα αυτό είναι απόλυτα ακριβείς.»

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΨΕΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΙ!

    Υπομονή, θα δεις…

  9. JustAnotherGoneOff

    «Σου ξεφεύγει το γεγονός ότι το πρώτο μπλοκμπάστερ είναι η Βίβλος! Οπότε δεν είναι νέο είδος ο ΚΝΒ.»

    Τελικά σαν να ‘χεις δίκιο! Ίσως πρόκειται απλά περί παλιάς δοκιμασμένης «συνταγής» 😉

    «Τον βλέπω περισσότερο σαν Λιακόπουλο της χριστιανικής συνομωτικής μπαρουφολογίας»

    Αυτή είναι από τις πιο πετυχημένες παρομοιώσεις που έχω ακούσει 🙂

    Και κάτι άλλο : Και μόνον η επανάληψη του ίδιοι «μοτίβου» ΚΑΙ στα τρία βιβλία (Κώδικας ΝταΒίντσι, Ιλλουμινάτοι και Αρκτικός Κύκλος) νομίζω πως δείχνει πολλά για τα κίνητρα του συγγραφέα…

    Εν αναμονή λοιπόν της συνέχειας…

    Την καλημέρα μου 🙂

  10. Κ. Λαπούτα, ο κ. Νταν Μπράουν αποτελεί μια άλλη εκδοχή του προφήτη Πλασιέ όσον αφορά την ακρίβεια παράθεσης των στοιχείων, το τρόπο συνδιασμού αυτών των στοιχείων, την αποδεικτική μέθοδο, και φυσικά την ύψιστη λογοτεχνική απόδοση δομή κλπ.

    ΕΜΠΡΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ
    (για να μη ξεχνιώμαστε)

  11. Είναι καλό να δημοσιεύονται τα λαθη για ένα βιβλίο το οποίο είναι τόσο πολυσυζητημένο, αλλά δν νομίζεις ότι το ύφος σου κατά τη συγγραφή του κειμένου είναι υπερβολικό(!);Σου έκανε τίποτα ο χριστιανός??Γιατί μόνο που δεν τον βριζεις στο κείμενό……

  12. ΑνώνΥμε

    Τα έχω ξαναπεί, χτυπάω την υπερβολική σοβαρότητα που περικλείει το βιβλίο. Δεν μπορεί ο Νταν Μπράουν να σκίζεται πως είναι «ακριβής» κλπ. Η παραφιλολογία, συνομωσιολογία και το παρεμπόριο έχουν τα όρια τους.

  13. mhn dinetai shmasia to oti to eida meta apo ena xrono…

    egw ena thelw na pw.. oti katheste k syzhtate gia ena thema to opoio den exei mia apinthsh pou mporei na sas ikanopoihsei olous!!!
    k giati toses apories, diloseis, ekkneyrismoi gia thn uperboliki sobarotita tou biblioy?? mhpws telika to biblio sas prokalese pio megalh anastatosh ap’oti to perimenate??? mipws exei klonhsei ligo thn pisth sas k apla fobaste na paradextite oti kati ap’ayta pou leei o Dan Brown mporei na einai alhtheia telika???
    k na sas pw kati.. k giati na mhn einai?? outos h allws emeis oi «koinoi thnitoi» den tha mathoume pote thn pragmatikh alitheia gia ola ayta!!! k to na katheste k na prospatheite na apodeiksete prwta ap’ola sto eyto sas, k meta stous allous, oti ayto den einai swsto, ekeino den einai, o Dan Brown einai ksanthos ktl… apla den bgazei pouthena, k oute kanei thn amfibolia sou na ypoxorisei.
    to mono sigouro einai oti h thriskia einai apo tis megalhteres anakalhpseis pou exoun ginei pote, gia na mporei na exei to elegxo twn pragmatwn k twn anthrwpwn!! einai kathara thema politikhs, giati ola ta ypoloipa einai apla paramithia!!!
    k to xeirotero ap’ola einai oti oi perisotteroi anthrwpoi s’ayton ton kosmo to exoun xapsei!!! poios einai pio ksanthos apo ton Dan Brown telika??? e???

  14. ..k vevea echoun tarachtei ta ontologika themelia pollon meta apo afto to ergo..keros itan. I prospathia sas na to diakomodisete deichnei ton ilikrini taragmo sas, dithen fernete sto fos ta lathi tou ergou aftou gnorizontas katavathos oti tin alithia pou ithele na perasei o Brown tin perase k me to parapano se kathe sas kitaro mesa apo ena.. –mithistorima — .. san istorikos de xechno to pos perigrafotan i »lernea idra» k to ti itan telika.. eno eseis perigrafete ti »maska» pou vlepete mprosta sas, i maska sas milaei me anthropini foni..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s