Έξι-έξι-έξι, μας τα ‘χεις παίξει!

Μου έλεγαν εχτές για μια προηγούμενη εκπομπή του Χαρδαβέλλα (ωχ!) όπου για πολλοστή φορά ασχολήθηκαν με τον αριθμό του θηρίου σε διάφορες εφαρμογές. Η αλήθεια είναι ότι έχω σκυλοβαρεθεί με αυτή την άγνοια που βολοδέρνει τον κόσμο, αλλά περισσότερο με ενοχλεί πως κάποιοι επητήδειοι εκμεταλλεύονται ακριβώς αυτή την άγνοια για να πουλάνε ανενδοίαστα τα φούμαρά τους. Κατ’ αρχήν, αυτή ανοησία με το barcode έχει γίνει τραβηγμένη πια. Και συνειδητά, αυτοί οι δήθεν φωστήρες της συνομωσιολογίας αποκρύπτουν συστηματικά αυτό που υπάρχει κάτω από την επιφάνεια, επειδή στο τέλος θα διαψευστούν πανηγυρικά. Έκανα μια μικρή αναζήτηση στο ίντερνετ σχετικά με το barcode και βρήκα αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα – η προφανής αναζήτηση σε φόρουμς σχετικά με το αντικείμενο μόνο γέλια κι απογοήτευση μου ‘φερε. Γι αρχή μπορείτε να πάτε κατευθείαν στη Wikipedia που έχει ένα διαφωτιστικό άρθρο για το θέμα. Από κεί βγήκα σε ένα link της Active Barcode απ’ όπου μπορείτε να κατεβάσετε μια shareware εφαρμογή για να παίξετε με barcodes. Το συμπέρασμα που βγάζει κανείς από κείνο το προγραμματάκι είναι ότι υπάρχουν τουλάχιστον 45 είδη συμβολοσειρών, το καθένα με διαφορετικό τρόπο απεικόνισης και καταγραφής αριθμών. Ακόμη κι αν πατάτε συνέχεια το έξι, η τελική απεικόνιση απέχει πολύ από την πραγματικότητα που θέλουν να επιβάλλουν οι λάτρεις της μπουρδολογίας και της χαρδαβελογίας. Κάντε τις δοκιμές μόνοι σας και θα δείτε.

Ένα άλλο σημείο τριβής με το 666, είναι η γυάλινη Πυραμίδα του Λούβρου που σύμφωνα ακόμη και με τον Dan Brown, αποτελείται από 666 γυάλινες πλάκες. Δύο απλά πράγματα εδώ: ο γνωστός αρχιτέκτονας Ι.Π. Πέι διέψευσε κατηγορηματικά αυτό το σενάριο, η Πυραμίδα αποτελείται από 698 υαλοπίνακες. Το δεύτερο και το κυριότερο προς χαρδαβελογούντες, αφού η πυραμίδα είναι ένα τέλειο συμμετρικό στερεό, πως διαιρείται το 666 με το 4 για να βγάλουμε ακέραιο αριθμό υαλοπινάκων για κάθε πλευρά; Όχι τίποτε άλλο, αλλά καλά που υπάρχει το σχολείο και μαθαίνουμε απλή αριθμητική…

Ασχολήθηκε παλιότερα και ο Ιός της Ελευθεροτυπίας με το 666, αποκαλύπτει πολλά για το παρασκήνιο της καθιέρωσης του αριθμού του θηρίου στη συνείδηση της κοινής γνώμης ώς δήθεν όργανο εξουσίας και καταστολής. Ο κόσμος τελικά θέλει τη συνομωσιολογία του, να ρίχνει το φταίξιμο με εύκολο τρόπο μέσα από ένα τρομώδες παραλήρημα ενός παρανοϊκού ψευδο-Ιωάννη που έζησε 50 – 100 χρόνια σχεδόν μετά τον κυρίως ειπείν Ευαγγελιστή. Τόσο καταλαβαίνουν, τόσα περισσότερα θα παίρνουν στο τετράγωνο από ψεύτες, απατεώνες κι “έμπορους”.

Και δεν ξέρω τι είναι χειρότερο από τα δύο, η βλακεία ή η μοιρολατρεία. Διότι η πρώτη είναι μεν αναγνωρίσιμη αλλά ανίατη αρετή, μα η μοιρολατρεία είναι τελικά το αληθινό όργανο της κακώς εννοούμενης εξουσίας. Και ίσως η πιο αυθεντικά “σατανική”, όχι τα κάθε λογής “barcodes”.

ΥΓ Κάπου στο πολεμοχαρέστατο Πρώτο Βιβλίο των Χρονικών [20:6], αναφέρεται ένας “τεράστιος άνδρας με έξι δάκτυλα σε κάθε άκρο που μας κάνουν εικοσιτέσσερα”. Γιατί αυτό το τελευταίο νούμερο είναι λιγότερο σατανικό από το 666; Πάντως, τώρα μάθατε από που προέρχεται η πρόληψη, ότι οι εξαδάκτυλοι θεωρούνται διαβολικοί.

ΥΓ2 Την επόμενη φορά λέω να ασχοληθώ εκτενώς με την Πεντάλφα… εκεί έχουμε να γελάσουμε χοντρά με τη βλακεία που δέρνει τον κόσμο.

Advertisements

7 thoughts on “Έξι-έξι-έξι, μας τα ‘χεις παίξει!

  1. Παράθεμα: 666 κατασκΡυαστές πληντυρίων.. at aera patera

  2. Διάβασα το άψογο κείμενό σου, καθώς και το σχόλιο, αφού έκανα encoding φυσικά..;-)
    Τι να σχολιάσω άλλο απο το ότι συμφωνώ;
    Α! Μπορώ να δώσω συγχαρητήρια για το νέο λουκ!:-)
    Γράφτηκα επίσης στο wordpress.com αλλά χρειάζομαι λίγο παραπανίσιο χρόνο να το σιάξω…

    🙂

  3. εξι εξι εξι

    ο κωλος μας θα φέξει (με το συμπάθειο)

    είσθε γνωστός κουλτουριαραίος καλικατζραίος Ιλλουμινατι κύριε Λαπούτα. Δεν ξέρετε ότι το μεγαλύτερο κατόρθωμα του 666 είναι να μας κάνει να πιστέψουμε οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ?
    κατανοήστε την αλήθεια του θεού και της ορθοδοξίας. Ολη η αλήθεια για τον 666 και το σφράγισμά του εδώ (εξ ου και το φέξιμο του κώλου)

    http://funel.blogspot.com/2005/09/blog-post_26.html

    Επίσης περιμένουμε τα ψεύδη σας περί ΕΛληνικής επανάστασης του 1821 να σας βάλουμε εγκαίρως λινκ γιατί ετοιμάζουμε ιδιαίτερο αφιέρωμα για την κρυφή αλήθεια του θέματος

  4. Αέρα Πατέρα και Ροδιά, ευχαριστώ.
    funEL, τώρα μου βάζεις ιδέες… για πότε το ποστ που φτιάχνεις; Και κάτι άλλο, το ποστ που δίνεις λινκ, δεν ανοίγει… μάλλον την έχεις παραφορτώσει τη σελίδα σου.

  5. Παράθεμα: 666 κατασκΡυαστές πλυντηρίων.. at aera patera

  6. Η διαχρονική εξέλιξη της διδασκαλίας της Βυζαντινής Μουσικής στα Ωδεία

    Την μέγιστη διάσταση μεταξύ των Ελλήνων μουσικών δυτικής και ανατολικής παιδείας καθρεφτίζουν τα πρακτικά και άλλες περιγραφές της συνεδρίασης μελών του Εκκλησιαστικού Μουσικού Συλλόγου Κωνσταντινούπολης και του διευθυντή του Ωδείου Αθηνών Γεωργίου Νάζου, που έγινε στις 25 Ιουλίου 1903, με εντολή του Ιωακείμ Γ’ και μετά από αίτημα του μητροπολίτη Αθηνών Θεόκλητου, με σκοπό να διαμορφώσει ο Νάζος γνώμη περί της βυζαντινής μουσικής “ίνα κατόπιν σκεφθή κατά πόσον είναι δυνατός ο σχηματισμός ιδίου τμήματος διδασκαλίας εν τω Ωδείω Αθηνών” (Ταχυδρόμος Κωνσταντινούπολης, 25 Ιουλίου 1903). Οι περιγραφές δείχνουν πως ο Νάζος είχε την ακλόνητη πεποίθηση πως οι γνώσεις όσων ζητούσε τις πληροφορίες ήταν ασφαλώς κατώτερες από τις δικές του. Σε ενημερωτική επιστολή προς τον πατριάρχη, τα μέλη του συλλόγου λένε ρητά πως δεν χρειάζονταν να ταξιδέψει ο Νάζος στην Κωνσταντινούπολη για να λύσει τις απορίες του, πως ο σύλλογος προσπάθησε “όσον ήν εφικτόν, ίνα διαφωτίση αυτόν, το πρώτον ήδη, κατά την ιδίαν ομολογίαν, ερχόμενον εις συνάφειαν με το θέμα τούτο της βυζαντινής μουσικής προς ήν τυγχάνει όλως ξένος” και πως ο Νάζος δεν ενδιαφέρθηκε για τις εργασίες του Συλλόγου “Εφ ώ και κρίνας περιττόν ίνα επιμείνει εις μακροτέρα σύσκεψιν, απήλθε”. Το συμπέρασμα του Νάζου όπως το εκθέτει στον αθηναϊκό τύπο στην επιστροφή του, είναι ότι η εκκλησιαστική μουσική δεν έχει επαρκώς επιστημονικές βάσεις ώστε να συμπεριληφθεί στα τμήματα του ωδείου. Τελικά την οργάνωση και επιχορήγηση του τμήματος βυζαντινής μουσικής του Ωδείου Αθηνών ανέλαβε ο μητροπολίτης Θεόκλητος, και το Ωδείο Αθηνών παρείχε μόνον στέγη». «Τον Σεπτέμβριο του 1904 ήρθε από την Κωνσταντινούπολη ο Κωνσταντίνος Ψάχος, ως διευθυντής του τμήματος. Όρισε το πρόγραμμα και την διδακτέα ύλη που αποτελείται από “κλασσικά μόνο μουσικά κείμενα και όλες οι νεότερες συνθέσεις έχουν αποκλειστεί”, και οργάνωσε τακτικές εκδηλώσεις με τους σπουδαστές του τμήματος, εκκλησιαστικής μουσικής αλλά και δημοτικής στις οποίες συμμετείχαν καθηγητές οργάνων του Ωδείου».

    Έτσι λοιπόν σε ένα Ωδείο οργανώθηκαν δωρεάν (πλην της εγγραφής) μαθήματα στη Βυζαντινή Μουσική, με σκοπό, προφανώς, να επανδρωθούν τα ψαλτήρια των εκκλησιών. Όμως, παρά τη φιλότιμη πρωτοβουλία, υπήρξαν ορισμένα τρωτά του όλου εγχειρήματος, που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν δυσλειτουργίες, οι οποίες δεν εξαφανίζονται ούτε πρόκειται ποτέ να εκλείψουν, αφού βασική αρχή που διέπει τα μαθήματα της βυζαντινής μουσικής είναι α) η αποθάρρυνση της κριτικής, β) η αποθάρρυνση της υποβολής ερωτήσεων, γ) η διδασκαλία στο στυλ «έτσι είναι και αν σ’ αρέσει», δ) η εξεύρεση δασκάλων στο πόδι («Γίνε εσύ Γιώργο», «Γίνε εσύ Κάλι», «Γιώργο εσύ ήρθες πρώτος, πάρε τη δεύτερη τάξη», «Όχι Κάλι, εσύ να τους αναλάβεις», «Εγώ Κάλι, μπορώ να αναλαμβάνω φροντιστηριακά όσους πάνε πιο αργά, για να μην καθυστερούν την πρόοδο της δικής σου διδασκαλίας Κάλι», «Χρειάζεται να το πούμε στον διευθυντή σπουδών;» «Όχι, δεν νομίζω, δεν θα του πούμε τίποτα» «Εσύ πήγες να κάνεις μάθημα με το Γιώργο;» «Ερωτήσεις, τι ερωτήσεις, δείξε μου τι ερώτηση θέλεις και θα σου απαντήσω …… α… δεν μπορώ να σου απαντήσω γιατί το βιβλίο ναι μεν γράφει για βυζαντινή μουσική, αλλά δεν το έχει γράψει αποκλειστικά βυζαντινολόγος…. Δεν ξέρω που θα πας να πάρεις απαντήσεις…» «Πήγες στο Γιώργο;», «Διαβάστε τους Ήχους στο Βιβλίο του Ψάχου», «Διαβάστε μόνοι σας για τα συστήματα στη Βυζαντινή Μουσική… δεν μπορούμε να τα λέμε εδώ μέσα, διαβάστε τα μόνοι σας» «Δεν συμφωνώ με την Κάλι που σας παίζει στο πιάνο την ώρα που λέτε την κλίμακα. Είναι διαφορετικά τα διαστήματα στη Βυζαντινή Μουσική», «Εγώ δεν συμφωνώ με την Κάλι που σας πήγε αμέσως στο Νέον Αναστασιματάριον», «Εγώ, αντίθετα με την Κάλι, μπορώ να σας συστήσω, γράψτε στο τετράδιό σας, να αγοράσετε ένα Τονοδότη [=φυσαρμόνικα της βυζαντινής] από του Νάκα». «Μα πως θα καταλαβαίνω ποιο είναι το Πα, ποιο είναι το Βου και ποιο είναι το Γα;» «Είναι εύκολο ξεκινάς από το C που είναι το Πα, το D είναι το Βου, μετά πάμε σε άλλα που δεν αντιστοιχούν μεταξύ τους και μετά βρισκόμαστε στο Ζω». «Και πως ξέρουμε ποια δεν αντιστοιχούν;» «Όταν το αγοράσεις φέρτο εδώ και θα σου δείξω». «Λοιπόν τόσο καιρό που είμαι εδώ κανένας δεν μου έχει εξηγήσει τίποτα, μας λένε διαβάστε αυτό στο βιβλίο διαβάστε εκείνο στο βιβλίο, διαβάζω μόνος μου στο σπίτι μου και ότι απορίες έχω τις ρωτάω σε φόρουμ στο διαδίκτυο», «δεν σου επιτρέπω να μου μιλάς έτσι, εγώ έχω φάει εδώ μέσα τη φωνή μου» «Τελειώσαμε!» (σηκώνεται και δείχνοντας την πόρτα) «δεν θα εμπλακώ εγώ σ’ αυτά»….. «Εσύ ποιο έχεις;» «Εγώ έχω το Κύριε Εκέκραξα», «Εσύ;» «Εγώ έχω το Σφραγισθέντος του μνήματος», «Εσύ;» «Εγώ έχω το ανάπαυσον τη ζωή ημών», ο καθένας το τροπάρι του, καμία σχέση με τους άλλους).

    Αυτά γίνονται στην πρώτη ώρα. Στο δεύτερο μέρος της διδασκαλίας μαζεύονται όλοι ανακατεμένοι όλων των ετών, του α’ έτους, του β’ έτους, του γ’ έτους, του δ’ έτους του ε’ έτους και όλοι οι παλιοί που δεν έχουν πάρει το δίπλωμά τους και παρατείνεται επ’ αόριστον η παραμονή τους στο Ωδείο. Εκεί γίνεται η Ψαλτική και η Χορωδία.

    Στην Ψαλτική, εμφανίζεται κάποιος εθελοντής δάσκαλος και με ρυθμό πολυβόλου αναφέρει τις λειτουργίες, όρθρους, ολονυκτίες, τα βιβλία του Ψάλτη και συνεχίζει, ενώ άλλοι τον καταλαβαίνουν (οι παλιοί), άλλοι δεν καταλαβαίνουν και χασμουριούνται (οι καινούργιοι). Αυτό συνεχίζεται μέχρις ότου εμφανιστεί ο υπεύθυνος για όλη τη βυζαντινή μουσική δάσκαλος.

    Τα λόγια του είναι λίγο πολύ γνωστά και συνεχώς επαναλαμβανόμενα: «Δεν ξέρετε τι είναι το ισοκράτημα;» «Κανείς δεν θα πάρει δίπλωμα, αν δεν μάθει το ισοκράτημα», «Τα βιβλία, ξέρετε ποια είναι τα Ψαλτικά Βιβλία;» «Κανένας δεν θα πάρει δίπλωμα αν δεν ξέρει τα Ψαλτικά Βιβλία» «Μανώλη φέρε τα Ψαλτικά βιβλία και εξήγησέ τους εδώ και τώρα ποια είναι» «Αν έρχεται κανείς εδώ για να πάρει και να μην προσφέρει, αυτόν δεν θα τον αφήσω να συνεχίσει». «Σκεφτείτε να βρεθείτε σε μια εκκλησία και να μην υπάρχουν ψάλτες, τι θα κάνετε; Δεν θα πρέπει να τρέξετε στο ψαλτήρι να βρείτε τα βιβλία και να ψάλετε; Αν δεν ξέρετε τα βιβλία;».

    Τώρα θα κάνουμε χορωδία. Θα ψάλουμε το «Κύριε Ελέησον». Η πρώτη σειρά θα ψάλλει το Κύριε Ελέησον και η δεύτερη θα κάνει το «ισοκράτημα». «Αυτό είναι το ισοκράτημα». Έτσι θα το κάνουμε κάθε φορά, μέχρι να το μάθετε»

    Συμπέρασμα: Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τη βυζαντινή μουσική, αλλά συγχρόνως να διατηρήσει και την αξιοπρέπειά του υπάρχουν οι εξής λύσεις:

    α) Να περιμένει και άλλο, μέχρι που η εκκλησία που θα μείνει χωρίς κανέναν ψάλτη και οι καινούργιοι, που θα βγαίνουν από τα χρηματοδοτούμενα από την εκκλησία Ωδεία όπως παραπάνω δεν θα φτάνουν ούτε κατ’ ελάχιστο να καλύψουν τα κενά, και τότε θα υποχρεωθούν οι υπεύθυνοι σε συστηματική διδασκαλία, επιπέδου, ή

    β) Να διαβάζει μόνος του, από τα βιβλία του, από το Νέον Αναστασιματάριον, με τη συνοδεία απαγγελίας που υπάρχει σε software που μπορεί να κατεβάσει οποιοσδήποτε μέσω ειδικού φόρουμ της Βυζαντινής Μουσικής και να μην έχει ανάγκη κανέναν δάσκαλο και τις ιδιορρυθμίες του, να εκφράζεται με απόλυτη ελευθερία στο διαδίκτυο χωρίς τη λογοκρισία κανενός και να παίρνει βοήθεια από όποιον την δίνει απλόχερα ελεύθερα διαδικτυακά ή

    γ) Να περιμένει να καταργηθεί επιτέλους αυτή η αμανετζίδικη βυζαντινή μουσική των ψαλτών και να αντικατασταθεί όπως και στη Δύση από πολυφωνική μουσική, με συμμετοχή μάλιστα και του εκκλησιάσματος, για να λέγεται και στην ουσία εκκλησία, όπου συμμετέχουν ενεργητικά και οι πιστοί και είναι γνωστό ότι κανένας Απόστολος ή πατέρας της εκκλησίας δεν έχει απαγορεύσει κάτι τέτοιο, απλά επικράτησαν τόσους αιώνες τα στραβά μυαλά!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s