Πώς να κουμαντάρετε μια Αίθουσα Σύνταξης

Κάποια στιγμή που ξεσκόνιζα μερικά παλιά κείμενά μου σε φθαρμένους φακέλους στη βιβλιοθήκη της Λαπούτας, ανακάλυψα ένα ξεχασμένο σκαλάθυρμα που το είχα γράψει σε κάποιο αόριστο χρόνο – ούτε καν θυμάμαι, περίπου τρία χρόνια πριν. Σίγουρα μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Διαβάζοντάς το ξανά συνειδητοποίησα πως η επικαιρότητα του κειμένου – αφορά τα διαδραματιζόμενα σε μια αίθουσα σύνταξης εφημερίδας – δεν άλλαξε. Σε κάποια σημεία, προς μεγάλη μου έκπληξη, ήμουν προφητικός αν κι αυτό είναι ένας τρόπος ασφαλούς πρόβλεψης που στηρίζεται στα επαναλαμβανόμενα χαρακτηριστικά των γεγονότων. Εαν τότε που το έγραφα η υπερβολή του κειμένου φάνταζε απλά…υπερβολική, σήμερα αυτή έχει την τάση να ξεπεραστεί εκ των πραγμάτων. Δυστυχώς.

Ας αφήσω την πένα μου να μιλήσει και πάλι μετά από καιρό.

Ήταν όλοι γύρω από το τραπέζι συνεδριάσεων της Οχετοτυπίας όπως πρέπει να είναι: αποφασισμένοι και μοχθηροί. Μπήκα με τον αέρα της ύαινας που φοράω πάντα, το άλλο μου πρόσωπο που ποτέ δεν επιτρέπω στην οικογένεια μου να γνωρίσει. Η Χήνα, όπως λέγεται διότι όλα τα κάνει πάντα με τον ευσυνείδητο ψυχρό βηματισμό της χήνας, με το λαχανί αγορίστικο κούρεμα πετάει στην ομήγυρη την χαρακτηριστική πειραχτική έκφραση βδελυγμίας όταν με βλέπει να μπαίνω.
– Έκανα αυτό που έπρεπε για να έχουμε την αποκλειστικότητα για το ρεπορτάζ κύριε Χερουβείμ. Σκότωσα χτες στο Γκάζι το δημοσιογράφο του Αποστήματος που κυνηγούσε το ίδιο ρεπορτάζ με μένα.
Ικανοποιημένος από το νέο της Χήνας, κάθησα στη θέση του διευθυντή.
– Ωραία, φτιάξε κι ένα ρεπορτάζ για το φόνο σου και απόδωσέ τον σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών ανάμεσα σε αυτόν και σε επιχειρηματία που τον εκβίαζε.
Η Χήνα σούφρωσε με αηδία το στόμα της, η αγαπημένη της έκφραση.
– Έκανα κάτι καλύτερο, πλήρωσα ένα πρεζόνι να γράψει σύνθημα στον τοίχο «αλήτες ρουφιάνοι δημοσιογράφοι». Καιρός είναι να αναδείξουμε περισσότερο την ένοπλη διάσταση τους με τη συμμετοχή τους σε φόνους δημοσιογράφων.
– Α, εξαιρετικά καλή ιδέα…θα συζητιέται για μέρες…Μορφή, έχεις στήσει τίποτα για την 17Ναπάλμ;
Η Μορφή ήταν ένας άνδρας με εμφάνιση γιάπι που μέσα από το σοβαρό σκούρο κουστούμι του μεθοκοπούσε με συνομωσίες και διαπλοκές.
– Το σχέδιο να σας κατηγορήσει η Τώρα ως πραγματικό αρχηγό της 17Ναπάλμ έπιασε τόπο. Αύριο θα το έχει πρωτοσέλιδο κι εμείς είμαστε εντελώς έτοιμοι να αντεπιτεθούμε με αποκαλύψεις για το κύκλωμα πορνείας του εκδότη της. Η επιχείρηση για πορνείο που στήσαμε εδώ και ένα μήνα πάει εξαιρετικά καλά και οι μισοί δημοσιογράφοι της Τώρα την έχουν επισκεφτεί και τους βιντεοσκοπήσαμε.
– Τέλεια…οι άλλοι μισοί δημοσιογράφοι της τι κάνουν;
– Αυτό είναι το καλύτερο κύριε Χερουβείμ. Τρεις ρεπόρτερ της θα
αναμιχτούν σε ροζ σκάνδαλο με Ιεράρχες. Το πρόγραμμα εξαγοράς πάει κι αυτό καλά: μέχρι τώρα πέντε ιεράρχες έχουν ενδώσει.
– Επιτέλους ένας ανταγωνιστής εκδότης λιγότερο…
Έπιασα να στρίβω ένα τσιγάρο ενθυμούμενος την πρώτη μου μεγάλη επιτυχία από τότε που πρωτόπιασα δουλειά στην Οχετοτυπία. Παρέσυρα έναν Υπουργό στις ουρές των ταμείων του ΙΚΑ και του έπαιρνα και τη συνέντευξη. Είπε επιτέλους τη μαγική φράση «η ζωή έχει πάντα τις μικρές δυσκολίες της και καλό είναι να τις αποδεχόμαστε για να τις ξεπεράσουμε» όταν μίλαγε για τα παιδικά του χρόνια και συγκόλλησα την ερώτηση για το τι άποψη έχει για τις ουρές στο ΙΚΑ. Επί δύο βδομάδες παιζόταν η στημένη μου κασέτα στα κανάλια και το ραδιόφωνο.
Παρατήρησα την Οριέλα Φαλόνι, η ελληνοϊταλική μας μεταγραφή από την La Pasta, να τρώει νευρικά τα νύχια της περιμένοντας τη σειρά της.
– Οριέλα, πως πάει το θέμα με την χήρα του δολοφονημένου υπουργού;
Η Οριέλα, μια κακοντυμένη κοντοστούπα χοντρή, με τατουάζ στα χέρια και αντρική φωνή, χτύπησε νευρικά τα νύχια της στο γυάλινο τραπέζι που μουσκευόταν από τον ιδρώτα της μοχθηρίας μας.
– Δεν μπορώ να βρω περισσότερες αφορμές για να την συνδέσω με εκείνη τη λεσβία που έχει το μεγαλύτερο rave club της πόλης πέρα από το ότι ήταν συμμαθήτριες και φασων…
Χτύπησα οργισμένα την παλάμη μου στο γυάλινο – πλην όμως λιγδιασμένο πια – τραπέζι.
– Τι δεν μπορείς να βρεις βρε άχρηστη που σε πληρώνουμε και παραπάνω! Τι να τις κάνω δύο λεσβίες! Όλες οι πλούσιες κυρίες έχουν πλήξη στη ζωή τους και βρες κάτι που να μπορείς να την αναμίξεις. Με σατανιστές αστρολόγους και νεαρούς μετανάστες που παρασέρνονται από τα βίτσια της! Ψάξε τη διαθήκη και πες ότι την υπαγόρεψε στο σύζυγό της και ανακάτεψε και τον γιό ως θύμα στην υπόθεση του βιαστή των ασανσέρ!
Σηκώθηκα ευχαριστημένος από την πυγμή μου αφήνοντας τους υπόλοιπους με το σύγκρυο και κατευθύνθηκα στο γραφείο μου όπου άφησα να με περιμένει ο πρωθυπουργός. Μπήκα και αυτός αμέσως σηκώθηκε όρθιος προσοχή από την πολυθρόνα.
– Κύριε Χερουβείμ..
– Καλημέρα σας! Συγγνώμη που άργησα λίγο, έπρεπε να ασχοληθώ με την πρόσληψη μιας πιο οικονομικής καθαρίστριας του γραφείου μου διότι η προηγούμενη μπόρεσε και πήρε Mercentes με τα λεφτά μου. Ακούτε εδώ! Γερμανία το περάσαμε; Τι έγινε επιτέλους με κείνη την ανάθεση του αντιπλημμυρικού έργου στην οδό Καληδονίας στην Εκάλη;
– Όλα εντάξει…ο ξάδερφός σας την πήρε την εργολαβία…
Κάλεσα την Χήνα από το τηλέφωνο να έρθει στο γραφείο. Σε δέκα δευτερόλεπτα, η Χήνα μπήκε φουριόζα και, με τον ψυχρό επαγγελματισμό της, με ένα πιστόλι που είχε σιγαστήρα, εκτελεί τον πρωθυπουργό ο οποίος σωριάστηκε καταγής με την έκφρασή του στο πρόσωπο παγιωμένο στην απορία πλέον. Έπιασα κι έστριψα ένα τσιγάρο και μελετούσα πόσο κίτρινα έχουν γίνει τα δάκτυλά μου από το στρίψιμο. Η Χήνα, εκεί με το όλπο στο χέρι της ακόμη ετοιμοπόλεμο, στεκόταν σε μια στάση με νόημα. Άναψα το τσιγάρο και απόλαυσα δύο γεμάτες με απόλαυση, τις τελευταίες, ρουφηξιές.

– Εκτέλεσε με τώρα.

Η Χήνα έστρεψε την κάνη προς το μέρος μου και πάτησε τη σκανδάλη. Όλο τον καιρό που είχε το χρόνο να φύγει η σφαίρα και να καρφωθεί ανάμεσα στα μάτια μου, ανακάλεσα στο μυαλό μου με ταχύτητα φωτός το πιο μεγάλο σχέδιο της καριέρας μου, το επιστέγασμα του επαγγέλματός μου. Το πρωτοσέλιδο άρθρο μου με τίτλο ”Dies Irae”, δλδ μέρα οργής, ήταν παραδομένο κιόλας για το πιεστήριο ανεπιστρεπτί. «Ο διευθυντής μας και ο πρωθυπουργός εκτελούνται από μια αδίστακτη δημοσιογράφο της εφημερίδας μας, μέλους της 17Ναπάλμ».

Το καλλιτεχνικό αριστούργημά μου που θα εκτοξεύσει στα ύψη της κυκλοφορίας την εφημερίδα μου. Δεν ζω πλέον να το δω, αλλά είμαι σίγουρος πως ο αντίκτυπος θα είναι ποιοτικότερος από εκείνον τον φτηνό που έστησα με τους άραβες κακομοίρηδες που οδήγησαν τα αεροπλάνα πάνω στους ουρανοξύστες…

Σχολιάστε

