Συνέντευξη με τον Γκράουτσο Μαρξ

Β.Δ. Καλησπέρα σας κύριε Μαρξ
Γ.Μ. Δεν καλησπέρισα εγώ! Γιατί προτρέχετε;
Β.Δ. Μα, κάπως πρέπει να ξεκινήσουμε…
Γ.Μ. Αυτό εννοώ! Η μέρα έφυγε, το χάραμα έρχεται! Υπάρχουν λοιπόν ερωτήσεις;
Β.Δ. Ναι υπάρχουν…
Γ.Μ. Τότε πως γνωρίζεις αν υπάρχουν απαντήσεις; Δεν θα με ρωτήσεις γι αυτό.
Β.Δ. Μα δεν ρώτησα…
Γ.Μ. Άρα απαντήσεις δεν υπάρχουν, αντίο σας.
Β.Δ. Θα μιλήσουμε βεβαίως και για τις γυναίκες…
Γ.Μ. Αααα…θα νευριάσω τώρα. Οι γυναίκες δεν είναι για μιλητό αλλά για πράξεις. Βέβαια, όταν ανοίγουν το στόμα τους, απλώς μιλάνε για τον εαυτό τους κι εμείς καταπίνουμε τη γλώσσα μας. Δεν βλέπω λοιπόν ούτε το λόγο να πούμε και για τις γυναίκες άρα ούτε κανένα άλλο θέμα να συζητήσουμε. Αντίο σας.
Β.Δ. Μα κύριε Μαρξ, δεν θα συζητήσουμε. Ο σκοπός της συνέντευξης είναι να απαντάτε στις ερωτήσεις μου και τις έχω αυτές τις ερωτήσεις!
Γ.Μ. Α! Να σας κάνω εγώ μια ερώτηση!
Β.Δ. Παρακαλώ.
Γ.Μ. Σας έχουν πει ποτέ ότι έχετε ωραία μάτια;
Β.Δ. Ναι.
Γ.Μ. Είδατε; Δεν έχετε κάτι άλλο πιο αξιόλογο πάνω σας!
Β.Δ. Γκουχ…
Γ.Μ. Γι αυτό σας λέω… ας αφήσουμε την πάρλα και να πιάσουμε τη μαγειρική. Μπορώ να μην καπνίσω;… Ευχαριστώ! Μόλις επέστρεψα από την βραδινή δεξίωση, δλδ τώρα είναι η ώρα αυτό που εσείς λέτε απόγευμα αλλά είναι που χαράζει σε λίγο, τα πάρτυ που πηγαίνω γίνονται σε χώρους με βαριές κουρτίνες στα παράθυρα. Έχουν πολλές γυναίκες αλλά και ανθρώπους που τους ξέρουν μόνο οι εφημερίδες.
Β.Δ. Μα με την εφημερίδα γίνεται γνωστός κάποιος.
Γ.Μ. Ναι, τον γνωρίζουν πρώτα τα οπίσθια μου στην τουαλέτα. Η φάτσα μου, ποτέ μετά.
Β.Δ. Να ξεκινήσω…έχετε νιώσει ποτέ ανταγωνιστικά με τον ένδοξο συνονόματό σας Κάρολο Μαρξ;
Γ.Μ. Ποιος είναι ο Κάρολος; Άλλα τρία αδέρφια έχω, Τσίκο, Χάρπο, Ζέπο, αλλά Κάρολο όχι. Αααα… είστε πονηρός. Προσπαθείτε να μου πείτε πως έχω νόθο θείο αυτόν τον αργόσχολο γερμανό φιλόσοφο; Τσουκ, τσουκ, τσουκ. Μπορεί να ήταν ο ετεροθαλής γιός της οικονόμου του παππού μου.
Β.Δ. Οπότε, δεν το αποκλείετε να συγγενεύετε.
Γ.Μ. Εγώ συγγενεύω μόνο με μια γυναικεία ψυχή.
Β.Δ. Εδώ προσπαθώ να εστιάσω το θέμα στις εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες που έχετε…
Γ.Μ. Είμαι προσωπικότητα;
Β.Δ. Μα ναι…
Γ.Μ. Θύμισέ μου να μην ξαναμιλήσω σε δημοσιογράφο. Να μην με γνωρίζουν τα οπίσθια.
Β.Δ. Ας αλλάξουμε θέμα…
Γ.Μ. Μα ερωτήσεις είπατε ότι θα μου κάνετε, συμφωνήσαμε να μη συζητήσουμε.
Β.Δ. Σωστά…
Γ.Μ. Είδατε; Συζητάτε!
Β.Δ. Μα σας ρωτάω…
Γ.Μ. Δεν ρωτάτε, διαπληκτίζεστε με τον εαυτό σας.
Β.Δ. …
Γ.Μ. Γι αυτό σας λέω, ας ασχοληθούμε με τη μαγειρική.
Β.Δ. Εντάξει, ποιο φαγητό σας αρέσει;
Γ.Μ. Ο Βυζαντινός Πολιτισμός.
Β.Δ. Μα αυτό δεν είναι απάντηση.
Γ.Μ. Ούτε αυτή ήταν ερώτηση! Ερώτηση είναι όταν θέτεις απορίες στις οποίες δεν πρόκειται να πάρεις απάντηση. Οι απαντήσεις που σου δίνω, αφορούν τις απορίες σου με τη μορφή ερωτημάτων που δεν μπορούν να απαντηθούν εντός των εντελταμένων πλαίσιων μιας δημοσιογραφικής προσέγγισης. Αν ήταν θηλυκή προσέγγιση, θα απαντούσα δια της αφής επί της λαγαρής σαρκός της ημετέρας ερωτώμενης.
Β.Δ. Αλλά δεν είμαι γυναίκα.
Γ.Μ. Χαίρομαι για την αυτογνωσία σας!
Β.Δ. Γκουχ… Ποια είναι η πιο αγαπημένη σας ταινία που έχετε κάνει;
Γ.Μ. Ήταν πριν τρία χρόνια, έφτασε τόσο μεγάλη, ίσαμε 5 μέτρα.
Β.Δ. 5 μέτρα τι; Σελιλόιντ;
Γ.Μ. Αααα, δεν συννενοούμαστε. Το σκουλήκι στο στομάχι μου λέω!
Β.Δ. Για τις σεξουαλικές διαστροφές τι γνώμη έχετε; Θετική ή αρνητική;
Γ.Μ. Υπάρχουν τριών ειδών διαστροφές, οι στρέητ, οι γκέι και η μόνιμη συμπρωταγωνίστρια μου, η Μάργκαρετ Ντυμόντ. ΄Εχω ανοχή για τις δύο πρώτες και ανοσία για την τρίτη.
Β.Δ. Υπάρχει ζωή μετά θάνατον;
Γ.Μ. Αν είναι κι εκεί η Μάργκαρετ, όχι.
Β.Δ. Πιστεύετε στο Θεό;
Γ.Μ. Με προσβάλλετε! Υποτιμάτε την πίστη μου στο ψεύτικο μουστάκι μου! Σας ξαναρωτώ, σας έχουν πει ποτέ ότι έχετε ωραία μάτια;
Β.Δ. Όχι!
Γ.Μ. Μα δεν έχετε και κάτι άλλο αξιοπρόσεκτο επάνω σας να παρατηρήσουμε.
Β.Δ. …
Γ.Μ. Περιμένω το επόμενο αναπάντητο ερώτημα σας.
Β.Δ. Τι άποψη έχετε για τον σύγχρονο αμερικάνικο κινηματογράφο;
Γ.Μ. Δεν προλαβαίνω να πάω σινεμά, το πούρο μου τρώει τον ελάχιστο χρόνο που διαθέτω γι άλλες περισσότερο ουσιώδεις απολαύσεις. Αν μπορείς να πεις απόλαυση κι όχι όνειδος την Μάργκαρετ.
Β.Δ. Μπορείτε να περηφανευτείτε για την ανεπανάληπτη σχολή που δημιουργήσατε;
Γ.Μ. Αυτό ήταν μια ανεπανάληπτη ερώτηση;
Β.Μ. Μάλλον ανεπανάληπτα απάντησα ρητορικά για σας…Τι είναι λοιπόν «κωμωδία»;
Γ.Μ. Ότι σημαίνει και ο έρωτας, η κατοχή αυτού που αγαπάς.
Β.Δ. Οπότε αγαπάτε το αντικείμενο κι όχι την ψυχή;
Γ.Μ. Όταν προσφέρω λουλούδια στην – εκάστοτε – καλή μου, αγαπάω το δώρο μου κι όχι αυτήν. Έτσι μπορώ να πηγαίνω και με τις άσχημες όταν δεν μου κάθεται μια όμορφη.
Β.Δ. Με εντυπωσιάζει η κεκαλυμμένη αλτρουιστική σας στάση απέναντι στις άσχημες γυναίκες.
Γ.Μ. Απεναντίας, εγώ εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι είμαι τόσο καλλονός για όλες. Και τι δεν θα έδινα για λίγη ασχήμια στο πρόσωπό μου.
Β.Δ. Υπάρχουν και οι πλαστικοί χειρουργοί.
Γ.Μ. Αυτοί διδαχτήκανε μόνο πώς να μεταπλάθουν το Ωραίο σε μια σούπια πάπιας. Μόνο ένας δολοφόνος μπορεί να κάνει μεγάλη τέχνη. Μην με ρωτήσεις γιατί δεν πάω σε δολοφόνο, δεν θα ήμουν εδώ να φιλοσοφώ με σένα για μαγειρική.
Β.Δ. Ασχολείστε με την πολιτική;
Γ.Μ. Ναι, έχω σκοτώσει 25 ελέφαντες και 73 τίγρεις.
Β.Δ. Μεταφορικά το λέτε αυτό;
Γ.Μ. Όχι, αναδρομικά! Την περασμένη βδομάδα ήμουν στην Καλιφόρνια και σκότωσα αυτά τα ζώα.
Β.Δ. Μα η Καλιφόρνια δεν έχει ελέφαντες και τίγρεις…
Γ.Μ. Έχει ζωολογικούς κήπους όμως! Πυροβολώ τα λιοντάρια της MGM αλλά δεν έχουν ευφυΐα, μόλις νιαουρίσουν στο πανί, μπαμ και κάτω ο μηχανικός προβολής από την καραμπίνα μου.
Β.Δ. Τι γνώμη έχετε για τον Σβαρτσενέγκερ, τον Βαν Νταμ και τον Βιν Ντήζελ;
Γ.Μ. Είναι χειρότεροι με στηθόδεσμους. Έτσι μου θυμίζουν περισσότερο την Μάργκαρετ Ντυμόντ.
Β.Δ. Για τον Τζωρτζ Μπους τι πιστεύετε;
Γ.Μ. Καταπληκτική ιδιοφυία! Αυτοί είναι ευγενικοί άνθρωποι! Με αφήνει πάντα να κερδίζω στο πόκερ και στο σκάκι. Νομίζει τους άσσους για λεφτά και δεν τους ρίχνει για να μην τα χάσει. Και τις προάλλες άρπαξε τη βασίλισσά μου στη μέση της παρτίδας και κλειδώθηκε στην τουαλέτα. Έχει φίνο γούστο στα αντικείμενα.
Β.Δ. Πηγαίνετε στην εκκλησία;
Γ.Μ. Μόνο για αναλήψεις μετρητών από το φιλόπτωχο ταμείο. Δεν μου κρατάνε τόκους φύλαξης.
Β.Δ. Σας ευχαριστώ κύριε Μαρξ, όχι άλλες ερωτήσεις πια…
Γ.Μ. Να σας ρωτήσω μια φορά ακόμη, σας έχουν πει ότι έχετε ωραία μάτια;
Β.Δ. Αυτή τη φορά δεν απαντώ!
Γ.Μ. Είδατε; Είσαστε κι ανέραστος από πάνω!
Β.Δ. Γκουχ…έχετε να πείτε κάτι στους αναγνώστες μας;
Γ.Μ. Βεβαίως!

(ο Γ. Μαρξ σηκώνεται και χτυπάει παλαμάκια. Εμφανίζεται ένα χορευτικό σύνολο από κοπέλες. Μπαίνουν ο Τσίκο, ο Χάρπο και ο Ζέπο. Ο Γ. Μαρξ αρχίζει να τραγουδάει)

Γ.Μ.

Από την Αφρική
μέχρι την Ανταρκτική
το κορίτσι μου κυνηγώ
μα δεν θέλω να το θωρώ

Που είσαι λιγωμένη ποδαρού
με κάνεις τουρλού-τουρλού
και σε μισώ που με μισείς
κι ας με ποθείίίίίς

(όλοι, εκτός από τον άλαλο Χάρπο που χτυπά ρυθμικά τους γλουτούς των κοριτσιών)

Όλοι

Αν θέτε να μας γνωρίσετε
τα ντιβιντί να ανοίξετε
horses feathers και animal crackers νοικιάστε
και με duck soup, πε-ρι-δρο-μι-ά-στε

Γ.Μ.

Από την Αφρική
μέχρι την Ανταρκτική
βασιλιάδες μας φίλεψαν
και δημοκράτες μας ψήφισαν

Τα κορίτσια κάθε βράδυ
μας κάνανε καντάδα
και οι άντρες οι ζηλιάρηδες
μας πληρώναν και παράδες

Όλοι

Αν θέτε να μας γνωρίσετε
τα ντιβιντί να ανοίξετε
horses feathers και animal crackers νοικιάστε
και με duck soup, πε-ρι-δρο-μι-ά-στε

Γ.Μ.

Από την Αφρική
μέχρι την Ανταρκτική
πόλεμοι γίναν για χάρη μας
για μπορντέλα που κλείσαν

Σκηνοθέτες αυτοκτόνησαν
σεναριογράφοι πυρπολήθηκαν
οι παραγωγοί γίναν μοναχοί
και οι θεατές απαγχονίστηκαν

Όλοι

Αν θέτε να μας γνωρίσετε
τα ντιβιντί να ανοίξετε
horses feathers και animal crackers νοικιάστε
και με duck soup, πε-ρι-δρο-μι-ά-στε

Από την Αφρική
μέχρι την Ανταρκτική
όλοι μας καταλάβανε
πως είμαστε α-λή-τες! Ωωωωωωωω!!!

Είμαστε οι ασυναγώνιστοι
οι Μαρξ Μπράδερς οι καταστροφείς
και του τραγουδιού σε κάθε στροφή
θα βρείτε το νόημα της ζωής! Ωωωωωωωω!!!

ΥΓ Η συvέντευξη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στον λογοτεχνικό ιστότοπο του Ίστρου

2 thoughts on “Συνέντευξη με τον Γκράουτσο Μαρξ

Σχολιάστε

